What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

2023 Outdoor Grow

Chemimbalance

Well-known member
Dom ser jätte fina ut. Små snabba jävlar hahaha

Dom verkar inte förgrena sig så där jätte mycket. Eller hur? Tänker på BB och Cindy. Man kanske skulle ha haft dom närmare varandra och nyttjat ytan som är i mellan. Eller vad tycker du? Jag har direkt sått mina och är bortrest så jag har ingen uppfattning om vad jag har att förvänta mig från mina BB och Cindy. Det får helt enkelt bli en överraskning 😂
Jag har inte varit jättesnäll mot dom och höll dom lite för länge i små krukor så mina plantor är nog inte representativa för hur plantorna ser ut under ideala förhållanden. Jag kan tänka mig att dessa sorter gynnas av direktsådd. Men det känns som snabba korta plantor med många olika phenos. Det är nog 3-5 olika phenos som jag kan särskilja hos respektive sort hos mig. Jag uppskattar sånt för det ger en variation på skörden och möjlighet att välja någon pheno man gillar lite extra och avla vidare på den. Jag har valt ut några fina exemplar och gjort frön på som jag kommer odla nästa säsong.

Sneedfarmer

New member
Hur ser dina buds ut? Har dom fetat på sig ordentligt? Annars om du är osäker så titta till dom varje dag och undersök alla buds GRUNDLIGT. Minsta lilla mögel så klipper du ner allt.

Lycka till
Ska försöka titta till dom imorgon, om min feber har släppt. Frågan är om jag vill säkra buds innan mögel, eller dedikera dom till fröproduktion. Mögliga buds kan fortfarande göra frön va?

Parameter

Well-known member
Ska försöka titta till dom imorgon, om min feber har släppt. Frågan är om jag vill säkra buds innan mögel, eller dedikera dom till fröproduktion. Mögliga buds kan fortfarande göra frön va?
Är det frön i dom i detta nu som håller på och mognar? Eller är det inga frön i dom men du vill du göra frön med dom? Dvs det är inga frön i dom men du vill göra det nu? Du är ganska sparsam med information 😂

Vad är det för strain? Odlar du någon seedbank strain eller är det någon stabil utomhus strain?

Useridentity

Active member
En liten fråga.
Det har regnat en hel del i helgen och kommer regna på i veckan också..
Jag tänkte ut idag och kolla till mina växter samt slänga på lite biobizz bloom och fish mix.
Ska jag blanda den lite starkare då jorden är väldigt blöt nu eller bara köra på som vanligt?
(Nya spots så jag vet inte riktigt hur avrinningen ligger till.)

Sneedfarmer

New member
Är det frön i dom i detta nu som håller på och mognar? Eller är det inga frön i dom men du vill du göra frön med dom? Dvs det är inga frön i dom men du vill göra det nu? Du är ganska sparsam med information 😂

Vad är det för strain? Odlar du någon seedbank strain eller är det någon stabil utomhus strain?
Besökte min plats idag, och tyvärr så var det början på mögel på mina två finaste plantor så dom blev nedkapade, 2-3 dagar av mer regn skulle förstöra dom totalt. (Luktade äckligt och bruna/missfärgade buds). Inte alls i närheten av att vara färdiga och feta, så säkrade den skörden. Många av dom andra plantorna är också i blom-fas och vissa tror jag hade små tecken på mögel, eller kommer bli mögliga om regnet fortsätter, men jag vill låta dom stå kvar och pollinera dom för att göra frön av hela plantorna, skippar penselmetoden m.a.o, men är inte säker om mögliga buds kan bli pollinerade/skapa frön. Har noll intresse av att kapa dom kvarstående blommande plantorna för tidig skitröka, dom är ultra korta missbildade dvärgar, så jag hoppas det går att dedikera dom till frön istället. Odlar auto som ska korsas med random danska strains ;)

Hade det inte varit så mycket jobb idag, så hade jag tagit med kameran och fotat. Denna säsong har varit de mest konstiga och fula plantorna någonsin. Korta jävlar med konstiga blad etc många ser väldigt cp ut. En anledning är nog för att jag använde Blom-fast näring för tidigt, och försökte använda naturens resurser och bygga en jord på det, men alla andra säsonger så kånkade jag hasselfors baserade u-jord varje år, 20-40 liter per planta och fick stora feta plantor som satt skam på alla som påstod att auto's inte kan bli stora.

vadervader

Well-known member
Veteran
Vart i naturen idag. Under uppehållet.

