What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

2023 Outdoor Grow

CheckTreck

Active member
Kollade till odlingen tidigare i vecken efter att ha varit bortrest. Såg bra ut. Flera wild dwarf var klara. White widows behöver mer tid. Inte tillstymmelse till mögel på någon. Enda bakslaget var att ankan är på väg att dö, den har stått lite torrt men repar sig kanske. Den har fortfarande inte börjat blomma så tror inte det blir något ändå.

Wild dwarf har gett ca 30 per planta innan torkning så räknar med ca 10 per planta torrt. Inte jättemycket kanske men helt ok. Några hänger på tork i skogen under presenning, skyddat från sol och regn. Tog hem fem plantor. Två blev malawi cobs. Två börjarde jag torka i papperspåsar på altanen skyddat från regn och sol. En la jag i en 3l glasburk tillsammans med 1 kg silica gel. Det torkade på 2 dagar utan tillstymmelse till lukt. Lite för fort, lite för torrt men jag har lagt i en till av de i papperspåsarna och ska hålla lite bättre koll på den.

Skördar nog de sista dvärgarna i helgen och låter änkorna stå två veckor till. Jag är jävligt nöjd. :)

Useridentity

Active member
Goddagens!
Här kommer en liten update.
Har tyvärr fått lite oönskat besök hos mina damer i skogen.. Majoriteten av alla stora fan leaves har tagit en del stryk, men budsen och bladen runt budsen ser änsålänge bra ut och växer på 👍
Slängde på lite aska och ca 10 L ny jord på den stora SFxGEX
1. BBG/UP’ZZ
2. 2 st C99/AH/UP’ZZ, 3 st SFxGEX varav ena är riktigt stor och fin 😍
3. Min största fiende för tillfället! (plockat bort och dödat flera st)
4. Sherbet queen och Watermelon ifrån RQS. Rätt så prickiga blad men sånt som händer utomhus antar jag? Båda ser ut att växa på fint iaf.

Jag blandade iordning en såpalösning på sån naturlig grön såpa, men det regnade så mkt så jag använde aldrig den. Eller har ni något bra tips? Löste förut om nån som kokade ihop nån mix, det är lite overkill för min del 🫣

Attachments

• IMG_8089.jpeg
    IMG_8089.jpeg
    5.2 MB · Views: 104
  • IMG_8087.jpeg
    IMG_8087.jpeg
    6.7 MB · Views: 100
  • IMG_8094.png
    IMG_8094.png
    3.9 MB · Views: 104
  • IMG_8071.jpeg
    IMG_8071.jpeg
    5.3 MB · Views: 103

Hasselhoff1337

Active member
Goddagens!
Här kommer en liten update.
Har tyvärr fått lite oönskat besök hos mina damer i skogen.. Majoriteten av alla stora fan leaves har tagit en del stryk, men budsen och bladen runt budsen ser änsålänge bra ut och växer på 👍
Slängde på lite aska och ca 10 L ny jord på den stora SFxGEX
1. BBG/UP’ZZ
2. 2 st C99/AH/UP’ZZ, 3 st SFxGEX varav ena är riktigt stor och fin 😍
3. Min största fiende för tillfället! (plockat bort och dödat flera st)
4. Sherbet queen och Watermelon ifrån RQS. Rätt så prickiga blad men sånt som händer utomhus antar jag? Båda ser ut att växa på fint iaf.

Jag blandade iordning en såpalösning på sån naturlig grön såpa, men det regnade så mkt så jag använde aldrig den. Eller har ni något bra tips? Löste förut om nån som kokade ihop nån mix, det är lite overkill för min del 🫣
Satan vad fina! Snart skörd på en hel del av de damerna ju!

northstate123

Active member
Jag har varit bortrest cirka 2 veckor och tydligen har det regnat mest hela tiden så jag förväntade mig det värsta när jag åkte till odlingen idag.

