What's new

2022 Outdoor Grows

Hasselhoff1337

Active member

där är samlingen.
en av bilderna ser ni frö projekt av white dwarf.
sen lite annat smått och gott
dom pyttesmå som täcker en bädd har jag 4 st liknande bäddar som alla sattes ut på midsommarafton. hoppas dom hinner gå ut
Anonfiles buggar sönder för mig men är det dvärgen från Bulk Seed bank? Körde den och de blev verkligen små, de flesta runt 25-30cm, minsta blev typ 10 cm men han fick chorizo av sniglarna, och den största var runt 50. Snittade 7g/planta över 10st. Jämfört med NL auto som snittade 50g per planta. Däremot jävligt trevligt stuk på de små rackarna och de var snabba som in i helvete (2 månader seed-> chop).
 

CheckTreck

Active member
Tjena boys n girls, hur gör ni med säkerheten egentligen? Postar ni via proxy/vpn? Tar ni bilder med telefonen?
Jag loggar alltid in genom VPN på siter som har med den här hobbyn att göra. Använder aldrig mail som kan spåras till mig.

Om du tar bilder med mobil som du laddar upp på nätet bör du se till att radera all metadata från filen. Finns program för det.
 

CheckTreck

Active member
Anonfiles buggar sönder för mig men är det dvärgen från Bulk Seed bank? Körde den och de blev verkligen små, de flesta runt 25-30cm, minsta blev typ 10 cm men han fick chorizo av sniglarna, och den största var runt 50. Snittade 7g/planta över 10st. Jämfört med NL auto som snittade 50g per planta. Däremot jävligt trevligt stuk på de små rackarna och de var snabba som in i helvete (2 månader seed-> chop).
Kunde bara se fil #2 men såg riktigt nice ut.

Vilken strain var det som bara blev 25-30 cm? Ett par sådana skulle vara perfekt bland tomatplantorna. Inte en chans att någon ser dem, och hög avkastning är inte viktigt när det blir så enkelt.

Tänker fortfarande plantera ute men det ena utesluter ju inte det andra.
 

CheckTreck

Active member
Anonfiles buggar sönder för mig men är det dvärgen från Bulk Seed bank? Körde den och de blev verkligen små, de flesta runt 25-30cm, minsta blev typ 10 cm men han fick chorizo av sniglarna, och den största var runt 50. Snittade 7g/planta över 10st. Jämfört med NL auto som snittade 50g per planta. Däremot jävligt trevligt stuk på de små rackarna och de var snabba som in i helvete (2 månader seed-> chop).
Och två månader är ju grymt. Då kanske man kan plantera dem inomhus under växtlampa redan i april, köra ut dem i växthuset i maj och ha allt klart till midsommar?
 

Hasselhoff1337

Active member
Kunde bara se fil #2 men såg riktigt nice ut.

Vilken strain var det som bara blev 25-30 cm? Ett par sådana skulle vara perfekt bland tomatplantorna. Inte en chans att någon ser dem, och hög avkastning är inte viktigt när det blir så enkelt.

Tänker fortfarande plantera ute men det ena utesluter ju inte det andra.
Tjena! Auto wild dwarf från Bulk seedbank. 15-16% thc och högt cbd innehåll. Supernice å röka imo!
 

CheckTreck

Active member
En fråga halvt relaterade till nästa utomhussäsong. Om man börjar driva upp inomhus under växtlampor, och sedan så fort medeltemperaturen är tillräckligt så flyttar man ut till växthus (i kruka). En dvärgplanta skulle kunna växa klart i mitt växthus men en större skulle jag behöva flytta ut när den blir över en halvmeter. Ser det ut som cannabis behöver jag ha ut den i skogen men en frisian duck kanske jag skulle kunna låta växa klart i trädgården. Om man gör så här, när borde man kunna få klart för skörd? Är det bara att räkna veckor som anges i strain-informationen? Eller påverkas detta av tid på året, att lampor inte är lika effektivt som sol mm?

Att planera ut något större är väl inte att rekommendera, dels för att transporten blir omständig, dels för att utplantering i sig kan vara en påfrestning. Men jag är nyfiken på när i säsongen man kan få sakerna klara.
 
Last edited:

CheckTreck

Active member
En fråga till kopplat till ovanstående. Hur tidigt kan man få ut plantor i ett växthus som inte är uppvärmt? Även i början av juni, som jag förstått att många planterar i, är det väl inte ovanligt med runt 10 grader på natten så jag tänker att man i växthus kan ligga någon månad före. Även början av maj kan jag nog räkna med runt 10 grader på natten i växthuset.
 

