What's new

2023 Outdoor Grow

Danilo

New member
Dags att öppna årets tråd. Vad har folk för funderingar i år?

Själv blir det blackberrygum x uppz - fett bra röka och klarar den nordiska naturen galant. Klarar tidig utsättning som frö eller med svans. Väldigt god och speciell doft. Kungen offdahook som gjort den i norra finland, gubben har många bra strains.

Sedan blir det lite köpta feminized seeds från fröbutiker i europa. Testa lite nytt men här får man vara noggrann med att läsa recensioner om hur de klarar ett kallt klimat och om de är känsliga för mögel.

Skulle även vela testa finska pehkutyphoon, dock lite problem med 3-4 förodling som den kräver. Skulle dock vara nice att se såna monster på hösten.
 

Creeperpark

Well-known member
Mentor
Veteran
Dags att kavla upp skjortärmarna och börja jobba. Jag är intresserad av din trädgård. Håll oss uppdaterade. Tack för att du delar med dig vän.
 

CheckTreck

Active member
Tänkte försöka mig på utomhusodling för första gången i år. Har bara odlat gräs en gång tidigare, över 20 år sedan och visste inte vad jag gjorde. Och det var inomhus. Senaste 10-15 åren har jag dock odlat massa annat, allt från tomater och chili till sallad och allehanda örter och har hyfsat goda odlingskunskaper.

Har varit ute och spanat efter spots, ska dra igång ordentligt med det i mars/april men har redan några kandidater. Tänkte först sätta ut 10 white whidow auto och 5 frisian duck auto men fick nys om wild dwarf auto som jag tänker testa istället för frisian duck auto. Har också 5 white whidow CBD auto. Planen är att de får gå ut.

Frisian duck har jag börjat exprimera med hemma istället, dels för jag vill ha något klart tidigt, dels för jag vill ha lite cannabisspecfika odlingdkunskaper när det är skarpt läge ute. #1 är ca 15 cm andra veckan, #2 har just flyttas från filter till kruka (satte den två veckor senare). Sedan #3, #4 och #5 ska fram med två veckors mellanrum. Än än länge inte synligt teckan på att det är gräs. Från mitten av april ska jag kunna klara de i växthuset med termostat. Blir det lilla växthuset så drar inte ohemult med ström i april.

Ska bli superintressat att följa folks framsteg i den här tråden. Har finns en del riktiga nestorer som man kan lära sig massor av.
 
Last edited:

Creeperpark

Well-known member
Mentor
Veteran
Mycket intressant. Jag sätter igång mina växter inomhus under en butikslampa i plastmuggar och sätter ut dem på våren. Du låter som en bra trädgårdsmästare och kommer att göra gott. Håll oss uppdaterade och tack för att du delar med dig av ditt arbete.
 

CheckTreck

Active member
Mycket intressant. Jag sätter igång mina växter inomhus under en butikslampa i plastmuggar och sätter ut dem på våren. Du låter som en bra trädgårdsmästare och kommer att göra gott. Håll oss uppdaterade och tack för att du delar med dig av ditt arbete.
Tack. Växter är växter så på det sättet har man nog nytta av att ha odlat annat. När man har det i krukor, eller driver upp i krukor och sedan sätter ut, så har man dessutom möjlighet att ha koll hur rötterna utvecklar sig, och det säger massa om en växts hälsa och robusthet. Tänker att det blir betydligt svårare med utomhusodling i skogen när man sätter ut plantorna små. Och sedan så klart att man inte kan kontrollera omgivningen som man kan, om man odlar ute i trädgården.

Intressant med frisian duck, den har nu tre bladpar (förutom hjärtbladen) och det är inte en chans att någon vid blotta åsynen skulle kunna tro att det är cannabis. Men det finns en koll man kan göra om man vet vad man ska leta efter. Jag har odlat massor med olika former av örter genom åren, och om man känner försiktigt på bladen och sedan luktar på dem så han man direkt känna vilken ört det är (oregano, basilika, citronmeliss, det mesta faktiskt). Denna har en behaglig men karaktäristisk doft av gräs men man känner det inte om man bara luktar på plantan (än).
 

Creeperpark

Well-known member
Mentor
Veteran
Det enda problemet med att sätta krukor utomhus är att värmen kan koka rötterna. Så jag använder växthusskuggdukar och slår in krukorna för att hålla värmen borta från rötterna. Lägg upp en bild när dina plantor blir tillräckligt stora. Tack för att du delar med dig av ditt arbete.
 
I år blir det nog bara 2st då jag har kvar mycket sen förra året. Tänkte Förodla 2-3v i maj sen planterar jag ut de och lämnar de helt utan uppsyn till slutet på juli. Funkade bra förra året (bra väder) och tänkte chansa igen. Skönt att slippa vara nojig och inte ha ett måste på skörd... :)
 

Creeperpark

Well-known member
Mentor
Veteran
Om du säkert vet att det är en bra plats, dubbla antalet plantor. Du kan alltid ta bort en om du behöver. Jag använder vanligt frö så jag sätter ut extra plantor för att bli av med hanar. Tjugo växter kommer att ge mig 8 blommande växter på hösten.
 

dton

New member
Tjena folket. Ser fram emot denna säsong som kommer bli min andra (den första var under pandemin 2020).

Vad jag ser tar seedheaven emot kontanter vilket är ett plus för mig. Vilka fler sidor (om någon) gör det?
 
Last edited:

Lambs Bread

Active member
Dags att öppna årets tråd. Vad har folk för funderingar i år?

Själv blir det blackberrygum x uppz - fett bra röka och klarar den nordiska naturen galant. Klarar tidig utsättning som frö eller med svans. Väldigt god och speciell doft. Kungen offdahook som gjort den i norra finland, gubben har många bra strains.

