What's new

2022 Outdoor Grows

Useridentity

Active member
Det blommar sakta men säkert i taggbusken, håller tummarna för ☀️ framöver!
Hällde på top bloom o fish oil idag 💪
 

Attachments

  • D4C409E6-ABD0-4042-BDE2-BF956A0BDE6F.jpeg
    D4C409E6-ABD0-4042-BDE2-BF956A0BDE6F.jpeg
    12.5 MB · Views: 92

Useridentity

Active member
Jag kämpar på med mina tröga tjejer..
Verkar inte bli så mkt till buds utan mest lite pre-buds men det gnistrar iaf en hel del 💖
Ska jag skörda eller avvakta ännu mer?
Bild 1-2 är Mighty gold bx1 o bild 3-4 är big bud. Stått ute sen början på Juni..
 

Attachments

  • A81CAE5D-9F64-48C0-AC02-86507EE18A0C.jpeg
    A81CAE5D-9F64-48C0-AC02-86507EE18A0C.jpeg
    10.4 MB · Views: 96
  • EC3F9EF7-A212-4FDD-9F31-9731FACDF958.jpeg
    EC3F9EF7-A212-4FDD-9F31-9731FACDF958.jpeg
    9.9 MB · Views: 88
  • 5AAF3455-162F-4AAA-ACD9-E3EA5845F11C.jpeg
    5AAF3455-162F-4AAA-ACD9-E3EA5845F11C.jpeg
    9.9 MB · Views: 97
  • 3BE773FB-78BF-4867-AEC0-681CD53A6C48.jpeg
    3BE773FB-78BF-4867-AEC0-681CD53A6C48.jpeg
    10.3 MB · Views: 91

Useridentity

Active member
Avvakta @Useridentity
Jag har skördat precis när första snön kom ett år. Ingen större idé att plocka innan det är mer eller mindre klart. Beror iofs var du bor men jag skulle ha väntat...
Tack för svar!
Jag klippte ner ca 1/3 av den stora tjejen i taggbusken.
Men då ska jag ha lite is i magen, det får bli som det blir 🤷‍♂️
Det jag klippte av blev typ ingenting efter jag trimmade så, minibuds men mest småblad o pistiller med mkt kristaller på.
 

Swedish fika

Active member
Hur gick det för er gott folk? själv gick det så där men det va bara mitt eget fel jobba för mycket och hade inte ork att göra det bra. Men det vart en del frön i alla fall och det va det som jag ville😀 hade ett flertal Royal danes som lyckats själv så sig och dom va extremt tåliga så det blir nog nästa års projekt🤣
 
Godkväll!

Har någon här erfarenhet av Nordenseeds ak47 auto och deras auto thor ( amnesia). Tänkte om de luktar mycket? Har en plats som är ca 50m ifrån där folk rör sig. Tänkte mig 2 av varje... Körde deras NL och den luktar inget alls om man inte trycker nosen emot.

Eller om någon har erfarenhet av Amnesia eller Ak47 av någon annan breeder. Bör ju lukta snarlikt.

Ha det fint!
/ Grönafarbrorn.
 

Lambs Bread

Active member
Jag har odlat ak47 två gånger och den stank! Bra röka dock. Förra året fick jag klippa den lite för tidigt men året före det blev det kanon.
 

CheckTreck

Active member
Planerar att köra lite utomhusodling i sommar och det här var en grymt inspirerande tråd.

Har skaffat lite White Widows så det var kul att se i tråden att det funkar. Har även lite Frisian Duck. Någon som har erfarenhet av att odla den i Sverige?
 

Swedish fika

Active member
Planerar att köra lite utomhusodling i sommar och det här var en grymt inspirerande tråd.

Har skaffat lite White Widows så det var kul att se i tråden att det funkar. Har även lite Frisian Duck. Någon som har erfarenhet av att odla den i Sverige? Hoppas White widows är auto annars bara slöseri i sverige är det auto och earlys som gäller dansk finsk och svensk genetik är det som du söker
 

CheckTreck

Active member
Hoppas White widows är auto annars bara slöseri i sverige är det auto och earlys som gäller dansk finsk och svensk genetik är det som du söker
Ja, både Frisian Duck och White Widow är auto feminiserade. Köpta över disk hos Amsterdam Seed Center och Sensei Seeds. De sa att både gick att odla utomhus på dessa breddgrader men klart inte svensk eller finsk genetik. Däremot, såvitt jag förstått, välrenommerade återförsäljare med kunnig personal så hoppas de visste vad de talar om.
 