Lambs Bread

Active member
En fråga halvt relaterade till nästa utomhussäsong. Om man börjar driva upp inomhus under växtlampor, och sedan så fort medeltemperaturen är tillräckligt så flyttar man ut till växthus (i kruka). En dvärgplanta skulle kunna växa klart i mitt växthus men en större skulle jag behöva flytta ut när den blir över en halvmeter. Ser det ut som cannabis behöver jag ha ut den i skogen men en frisian duck kanske jag skulle kunna låta växa klart i trädgården. Om man gör så här, när borde man kunna få klart för skörd? Är det bara att räkna veckor som anges i strain-informationen? Eller påverkas detta av tid på året, att lampor inte är lika effektivt som sol mm?

Att planera ut något större är väl inte att rekommendera, dels för att transporten blir omständig, dels för att utplantering i sig kan vara en påfrestning. Men jag är nyfiken på när i säsongen man kan få sakerna klara.
Tänk mer på lukt än utseende som ett problem. Det luktar mycket! Självklart är sol bättre än lampor men stirra dig inte blind påinfo ang tid. Räkna runt +/- 100 dagar så har du en vettigare kalkyl. Sen så ska det torkas och kureras också. Det är en del jobb och tar sin tid om man vill få bra röka. Jag brukar plantera ut i maj/juni beroende på väder, skörda i augusti/september och ha allt klart i december.
 

Swedish fika

Active member
Tänk mer på lukt än utseende som ett problem. Det luktar mycket! Självklart är sol bättre än lampor men stirra dig inte blind påinfo ang tid. Räkna runt +/- 100 dagar så har du en vettigare kalkyl. Sen så ska det torkas och kureras också. Det är en del jobb och tar sin tid om man vill få bra röka. Jag brukar plantera ut i maj/juni beroende på väder, skörda i augusti/september och ha allt klart i december.
Hur vart rökat på dina rk62+pekutyfoon
 

CheckTreck

Active member
Tänk mer på lukt än utseende som ett problem. Det luktar mycket! Självklart är sol bättre än lampor men stirra dig inte blind påinfo ang tid. Räkna runt +/- 100 dagar så har du en vettigare kalkyl. Sen så ska det torkas och kureras också. Det är en del jobb och tar sin tid om man vill få bra röka. Jag brukar plantera ut i maj/juni beroende på väder, skörda i augusti/september och ha allt klart i december.
En eller två enstaka planta i växthuset som är lätt att dölja utifrån tror jag ingen kommer att vara tillräckligt nära för att lukta. Att det tar tid att torka och kurera är inget problem. Det kan jag ta mig tid till. Det är mer att få det bärgat i god tid som jag är intresserad av, särskilt då att kunna sprida ut när skörderna kommer. Ett par dvärgplantor klara under sommaren och lite mer klart under sensommaren eller hösten låter lockande,
 

Swedish fika

Active member
En eller två enstaka planta i växthuset som är lätt att dölja utifrån tror jag ingen kommer att vara tillräckligt nära för att lukta. Att det tar tid att torka och kurera är inget problem. Det kan jag ta mig tid till. Det är mer att få det bärgat i god tid som jag är intresserad av, särskilt då att kunna sprida ut när skörderna kommer. Ett par dvärgplantor klara under sommaren och lite mer klart under sensommaren eller hösten låter lockande,
Låter helt rätt 😍
 

CheckTreck

Active member
När ni förbereder era spots, är det någon som använder coco coir som utfyllnad? Funderar på om man kan ersätta en del av vanlig jord med coco coir, biokol, kogödsel och kanske perlite och vermiculite. Det borde dra ner på vikt och volum på det man ska ha ut till sina spots.
 

Hasselhoff1337

Active member
Passar på att svara på båda dina frågor. Några dvärgar, typ 1-2, kan du ha i växthus utan problem men du får öppna på varma dagar annars lär det lukta. De wild dwarvesen vi diskuterade innan blir klara på 2 månader som sagt, de börjar blomma fort.

Skippa coco om du kör i skogen för det håller inte vatten bra. I växthuset lär ju funka fint dock. Du kan köra hur avancerad jord du vill men weed är fan nöjd bara den får näring å rötterna kan växa och vatten kan rinna av så det inte blir rotröta.

En sidenote; Two heads här på forumet kör Osmocote-näring. Slow release. Verkar perfekt för guerilla. Men man behöver komplettera med P för blomfasen.
 

Latest posts

Latest posts

Top