Det är bara 8 feminiserade autos och alla frodas, ingen att rycka. Jag kör ganska aggressiv LST på dom, därav buskaget. Nyttig lärdom till kommande säsonger är att det kräver lite mer utrymme och bättre planering. Har insett problematiken med ljusexponeringen och ska försöka öka den med hjälp av lite planerad plant-BDSM. Kommer nog även att behöva köra försiktig och noggrann 'pruning' (vad nu det heter på svenska) längre in i blom, men det är väl en fin balans där för att inte störa energiupptaget (och i slutändan kvalitén) allt för mycket.
Har redan avlingshanar på annan spot som jag tänkt att handpollinera några utvalda honor med för frön. Har också några till som är yngre än dessa så där har jag ju fortfarande tid att planera lite bättre där!
Dina såg fina och hälsosamma ut, fin färg! Skönt att du kom igång till slut, var väl lite körigt ett tag där i tidig säsong?
Hand pollinera är inte svårt. Ibland har jag ryckt upp hela hanen och pollinerat en hona som varit på en annan spot. Det är bara att gnugga hannens bollar försiktigt mot honans blommor. Viktigaste är att du gör det när hanen har fullt utvecklade bollar med massa pollen.
Du vet att det går att pollinera en femmad planta oxå?
Jaaaa, i början var det jävligt körigt men nu rullar det på.