Allt hade dock klarat sig fint förutom min Parmesan som jag fått som freebie. Något djur hade mumsat i sig toppen och alla blad, men det kan jag bjussa på.
Till och med de plantor som jag kapade översta 70% och lämnade de lägre pollinerade grenarna på hade klarat sig fint. Man kan ana en på första bilden, längst fram, näst längst till höger.

Jag kommer ha ganska ordentlig koll på plantorna nu på grund av allt regn som varit och som kommer framöver. De var verkligen helt mättade med vatten men inte en tillstymmelse till botrytis eller mjöldagg ändå. Stabilt!

View attachment 18869158
Egen korsning

View attachment 18869157
Egen korsning

View attachment 18869159
Jack Herer auto

View attachment 18869160
Jack Herer auto

Nice fat buds! Great work. We also had a lot of rains in Finland recently but my autos are just about third week of flower so im not yet worried about mold unless this rainy season will continue..

Chemimbalance

Well-known member
Nice fat buds! Great work. We also had a lot of rains in Finland recently but my autos are just about third week of flower so im not yet worried about mold unless this rainy season will continue..
Cheers neighbour!

I harvested most of the plants a couple of days ago but left 3 on the spot since they had a couple of more days to go or in one case, got pollinated late. I'll probably harvest them next week.

Here are some close ups

IMG_20230729_213704.jpg
Cross im working on

IMG_20230729_214020.jpg
BB/up'zz'

IMG_20230729_213925.jpg
BB/up'zz' with baby

IMG_20230729_214057.jpg
Scissor hash

Have a nice Saturday evening ya'll!

Parameter

Well-known member
Cheers neighbour!

I harvested most of the plants a couple of days ago but left 3 on the spot since they had a couple of more days to go or in one case, got pollinated late. I'll probably harvest them next week.

Here are some close ups

View attachment 18871356
Cross im working on

View attachment 18871358
BB/up'zz'

View attachment 18871357
BB/up'zz' with baby

View attachment 18871359
Scissor hash

Have a nice Saturday evening ya'll!

Du borde erbjuda dina tjänster till stora seedbanks 😂

Snyggt jobbat! Sj är jag tillbaka efter 1 månad utomlands och allt tickar på. Bara några earlys från offthehook som har vält men jag rätade upp dom. Odlar också någon GEX korsning som är helt sjuk. Buskig så utav helvete och budsites överallt.

Hoppas allt rullar på för alla.

Parameter

Well-known member
Som ni ser har spetsarna runt blomman blitt typ lila. Vad kan det bero på? Bara en planta som blitt sån. Den står i en vit keramik kruka.
Inget fel med att den blivit lila. Har några autos från offthehook som också ser ut så där. Det är generna eller kyla som gör att dom blir lila. Antingen den ena eller andra orsaken eller båda. Inget att vara orolig för. Har inget med din kruka att göra. Mina är i marken och ser ut så där.

Fina plantor för övrigt!

Swedish fika

Active member
Du borde erbjuda dina tjänster till stora seedbanks 😂

Snyggt jobbat! Sj är jag tillbaka efter 1 månad utomlands och allt tickar på. Bara några earlys från offthehook som har vält men jag rätade upp dom. Odlar också någon GEX korsning som är helt sjuk. Buskig så utav helvete och budsites överallt.

Hoppas allt rullar på för alla.
Ja fan det rullar ser bra ut

Parameter

Well-known member
Ja fan det rullar ser bra ut
Klart som fan det gör för dig! Det rinner kanske hundra strains i dina strain junkie vener hahahaha. Kul och se att du hänger kvar här. Dina plantor växer på bra hos mig. Fick någon korsning utav dig på tror det var RK62 och pekutyphoon. Dom är jätte fina. Kanske 1,2-1,4 meter höga och har precis gått i blom. Alla dina autos är i detta nu i full blom och jag väntar in ett par veckor innan alla fröna i dom är mogna. Sen skördar jag

