What's new
  • ICMag and The Vault are running a NEW contest! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

2021 Outdoor Grow

cbsweden

New member
borde man släng in något i jordblandningen i förodlingskrukorna för att jorden ska hålla sig fuktig för har nämligen dom 1 mil bort typ, Tänkte lägga torrt gräs över eller typ perlite i jorden. Ska köra dom i växthus tunnel men tänker att jag ska låta det vara lite öpppet i någon ände så jorden ej torkar ut för fort, La precis 60-70% av fröna i glas med vatten så hade varit super om man kan få ett svar rätt fort på detta.
 

cbsweden

New member
Jag har tyvärr inga frön kvar nu men om allt går enligt plan så kommer jag ha lite frön till hösten och inför nästa säsong. Jag kommer troligen korsa Ulduz med Pehkuthyphoon och även Dieselryder med Super lemon haze auto. Den som lever får se!


Jaja tänkte ej på denna säsong för förstod att du tänkte på nästa, Men som "parameter" sa pollinera ulduz med ulduz också å sen om du vill kan du ju polinera en annan med pehku typhoon, Men ser ingen jätte anledning om du bor i skåne du kan ju odla mycket gott, Men gör som du vill jag ska ej styra dina val. ska själv också köra pehku typhoon bland annat. bor på väst kusten.
 

Parameter

Well-known member
borde man släng in något i jordblandningen i förodlingskrukorna för att jorden ska hålla sig fuktig för har nämligen dom 1 mil bort typ, Tänkte lägga torrt gräs över eller typ perlite i jorden. Ska köra dom i växthus tunnel men tänker att jag ska låta det vara lite öpppet i någon ände så jorden ej torkar ut för fort, La precis 60-70% av fröna i glas med vatten så hade varit super om man kan få ett svar rätt fort på detta.

Hur ofta kommer du kunna titta till dom? Med tanke på att dom är 1 mil bort. Såjord tycker jag håller vatten bättre.
 

Parameter

Well-known member
Fan försökte komma i kontakt med dig där men fattar nu varför du är avstängd FAN VA LÖJLIGT, Vet ej riktigt vad du menar med 50 post men skriver lite här och var och ser om det funkar om någon stör sig så vet ni!
Om du skriver 50 inlägg på icmag så kommer en meddelande funktion att öppnas. Då kan vi PMa till varandra här och så kan vi utbyta information med varandra.... ni fattar.

Nej du fattar inte vrf jag är avstängd för jag fattar inte själv. Jag blev bara avstängd från tomma intet. Min avstängning upphör om 6 dagar. Fick 2 varningar efter varandra och sen hände inget på 2-3 dagar och sen blev jag avstängd. Jag kastar in handduken i det andra forumet. Kommer bara använda deras PM funktion. ICMAG tycker jag är bättre. Finns mer kunskap här. Detta är som sagt ett ren odlat cannabis forum medan det andra forumet är för idioter och troll. Vi har mer svängrum här. Moderatorn verkar ganska chill här. Det är BadTicket som modererar denna tråd och han är också en gammal räv. Det är därför jag vill att vi värnar om vårt svängrum och håller oss till reglerna.
 

cbsweden2

Member
Hur ofta kommer du kunna titta till dom? Med tanke på att dom är 1 mil bort. Såjord tycker jag håller vatten bättre.

I början har jag ju inget val att vara där varannan dag tills dom tittat upp från jorden tänker jag, Iaf då det är störst risk att dom torkar ut å dör om jag har fattat det rätt.

Men sedan skulle jag inte vilja vara där oftare än 2 dagar i veckan. kanske 3 om det behövs.

FAN BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ALLT ÅKT PÅ BANN PÅ MITT FÖRRA KONTO (Det jag skrev från nyss) FÖR NÅGON störde sig.


Fan du har igen protonmail så länge tills du blivit av med bannen på fb å jag kan skriva privat här. lär la åka på en till bann om jag ska försöka få 50 post.
 

cbsweden2

Member
Eller borde jag sätta dom närmare där jag bor eller vad tycker du? kan nog ordna det men känns nästan mer bökigt när man sedan ska behöva gå dit med alla t andra spotet å riskera knäcka en jävla massa små rackare eller vad säger du? gör nog faktiskt båda delarna nu när jag kom och tänka på det ha ju den filmen med tänker att jag drar 4 pinnar som pelare på ett ställe sedan läggar jag ba den filmen över och lägger saker på kanteran av filmen så skiten ej blåser iväg och är på plats så har jag 2 förodlings spot. dum ide??
 

