What's new

2022 Outdoor Grows

Lunchmoney

Active member
9E812BD3-7890-4B7A-80D0-B77A9C0E6DC7.jpeg
A0EA4AE0-1ACE-41FE-A88F-7A2AF6A33DDF.jpeg
B95ADE61-6441-411D-8623-630F35D66BDE.jpeg
A0A314AA-3CC8-439C-8032-4CCBA69C779F.jpeg
DDD47630-D050-42B0-B2B2-8D18E0DF56F4.jpeg
66780D56-5FFC-43AB-B2A5-B793605B73B2.jpeg
 

offthehook

Well-known member
Veteran
Hey y’all sorry to jump on here and spam your thread I’m not a tech person and have little idea what’s going on and how to navigate/share in forum. I meant no disrespect.. gonna search international online etiquette lol much respect y’all
No worries mate.
You're doing fine, no spam detected.
Always happy to see new members dropping in popping pics :)

Your plants look fantastic: Hope they're going to make it...
:)
Have those been grown in Sweden? If so, then at what latitude were they grown ?
 

Lunchmoney

Active member
No worries mate.
You're doing fine, no spam detected.
Always happy to see new members dropping in popping pics :)

Your plants look fantastic: Hope they're going to make it...
:)
Have those been grown in Sweden? If so, then at what latitude were they grown ?
Not Sweden brother but I’m afraid to disclose. My latitude is 40N. Started the big gals inside in March!
 

Chemimbalance

Well-known member
Lite skördebilder på Auto Zamaldelica. Den doftar väldigt gott och ser mycket aptitlig ut. Jag fick inte riktigt till skärpan på macrobilden eftersom skärpedjupet är så kort och jag använder en mobilkamera med extern lins, men man får ett humm om mängden trichomer.

Smakprovet innan kurering bådar också gott ;)
IMG_20220908_224843.jpg

IMG_20220908_231224__01.jpg
 
Last edited:

TommyTok

Active member
Jag är också klar för denna säsongen!

Det blev lite sådär. Jag är inte helt nöjd över resultatet och mängden, men det är andra odlingen någonsin så jag får vara nöjd ändå.
Problemet som verkar ha uppstått är att några manliga plantor hade överlevt lite väl länge (gömde sig i buskaget) och hade råkat KOMMA ;) på alla majoriteten av kvinnorna. Så många av budsen har något frö i sig.
Jag har torkat och vägt en del av det och gissar på att när allt är vägt och klart så kommer jag ha cirka 250g röka att njuta av under vintern.

Här är några bilder. Jag har kastat ihop några olika plantor i en och samma "burk", då många av dom hade jag helt och hållet glömt bort vilken strain jag hade planterat vart, och så var det många små skitar som jag inte brydde mig så mycket om. Så jag slängde ihop några olika i en och samma och kallade den för "Mix"


Har inte ännu hunnit testa på något ännu. Tänkte låta det kurera någon vecka till innan man testar :)
 

Chemimbalance

Well-known member
Tittade till min bonusplanta (Orient express) idag och den har precis gått i blom. Den hinner inte klart men jag kan säkert slänga med den när jag gör olja på årets trimm. Mest ett kul experiment med freebiefrö.

Jag passade också på att gräva ner lite bokashi för att förbereda inför nästa års odling. Kolla resterna från kräftskivan ;D!
Tanken är att jag kontinuerligt bearbetar jorden nu i höst och tidig vår så bokashin hinner brytas ner och jag slipper djur som gräver i jorden när nästa års plantor väl är ute.

Kul att det ser ut att gå så bra för alla er andra i år. Grattis till självförsörjningen!

IMG_20220918_112405.jpg
IMG_20220918_112434.jpg
IMG_20220918_111632.jpg
 

Useridentity

Active member
Kul att se många lyckliga uteodlare!
Jag är inte helt klar än, har 3-4 tjejer som åkte ut sent som jag försöker kräma ur lite till.
Tänkte åka ut idag o slänga på lite fish oil osv, hur tätt inpå kan/bör man skörda sen?
Så det inte smakar fisk om gräset 🤢
 

Useridentity

Active member
Jag lät tjejerna stå till helgen iaf, det ska ändå komma en del sol enligt prognosen.
Klippte toppbuden på tjejen (Northern lights) nere till vänster för 10 dagar sen och hon verkar inte klaga 👍
Blev överraskad av att en av dom andra tjejern (Royal dwarf) har blivit lila, hon är lite hängig men fin 🙌
Lite kul att se att av 3 st RD blev alla väldigt olika, den tredje syns inte så bra men hon delar kruka med miss purple.

Testade nyss mitt första egenodlade gräs, underbar känsla 😍 Big bud..
Den plantan gav tyvärr bara ca 5 g torkat, fast det är 5 väldigt trevliga g.
 

Attachments

  • 8EF1E60C-76BA-47F2-AF4D-B4CDB7560B67.jpeg
    8EF1E60C-76BA-47F2-AF4D-B4CDB7560B67.jpeg
    9.8 MB · Views: 118
  • 21CC152D-B622-4DE1-BC0D-E38988DD95DE.jpeg
    21CC152D-B622-4DE1-BC0D-E38988DD95DE.jpeg
    13.7 MB · Views: 115

Lambs Bread

Active member
Nu är allt (förutom 3 på annan ort) klippt och hängt och första topcolan är snart redo för kurering. Fick dock min största skörd någonsin och mycket fina plantor överlag (tack @offthehook!) men har större problem än vanligt med torkningen pga äldre barn, kallare än vanligt ute osv osv. Har några som hänger i uthus, andra i papp-påsar, vissa på vinden och några i nylonstrumpor (!) under täta granar utomhus. Nyfiken på hur det ska gå men fick tips av en räv på FB så funkar det vore det prima. Hur gör ni andra? Jag är också på g att bygga en billig tillfällig lösning genom en biltongbox med paxfläkt och kolfilter men jävligt basic setup. Nästa år ska jag göra det bättre med riktigt kolfilter och ordentlig fläkt men allt har sin tid... har också funderat att använda kylskåp, frys osv men har lyckats bra tidigare med ”low and slow”-principen. Det stank bara så jävla mkt i år vilket stressat mig en del i fråga om tidigare använda metoder.,.
 
Hallå allihopa!

Jag tänkte förbereda lite platser inför nästa år så allt är klart. Jag övergödde en planta som tyvärr dog, men platsen är riktigt bra med bra sol osv. MEN... Det var otroligt mycket rödmyror i jorden vid rötterna. Är det dåligt? Isåfall vill jag inte förbereda den platsen i onödan.. :)

Ha det fint och trevlig helg!
 

Chemimbalance

Well-known member
Min Orient express tutar på bra trots regn och kyla. Förväntade mig nästan att allt skulle ha möglat men icke! Ett djur har grävt upp min grop som jag preppar inför nästa år. Det kanske var en kass idé att gräva ner massa kräftskal haha. Någon som är bra på att gissa bajs/fotspår? Tippar själv på räv?

IMG_20221016_102807.jpg IMG_20221016_102817.jpg IMG_20221016_103341.jpg IMG_20221016_102913.jpg IMG_20221016_102919.jpg
 

Useridentity

Active member
Hon ser ju riktigt ståtlig och fin ut!
Det borde väl bli en del även om det kanske inte hinner blomma klart helt?

Jag ska ut o titta till mitt monster i taggbusken idag, som jag nu har lärt mig är en early 🤣
Kommer nog nån bild ikväll!
 

Latest posts

Latest posts

Top