Allt såg bra ut. Inte så mkt mer stretch sen sist, men alla är ju i blom, förutom Auto Nordic Blueberry, men dem är jävla feta.
Alla gröna och fina och har älskat regnet.

Banana Punch, blom, båda 50 cm. Finaste!
Blueberry, 1 på 50 cm (grym indicapheno), 1 LST. Ingen tillstymmelse till preflower..
Purple Hindu Kush, båda LST, dem har kommit längst, flera bra budsites.
NLxBB, 1 LST + en rätt kort men buskig. Båda blom.
CriticalxG Cut, 2 st 50 cm, 1 LST med mkt sites. Blom.

Inga tecken på mögel hos nån!

Dem fick följande: biobizz bloom, topmax, melasse, svagt med guldvatten, bokashinäring, lite cal-mag, myllade ner biokol som legat och mättats, samt halm/strö/spån från marsvin.

Har vart bra o täcka dem, först värmen, sen tokregnet.

Sol ikväll !

Sneedfarmer

New member
Det luktade otroligt mycket i min lägenhet, trots att det endast var två plantor. Vill inte ta en bild, men så här ser min setup för torkning ut. Orkade inte bygga upp odlingstältet så jag hämtade en stor kartong istället och placerade luktfiltret + fläkten så här, och drog en presenning över.

Attachments

• gagdsgdsdggdsgd.jpg
    gagdsgdsdggdsgd.jpg
    173.2 KB · Views: 53

Parameter

Well-known member
Besökte min plats idag, och tyvärr så var det början på mögel på mina två finaste plantor så dom blev nedkapade, 2-3 dagar av mer regn skulle förstöra dom totalt. (Luktade äckligt och bruna/missfärgade buds). Inte alls i närheten av att vara färdiga och feta, så säkrade den skörden. Många av dom andra plantorna är också i blom-fas och vissa tror jag hade små tecken på mögel, eller kommer bli mögliga om regnet fortsätter, men jag vill låta dom stå kvar och pollinera dom för att göra frön av hela plantorna, skippar penselmetoden m.a.o, men är inte säker om mögliga buds kan bli pollinerade/skapa frön. Har noll intresse av att kapa dom kvarstående blommande plantorna för tidig skitröka, dom är ultra korta missbildade dvärgar, så jag hoppas det går att dedikera dom till frön istället. Odlar auto som ska korsas med random danska strains ;)

Hade det inte varit så mycket jobb idag, så hade jag tagit med kameran och fotat. Denna säsong har varit de mest konstiga och fula plantorna någonsin. Korta jävlar med konstiga blad etc många ser väldigt cp ut. En anledning är nog för att jag använde Blom-fast näring för tidigt, och försökte använda naturens resurser och bygga en jord på det, men alla andra säsonger så kånkade jag hasselfors baserade u-jord varje år, 20-40 liter per planta och fick stora feta plantor som satt skam på alla som påstod att auto's inte kan bli stora.
Det kan vara så att dina dvärg plantor fått stå för länge innan du planterade ut. Det är nämligen en klassiker. Annars har vi offthehook som gillar att sponsra svenskarna med lite frön om det skulle skita sig totalt nästa säsong. Hans frön är nästintill mögel skyddade 😂 Det där jävla möglet är jobbigt, jag vet. Man kan köra olika omgångar så man hela tiden har sorter i olika stadier. Mina har inte ens börjat blomma förutom några dieselryder så jag klagar inte på regnet.