Parameter

Well-known member
I början har jag ju inget val att vara där varannan dag tills dom tittat upp från jorden tänker jag, Iaf då det är störst risk att dom torkar ut å dör om jag har fattat det rätt.

Men sedan skulle jag inte vilja vara där oftare än 2 dagar i veckan. kanske 3 om det behövs.

FAN BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ALLT ÅKT PÅ BANN PÅ MITT FÖRRA KONTO (Det jag skrev från nyss) FÖR NÅGON störde sig.


Fan du har igen protonmail så länge tills du blivit av med bannen på fb å jag kan skriva privat här. lär la åka på en till bann om jag ska försöka få 50 post.

Har annat än protonmail. Men det kan jag inte skriva ut här. Du vet om du stänger ordentligt så håller sig fukten bättre. Inte fan ska du hålla på och bära ut dom. Fett jobbigt och riskfyllt.
Jag har några i mina berömda plastlådor och dom tittar jag bara till 1 gång i veckan. Jag antar att du driver upp i plastmuggar?
 

cbsweden2

Member
Har annat än protonmail. Men det kan jag inte skriva ut här. Du vet om du stänger ordentligt så håller sig fukten bättre. Inte fan ska du hålla på och bära ut dom. Fett jobbigt och riskfyllt.
Jag har några i mina berömda plastlådor och dom tittar jag bara till 1 gång i veckan. Jag antar att du driver upp i plastmuggar?

Aha, kanske borde tänka på att stänga till det bättre men då verkar det ju som min ide är lugn och kan funka tro? ska jag skita å kör såjord om man kan besöka stället 2 dagar i veckan å kanske 3 någon gång? Men vad säger du om att lägga lite torrt gräs runtomkring (När dom tittat up då)? annars kommer det ju bara göra det kämpigare för dom.

https://www.wexthuset.com/odling/sa...wnZ0GdeB1D5hLEVCIn25T5GviR6MVk5waAtxAEALw_wcB

Har dessa krukor typ, utan att jag köpte dom på dollarstore, Plasten va väldigt tunn vilket jag tycker är bra för blir lättare att få ut dom skade fritt då. men inte så tunn att dom går sönder.

Sedan har jag några sådana tyg krukor som du inte digga å sedan några sådanna pappers muggar som va skit ska bara testa några med dom.
 

cbsweden2

Member
Okej har ett problem. Fröna får inga svansar.. Lät dem ligga 24 timmar i vatten och nu har dem legat i fuktigt papper i 48 timmar och inget händer. Borde jag lägga dem i jorden istället? Kan de mögla?

ska inte säga att detta stämmer nu men själv gjort samma tabbe tror det beror på för mycket vatten så jag la dom på något varmt så det avdunsta lite vatten å sen började flera gro, testa det om du ej satt dom i gjord. jag själv tror att 90% varför seeds inte får svans är den anledningen speciellt ifall ingen visat tecken på att en svans ska komma inte ens om dom kommit en springa i fröet.

Fan vet din känsla just nu ifall det var alla dina fröna eller har du några kvar??
 

Parameter

Well-known member
Aha, kanske borde tänka på att stänga till det bättre men då verkar det ju som min ide är lugn och kan funka tro? ska jag skita å kör såjord om man kan besöka stället 2 dagar i veckan å kanske 3 någon gång? Men vad säger du om att lägga lite torrt gräs runtomkring (När dom tittat up då)? annars kommer det ju bara göra det kämpigare för dom.

https://www.wexthuset.com/odling/sa...wnZ0GdeB1D5hLEVCIn25T5GviR6MVk5waAtxAEALw_wcB

Har dessa krukor typ, utan att jag köpte dom på dollarstore, Plasten va väldigt tunn vilket jag tycker är bra för blir lättare att få ut dom skade fritt då. men inte så tunn att dom går sönder.

Sedan har jag några sådana tyg krukor som du inte digga å sedan några sådanna pappers muggar som va skit ska bara testa några med dom.

Tittar du till dom 2-3 gånger i veckan så är det lugnt. Vattna dom ordentligt varje gång du besöker.

Dom där tygkrukorna har jag inte provat men dom hade jag haft ett extra öga på. Eftersom jag tror att fukten avdunstar snabbare från dom. Du skulle ha köpt ett drivhus också på dollarstore. Kostar 20kr och dom sköter vattnandet själv. Jag skickade ju förut bild på en.
 

cbsweden2

Member
Tittar du till dom 2-3 gånger i veckan så är det lugnt. Vattna dom ordentligt varje gång du besöker.

