What's new
  • As of today ICMag has his own Discord server. In this Discord server you can chat, talk with eachother, listen to music, share stories and pictures...and much more. Join now and let's grow together! Join ICMag Discord here! More details in this thread here: here.

2021 Outdoor Grow

Parameter

Well-known member
Så här täckte jag dom. Hade två små plastlådor också som jag la över 6st PT. Hoppas det funkar

Attachments

• photo2045889.jpg
    photo2045889.jpg
    109.7 KB · Views: 50
  • photo2045890.jpg
    photo2045890.jpg
    169.4 KB · Views: 42

Alotofgreen

New member
Var ute idag och kollade till min kära plantor 20/22 har tittat upp. De som grott och växt under fiberduk har vuxit sig dubbelt så stora som de som ej har skydd av 2 lager fiberduk. Lönar sig att använda vid direktsådd i början.

Girgen3

New member
Hallå, allesammans. Jag kommer hit från Flashback då jag tror att detta forum kan passa mig bättre:) JAg har lite funderingar kring sniglar. I år kör jag min största odling hittills. CA 75 egna plantor plus att en polare med ca 50st. VAnligtvis kör jag med öl runt bäddarna men i år kommer detta att bli allt för dyrt då jag kommer behöva så mycket. tänkte om man kan ta plastmuggar och klippa hål i botten på dem och placera dem runt plantornas bas och tejpa på dessa så sniglar fastnar, vad tror ni?

Alotofgreen

New member
Hallå, allesammans. Jag kommer hit från Flashback då jag tror att detta forum kan passa mig bättre:) JAg har lite funderingar kring sniglar. I år kör jag min största odling hittills. CA 75 egna plantor plus att en polare med ca 50st. VAnligtvis kör jag med öl runt bäddarna men i år kommer detta att bli allt för dyrt då jag kommer behöva så mycket. tänkte om man kan ta plastmuggar och klippa hål i botten på dem och placera dem runt plantornas bas och tejpa på dessa så sniglar fastnar, vad tror ni?

Hej! Snigelbarriär en jävla bra grej 8 meter för en hundring typ. Man sätter det runt sin odling, inte en enda snigel tar sig igenom.

Parameter

Well-known member
Hej! Snigelbarriär en jävla bra grej 8 meter för en hundring typ. Man sätter det runt sin odling, inte en enda snigel tar sig igenom.

Dom jävlarna plockade en och samma spot 3 gånger om i år. Först trodde jag det var rådjur men sen när jag satte upp nät så var dom ändå borta. Jävla ohyra. På min andra spot åt dom upp halva plantorna. Det har regnat mycket och då är dom ute och härjar. Snigelbarriär verkar vara något.

Parameter

Well-known member

Tjena! Roligt att du hittat hit.

Jag har samma problem som du. Måste oxå hitta någon bra lösning för sniglarna. Har du provat snigel pellets? Jag brukar inte ha problem med dom men tror regnet är en bidragande faktor.

Chemimbalance

Well-known member
Mina två tips mot sniglar är ferramol (finns på t.ex. Bauhaus och plantagen) och koppartråd eller kopparvajer lindad i en spiral löst runt stammen. Jag kan visa en bild imorgon på hur jag gör med kopparspiralen. Dessa åtgärder har skyddat mig väldigt bra genom ett par odlingar.

Chemimbalance

Well-known member
Såhär skyddar jag mina plantor med koppartråd. Planterade ut 6 Pehkuthyphoon idag. 3 hanar hade konstigt nog visat sig och fick skiljas från resten. En Ulduz hade råkat ut för något och stammen var av. Jag tror jag råkade skada den lite under transporten när jag planterade ut den förra veckan, så den kanske inte återhämtade sig. En av Ulduzplantorna hade iallafall lagt på sig lite så över lag positivt!

