I'm using Google translate to catch up, and sometimes it's a pretty fucked up translation from Swedish to English that I get, so please don't mind me if I have misunderstood something.Skulle ni skörda denna? Ser man lätt att det barkar övertid? Är lite osäker när man ska skörda. Det kommer ju nya vita trådar .
Jag odlar nästan bara uteslutande från CPH Seeds. Brutalis, Butter, Killer haze, Amnesia, Hoffman och Smile. Ca 20 st och alla klarade de första tre veckorna. Satte ut i början av juni och har bara kunnat hälsa på en Brutalis och en Butter som sattes i U-jord rakt ner i marken. Brutalisen är upp till höften och har precis börjat blomma. Aldrig varit med om en Auto som växter så bra som den, otroligt! Ska försöka besöka de andra i dagarna och uppdatera er.Fuck yeah haha. Man känner sig lite som Rambo när man går genom krånglig terräng ingen frisk människa hade gett sig på.
Med det sagt längtar jag tills man kan odla i trädgården hah… otaliga myggbett och fästingar är lite störigt. Fick borrelia förra året. Men vad gör man inte för sina vackra damer .
Någon annan som odlar med autos från cphseeds? Tkr det är sjukt att man knappt läst om dem när de presterar så bra i våra svenska skogar.
Btw vi snackade om skogsjorden och att jag skulle testa den. Satt 2 st early top skunk (lär ej bli klara) mest för å se vilka näringsbrister å annat de råkar ut för där. Än så länge är de långa och klena och behöver N. Så kastade lite hönsskit å aska till dem. Tror PH’t är för lågt. Men att de ens lever och växt sig till en meter typ var över förväntan lol. Stället är liksom i princip träsk, så torkan var inget problem iaf. Typ allt kringliggande vatten är dock borta men antar att grundvattnet står högt så spoten kan nog vara bra om man fixar till jorden lite.
Lägg gärna upp bild på skalbaggarna och äggen så kanske vi kan utröna vad det är för rackare.Skrev tidigare om budrot på min fröspot. Visar sig vara nån jävla mini-skalbagge (svart) som attackerat plantan. Lägger ägg i hexagonmönster. Små ägg men synliga kluster. Någon som vet hur man bör bekämpa sådana och om de sprider sig bland plantorna? Kollade de andra noga men hittade ingen röta eller ägg.
Ni som fröodlar - när vet ni att det är dags å skörda?
Lägg gärna upp bild på skalbaggarna och äggen så kanske vi kan utröna vad det är för rackare.Skrev tidigare om budrot på min fröspot. Visar sig vara nån jävla mini-skalbagge (svart) som attackerat plantan. Lägger ägg i hexagonmönster. Små ägg men synliga kluster. Någon som vet hur man bör bekämpa sådana och om de sprider sig bland plantorna? Kollade de andra noga men hittade ingen röta eller ägg.
Ni som fröodlar - när vet ni att det är dags å skörda?