Jag hoppas det. Ska låta dom gå riktigt länge. Ska snart sätta upp regnskydd åt dom så att risken blir minimal att dom möglar, det funkar ju utmärkt tack vare droppbevattningen.
Jag vattnar inte alls för hand, droppbevattningen får sköta allt. Finns 1-5 tror jag det är inställning där man väljer vattenmängd och jag har bara på 3, ska dra på 5 när regnskyddet kommer på, då får dom ju inget regn. Optimalt för mig tidsmässigt och sådär har varit om jag kunde skörda allt i slutet av sep, tror du dom kan gå så länge om mögel inte attackerar?
Inte en chans att dom kan gå till september. Slutet på juli till mitten på augusti. Låt dom inte gå längre än nödvändigt annars får du skörda mögel. Jag varnar dig…. Tänk inte ens tanken. Skulle du vilja skörda i september så skulle du ha planterat ut senare.
Lycka till!
edit: även om du har regnskydd så hjälper det inte fullständigt. När det regnar så blir luften fuktig och möglet får fäste i budsen. Du har autos och dom älskar att mögla. Skippa regnskyddet och skörda när du ska skörda. Det är mitt tipps.
Dom där 2 i bädden går säkert till september men dom som är lila kommer inte klara det