Swedish fika

Active member
Ja, både Frisian Duck och White Widow är auto feminiserade. Köpta över disk hos Amsterdam Seed Center och Sensei Seeds. De sa att både gick att odla utomhus på dessa breddgrader men klart inte svensk eller finsk genetik. Däremot, såvitt jag förstått, välrenommerade återförsäljare med kunnig personal så hoppas de visste vad de talar om.
Super då får du spana efter ställen😀
 

CheckTreck

Active member
Vad tror ni om att odla redankulous utomhus i Sverige? Fick två gratisfrön när jag shoppade inför odlingssäsongen så ingen förlust om jag chansar och det inte går men vet jag att det är helt kört så ger jag hellre bort dem till någon som odlar inomhus. Fröna är feminiserade med ingen info om de är auto eller inte, varken i förpackningen eller som jag hittar på nätet. Står dock att blomningstid är ca 65 dagar så antar auto?
 

Swedish fika

Active member
Vad tror ni om att odla redankulous utomhus i Sverige? Fick två gratisfrön när jag shoppade inför odlingssäsongen så ingen förlust om jag chansar och det inte går men vet jag att det är helt kört så ger jag hellre bort dem till någon som odlar inomhus. Fröna är feminiserade med ingen info om de är auto eller inte, varken i förpackningen eller som jag hittar på nätet. Står dock att blomningstid är ca 65 dagar så antar auto?
Dom frön med det namnet som jag hitta va 12/12frön så låg chans att du får buds från dom! on du gör 50 inläg så kan du ta i mot meddelanden! det är bra om man vill ha lite nordisk genitik
 

CheckTreck

Active member
Dom frön med det namnet som jag hitta va 12/12frön så låg chans att du får buds från dom! on du gör 50 inläg så kan du ta i mot meddelanden! det är bra om man vill ha lite nordisk genitik
Tack för tipset. Ska fortsätta nöta poster så sakteligen då. On that note, en följdfråga.

Det var gratisfrön från det här stället så antar att det är exakt den de har på sidan som jag fått.

https://www.amsterdamseedcenter.com/en/redankulous-6-pack-fem-staff-selects

Flowering photoperiod, antar att det är det du menar med 12/12, alltså att de går i blom när dagarna börjar bli kortare? Det är väl inget jag ska ge mig i kast med men finns det inte folk som gör det utomhus här?
 

Swedish fika

Active member
Tack för tipset. Ska fortsätta nöta poster så sakteligen då. On that note, en följdfråga.

Det var gratisfrön från det här stället så antar att det är exakt den de har på sidan som jag fått.

https://www.amsterdamseedcenter.com/en/redankulous-6-pack-fem-staff-selects

Flowering photoperiod, antar att det är det du menar med 12/12, alltså att de går i blom när dagarna börjar bli kortare? Det är väl inget jag ska ge mig i kast med men finns det inte folk som gör det utomhus här
Nä det blir skit! 12/12 i Sverige höstdagjämningen är23 sep sen räknar du 70dagar då är det bra kallt men om du har tur kan du få lite små buds
 

CheckTreck

Active member
Nä det blir skit! 12/12 i Sverige höstdagjämningen är23 sep sen räknar du 70dagar då är det bra kallt men om du har tur kan du få lite små buds

Verkar inte vara värt det. Ska jag odla blir det utomhus som inte kräver så mycket tillsyn. Kanske skulle kunna köra någon stealth dwarf strain i växthuset hemma också men har inte hittat någon lämplig strain än. Men allt som kräver 12/12 går bort för min del, kan inte styr med ljuset. Får ge bort fröna helt enkelt.
 

Swedish fika

Active member
Pehkuthyphoon den fins super fina bilder i 2021tråden och finnarna kör den royal danne den blir stort mina brukar bli ca180-200cm riktigt stora mängder kan det bli om man odlar den rätt😀 sen har jag diselryder det är en auto grymt röka det är dom jag har mäst av 😀 självklart är det gratis
 

CheckTreck

Active member
Pehkuthyphoon den fins super fina bilder i 2021tråden och finnarna kör den royal danne den blir stort mina brukar bli ca180-200cm riktigt stora mängder kan det bli om man odlar den rätt😀 sen har jag diselryder det är en auto grymt röka det är dom jag har mäst av 😀 självklart är det gratis
Det låter ju fan outstanding. Ska läsa 2021-tråden till morgonkaffet (och fortsätter nöta på mot 50 poster...). Uppskattar all input och hjälp, grymt!
 

CheckTreck

Active member
En annan relevant fråga för utomhusodling. Hur mycket luktar det, om man har 2-4 plantor per spot? När det luktar som mest alltså. På hur långt avstånd kommer någon som vet vad det handlar om att reagera? Och någon som inte vet vad det handlar om?
 

Lambs Bread

Active member
Helt beroende på strain, väder, vind etc @CheckTreck
Det luktar dock som värst (bäst?) när man torkar. Jag testade torka två plantor utomhus under en tät gran i strumpbyxor som någon tipsade om tidigare och det gick förvånansvärt bra så länge man ansar och delar upp budsen och knyter dem som "korvar" i trädet. Annars tänkte jag bygga en biltongbox med fläkt och kolfiber för årets skörd.
 
Top