Dom där tygkrukorna har jag inte provat men dom hade jag haft ett extra öga på. Eftersom jag tror att fukten avdunstar snabbare från dom. Du skulle ha köpt ett drivhus också på dollarstore. Kostar 20kr och dom sköter vattnandet själv. Jag skickade ju förut bild på en.

Skickade du bild på fb? fan hur gör jag om jag vill uploada en bild anonymousfile verkar ej funka?, Få nog ha ett extra öga på dom i tyg krukorna men dom är dubbelt så större så tekniskt sätt borde dom la ej torka ur lika snabbt än dom i plast? eller spelar det ej roll tro. men jag vill få dom rätt stora innan jag planterar ut dom därför jag ej körde på sådant drivhus känns som att dom blir så jävla lätt uppkäkade speciellt när det ej finns något annat för djuren än, Har sätt att rådjurs spår och bökade mark så antar vildsvin med. Men kanske köper ett sådant drivhus å testar är det vatten i botten då eller? har så jävla mycket frön nu så ska testa lite olika metoder så vet man i framtiden vad som är bäst. hade dom 2 olika storlekar på drivhus på dollarstore?

Fan gick heller inte att svara på det du skrev privat här trots att det inte var pm, Får fixa mer post så får vi snacka i tråden så länge, Kunde dock se vad du skrev men hade ej behörighet att svara på det


Tror ni man kan vara lugn om man torskat tidigare (Förra året) första odlingsåret var det också. Är rädd att dom ska ha lite extra koll på mig för vet hur snuten är i denna relativt lilla staden jobbar.

Fördelen var ju att jag enbart torska på små plantor .så dom tror kanske att jag inte ens lyckas komma till blomm fasen? Hade registret varit clean hade jag ej varit rädd på samma sätt. Liksom tar dom mig på ett spot är det ingen ide att ens försöka snacka antingen är det att lägga rushen, Eller försöka få ner dom och sedan lägga rushen. Kommer det till den situationen så vet jag att jag inte rädd att ge snuten smäll och sedan springa tror dom har det bökigt att srpinga i skogen med uniform. Försöker inte heller leka matcho utan tänker fan inte torska igen för en jävla växt.


Någon här som varit med om att dom satt span på ett spot isåfall hur många plantor var det och var det earlys/ autos? själv tror jag dom rycker det ifall det är guerilla grow å typ inte mer än 7-10 earlys för dom har ju inte den blekaste aningen om man låter naturen vattna dom (regn vatten)har jag fel?
JAG VET SJUKT dumt att torska först gången men satte dom på balkongen vilket är tappat men trodde grannarna ej skulle bry sig om dom ens såg var det va dom som va på balkongen skulle precis blomma så dom var 35-50cm+ skulle avhärda dom inför utplantering för dom hade varit under svagt jus samt hög värme. Men det visade sig att jag hade fel.
 

Parameter

Well-known member
Skickade du bild på fb? fan hur gör jag om jag vill uploada en bild anonymousfile verkar ej funka?, Få nog ha ett extra öga på dom i tyg krukorna men dom är dubbelt så större så tekniskt sätt borde dom la ej torka ur lika snabbt än dom i plast? eller spelar det ej roll tro. men jag vill få dom rätt stora innan jag planterar ut dom därför jag ej körde på sådant drivhus känns som att dom blir så jävla lätt uppkäkade speciellt när det ej finns något annat för djuren än, Har sätt att rådjurs spår och bökade mark så antar vildsvin med. Men kanske köper ett sådant drivhus å testar är det vatten i botten då eller? har så jävla mycket frön nu så ska testa lite olika metoder så vet man i framtiden vad som är bäst. hade dom 2 olika storlekar på drivhus på dollarstore?

Fan gick heller inte att svara på det du skrev privat här trots att det inte var pm, Får fixa mer post så får vi snacka i tråden så länge, Kunde dock se vad du skrev men hade ej behörighet att svara på det


Tror ni man kan vara lugn om man torskat tidigare (Förra året) första odlingsåret var det också. Är rädd att dom ska ha lite extra koll på mig för vet hur snuten är i denna relativt lilla staden jobbar.

