Tack för svar!Avvakta @Useridentity
Jag har skördat precis när första snön kom ett år. Ingen större idé att plocka innan det är mer eller mindre klart. Beror iofs var du bor men jag skulle ha väntat...
Planerar att köra lite utomhusodling i sommar och det här var en grymt inspirerande tråd.
Har skaffat lite White Widows så det var kul att se i tråden att det funkar. Har även lite Frisian Duck. Någon som har erfarenhet av att odla den i Sverige? Hoppas White widows är auto annars bara slöseri i sverige är det auto och earlys som gäller dansk finsk och svensk genetik är det som du söker
Ja, både Frisian Duck och White Widow är auto feminiserade. Köpta över disk hos Amsterdam Seed Center och Sensei Seeds. De sa att både gick att odla utomhus på dessa breddgrader men klart inte svensk eller finsk genetik. Däremot, såvitt jag förstått, välrenommerade återförsäljare med kunnig personal så hoppas de visste vad de talar om.Hoppas White widows är auto annars bara slöseri i sverige är det auto och earlys som gäller dansk finsk och svensk genetik är det som du söker
Super då får du spana efter ställenJa, både Frisian Duck och White Widow är auto feminiserade. Köpta över disk hos Amsterdam Seed Center och Sensei Seeds. De sa att både gick att odla utomhus på dessa breddgrader men klart inte svensk eller finsk genetik. Däremot, såvitt jag förstått, välrenommerade återförsäljare med kunnig personal så hoppas de visste vad de talar om.
Dom frön med det namnet som jag hitta va 12/12frön så låg chans att du får buds från dom! on du gör 50 inläg så kan du ta i mot meddelanden! det är bra om man vill ha lite nordisk genitikVad tror ni om att odla redankulous utomhus i Sverige? Fick två gratisfrön när jag shoppade inför odlingssäsongen så ingen förlust om jag chansar och det inte går men vet jag att det är helt kört så ger jag hellre bort dem till någon som odlar inomhus. Fröna är feminiserade med ingen info om de är auto eller inte, varken i förpackningen eller som jag hittar på nätet. Står dock att blomningstid är ca 65 dagar så antar auto?
Tack för tipset. Ska fortsätta nöta poster så sakteligen då. On that note, en följdfråga.Dom frön med det namnet som jag hitta va 12/12frön så låg chans att du får buds från dom! on du gör 50 inläg så kan du ta i mot meddelanden! det är bra om man vill ha lite nordisk genitik
Nä det blir skit! 12/12 i Sverige höstdagjämningen är23 sep sen räknar du 70dagar då är det bra kallt men om du har tur kan du få lite små budsTack för tipset. Ska fortsätta nöta poster så sakteligen då. On that note, en följdfråga.
Det var gratisfrön från det här stället så antar att det är exakt den de har på sidan som jag fått.
https://www.amsterdamseedcenter.com/en/redankulous-6-pack-fem-staff-selects
Flowering photoperiod, antar att det är det du menar med 12/12, alltså att de går i blom när dagarna börjar bli kortare? Det är väl inget jag ska ge mig i kast med men finns det inte folk som gör det utomhus här
Nä det blir skit! 12/12 i Sverige höstdagjämningen är23 sep sen räknar du 70dagar då är det bra kallt men om du har tur kan du få lite små buds
Det låter ju fan outstanding. Ska läsa 2021-tråden till morgonkaffet (och fortsätter nöta på mot 50 poster...). Uppskattar all input och hjälp, grymt!Pehkuthyphoon den fins super fina bilder i 2021tråden och finnarna kör den royal danne den blir stort mina brukar bli ca180-200cm riktigt stora mängder kan det bli om man odlar den rätt sen har jag diselryder det är en auto grymt röka det är dom jag har mäst av självklart är det gratis