Useridentity
Active member
Glad midsommar alla guerillaodlare
Bra med lite vÀrme! SÄ blött som det varit hÀr iaf! NÀr det gÀller all nÀring du vÀrkar ge akta sÄ det inte blir för mkt av det goda bara...Kommande vecka, 24-29 grader, ingen nederbörd.
Se till att ha bra fukt i jorden, tÀck, stödvattna vb.
Mina ska fÄ Algomin, Formulex, Bat Guano, TopMax, Green Fuse Bloom.
Antar att alla autos gÄtt i blom nu precis.
19-20 dgr Àr normalt.
Blir kul och se hur mina landrace gÄr!
Quettan fÄr bara Algomin 3-3-3 och bokashi (biostimulant), svagare dos. Dessutom torktÄliga.
Bra med lite vÀrme! SÄ blött som det varit hÀr iaf! NÀr det gÀller all nÀring du vÀrkar ge akta sÄ det inte blir för mkt av det goda bara...
Senast jag var ute var det nÄgot litet vidrigt djur som varit o grÀvt i hÄlen igen, undrar fan vad det kan vara inte ngt stort djur smÄ hÄl o vÀnt runt.??? 2 earlys lÄg vÀlta, sÄg endÄ gröna o rÀtt pigga ut o vÀnt sig mot solen sÄ tror dem klarar sig hoppas det iaf. SÄg ut o hÀnt dagen innan eller natten sÄ tur i oturen.
Sen 2 av og, helt upprivna tyvÀrr, sÄklart den sorten jag var mest intresserad av hur den skulle gÄ sÄ nu finns bara 1 av den kvar o dÄ kan man vÀl ge sig fan pÄ att det kommer bli en hane.
Men alla andra sÄg riktigt fina ut och autosen Àr pÄ g in i blom.
Dem fick första dosen nÀring ( förutom allt gott lÄngtidsverkande i jorden) 4-6-11 kommer bli en gÄng till om 6-7v!
För stora plantor alltsÄ?Hmm... Försöker lÀgga upp nÄgra bilder men alla blir för stora. Hur gör jag det enklast (och sÀkrast)?
AnvÀnder app för resize. Finns flera.Hmm... Försöker lÀgga upp nÄgra bilder men alla blir för stora. Hur gör jag det enklast (och sÀkrast)?
Analogt lagd sÄ höver bÀttre info. Skriv vad du anvÀnder sÄ kör jag pÄ det!AnvÀnder app för resize. Finns flera.
Glöm inte EXIF ocksÄ.
Förminskning: Photo & Picture resize, free version.Analogt lagd sÄ höver bÀttre info. Skriv vad du anvÀnder sÄ kör jag pÄ det!
Vackert! Lycka till med pollineringen!Idag pollinerade jag de plantor jag vill odla vidare pÄ nÀsta sÀsong. HÄller tummarna att det fÀster med tanke pÄ att det regnar en del.
Jag passade ocksÄ pÄ att vattna med bokashivatten och guldvatten och förse plantorna med koppartrÄd runt stammen samt sprida ferramol. Det Àr ett riktigt snigelÄr hos mig i Är vilket jag aldrig haft riktiga problem med innan och de har tuggat pÄ nÄgra av plantorna.
Black berry gum X upzz
View attachment 19026596
Zamsara
View attachment 19026597
Auto Zamaldelica
View attachment 19026598
Auto Zamaldelica
View attachment 19026599
Panama X Malawi
View attachment 19026601
Thanks for the reply. Got a zoomed picture on the top cola attached. This should be at least a few weeks until full maturation, right?Can't really see it good.
Assuming they are now a bit over 2 weeks in bloom, then I would count 6 more weeks on top of that.
No point in this though, because with Autos it comes pretty precise. > If I'm off by one week, then all will be brown after your return.