Fördelen var ju att jag enbart torska på små plantor .så dom tror kanske att jag inte ens lyckas komma till blomm fasen? Hade registret varit clean hade jag ej varit rädd på samma sätt. Liksom tar dom mig på ett spot är det ingen ide att ens försöka snacka antingen är det att lägga rushen, Eller försöka få ner dom och sedan lägga rushen. Kommer det till den situationen så vet jag att jag inte rädd att ge snuten smäll och sedan springa tror dom har det bökigt att srpinga i skogen med uniform. Försöker inte heller leka matcho utan tänker fan inte torska igen för en jävla växt.


Någon här som varit med om att dom satt span på ett spot isåfall hur många plantor var det och var det earlys/ autos? själv tror jag dom rycker det ifall det är guerilla grow å typ inte mer än 7-10 earlys för dom har ju inte den blekaste aningen om man låter naturen vattna dom (regn vatten)har jag fel?
JAG VET SJUKT dumt att torska först gången men satte dom på balkongen vilket är tappat men trodde grannarna ej skulle bry sig om dom ens såg var det va dom som va på balkongen skulle precis blomma så dom var 35-50cm+ skulle avhärda dom inför utplantering för dom hade varit under svagt jus samt hög värme. Men det visade sig att jag hade fel.
Ja jag skickade bilder på det andra bajs forumet innan jag blev avstängd.

POSTA INTE LÄNK här på icmag. Man får inte göra det. Ska du posta bilder så rensa bilderna först på meta data och exif info och sen posta. Finns program för det på luren.

Nej dom har ingen span. Dom pallar inte och om du troskar så gör inget motstånd. Det är bara dagsböter du kommer att få. Gör du motstånd så är det våld mot tjänsteman och då är det kåken heeeelt säkert som gäller. Besök platsen på natten eller sena kvällar. Hittar dom plantorna så rycker dom bara dom. Dom spanar inte. Enda risken för torsk är om du besöker spoten medan dom är där. Därför är det bättre att gå dit sena kvällar eller natten. Besöka spoten på midsommarafton är för mig en klassiker. Jag tar me mig massäck och dricka och firar midsommarafton på min spot i min ensamhet och i sällskap av mina damer :D
 

Alotofgreen

New member
borde man släng in något i jordblandningen i förodlingskrukorna för att jorden ska hålla sig fuktig för har nämligen dom 1 mil bort typ, Tänkte lägga torrt gräs över eller typ perlite i jorden. Ska köra dom i växthus tunnel men tänker att jag ska låta det vara lite öpppet i någon ände så jorden ej torkar ut för fort, La precis 60-70% av fröna i glas med vatten så hade varit super om man kan få ett svar rätt fort på detta.

Täck jorden med ordentligt vermeculite eller perlite och använd ett bevattningstråg med bevattningmatta, då är risken att dina små plantor torkar obefintlig även om du är borta ett par dagar.
 

Alotofgreen

New member
Idag har jag varit ute och lämnat en massa kogödsel och jord på odlingsplatsen, tungt som fan men så värt det i slutändan. På söndag kommer jag direktså alla frön och på med 2 lager fiberduk. Härligt att vara igång, hur går det för er alla?
 

Parameter

Well-known member
Täck jorden med ordentligt vermeculite eller perlite och använd ett bevattningstråg med bevattningmatta, då är risken att dina små plantor torkar obefintlig även om du är borta ett par dagar.

Där fick du ett jävla bra tips! Är ganska säker på att han kan vara borta upp till en vecka me bevattningstråg och matta. Jag har bevattningstråg i mitt drivhus och dom klarar sig i en vecka utan problem. Locket gör också att fukten håller sig inne.
 

Parameter

Well-known member
Idag har jag varit ute och lämnat en massa kogödsel och jord på odlingsplatsen, tungt som fan men så värt det i slutändan. På söndag kommer jag direktså alla frön och på med 2 lager fiberduk. Härligt att vara igång, hur går det för er alla?

