What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

2023 Outdoor Grow

Useridentity

Active member
Var ute en sväng på mina gamla spots idag, orkade bara gå till ena pga regn.

Sherbet queen och Watermelon auto ifrån RQS. Samt två små bonusar bbg/UP’ZZ (tror jag) 🤣
Vet dock inte vilken som är vilken men det borde jag se senare i blom, körde en Watermelon i garderoben i vintras så.

Den högsta är ca 150 cm hög och en hel del budsites. Hoppas verkligen den spoten hinner blomma klart, kommer bli en rejäl skörd 💪
Hällde på lite fish mix, biobloom, topmax samt slängde på lite hönspellets.

Attachments

• IMG_8171.jpeg
    IMG_8171.jpeg
    7 MB · Views: 89

Parameter

Well-known member
Tror ni de hjälper om man spänner typ pressning över plantorna. Borde ju hjälpa lite tänker jag mot budrot. Fukten lär ju va kvar men blir ju inget direkt regn på blommorna.

Tror inte det hjälper. Det är är fortfarande fuktigt i luften. En massa marknära fukt. Gå i skogen med gympaskor kl 6 på morgonen en torr dag så kommer du märka att det är hur jävla fuktigt som helst. Dina fötter kommer vara dyngsura. Det enda som hjälper är att man har rätt genetik från början. Seedbanks frön är bra. Jag hade bara odlat seedbanks frön om jag bodde runt runt medelhavet. Men nu bor vi inte runt medelhavet och då får vi hitta andra lösningar.

ingealls

Active member
Allt ser bra ut än sålänge. Satte upp regnskydd precis lol. Aja det kan väl få va kvar ändå. För de va ba en som vart angripen och den hade stått inne i växthuset som vart stängt en vecka så kan va att de blev för fuktigt där inne. Men riktigt stora blommor på g ute. Alla frön inköpta via sweseeds

Useridentity

Active member
Det blev en liten kvällspromenad på min nya spot med finska superfrön 😍
Kvaliten blev sådär nu när det var lite mörkt men..

1. BBG/UP’ZZ
Hon ser riktigt fin ut må jag säga! Hon har nog 1-2 veckor till att gotta till sig. Inga tecken på mögel utan främst stora bladen som börjat ge sig (delvis pga insekterna).
Har plockat 4 frön då hon tydligen blev lite pollinerad av hanen jag ryckte förut.

2. SFxGEX
Den stora har även hon haft insekter som har förstört en del, men hon verkar kämpa på ändå. Hon ser väl ungefär lika mogen ut som BBG/UP’ZZen!?

Attachments

• IMG_8184.jpeg
    IMG_8184.jpeg
    4.3 MB · Views: 96
  • IMG_8194.jpeg
    IMG_8194.jpeg
    663.8 KB · Views: 90

offthehook

Well-known member
Veteran
@Useridentity

Looking good there ! & thanks for sharing. :)

Here's how the translator went about your sentence: "Has picked 4 seeds as she was apparently a little pollinated by the male I jerked before."

To me it's not entirely clear if you said: The plant has picked up 4 seeds, or that you said: I have picked 4 seeds, so this leaves a bit room for misunderstanding right there...

Though one thing I need to mention for when I interpret it the second way: Rather don't pick off seeds from a bud before harvest, or damage the bud on any other way. > It's where the mold comes in.
Sometimes I would do that myself as to see when seeds were ready, but dang! Not a good idea, cos always right there the first mold would start.

Last edited:

Useridentity

Active member
@Useridentity

Looking good there ! & thanks for sharing. :)

Here's how the translator went about your sentence: "Has picked 4 seeds as she was apparently a little pollinated by the male I jerked before."

To me it's not entirely clear if you said: The plant has picked up 4 seeds, or that you said: I have picked 4 seeds, so this leves a bit room for misunderstanding right there...

Though one thing I need to mention for when I interpret it the second way: Rather don't pick off seeds from a bud before harvest, or damage the bud on any other way. > It's where the mold comes in.
Sometimes I would do that myself as to see when seeds were ready, but dang! Not a good idea, cos always right there the first mold would start.
Thanks master 👨🏼‍🌾 🤝

I got it, thanks for the input 👍
But these seeds were about to fall off.. They were along the stem and not in any bud. 2 seeds was gone since last time at the spot.

Edit.
I think your message was edited while I wrote my reply. My english is quite bad, so misunderstandings is on me 🫣

vadervader

Well-known member
Veteran
Tjo. Ut i skog efter 48 h jobb!
Jävla äckliga regn. Mkt mögel på Banana Punch, klippte dem o tog de jag fick med hem. Blev lite iaf. Luftiga än, så kommer köra Southeastasian cure (typ thaisticks)..så slipper man springa o öppna burkarna. Pressa ihop trikomerna och enligt mig så blir de bättre skjuts i grejerna!