Swedish fika

Active member
Klart som fan det gör för dig! Det rinner kanske hundra strains i dina strain junkie vener hahahaha. Kul och se att du hänger kvar här. Dina plantor växer på bra hos mig. Fick någon korsning utav dig på tror det var RK62 och pekutyphoon. Dom är jätte fina. Kanske 1,2-1,4 meter höga och har precis gått i blom. Alla dina autos är i detta nu i full blom och jag väntar in ett par veckor innan alla fröna i dom är mogna. Sen skördar jakull att allt går bra hoppas det blir mycket frön😀

CheckTreck

Active member
Jag har varit ute och skördat de sista dvärgarna. Nu har jag ett 9 white widows, 1 OG kush och 1
Auto duck kvar ute.

Skördar nog de på ena platsen om en vecka, 6 st änkor över 1,5 m vardera. Kommer bli kanonskörd på de.

På andra platsen har jag 3 st änkor och min OG kush en av dem har visat sig vara en hane. Så jävla mycket för feminiserade frön. Antar att den är så långt gången nu att den kommer ha befruktat de damerna som står jämte? Blir till att plocka frön från dem isf. Lite surt men jag kommer nog att bärga ett par årsförbrukningar ändå.

Ankan har jag gett upp hoppet om. Överlever den och börjar blomma i september/oktober så är det en bonus.

Attachments

• hane.jpg
    hane.jpg
    4.3 MB · Views: 83
  • hona.jpg
    hona.jpg
    2.4 MB · Views: 83

Parameter

Well-known member
Jag har varit ute och skördat de sista dvärgarna. Nu har jag ett 9 white widows, 1 OG kush och 1
Auto duck kvar ute.

Skördar nog de på ena platsen om en vecka, 6 st änkor över 1,5 m vardera. Kommer bli kanonskörd på de.

På andra platsen har jag 3 st änkor och min OG kush en av dem har visat sig vara en hane. Så jävla mycket för feminiserade frön. Antar att den är så långt gången nu att den kommer ha befruktat de damerna som står jämte? Blir till att plocka frön från dem isf. Lite surt men jag kommer nog att bärga ett par årsförbrukningar ändå.

Ankan har jag gett upp hoppet om. Överlever den och börjar blomma i september/oktober så är det en bonus.
Fan va surt när man betalat dyra pengar för femmade frön. Hanen verkar inte ha öppnat så många pollensäckar efter att jag zoomade, så damerna kommer inte bli jätte pollinerade. Ryck hanen eller låt den vara. Har du bara någon enstaka hona i närheten så låt den pollinera den. Du kommer få massa frön som du sen kan använda igen. Du verkar inte vara en stor rökare. Lite frön i budsen kommer du inte märka när du röker så lite som du gör.

Hasselhoff1337

Active member
Jupp den där hanen är verkligen en hingst haha. Men en ståtlig sådan! Varför inte njuta av en jävla massa frön till kommande säsonger :).

Själv var jag ute på spoten och 2 av 4 plantor har blivit uppbökade av vildsvin. En var klar så bara det inte blivit mögel eller nått så äre skit samma. Hoppas andra överlever, planterade om den, den behöver nog 4v till.

Oavsett blir det massa frön å jag kommer ha smög nog i år också :). Men nästa år blir det att ha med en flaska piss vid varje besök å typ ta med tjejens hår från borsten för att ha lukt på plats. Nått måste göras… andra året i rad de jävla griserna bökar upp mina plantor på den spoten.

Rökte en liten brutalis å lite sax-hasch. Inte besviken! Riktigt smoothe och då är den ändå inte kurerad ännu. Stuket vart lite mer åt uppåt hållet med grova munchies.