Jag har en del som jag driver upp hemma i fönsterkarmen och på balkongen. Dom ska jag plantera på en spot nära hem. Sen har jag en massa som jag driver upp ute på spoten i lite olika setuper. I plastlåda, drivhus och mini växthus. Det har varit ganska kallt förra veckan men mina finska sorter hade tittat upp på min spot i skogen medan dom danska sorterna fortfarande inte tittat upp. Dom jävla finnarna vet vad dom avlar fram :) Jorden är förberedd me kogödsel(riktig), lite rådjursbajs, blåkorn, kalk, ved aska och en del påsjord som jag hade i gamla hinkar från förra året. Allt i hål. Ska förbereda en annan spot också men där har jag hur jävla mycket jord som helst redan. Kanske 10 påsar jord som ligger från förra året. Skulle ha kört där förra året men jag hann inte. I år ska jag göra en djungel på den platsen :)

Har redan planterar ut några autos som jag vill göra frön på. Om inte djuren ätit upp dom så postar jag bilder på dom imorgon. Sen har jag 3 sorter som jag fått av en snäll finne som jag måste göra frön på. Dom ska jag börja på i slutet av månaden.

Har me andra ord lite att stå i.

Visst är det ett jävla jobb me att bära ut? Man tror det är lätt tills man ska bära skiten. Om det dessutom är svår terräng så blir det ännu jobbigare.

Du sparar en massa jobb me att direkt så. Jag provade det förra året men dom jävla fåglarna gick loss på mina frön.

Lycka till alla!
 

Parameter

Well-known member
I början har jag ju inget val att vara där varannan dag tills dom tittat upp från jorden tänker jag, Iaf då det är störst risk att dom torkar ut å dör om jag har fattat det rätt.

Men sedan skulle jag inte vilja vara där oftare än 2 dagar i veckan. kanske 3 om det behövs.

FAN BLIR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ALLT ÅKT PÅ BANN PÅ MITT FÖRRA KONTO (Det jag skrev från nyss) FÖR NÅGON störde sig.


Fan du har igen protonmail så länge tills du blivit av med bannen på fb å jag kan skriva privat här. lär la åka på en till bann om jag ska försöka få 50 post.

Snackade me moderatorn och han sa att han inte hade bannat dig och att han inte visste vem. Tycker det är fett skumt då vi pratar svenska och det bara är moderatorn som kan svenska. Eller rättare sagt han kan en del svenska. Hur som helst så kan vi PMa me varandra på Lördag och då ska jag ge dig ett annat sätt som vi kan snacka på så slipper vi forum och trådar. Hoppas du klarar dig tills dess. Under tiden får vi rätta oss efter deras regler och undvika regelbrott.
 
Last edited:

cbsweden2

Member
Snackade me moderatorn och han sa att han inte hade bannat dig och att han inte visste vem. Tycker det är fett skumt då vi pratar svenska och det bara är moderatorn som kan svenska. Eller rättare sagt han kan en del svenska. Hur som helst så kan vi PMa me varandra på Lördag och då ska jag ge dig ett annat sätt som vi kan snacka på så slipper vi forum och trådar. Hoppas du klarar dig tills dess. Under tiden får vi rätta oss efter deras regler och undvika regelbrott.

Aa klarar mig no lagt många i blött papper från glas i 24 timmar så gissar på 3-4 dagar sen så åker dom ut kanske, några lite tidigare kanske. men kör planteringsjord och blöter ner som fan. å så ska ja nog testa några med ett drivhus med, Hur länge klara dom säg där utan behöva vattnas? kan dom vara där en vecka utan att man kommer dit?


jag postar kanske några på ena spotet ingra bra men något ändå
 

Parameter

Well-known member
Aa klarar mig no lagt många i blött papper från glas i 24 timmar så gissar på 3-4 dagar sen så åker dom ut kanske, några lite tidigare kanske. men kör planteringsjord och blöter ner som fan. å så ska ja nog testa några med ett drivhus med, Hur länge klara dom säg där utan behöva vattnas? kan dom vara där en vecka utan att man kommer dit?


jag postar kanske några på ena spotet ingra bra men något ändå

Ja dom klarar sig i en vecka utan problem med drivhus. Se bara till att lägga över locket och fylla upp underdelen/vattentråget/vattenkärlet med vatten.
Lägg några små stenar över locket så att det inte flyger iväg. Såg du inte mina bilder? Ska jag posta dom här igen?
 

cbsweden2

Member
Täck jorden med ordentligt vermeculite eller perlite och använd ett bevattningstråg med bevattningmatta, då är risken att dina små plantor torkar obefintlig även om du är borta ett par dagar.

tack som fan, Blir nog att köpa en 3 liters påse på plantagen såg att dom hade en sådan för 89 spänn, Men jag ska lägga det uppe på ytan om jag förstod det rätt? för man kan la blanda i det i jordblandningen men det är la till för om man ej ska transplantera och dom har lite större yta att växa på än en liten förodlings krurka?
 
Top