I'm using Google translate to catch up, and sometimes it's a pretty fucked up translation from Swedish to English that I get, so please don't mind me if I have misunderstood something.Skulle ni skörda denna? Ser man lĂ€tt att det barkar övertid? Ăr lite osĂ€ker nĂ€r man ska skörda. Det kommer ju nya vita trĂ„dar .
Jag odlar nÀstan bara uteslutande frÄn CPH Seeds. Brutalis, Butter, Killer haze, Amnesia, Hoffman och Smile. Ca 20 st och alla klarade de första tre veckorna. Satte ut i början av juni och har bara kunnat hÀlsa pÄ en Brutalis och en Butter som sattes i U-jord rakt ner i marken. Brutalisen Àr upp till höften och har precis börjat blomma. Aldrig varit med om en Auto som vÀxter sÄ bra som den, otroligt! Ska försöka besöka de andra i dagarna och uppdatera er.Fuck yeah haha. Man kÀnner sig lite som Rambo nÀr man gÄr genom krÄnglig terrÀng ingen frisk mÀnniska hade gett sig pÄ.
Med det sagt lÀngtar jag tills man kan odla i trÀdgÄrden hah⊠otaliga myggbett och fÀstingar Àr lite störigt. Fick borrelia förra Äret. Men vad gör man inte för sina vackra damer .
NÄgon annan som odlar med autos frÄn cphseeds? Tkr det Àr sjukt att man knappt lÀst om dem nÀr de presterar sÄ bra i vÄra svenska skogar.
Btw vi snackade om skogsjorden och att jag skulle testa den. Satt 2 st early top skunk (lĂ€r ej bli klara) mest för Ă„ se vilka nĂ€ringsbrister Ă„ annat de rĂ„kar ut för dĂ€r. Ăn sĂ„ lĂ€nge Ă€r de lĂ„nga och klena och behöver N. SĂ„ kastade lite hönsskit Ă„ aska till dem. Tror PHât Ă€r för lĂ„gt. Men att de ens lever och vĂ€xt sig till en meter typ var över förvĂ€ntan lol. StĂ€llet Ă€r liksom i princip trĂ€sk, sĂ„ torkan var inget problem iaf. Typ allt kringliggande vatten Ă€r dock borta men antar att grundvattnet stĂ„r högt sĂ„ spoten kan nog vara bra om man fixar till jorden lite.
LÀgg gÀrna upp bild pÄ skalbaggarna och Àggen sÄ kanske vi kan utröna vad det Àr för rackare.Skrev tidigare om budrot pÄ min fröspot. Visar sig vara nÄn jÀvla mini-skalbagge (svart) som attackerat plantan. LÀgger Àgg i hexagonmönster. SmÄ Àgg men synliga kluster. NÄgon som vet hur man bör bekÀmpa sÄdana och om de sprider sig bland plantorna? Kollade de andra noga men hittade ingen röta eller Àgg.
Ni som fröodlar - nÀr vet ni att det Àr dags Ä skörda?
LÀgg gÀrna upp bild pÄ skalbaggarna och Àggen sÄ kanske vi kan utröna vad det Àr för rackare.Skrev tidigare om budrot pÄ min fröspot. Visar sig vara nÄn jÀvla mini-skalbagge (svart) som attackerat plantan. LÀgger Àgg i hexagonmönster. SmÄ Àgg men synliga kluster. NÄgon som vet hur man bör bekÀmpa sÄdana och om de sprider sig bland plantorna? Kollade de andra noga men hittade ingen röta eller Àgg.
Ni som fröodlar - nÀr vet ni att det Àr dags Ä skörda?