Du gjorde helt rätt i att kapa plantorna. Jag brukar också göra så där. Plockar även ner plantor som är feta men inte mogna, samtidigt som jag vet att det ska spö regna i x antal dagar.

Parameter

Well-known member
Det luktade otroligt mycket i min lägenhet, trots att det endast var två plantor. Vill inte ta en bild, men så här ser min setup för torkning ut. Orkade inte bygga upp odlingstältet så jag hämtade en stor kartong istället och placerade luktfiltret + fläkten så här, och drog en presenning över.

Vrf torkar du inte i toaletten? Brukar finnas ett undertryck som skickar iväg lukten genom ventilationen.

Chemimbalance

Well-known member
Jag skördar alla Cindy/upp'zz'99och Black berry upp'z idag p.g.a resa. Lite väl tidigt men nöden har ingen lag. Jag är ett fan av sativor och uppåtrus så en tidig skörd gör mig inte så mycket. De plantor som pollineras tar jag toppen på eller låter stå kvar tills jag är tillbaka. Jag har inte riktigt bestämt mig än.

Här kommer lite bilder på de första trimmade budsen som jag knep igår.
IMG_20230704_105843.jpg
Cindy/upp'zz'99

IMG_20230704_105644.jpg
Närbild Cindy/upp'zz'99

IMG_20230704_105807.jpg
Black Berry Up'zz

Parameter

Well-known member
Jag skördar alla Cindy/upp'zz'99och Black berry upp'z idag p.g.a resa. Lite väl tidigt men nöden har ingen lag. Jag är ett fan av sativor och uppåtrus så en tidig skörd gör mig inte så mycket. De plantor som pollineras tar jag toppen på eller låter stå kvar tills jag är tillbaka. Jag har inte riktigt bestämt mig än.

View attachment 18861215
Cindy/upp'zz'99

View attachment 18861217
Närbild Cindy/upp'zz'99

View attachment 18861216
Black Berry Up'zz

Du borde bli fotograf för någon seedbank. Fan vilka häftiga bilder du fick till. Tack för bilderna btw.

Hasselhoff1337

Active member

View attachment 18861215
Cindy/upp'zz'99

View attachment 18861217
Närbild Cindy/upp'zz'99

View attachment 18861216
Black Berry Up'zz
Lite tidigt men vad gör man? Ser ut som det går å bli stekt på det där också :). Ett tidigt skördat röka kan vara nice som fan. Bra jobbat.

Kollade till mina få damer (nån jävla mus åt upp typ alla seedlings i år… lesson learnt, ha de inte lättåtkomliga i växthuset).

De står i planteringsjord blandat med att osmocote (15-9-12 NPK). Även blandat i vattenkristaller. Odlar på ett berg och inte vattnat sen jag planterade ut knappt, bara vart där en gång med typ 10L sen slutet av maj. Inte ett tecken på näringsbrist, ser riktigt fina ut.

Det som överlevde var 1 brutalis, 1 black widow (båda från cphseeds gamla zenseeds), 1 ak (bulk seedbank) och 1 auto duck (dutch passion). Brutalis har gått strålande från start till nu, där den är i full blom, och trots typ 10 regniga dagar helt utan tillstymmelse till mögel. Den är näst störst (AK’n lite större), har tålt extrem misshandel (utplanterad tidigt, haft nätter runt 5c, jag råkade tappa den så transplanten vart riktigt stökig, den vart knappt härdad innan utplantering, klarade torkan utan extra vatten och nu tar den fukt å storm utan problem). Typ 1,20 cm lång, grenar ut sig som fan. Har kanske 4-5 sidogrenar. Lär bli 50g torkat på den. Mäkta imponerad all around.

Aldrig vart med om en tåligare auto än Brutalis. Har mest odlat amerikanska autos (typ fastbuds) och spanska grejer förr. Snacka om att nordisk genetik slår det med hästlängder. Och fyfan vad den luktar gott. Är rökat kefft sen blir jag duktigt besviken haha.

