View attachment 19013992
All natural self sown on dry sandy soil without additional watering during this dry Spring.
View attachment 19013993 View attachment 19013999
Direct 'hand sown' plot on May 15th on good airy soil with hand watering during this dry Spring.
View attachment 19014000
All natural self sown on moist forest soil. These must have started to germinate about 5 days to a week before the direct sown plot was being hand sown.
Yes.When you say “self sown”? What do you mean? I had one spot that I didn’t harvest last year and this year when I went there, there were maybe 50-100 cannabis plants growing on the same spot. The seeds must have been laying the whole winter and then germinated. Is it the same thing that happened to you?
Är det vatten i det där glaset ? Hur ska du göra? Eller är bollarna redan klara?Jag har haft fullt upp ett tag men idag kunde jag äntligen ta mig till odlingen. Det har varit ganska regnigt och svalt den senaste veckan eller två så det har inte växt supermycket men det börjar ta sig.
Ett axplock från odlingen:
Samlar pollen till selektiv pollinering.
Black Berry Gum x Up'zz till höger och Cinderella'99/Auto Haze x Up'zz till vänster (OTH)
View attachment 19018466
Subterfuge #1
View attachment 19018467
Subterfuge#1
View attachment 19018468
Panama x Malawi
View attachment 19018469
Zamsara (auto)
View attachment 19018465
Auto Zamaldelica
View attachment 19018470
Är det vatten i det där glaset ? Hur ska du göra? Eller är bollarna redan klara?
Hur länge låter du det torka? Hur många frön får du med att pollinera en gren? Fryser du någon gång pollen?Ja det är bara vatten. Bollarna har precis börjat öppna sig så jag ska låta några fler öppna sig innan jag klipper loss dom och låter de torka på en tallrik för att sen skrapa ihop lite pollen. Brukar bli tillräckligt för att pollinera en gren med pensel.
Hur länge låter du det torka? Hur många frön får du med att pollinera en gren? Fryser du någon gång pollen?
Ska själv fa om en vecka och dra bort hanarna. De bör visa kön då men inte vara mogna än. Sedan sätter jag dem i en 5liters vattenburk på ett helt annat ställe. En vecka senare far jag och samlar hanarna och låter dem torka. Då kan jag fara till min spot med 5st olika strains från fast buds. Hoppas man får någon riktigt ståtlig hane, vars pollen man kan även spara till nästa år och om man sedan vill använda det igen och försöka pollinera nästa generation och så sett få mera stabilitet i crossen. Eller så gör man en helt ny strain med en ennan sorts kurviga hona.
Kul att de växer på fint i skogarna! Själv har jag haft ett jäkla problem med sniglar,har ni haft mer sniglar än vanligt i år?
2 spots uppätna… En ny omgång planeras att sättas ut snart och den ska få mer snigelskydd än vanligt…