Attachments

• photo2046776.jpg
    photo2046776.jpg
    44 KB · Views: 45
  • photo2046778.jpg
    photo2046778.jpg
    76.1 KB · Views: 42
  • photo2046779.jpg
    photo2046779.jpg
    86.8 KB · Views: 48
  • photo2046781.jpg
    photo2046781.jpg
    85.6 KB · Views: 49
  • photo2046780.jpg
    photo2046780.jpg
    85.2 KB · Views: 45
  • photo2046782.jpg
    photo2046782.jpg
    70.8 KB · Views: 43
  • photo2046783.jpg
    photo2046783.jpg
    68.6 KB · Views: 43

Parameter

Well-known member
Mina två tips mot sniglar är ferramol (finns på t.ex. Bauhaus och plantagen) och koppartråd eller kopparvajer lindad i en spiral löst runt stammen. Jag kan visa en bild imorgon på hur jag gör med kopparspiralen. Dessa åtgärder har skyddat mig väldigt bra genom ett par odlingar.

ferramol ska jag definitivt köpa. Koppartråd vet jag inte om det är lönt att ha på en stor bädd.

Alotofgreen

New member
Såhär skyddar jag mina plantor med koppartråd. Planterade ut 6 Pehkuthyphoon idag. 3 hanar hade konstigt nog visat sig och fick skiljas från resten. En Ulduz hade råkat ut för något och stammen var av. Jag tror jag råkade skada den lite under transporten när jag planterade ut den förra veckan, så den kanske inte återhämtade sig. En av Ulduzplantorna hade iallafall lagt på sig lite så över lag positivt!

Ungefär hur många cm plantavstånd har du mellan plantorna?

Chemimbalance

Well-known member
Ungefär hur många cm plantavstånd har du mellan plantorna?

Cirka 30-35cm uppskattningsvis. Det är ganska tätt men jag räknar med att några blir hanar och några råkar ut för skadedjur. Om det ändå börjar bli för tätt när de blir större kommer jag nog bara binda ner de åt varsitt håll så de får bra luftgenomströmning. Får jag 2-3 plantor som blommar färdigt så är jag nöjd för det lär täcka mitt behov till nästa år.

Alotofgreen

New member
Cirka 30-35cm uppskattningsvis. Det är ganska tätt men jag räknar med att några blir hanar och några råkar ut för skadedjur. Om det ändå börjar bli för tätt när de blir större kommer jag nog bara binda ner de åt varsitt håll så de får bra luftgenomströmning. Får jag 2-3 plantor som blommar färdigt så är jag nöjd för det lär täcka mitt behov till nästa år.

Okej, funderare nämligen lite själv på hur tätt jag skulle kunna sätta några auto då jag har en liten bädd med typ 3 st men skulle gärna klämma in en i mitten då det är en del utrymme där. Ska nog testa och som du sa binda ner de åt varsitt håll om det blir alldeles för tätt.

Girgen3

New member
Min ganska orealistiska polare valde att göra en bädd som blev orealistiskt stor. Han planerar att ha 20st early honor i den. Lukt kommer inte att vara ett problem, men tror ni att OM polisen hittar den kommer lägga span på den?

Chemimbalance

Well-known member
Min ganska orealistiska polare valde att göra en bädd som blev orealistiskt stor. Han planerar att ha 20st early honor i den. Lukt kommer inte att vara ett problem, men tror ni att OM polisen hittar den kommer lägga span på den?

Det är omöjligt att svara på till 100% men nej troligen inte. Det tar alldeles för stora resurser eftersom de inte vet om den skyldige dyker upp på odlingen nästa dag, om 3 månader eller inte alls.
Med största sannolikhet kapar de bara plantorna om de får nys på en odling i den storleken.

Parameter

Well-known member

Instämmer med tidigare kommentar. Högst osannolikt om du inte har oturen att vara där samtidigt som dom bustar spoten. Dom har inte tid. Googla ”cannabis i skogen” så får du en uppfattning om hur polisen jobbar.

Dom har helt enkelt inte tid.

Chemimbalance

Well-known member
Skönt att höra att risken för span är så pass låg! Hur mycket ferramol bör man ha per planta? Funderar på om man ska köpa 500g eller 1kg. https://www.bauhaus.se/ferramol-snigel-effekt-1000g

Köp den stora. Du kan alltid spara till nästa år om det blir över. Jag har redan gjort av med 1 kg men jag har varit väldigt frikostig med den och spritt den runt hela odlingen redan innan jag planterade ut i ett försök att decimera antalet sniglar på plats. Jag kommer nog köpa 3 eller 5 kg till för man behöver sprida nytt med jämna mellanrum om man vill ha ett konstant skydd. Det blir ganska dyrt, men om det leder till en extra överlevande planta så är det värt det flera gånger om.

Latest posts

Latest posts