Ak’n från bsb är ett jävla monster. Typ 1,5m lång, har tagit samma misshandel förutom att den ej tappades som brutalisen, och luktar lite mindre. Grenar ut sig som fan den också. Lär va klar om en månad typ så lite segare än brutalisen men är ju typ en underarm längre också.

Ducken är rätt liten, typ 50cm, med 2 starka sidogrenar. Luktar OTROLIGT men den ska ju vara svagast av det jag har på menyn. Snart klar :). Bladen ser fortf ut som ankfötter fasten den är 4 veckor in i blom. Har tagit kyla bra. Vill ta seeds på den i framtiden å försöka odla fram en lite starkare variant.

Black widowen som också är från Cphseeds har redan lila blommor, trots att denna sattes så sent som 10e juni. Är rätt långt söder så den har inte sett en natt under 10c, troligtvis inte ens så lågt, å ändå blommar den lila. Imponerad!

Overall röker jag typ 1g i månaden så lär få en årsförbrukning trots missöden med musen lr vad det nu kan ha vart. Ser fram emot att dela lite bilder på skörden sen. Är tyvärr för nojjig för att lägga upp bilder innan allt är torkat och stashat :).

Lycka till alla odlare!

PS. Fy helvete vad det är kul att köra guerilla growing. Springa runt i skogen och busa. Varför är det så kul att vara busig? Hade det vart lagligt hade halva nöjet slopats (men vi får hoppas man slipper konka jord när man är 50-60 bast sen).

Fridens!

Useridentity

Active member
1. BBG/UP’ZZ (direktsådd 14/5) Hon ser ut att trivas fint. Hällde på lite biobizz fishmix och biobloom och böjde bort/sönder en liten björk för ännu mer sol 🫣

2. SFxGEX (direktsådd 10/5) Damen till vänster är riktigt fin! Det är två till mindre där jag nog tänker spara den längst till höger, den i mitten syns knappt på bilden.
Hällde på samma näring där.

Attachments

• IMG_7886.jpeg
    IMG_7886.jpeg
    1.2 MB · Views: 80
  • IMG_7879.jpeg
    IMG_7879.jpeg
    7.1 MB · Views: 102

offthehook

Well-known member
Veteran
@Useridentity

It's fairly normal that when plants are being grown close together, that then the most vigorous one right from the start is going to overtake the lesser plants root space.

Slackers are more likely to have more Auto genetics in them, whereas the ones that take the lead are powering this with some more of the Ultra Early (Photo) genetics.

But sometimes there can also be weak Earlies, or vigorous Autos

Time of flowering will eventually tell what type of genetics they have mostly.

The 3 SF/GEX seem to all be flowering at the same time, so they are all 3 basically Super Autos.
So if they all 3 would have been grown on each their own plot, then they would all 3 have become approximately the same size

Last edited:

Useridentity

Active member
@Useridentity

It's fairly normal that when plants are being grown close together, that then the most vigorous one right from the start is going to overtake the lesser plants root space.

Slackers are more likely to have more Auto genetics in them, whereas the ones that takes the lead are powering this with some more of the Ultra Early (Photo) genetics.

But sometimes there can also be weak Earlies, or vigorous Autos

Time of flowering will eventually tell what type of genetics they have mostly.

The 3 SF/GEX seem to all be flowering at the same time, so they are all 3 basically Super Autos.
So if they all 3 would have been grown on each their own plot, then they would all 3 have become approximately the same size
Yeah I know!
I will keep one of the two smaller ladies, as a little insurance 😊
But so far there has been no snails or other bastards messing with my plants at that spot.
Will probably expand that spot next year, its a lot of fallen trees at a mountain.
Thanks again for the guidance OTH 🫶

offthehook

Well-known member
Veteran
@Useridentity

You can keep them all 3 like that. > The small ones are not taking anything away from the bigger one, cos it's more like the other way around that the bigger one is now choking the others.
Taking any smaller one away would only mean: Less bud in the end.
Also if some bunny happens to pass by, lets hope it will only nip some bits from the smaller ones, and leave the bigger one at peace.