Obs! Nästa år ska jag fan bara satsa på mögeltåliga strains, har hittat några kandidater redan + mina landrace.

Last edited:

vadervader

Well-known member
Veteran
De andra som står är mögelfria.
Purple kush behöver mer tid!
Finaste critical hade halva plantan angripits, de andra en bit bort ingenting.
NLxBB, dessa kommer bli bäst och verkar tåligast.

Lät dem stå, trots prognos.
De fick fishmix, rejäl dos pkboost, calmag, melasse o topmax.

Bilder i nästa inlägg!

offthehook

Well-known member
Veteran
@Parameter

On this plot i did, trying to get Super Autos from the regular Autos like that.

But there are different plots, some with only Autos, some with only Earlies, some mixed. Too much to show them all, and from most plots it's hard to make good pics because it's a jungle out there.
There's more in my album here, but even for me it's hard to tell which plants are growing on which plot, because they all look the same.

Had an easy year this Spring. > Did not plow, did not weed, did not remove males.
Only scratched the surface a bit with some hand tool to get a head start on the weeds, dropped the seeds in lines, and covered them up with some soil from a bag. Though I'm big on Fall and late Spring fertilizing always, because otherwise the weed can't outgrow the weeds.

Because it is all about breeding, I have mapped the lines and labeled them A, B, C, etc, So then during harvest 'll take my map with me, and some little papers with each a different letter on it.
Remove a line, put them in a bag, and drop the little paper with letter on it on top.
I'm pedantic strict with labeling always, because like that I can 'steer' a strain into the direction I want it to go.
Without the strict labeling it would be like blindfolded throwing a dart, and then things can also go wrong, and end up with a sort of weed that I won't even like myself.

Last edited:

Parameter

Well-known member
@Parameter

On this plot i did, trying to get Super Autos from the regular Autos like that.

But there are different plots, some with only Autos, some with only Earlies, some mixed. Too much to show them all, and from most plots it's hard to make good pics because it's a jungle out there.
There's more in my album here, but even for me it's hard to tell which plants are growing on which plot, because they all look the same.

Had an easy year this Spring. > Did not plow, did not weed, did not remove males.
Only scratched the surface a bit with some hand tool to get a head start on the weeds, dropped the seeds in lines, and covered them up with some soil from a bag. Though I'm big on Fall and late Spring fertilizing always, because otherwise the weed can't outgrow the weeds.

Because it is all about breeding, I have mapped the lines and labeled them A, B, C, etc, So then during harvest 'll take my map with me, and some little papers with each a different letter on it.
Remove a line, put them in a bag, and drop the little paper with letter on it on top.
I'm pedantic strict with labeling always, because like that I can 'steer' a strain into the direction I want it to go.
Without the strict labeling it would be like blindfolded throwing a dart, and then things can also go wrong, and end up with a sort of weed that I won't even like myself.

“Strict with labeling”….. I can imagine that after getting a couple of letters from you hahahaha

CheckTreck

Active member
Lite uppdatering. Har varit på resande fot så inte kunnat titta till spoten eller sådant som jag hade torkande, en del i påsar och en del hängande under pressening på spoten, skyddat från regn och ljus. Allt som var på tork har klarat sig fint, inte minsta mögel trots att det varit på tok för hög luftfuktighet senaste veckan.

På spoten hade flera plantor mögel efter en veckas regn. En kasserade jag, på övriga räckte det att klippa bort en budspot eller två. Mina white widows var dryga 1,5 m så de har gett rätt bra skörd ändå. Tog hem det som hängt på tork och hängde upp de jag skördade.

Nu står fyra plantor kvar utan tecken på mögel, varav en är en hane. De ska förhoppningsvis ge lite frön och lite mer att röka men jag har seriöst täckt det kommande årets förbrukning med råge (även om jag iofs inte är någon storkonsument). Fan vad jag glad jag är att jag testade att odla utomhus. :)

Useridentity

Active member
Jag var ute en sväng på mina gamla spots idag..
Möglet var tyvärr ett faktum där också 😕
Så skördade två st små som var halvfärdiga ungefär, sen nån bud på mina två större därute.
Sherbet queen och Watermelon.
Lät mina två stora få stå kvar, det var bara två små buds som fått lite mögel där som klipptes bort såklart.
Imorgon måste jag nog ut och kolla till mina nya spots med finska fröna 🫣