What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

2023 Outdoor Grow

brent_broed

New member
Hur safe är det att dela bilder här?😄 Har iaf satt ut mina iförrgår, 6st på 4 spots. Igår gick jag på med ~5 liter vatten vid varje spot + 0,5 liter nässelvatten. Känns det lagom eller behövs det mer? Mina vattenhål jag hade spanat in tidigare i år var snustorra så det var ett härke att hämta vatten..

Parameter

Well-known member
Hur safe är det att dela bilder här?😄 Har iaf satt ut mina iförrgår, 6st på 4 spots. Igår gick jag på med ~5 liter vatten vid varje spot + 0,5 liter nässelvatten. Känns det lagom eller behövs det mer? Mina vattenhål jag hade spanat in tidigare i år var snustorra så det var ett härke att hämta vatten..

Du avgör. Fixa imgur bilder annars eller något liknande. Jag personligen vågar inte längre. Iaf inte nu. Kanske postar bilder efter skörd.

CheckTreck

Active member
Några tips om du ska posta bilder.
1) Se till att det inte finns metadata i bilden du laddar upp. Gäller oavsett om du bifogar på forumet eller anvädner imgur eller liknande. Finns program för att radera men kan göras manuellt under "egenskaper" på filen.
2) Logga alltid in på forumet via en VPN.
3) Använd en anonym e-post till forumet som du inte loggar in på utan VPN eller använder i andra sammanhang.
Följer du dessa enkla råd skulle jag säga att du är 100% trygg, särskilt som vi alla här (tror jag) är odlare för eget bruk och egentligen helt ointressanta för farbror blå.

Parameter

Well-known member
Några tips om du ska posta bilder.
1) Se till att det inte finns metadata i bilden du laddar upp. Gäller oavsett om du bifogar på forumet eller anvädner imgur eller liknande. Finns program för att radera men kan göras manuellt under "egenskaper" på filen.
2) Logga alltid in på forumet via en VPN.
3) Använd en anonym e-post till forumet som du inte loggar in på utan VPN eller använder i andra sammanhang.
Följer du dessa enkla råd skulle jag säga att du är 100% trygg, särskilt som vi alla här (tror jag) är odlare för eget bruk och egentligen helt ointressanta för farbror blå.

Kunde inte skrivit det bättre! Håller helt med. VPN och ta bort meta data är A och O.

CheckTreck

Active member
Hur går det för alla? Det kommer lite välbehövligt regn som jag tror alla blev glada över. Har sj suttit som en idiot och kollat SMHI varje dag 😂
Samma här. Kollade in mina spots igår och alla hade klarat sig bra. De slokade inte det minsta så jag skippade att vattna men kastade på lite hönsskit. Tänker att det är bra att de får köra ner rötterna ordentligt, och idag har det kommit rejält med regn. Plantorna ser friska och starka ut, mellan 20-40 cm nu.

Parameter

Well-known member
Samma här. Kollade in mina spots igår och alla hade klarat sig bra. De slokade inte det minsta så jag skippade att vattna men kastade på lite hönsskit. Tänker att det är bra att de får köra ner rötterna ordentligt, och idag har det kommit rejält med regn. Plantorna ser friska och starka ut, mellan 20-40 cm nu.
Kul o höra! Mina verkar också ha klarat sig ok. Var ute och direkt sådde mina sista autos i helgen. Ska sen bort i över 1 månad så vi får se hur det går. Nästa år tror jag det bara blir spotar vid vattendrag och sjöar. Den här växthuseffekten har börjat ta ut sin rätt.

Lambs Bread

Active member
Nu är allt mitt direktsått även om jag kanske tänkte sätta ett gäng till men det är nog på gränsen att hinna där jag befinner mig. Bjuder eventuellt på lite bilder längre fram men det har varit en kall och seg vår/försommar på mina breddgrader så det kommer att dröja ett tag innan det är värt att lägga upp några bilder. Hann dessvärre inte med några earlies i år pga kylan så det blir bara autos med undantag för några sticky fingers. Big up alla guerilla growers!

vadervader

Well-known member
Veteran
Var ut i skogen idag.
Såg bra ut, men några har lidit av värmen/torkan. Men ingen fara.

Critical 40 cm
Purple Hindu Kush
NLxBig bud
Banana Punch, 40 cm
Är alla i preflower.

Auto Nordic Blueberry inte där än, men fina.

Dem fick guldvatten, bokashivatten, biobizz, cal-mag, melass +gräsklipp.

Ska regna i veckan+ sol o värme.

Lycka till alla!

Chemimbalance

Well-known member
Vems plantor är det som ryker? ;P IMG_20230621_092400.jpg

ingealls

Active member
Tjabba. Trevlig läsning här. Skördar mina första om drygt två veckor. Har ett gäng som precis börjat blomma och ska sätta nya gänget om någon dag. Odlar ute i skogen i krukor som jag flyttar efter solen och övernattar i växthuset jag konkat ut. Nu i regnperioden får dem trängas i tältet. Är rädd för budrot nu när de är så blött. Dem som är almost done började jag gro och odla under lampa i badrumet i förvåras. Kommer våga mej på att så i marken med dem kommande fröerna nu när ni pratar så gott om det. Tack för att ni finns.

Useridentity

Active member
Glad midsommar på er alla guerilla growers 🤩
Var ute på mina gamla spots idag där det växer lite blandad kompott.
Watermelon auto, Sherbet queen auto (dom två stora) även några BBG/UPZZ har jag slängt ner som lite gardering eller eventuellt pollinera lite ✌️
Imorgon ska jag till mina nya spots där det har vuxit fint änsålänge!

Attachments

• IMG_7757.jpeg
    IMG_7757.jpeg
    13.3 MB · Views: 85

Chemimbalance

Well-known member
Glad midsommar bönder! Jag var och firade lite med mina plantor tidigare idag. Jag hade selekterar hanar hemma och sparat pollen i frysen som jag pollinerade lägre sidogrenar med på de plantor som ska göras frön på. Kändes passande att göra det såhär på midsommarafton (är inte midsommar den dag som flest barn "blir till" på?)

Black Berry Up'zz 2.jpg
Black Berry Up'zz och en Parmesan längst ner till vänster (freebie).

Black Berry Up'zz 1.jpg
Superfin Black Berry Up'zz med doft av hubbabubba/mogna bär. Pollinerade en gren på denna.

Eget projekt 1.jpg
Plantor av egna korsningen jag jobbar på. Den största har stått ute några veckor längre än de små, därav skillnaden i storlek. Jag pollinerade två grenar på den stora. En med pollen från lång tydligt sativadominant hane (finns bilder på hanarna längre bak) och en gren pollinerades med pollen från en lägre buskigare hane med fin doftprofil.

Eget projekt 3.jpg
Toppen på egna korsningen.

Eget projekt 2.jpg
Spindel som håller ställningarna när jag är borta.

Cindy Upzz'99.jpg
Cindy/Up'zz'99.

Cindy Upzz'99 2.jpg

Cindy/Up'zz'99 som pollinerades.

Jack Herer auto.jpg
Jack Herer auto for lolz. Pollinerar troligen inte dessa.

Last edited:

vadervader

Well-known member
Veteran
Glad midsommar alla!

Har snöat in på Afghanistanska och Pakistanska landraces, samt Terra Preta, den svarta jorden.

Så dricker öl och har gjort egen biokol idag, laddad med Urin och konc bokashivätska idag, som tillskott till min redan fina bokashijord.

Sa jag att jag älskar jord och det här ogräset? 💚😍

Må gott!

Latest posts

Latest posts