Sedan blir det lite köpta feminized seeds från fröbutiker i europa. Testa lite nytt men här får man vara noggrann med att läsa recensioner om hur de klarar ett kallt klimat och om de är känsliga för mögel.

Skulle även vela testa finska pehkutyphoon, dock lite problem med 3-4 förodling som den kräver. Skulle dock vara nice att se såna monster på hösten.
BB x Upp'z är grym! Fick finfint resultat på den förra året och kommer odla den i år igen. Big up! @offthehook
 

CheckTreck

Active member
Tjena folket. Ser fram emot denna säsong som kommer bli min andra (den första var under pandemin 2020).

Vad jag ser tar seedheaven emot kontanter vilket är ett plus för mig. Vilka fler sidor (om någon) gör det?
Om du finns i Stockholmsområdet så kan sweseeds.com vara ett alternativ. Samma ägare som smoketower.com och du kan hämta i deras butik och betala kontant. De ger ingen växel och accepterar bara sedlar men vet du vad du ska köpa innan så är det inget problem.

Sensimilla.se kan du också beställa från och möta upp och betala kontant men de tar 250 pix för den tjänsten. De har nog lite bättre priser än sweseeds så beroende på hur mycket du ska ha kan budavgiften vara värt det.
 

CheckTreck

Active member
Det enda problemet med att sätta krukor utomhus är att värmen kan koka rötterna. Så jag använder växthusskuggdukar och slår in krukorna för att hålla värmen borta från rötterna. Lägg upp en bild när dina plantor blir tillräckligt stora. Tack för att du delar med dig av ditt arbete.
Här är den första frisian duck, 3 veckor nu.
 

Attachments

  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    2.1 MB · Views: 73
  • bild1.jpg
    bild1.jpg
    2.4 MB · Views: 73

Parameter

Well-known member
Dags att öppna årets tråd. Vad har folk för funderingar i år?

Själv blir det blackberrygum x uppz - fett bra röka och klarar den nordiska naturen galant. Klarar tidig utsättning som frö eller med svans. Väldigt god och speciell doft. Kungen offdahook som gjort den i norra finland, gubben har många bra strains.

Sedan blir det lite köpta feminized seeds från fröbutiker i europa. Testa lite nytt men här får man vara noggrann med att läsa recensioner om hur de klarar ett kallt klimat och om de är känsliga för mögel.

Skulle även vela testa finska pehkutyphoon, dock lite problem med 3-4 förodling som den kräver. Skulle dock vara nice att se såna monster på hösten.
Har odlat pehkutyphoon. odlade en liten skog utav den. Den blir stor och fin men saknar lite krut. Om man korsar den med någon annan som har lite bättre resin produktion så skulle den vara riktigt fet.

Vrf behöver du 3-4 fröodlingar?
 

dton

New member
Någon med erfarenhet och/eller kunskap om rusegenskaper hos RK95 och auto wonder skunk från Soviet Finland seeds (åtminstone deras sativa/indica-förhållande)?

Kommer odla ett fåtal olika strains så söker en bra balans av rus att kunna välja emellan.

--

Snön har verkligen ställt till det här med att reka en ny spot; det är knappt så att man kan gå i skogen.
 

Swedish fika

Active member
Dags att öppna årets tråd. Vad har folk för funderingar i år?

Själv blir det blackberrygum x uppz - fett bra röka och klarar den nordiska naturen galant. Klarar tidig utsättning som frö eller med svans. Väldigt god och speciell doft. Kungen offdahook som gjort den i norra finland, gubben har många bra strains.

Sedan blir det lite köpta feminized seeds från fröbutiker i europa. Testa lite nytt men här får man vara noggrann med att läsa recensioner om hur de klarar ett kallt klimat och om de är känsliga för mögel.

Skulle även vela testa finska pehkutyphoon, dock lite problem med 3-4 förodling som den kräver. Skulle dock vara nice att se såna monster på hösten.
jag odlat Pekhuthyfon 2 gånger räcker gott och väll att börja i maj sen skörd i september!
 

Parameter

Well-known member
Tjena folket. Ser fram emot denna säsong som kommer bli min andra (den första var under pandemin 2020).

Vad jag ser tar seedheaven emot kontanter vilket är ett plus för mig. Vilka fler sidor (om någon) gör det?
Vet ingen annan sida som gör det men seedheaven är stabila. Han dansken som håller i sidan brukar kasta med lite extra. Du kan även maila han och få ett bra paket pris om du köper många.
 

dton

New member
Vet ingen annan sida som gör det men seedheaven är stabila. Han dansken som håller i sidan brukar kasta med lite extra. Du kan även maila han och få ett bra paket pris om du köper många.
Jodå de verkar stabila.

Även varit i kontakt med cannapot sedan dess som säger att de tar emot kontanter via posten. Att de har Dane Strains på lager väger tungt för mig.

Rökte en White Pineapple från Dane Strains innan plantan behövde kastas pga mögel och det var utmärkt kvalité.
 
Last edited:

Parameter

Well-known member
Jodå de verkar stabila.

Även varit i kontakt med cannapot sedan dess som säger att de tar emot kontanter via posten. Att de har Dane Strains på lager väger tungt för mig.

Rökte en White Pineapple från Dane Strains innan plantan behövde kastas pga mögel och det var utmärkt kvalité.
Va gör den för nytta om den möglar lätt? Sprid dina risker med lite mer robust genetik. Kolla på vad finnarna håller på med.

Visste inte att cannapot tar kontanter.
 

Latest posts

Latest posts

Top