Är det någon som vill ha LR#2 (Cph seeds) x Auto AK (Bulk Seedbank) så hojta. LR känns väldigt indica med feta fanleaves medans AK’n är typiskt hybrid. Plantorna blir typ 1-1,5m. 30-50g per planta uppskattat. Är uppenbarligen F1’or. LR’n har lite luftigare buds än AK’n (som har stenhårda nugs) och den är snabbare. Lite mindre men är crossad med early diesel så är ändå stor för å va auto. Båda mycket resistenta och funkat bra här. AK’n är mer mot citrushållet och LR snubben luktade lite skunkigt diesel typ.

Hoppas det går bra för er där ute, mina vänner!

Parameter

Well-known member
Jupp den där hanen är verkligen en hingst haha. Men en ståtlig sådan! Varför inte njuta av en jävla massa frön till kommande säsonger :).

Själv var jag ute på spoten och 2 av 4 plantor har blivit uppbökade av vildsvin. En var klar så bara det inte blivit mögel eller nått så äre skit samma. Hoppas andra överlever, planterade om den, den behöver nog 4v till.

Oavsett blir det massa frön å jag kommer ha smög nog i år också :). Men nästa år blir det att ha med en flaska piss vid varje besök å typ ta med tjejens hår från borsten för att ha lukt på plats. Nått måste göras… andra året i rad de jävla griserna bökar upp mina plantor på den spoten.

Rökte en liten brutalis å lite sax-hasch. Inte besviken! Riktigt smoothe och då är den ändå inte kurerad ännu. Stuket vart lite mer åt uppåt hållet med grova munchies.

Är det någon som vill ha LR#2 (Cph seeds) x Auto AK (Bulk Seedbank) så hojta. LR känns väldigt indica med feta fanleaves medans AK’n är typiskt hybrid. Plantorna blir typ 1-1,5m. 30-50g per planta uppskattat. Är uppenbarligen F1’or. LR’n har lite luftigare buds än AK’n (som har stenhårda nugs) och den är snabbare. Lite mindre men är crossad med early diesel så är ändå stor för å va auto. Båda mycket resistenta och funkat bra här. AK’n är mer mot citrushållet och LR snubben luktade lite skunkigt diesel typ.

Hoppas det går bra för er där ute, mina vänner!
Jag har det där jävla problemet också. Vildsvinen gör kalabalik med mina spotar. Jag sätter upp nät som ibland funkar och ibland trampar dom bara förbi nätet och äter upp plantorna ändå. Har märkt att det är mest i augusti som det sker. Tror det är pga av att alla bönder har då skördat sin säd och då finns det ingen lättillgänglig föda som dom kan nafsa åt sig.

Läste någonstans att man kan placera ut svartpeppar runt sina plantor. Vildsvin bökar ju med sina trynen och när dom får svartpeppar i luftvägarna så sticker dom. Inget jag provat men det låter som något som borde funka.

Ett annat alternativ som jag kommit underfund med är att odla på platser som ligger mellan stora vägar eller som är inhägnade. Har tex en plats i år som är ny och där det är bebyggelse på ena sidan och sen ett stort tågräls på andra sidan och sen lite skog i mitten. Där har jag fått ha mina plantor ifred från vildsvinen och rådjur. En ytterligare spot där jag har en bilväg på ena sidan och sen tågräls på andra sidan med skog i mitten. Och en tredje spot med MASSA taggbuskar runtomkring och sen några kvadratmeter öppen yta där jag har några av offthehooks plantor. Jag river mig överallt innan jag kommer fram till den spoten. En sån spot får man garanterat ha ifred. Den enda nackdelen är att jorden inte är optimal på den platsen så jag ska nästa år bära ut två påsar jord dit och blanda ut med jorden som finns på plats. Inte en levande varelse skulle få tanken att passera alla dom där taggarna.

Rök en joint och gå runt lite redan nu i skogen. Det är nu man får sig en bra uppfattning om hur saker och ting ser ut när det är grönt. Under våren har det inte börjat växa så mycket och man får inte en lika bra uppfattning om ljus och annan vegetation som skymmer.

Bra att du gjorde frön! Det kommer du ha massa nytta av.

