What's new
  • As of today ICMag has his own Discord server. In this Discord server you can chat, talk with eachother, listen to music, share stories and pictures...and much more. Join now and let's grow together! Join ICMag Discord here! More details in this thread here: here.

2021 Outdoor Grow

Parameter

Well-known member
Jag hoppas det. Ska låta dom gå riktigt länge. Ska snart sätta upp regnskydd åt dom så att risken blir minimal att dom möglar, det funkar ju utmärkt tack vare droppbevattningen.
Jag vattnar inte alls för hand, droppbevattningen får sköta allt. Finns 1-5 tror jag det är inställning där man väljer vattenmängd och jag har bara på 3, ska dra på 5 när regnskyddet kommer på, då får dom ju inget regn. Optimalt för mig tidsmässigt och sådär har varit om jag kunde skörda allt i slutet av sep, tror du dom kan gå så länge om mögel inte attackerar?

Inte en chans att dom kan gå till september. Slutet på juli till mitten på augusti. Låt dom inte gå längre än nödvändigt annars får du skörda mögel. Jag varnar dig…. Tänk inte ens tanken. Skulle du vilja skörda i september så skulle du ha planterat ut senare.

Lycka till!

edit: även om du har regnskydd så hjälper det inte fullständigt. När det regnar så blir luften fuktig och möglet får fäste i budsen. Du har autos och dom älskar att mögla. Skippa regnskyddet och skörda när du ska skörda. Det är mitt tipps.
Dom där 2 i bädden går säkert till september men dom som är lila kommer inte klara det

Alotofgreen

New member
Inte en chans att dom kan gå till september. Slutet på juli till mitten på augusti. Låt dom inte gå längre än nödvändigt annars får du skörda mögel. Jag varnar dig…. Tänk inte ens tanken. Skulle du vilja skörda i september så skulle du ha planterat ut senare.

Lycka till!

edit: även om du har regnskydd så hjälper det inte fullständigt. När det regnar så blir luften fuktig och möglet får fäste i budsen. Du har autos och dom älskar att mögla. Skippa regnskyddet och skörda när du ska skörda. Det är mitt tipps.
Dom där 2 i bädden går säkert till september men dom som är lila kommer inte klara det

Kommer köra med regnskydd då jag vet folk som gjort så med bra resultat o kunnat köra dom tills verkligen är helt färdiga utan minsta mögel. Skulle det bli lite mögel så blir det men chansar hellre då dom kan lägga på sig sjukt mkt om man verkligen kör dom helt ut. Vi får se sen i slutet av säsongen om det var lyckat eller misslyckat 😂

baffe

New member
Fan vad fuktigt det ska vara då!?! Jag odlar inomhus men riktigt jobbigt med att kontrollera fuktnivån nu... Hoppas det lättar upp snart. Era växter ser grymt bra ut :)

Lycka till!

Calle Minogue

Brother of the COB
No but it looks interesting! I'm on the lookout for fast and early flowering sativas for next years grow and to make my own crosses. Putting this one on the list :)

Have you tried it yourself?

I try this year an Outdoor Scrog with this genetic. I try also Delahaze x Ultra early love this year. You can see it here in my grow diary ;)

TommyTok

Active member
Kollade till bäbisarna, nu har dom gått i blom! Mycket trevligt. Hällde på andra dosen näring idag :)

Och ser ut som 7 av 10 av mina frön som jag impulssatte i jorden har grott och kommit nån cm upp! Goda nyheter!!!! Hoppas vi på flickor :)
Regn vecka framöver...... Lite tråkigt men men!

Parameter

Well-known member
[No message]

Attachments

• photo2056322.jpg
    photo2056322.jpg
    146.6 KB · Views: 41
  • photo2056323.jpg
    photo2056323.jpg
    81.7 KB · Views: 41
  • photo2056321.jpg
    photo2056321.jpg
    129.1 KB · Views: 41
  • photo2056324.jpg
    photo2056324.jpg
    115.9 KB · Views: 38
  • photo2056320.png
    photo2056320.png
    545.1 KB · Views: 44

Parameter

Well-known member
Looking good! Vad är det för strains? Du kanske skrivit det innan men jag hittar inte.

