What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

2023 Outdoor Grow

Swedish fika

Active member
67FAB588-59D1-46B3-B370-E2667F2F9E32.jpeg
1137AB09-DEC8-4188-9181-035DEEC38C4A.jpeg

ingealls

Active member
Bjuder på en bild på min sjuka Auto Nordic Blueberry. Räknas väl som ute pga balkong. Odlar den horissontelt. 81 dagar veg, men nu kommer första vita pistillerna 😎 Går den klart (okt) så blir det kalas!
Jäkla vad fin i färgen. Är du säker på att den inte är av plast 😋 jag håller tummarna man kan odla långt in i hösten. Blir riktigt glad om mina senaste hinner bli klara. Två månader kvar på dem eller nått sånt. Men din här är la lika långt gången som mina jag skickade foto på igår eller när de var. Så vi kan ha skörde fest samtidigt typ

Parameter

Well-known member
Bjuder på en bild på min sjuka Auto Nordic Blueberry. Räknas väl som ute pga balkong. Odlar den horissontelt. 81 dagar veg, men nu kommer första vita pistillerna 😎 Går den klart (okt) så blir det kalas!
Om dom precis börjat blomma så kommer dom hinna klart. Som någon redan skrev, jätte fin färg och vad du än gör med näringen så gör du rätt.

Useridentity

Active member
Jahapp jag var någon dag sen ut till mina nya spots..
Min stora fina BBG/UP’ZZ hade en hel del mögel på sig, men lyckades få med mig ungefär hälften av buds (som var mögelfria).
Min ännu större SFxGEX hade också en del mögel, men den hade också rejäla buds.
Lämnade två mindre SFxGEX som inte alls var lika stora/långt i blom.. (har även två C99/AH/UP’ZZ som sattes några veckor efter alla andra).
Fröna sattes samtidigt men dom var lite långsammare och mindre.
Bifogar lite bilder så får ni säga om jag kanske lika gärna ska ut imorgon och klippa allt!
På röda kartongen är det BBG/UP’ZZ och den andra är SFxGEX (inte trimmat så noga än).

Attachments

• IMG_8227.jpeg
    IMG_8227.jpeg
    4.7 MB · Views: 100
  • IMG_8222.jpeg
    IMG_8222.jpeg
    6.3 MB · Views: 117
  • IMG_8226.jpeg
    IMG_8226.jpeg
    3.7 MB · Views: 98
  • IMG_8223.jpeg
    IMG_8223.jpeg
    4.8 MB · Views: 120

offthehook

Well-known member
Veteran
Jahapp jag var någon dag sen ut till mina nya spots..
Min stora fina BBG/UP’ZZ hade en hel del mögel på sig, men lyckades få med mig ungefär hälften av buds (som var mögelfria).
Min ännu större SFxGEX hade också en del mögel, men den hade också rejäla buds.
Lämnade två mindre SFxGEX som inte alls var lika stora/långt i blom.. (har även två C99/AH/UP’ZZ som sattes några veckor efter alla andra).
Fröna sattes samtidigt men dom var lite långsammare och mindre.
Bifogar lite bilder så får ni säga om jag kanske lika gärna ska ut imorgon och klippa allt!
På röda kartongen är det BBG/UP’ZZ och den andra är SFxGEX (inte trimmat så noga än).
Considering the mold now coming in in the last two pics, I'd say either cut em down any time soon, or after about 5 days max.

Or then you only harvest all that has a bit of mold in it, and leave unaffected buds up until next inspection.

Did you notice that the SF is more sticky on the trim than the BBG's ?

Last edited:

Useridentity

Active member
Considering the mold now coming in in the last two pics, I'd say either cut em down any time soon, or after about 5 days max.

Or then you only harvest all that has a bit of mold in it, and leave unaffected buds up until next inspection.

Did you notice that the SF is more sticky on the trim than the BBG's ?
Ok then I wait a couple of days.
I left some small buds on the big one as well.
Also a new type of heartbreak to be forced to throw away quite a lot of buds 💔
Tomorrow its time to check my friends spot where your seeds grows as well.

I did! And damn its not fun to trim 🥵

offthehook

Well-known member
Veteran
@Useridentity :D

It's a pain in the ass wha !? 🥵

But that's whats the people wants, so that's whats the people gets...

I'd personally think you'd have to be some sort of masochist to wanna be into that shit. :D

It all got started with this marketing hype expertise from Gorilla Glue & Girl Scout Cookies, cos that's what it's mostly made-up off.

Let's see how long it takes before the hype blows over...

I mean, if the high is similar to the non sticky stuff, then why bother with the more sticky stuff?

Bag appeal demands ?

It's sticky so it must be good ?

I'm so happy I'm not in a 'customer' position, and having to base my purchase on what's been offered 'to sell best'.

But the stuff sure does seem to have a good amount of trichs on them, so please let us know what you think of it after a few samples...

Last edited:

Useridentity

Active member
@Useridentity :D

It's a pain in the ass wha !? 🥵

But that's whats the people wants, so that's whats the people gets...

I'd personally think you'd have to be some sort of masochist to wanna be into that shit. :D

It all got started with this marketing hype expertise from Gorilla Glue & Girl Scout Cookies, cos that's what it's mostly made-up off.

Let's see how long it takes before the hype blows over...

I mean, if the high is similar to the non sticky stuff, then why bother with the more sticky stuff?

Bag appeal demands ?

It's sticky so it must be good ?

I'm so happy I'm not in a 'customer' position, and having to base my purchase on what's been offered 'to sell best'.