CheckTreck

Active member
Fan va surt när man betalat dyra pengar för femmade frön. Hanen verkar inte ha öppnat så många pollensäckar efter att jag zoomade, så damerna kommer inte bli jätte pollinerade. Ryck hanen eller låt den vara. Har du bara någon enstaka hona i närheten så låt den pollinera den. Du kommer få massa frön som du sen kan använda igen. Du verkar inte vara en stor rökare. Lite frön i budsen kommer du inte märka när du röker så lite som du gör.
Jag låter den stå. Har redan bärgat så jag står mig mer än ett år och jag har dessutom mer att skörda. Det är två honor i närheten av den så de kan få ge frö till nästa säsong istället. Är som sagt ingen storrökare och jag vapar så något frön i varje vape är lätt att pilla bort.

swedishsnus

New member
Har följt tråden med spänning ett tag nu. Jäklar vilka fina resultat ni verkar få. Jag hann inte komma igång med odling i år, så det blir att förbereda inför nästa säsong! Kan inte sluta hitta spots vart jag än går i skogen nu och google maps har snart mer sparade platser än karta kvar. Ni är för jäkla bra med alla tips och tricks. Så ska göra iordning ett par spots nu till hösten så kanske jorden är riktigt fin tills det blir dags för plantering i vår hehe.

Tänkte slänga in ett tips själv här; jag var ute på promenad och mötte några "geocachare" som var ute o traskade i skogen. Kolla så det inte finns några taggar i närheten av era tänkta spots för dom här geocacharna är notoriska när det kommer till att hitta sina "skatter" och det vore ju tråkigt om någon trillar in på spoten på grund av en geocache.

Grymt att ni delar med er av kunskap och bilder, kudos till er!

ingealls

Active member
Jag har vart iväg en vecka och budrot på två blommor. Dem är satta i carantän. Så få hålla koll på plantorna i tältet. Tror det vart för fuktigt där. Har nu dörren upprullad. Uteute plantorna växer så in i bomben. Där ser allt friskt ut. Börjar inse att jag planterat alldeles för tätt. Visste inte att de var sån storleks skillnad att plantera i direkt mark eller kruka. Extremt stor skillnad

Hasselhoff1337

Active member
Jag har vart iväg en vecka och budrot på två blommor. Dem är satta i carantän. Så få hålla koll på plantorna i tältet. Tror det vart för fuktigt där. Har nu dörren upprullad. Uteute plantorna växer så in i bomben. Där ser allt friskt ut. Börjar inse att jag planterat alldeles för tätt. Visste inte att de var sån storleks skillnad att plantera i direkt mark eller kruka. Extremt stor skillnad
Visst är det intressant att se! Även storlek på kruka gör sjukt mycket. Skillnad på 5L och 10L kruka är lätt 20cm i höjd har jag märkt.

Men grabbar vad fan ska man göra av alla frön? Plockade seriöst 50st igår från en bud… kommer säkert ha 4 siffrigt antal. Kan man typ donera till seedheaven lr nått? Skicka till random pensionärer?

Parameter

Well-known member
Visst är det intressant att se! Även storlek på kruka gör sjukt mycket. Skillnad på 5L och 10L kruka är lätt 20cm i höjd har jag märkt.

Men grabbar vad fan ska man göra av alla frön? Plockade seriöst 50st igår från en bud… kommer säkert ha 4 siffrigt antal. Kan man typ donera till seedheaven lr nått? Skicka till random pensionärer?

Spara dom och använd dom till att prova dig fram med nya odlingstekniker. Odla på fler spotar. Försök tex direkt så, odla i sämre jord, använd fler spotar och dela med vänner. Ju fler frön du har ju mer kommer du kunna testa dig fram och ju mer kommer du lära dig. Jag lär mig nya saker varje år. Du kan donera till seedheaven också men det hade jag hoppat. Spara dom och byt med andra. Eller donera till nya odlare som du lär känna på diverse forum.