Jag har skrivit det under bilderna.
Dom med grönt nät runt är mix på Pekutyphoon och autos. Kommer inte ihåg exakt vilka autos men det är dieselryder och White dwarf. Planterade autos längst fram och PT längre bak. PT blir ju höga och då fick dom vara längre bort och mina autos längre fram så inte PT skymmer mina autos.

Dom i svarta säckar är White dwarf auto. Det är frön som jag gjort själv. Har totalt 5 sånna svarta säckar ;)

Den ensamma plantan som gått i blom är Upzz auto. Det är offthehooks strain. Det är ta mej fan den snabbaste strainen jag sett. Den är ca 5 veckor gammal. Jag har några stycken och alla är suuuuuper snabba. Är ganska säker på att den är klar i slutet på juli. Första gången i min odlar karriär som jag odlar en auto som blir klar på 2 månader. Dom blir det definitivt frön på.

Dom i hönsnät är alla PT.

Hoppas jag förklarat tydligt. Säg till annars.

Mvh,

Chemimbalance

Well-known member
Jag har skrivit det under bilderna.
Dom med grönt nät runt är mix på Pekutyphoon och autos. Kommer inte ihåg exakt vilka autos men det är dieselryder och White dwarf. Planterade autos längst fram och PT längre bak. PT blir ju höga och då fick dom vara längre bort och mina autos längre fram så inte PT skymmer mina autos.

Dom i svarta säckar är White dwarf auto. Det är frön som jag gjort själv. Har totalt 5 sånna svarta säckar ;)

Den ensamma plantan som gått i blom är Upzz auto. Det är offthehooks strain. Det är ta mej fan den snabbaste strainen jag sett. Den är ca 5 veckor gammal. Jag har några stycken och alla är suuuuuper snabba. Är ganska säker på att den är klar i slutet på juli. Första gången i min odlar karriär som jag odlar en auto som blir klar på 2 månader. Dom blir det definitivt frön på.

Dom i hönsnät är alla PT.

Hoppas jag förklarat tydligt. Säg till annars.

Mvh,

Bra lineup du har där! Upzz låter ju sjukt snabb och den såg ganska ståtlig ut också. Då hinner man ju nästan tre omgångar med den om det är en bra säsong!

Har du fått några PT med lila stam? Jag fick en och den började blomma 2 veckor efter de andra PT. Daskade lite Ulduzpollen på den och hoppas få ut några spännande frön av det :)

Parameter

Well-known member
Bra lineup du har där! Upzz låter ju sjukt snabb och den såg ganska ståtlig ut också. Då hinner man ju nästan tre omgångar med den om det är en bra säsong!

Har du fått några PT med lila stam? Jag fick en och den började blomma 2 veckor efter de andra PT. Daskade lite Ulduzpollen på den och hoppas få ut några spännande frön av det :)

Har ett par st PT som har lila stam. Mina PT honor har bara börjat visa några hår och är runt 1.2m höga. Ryckte alla PT hanar. Vill ha sensimilla på dom.

Upzz är sjuuuk! Tror inte den ger mycket. Ser ut som en 15-20g planta. Vill man ha ut mycket så får man odla upp fler. Egentligen ska den odlas i marken och direkt sås. Jag körde i hink för att jag ska göra frön på den och vill kunna flytta runt dom. Köpte droppbevattning som man fäster på en PET flaska. Provade den hemma på mina tomater och den verkar lovande. Hoppas endast behöva besöka dom varannan vecka.

offthehook

Well-known member
Veteran
Oh this new system sucks soooo baaad. Working on it... :D
Can't figure out how to make pics visible directly... Any tips Parameter?

Parameter

Well-known member
Oh this new system sucks soooo baaad. Working on it... :D
Can't figure out how to make pics visible directly... Any tips Parameter?

First of all you clear all the exif and metadata from the picture and then click on the camera picture. Then a button that only says “upload” will appear. You click on that button and then it will ask from where you want to upload your picture. Hope that helped. If it’s not working, just upload on fileleaks or a similar site and post the link. Making a link is 100 times easier and safer. It’s the same kind of link that I use to send you. This new system on icmag is rubbish.

Latest posts

Latest posts