För några år sedan så provade jag att torka på en solig plats med en genomskinlig låda. Så som du har på bilden. Hade dock inte en fläkt. Det blev inte bra kan jag säga.Jag pillar lite på ett koncept men är osäker på hur effektivt det är. Kanske något att utveckla vidare?
Mitt största dilemma just nu är att fläkten inte kommer vara igång 24/7 eftersom den är beroende av sol och inte kan lagra el i ett batteri för drift nattetid.
Kanske kan man placera någon form av fuktslukare, typ "torrbollen" i boxen också?
Jag valde den Ikea-lådan eftersom den går att montera ihop/isär till ett platt paket och den skulle vara tillräckligt stor för att torka det mesta av den lilla volym jag odlar, men principen går givetvis att applicera på vilken låda som helst.
View attachment 18858984
Tankar? Idéer?
Har provat med låda ute och torrboll. Blev heller inte bra. Har provat torka i en kartonglåda ute, blev heller inte bra. Har hängt allt i trådar i en kartong, blev heller inte bra.
Det enda som funkat ute för mig är strumpbyxa metoden och i en motor på en bil. Packade allt i sånna där bruna återvinningspåsar och sen i motorn på en bil och körde runt. Det tog en till två dagar att få det torrt i motorn. Det är inte optimalt, jag vet. Men bättre än att det får mögla. Jag röker ändå i vape och då vill jag ha det snustorrt, så för mig var det ok med att torka i motorn.
Lycka till