Nae gör inte det det kommer bli förstört av varmt/kallt/varm/kallt.Någon som förvarar sitt gräs under jorden över vintern? Eller andra metoder?
Kan va så, såg värre ut på bild än i verkligheten. Men tog bort det för o va på säkra sidan!Är det inte liiite mögel på den första bilden? Såg lite brunt ut..
Appropå hermie så tror jag inte det, men lämnar det åt mer erfarna gubbs här
Ingen aning om du ska klippaTjena! Skulle behöva er expertis!!
Har 2 autos som är i samma stadie samma sort, och undrar om jag borde ta dem här på lördag då det ska regna sön,mån,ons,tors, inga jättemämgder ~2-5mm/dag +/-. Eller bör man avvakta? Knopparna är ju rätt så små men luktar helt sjukt och är super frostiga.
Samt, är den här jag ringar in nedan en hermie eller va har hänt här??
Hoppas det går bra för er!!
Har sovit på saken o bestämt mig för o ta dem 2 innan regnetIngen aning om du ska klippa
Ditt beslut beroende på mod och väder.
Fina plantor
Det där är calyxer, svullna. It's a good thing Vid pollinering är de där fröna bildas.
Lycka till!
Hej igen! Jag är cirka 20 dagar in i blomm på mina autos (pink runtz auto) och de mår toppen! Jag undrar bara vad man ungefär kan räkna med för skörd i g? Vad brukar ni få på en auto ungefär? Mer än 50g torkat om det går bra?
När satte du dina autos? Jag har pga en skada och en längre sjukhusvistelse inte kunnat kolla till mina plantor sedan den 26/7 men brukar skörda först i början på september. Hann aldrig rycka mer än några hanar så antar att jag har frön på varenda planta men det är vad det är... Föredrar sensi men hade tänkt producera frön på annan spot. Har dock en auto till på annan plats som jag haft möjlighet att hoppa till på kryckor och den är långt ifrån klar så borde vara lugnt med min vanliga spot. Jag har några superearlies ute också men de brukar jag ta just innan första snön (oktober på mina breddgrader).Alla autos skördade! Det blev inte den utdelning jag hoppats på, mycket på grund av den extrema mängden mördarsniglar. Men jag har mer än nog för att klara mig till nästa år och ännu har jag några Subterfuge #1 och Panama x Malawi som står kvar. Får se om det blir någon utdelning där också.
View attachment 19047953
När satte du dina autos? Jag har pga en skada och en längre sjukhusvistelse inte kunnat kolla till mina plantor sedan den 26/7 men brukar skörda först i början på september. Hann aldrig rycka mer än några hanar så antar att jag har frön på varenda planta men det är vad det är... Föredrar sensi men hade tänkt producera frön på annan spot. Har dock en auto till på annan plats som jag haft möjlighet att hoppa till på kryckor och den är långt ifrån klar så borde vara lugnt med min vanliga spot. Jag har några superearlies ute också men de brukar jag ta just innan första snön (oktober på mina breddgrader).
Man får vara glad för det man får i vårat väder! Men tycker det har varit en väldigt bra säsong! Sjukt nig klarat med helt från sniglar, men sätt att det varit galet med dem på andra ställen. Ser gott ut, bara njuta kvar nuAlla autos skördade! Det blev inte den utdelning jag hoppats på, mycket på grund av den extrema mängden mördarsniglar. Men jag har mer än nog för att klara mig till nästa år och ännu har jag några Subterfuge #1 och Panama x Malawi som står kvar. Får se om det blir någon utdelning där också.
View attachment 19047953