But the stuff sure does seem to have a good amount of trichs on them, so please let us know what you think of it after a few samples...
Haha you are not wrong there!

For me its all about taste and finding different types of high ✌️
Sticky or not 😅
As a consumer..

Of course! Probably gonna do a quickie once its dry, before curing haha.

Hoping that summer is coming back again soon ☀️

ingealls

Active member
Jag flyttade in mina utekrukorplantor in i safety häromdagen. Dem finns i bilder längre upp i tråden om nån är intresserad. Jag har ju provat allt möjligt med toppning lst och många misstag. Uppodlade utomhus och så här blev dem. Dem som inte redan gått upp i rök. Klippte den längst gågna utomhusjord plantan då röta började visa sej. Lämnade kvar alla nya skott som ej visar tendenser till mögel. En tanke jag har är att alla skott som kommer efter den börjat blomma ska bort asap i vått klimat så dem bevarar luftflödet genom plantan. Typ lolipopa

Attachments

• 20230809_121242.jpg
    20230809_121242.jpg
    4.4 MB · Views: 72
  • Screenshot_20230809-120344_Gallery.jpg
    Screenshot_20230809-120344_Gallery.jpg
    643.6 KB · Views: 78
  • 20230809_114921.jpg
    20230809_114921.jpg
    2.2 MB · Views: 74
  • 20230809_114840.jpg
    20230809_114840.jpg
    1.4 MB · Views: 74
  • 20230809_121532.jpg
    20230809_121532.jpg
    3.2 MB · Views: 84

vadervader

Well-known member
Veteran
Om dom precis börjat blomma så kommer dom hinna klart. Som någon redan skrev, jätte fin färg och vad du än gör med näringen så gör du rätt.
Tackar!! Mycket nöjd själv med the look. Fin pheno.

Ja, fått strån nu, så är på väg iaf. Ska ju klara höstar, kyla o kunna gå länge. Men går segt i det här jävla vädret. Dock efter att ha rensat mkt fanleaves så bara exploderade den i tillväxt. Igår gav jag därför högre konc av näring, får se hur den svarar. Men verkar tåla mycket .
Men vill ha sol nu.

Har 2 i skog 90 cm-1m höga...bara hoppas dem switchar nu snart..

Kör bokashijord/plant eko 50/50. Mycket biokol som dragit i urin och lakvatten fr bokashin i nån vecka (min form av Terra Preta), annars är det biobizz grow, bloom, topmax, fishmix, guldvatten, lakvatten och melass.
Har även Hesi Bloom accelerator och pkboost att ta till sen.

ingealls

Active member
Tackar!! Mycket nöjd själv med the look. Fin pheno.

Ja, fått strån nu, så är på väg iaf. Ska ju klara höstar, kyla o kunna gå länge. Men går segt i det här jävla vädret. Dock efter att ha rensat mkt fanleaves så bara exploderade den i tillväxt. Igår gav jag därför högre konc av näring, får se hur den svarar. Men verkar tåla mycket .
Men vill ha sol nu.

Har 2 i skog 90 cm-1m höga...bara hoppas dem switchar nu snart..

Kör bokashijord/plant eko 50/50. Mycket biokol som dragit i urin och lakvatten fr bokashin i nån vecka (min form av Terra Preta), annars är det biobizz grow, bloom, topmax, fishmix, guldvatten, lakvatten och melass.
Har även Hesi Bloom accelerator och pkboost att ta till sen.
Går melass köpa i någon av våra stora matkedjor eller vad är melass. Typ sirapsaktigt ? Eller lantmänen kanske. Jag har letat lite här och var men blir inte klok på det. Läst man kan använda sej av honung men då dör microlivet som jag förstått det. Hur för man isåfall tillbaka microlivet mest naturligt?

Swedish fika

Active member
Går melass köpa i någon av våra stora matkedjor eller vad är melass. Typ sirapsaktigt ? Eller lantmänen kanske. Jag har letat lite här och var men blir inte klok på det. Läst man kan använda sej av honung men då dör microlivet som jag förstått det. Hur för man isåfall tillbaka microlivet mest naturligt?
Kolla på handelsträdgårdar där har jag sett att det finns

vadervader

Well-known member
Veteran
Köpt på nätet, i trädgårdsshop. Min heter Fearless, Icky Sticky. Pulverform.

Parameter

Well-known member
Nu har jag aldrig köpt melass men har sett det. Det är en mörk sörja som blir över från socker tillverkning. Tror dom har det på ICA. Googla bara så hittar du.

vadervader

Well-known member
Veteran
Nu har jag aldrig köpt melass men har sett det. Det är en mörk sörja som blir över från socker tillverkning. Tror dom har det på ICA. Googla bara så hittar du.
Precis, googla, efter sockertillverkning. Finns även på Granngården till djur.
Upplever plantorna mår bättre, särskilt i blom. Dem använder ju socker och berikar mikroorganismer i jorden.

vadervader

Well-known member
Veteran
Bjuder på en fredagsbild på Blueberryn för att ni är så fina härinne 💚
Stark planta! , kolla pinnen, lär snart gå av haha!
Tygla, prygla, binda...värsta bondage 😎
Ps, glömde flygfotot!
Skål!!

Attachments

• IMG_20230808_164504~3.jpg
    IMG_20230808_164504~3.jpg
    2.7 MB · Views: 68
  • IMG_20230811_181659.jpg
    IMG_20230811_181659.jpg
    6.6 MB · Views: 55
Last edited: