What's new
  • Seeds Mafia is running a TURBO contest with great prizes! You can check it here.

Weedforum.eu en wietforum.nl

Sativied

Well-known member
Veteran
Mijn struikje van post bovenaan 4 weken later:

DSC_0250.jpg

DSC_0253.jpg

DSC_0248.jpg

Kijk ik ben niet vies van een mooie anecdote maar echt, voelt als de heilige graal, wonderwiet. Zowel de plant als het product. Is dus na ongeveer 6 weken bloei, wel van clones die ver heen waren en planten gerevegged maar zonder overdrijven, na 5 weken bloei is de wiet klaar genoeg voor een tester waar je knetterstoned van wordt en gedroogd meer bag appeal heeft dan gemiddelde shop wiet, smaakt als kruidige rosin/vape, geeft niets om temperatuur of licht schema, rot niet, maak me gek...

Stekjes gaan wel moeizaam, 3e poging met heatmat zo'n 7 van de 18 gaan het overleven. Wil er 16 voor 4 x 4 op 1,2 x 1,2 meter dus beetje balen. Heb nog wel een paar moederplanten :)

Sativied

Well-known member
Veteran
Dus dat is Rockstar X? :rasta:
Ik zat te denken aan iets uit space, een steen een ster, een meteoor of zo maar uh ja, dank, "Rockstar X" is beste omschrijving en toepasselijk aangezien het geen opzettelijke kruizing is. RSX is ook veel makkelijker labelen dan "Sativied's celestiale wonderwiet". :D

Mooie vondst van een typisch voorbeeldig Krasi kweekje. Inclusief de water buizen/slangen...

Sativied

Well-known member
Veteran
Zal geen week meer duren. Heb 1ntje net iets verder waar ik al van snoep, een paar in veg als backup en nog een grote ex-moederplant die ik afbloei.

Lijkt er op dat 9 stekjes het wel overleven, dus binnenkort even normaal rondje met ruimte gevuld, 3x3 plantjes. En diverse zaadjes op matje om later met RSX te kruizen.

Mijn growshop verteld me vandaag dat salpeterzuur (meeste ph- groei) er uit gaat, iets met verbod op grondstoffen, teveel gekkies die bommen willen maken. Straks alleen nog maar phosphor-based voor particulieren zonder vergunning, wel net iets anders dan ph-bloei lijkt het. Voordeel van hno3 / nitric acid / salpeterzuur oftewel ph- groei is dat het de calcium in kraanwater omzet in de juiste vorm die planten direct kunnen opnemen. Wel zo prettig in hydro.

Ik weet niet wat er van klopt van het verhaal, maar blijkt al jaren
3% te zijn.

Vandaag 8% fles gescored van dutch pro. Kan weer druppeltjes gebruiken ipv direct hele theelepel.

Neferhotep

Active member
De laatste keer dat ik salpeterzuur kocht is denk ik zes of zeven jaar geleden. Was in een keer niet meer verkrijgbaar, ook bij bouwmarkten niet. Mijn vermoeden was inderdaad dat het bij springstoffen gebruikt kan worden en daarom niet meer verkrijgbaar. Sindsdien moet ik het doen met zoutzuur, HCl.
Dus al sinds jaren zoutzuur voor de groei en fosforzuur voor de bloei.

mexcurandero420

See the world through a puff of smoke
Veteran
Citroenzuur heeft een pH van 2 & is gewoon bij de toko verkrijgbaar. Daar hebben ze ook lye water met een pH van 14 & ook 80% azijnzuur.
In het ergste geval zou je Coca Cola nog kunnen gebruiken. Heeft een pH van 1 a 2, goed voor de bloei ook.

Sativied

Well-known member
Veteran
Ik werk enkel met ph - nooit met de +
Heb de in poedervorm van GHE al jaren en zal er nog een Kg van aanschaffen na het lezen van de regelgeving

Mooie plant!
Heb je online adres voor GHE poeder?

Ennuh… ik moet even een fatsoenlijke moederplant veggen en wat kruizingen maken, maar mijn eerste kweek was zo‘n 30 jaar geleden, heb paar jaar in shop gewerkt, en rook al 30+ jaar wiet en echt, het is gewoon heel goed commercieel coffeeshop wiet en verdient gedeeld te worden. Ik overdrijf niet. Geldt ook voor iedere andere ex wietforummer hier of je moet in zeeland of limburg wonen :D

Ik doe soort van met opzet slordig, zodat ik hermie of rot gevoelige planten zie en die kan excluden voor kruizingen/zaadjes (ben geen “breeder”, hoef geen zaad te verkopen, hoef geen fake or credit…) en echt, het is wonderwiet. Heb net 1 gemeten en komt 3EC drain uit lol… maar toch geen verbrande puntjes. Normaal doe ik 1.0 tot 1.2, zelfde resultaat. Heb er toppen met rot letterlijk 10cm naast gehad (mijn P kruizing, lekker maar rot-gevoelig) en ben echt superslordig met licht (niet op timer, ik doe’m handmatig aan,vrouw uit) en het produceert wiet dat na 5-6weken bloei beter smaakt en meer effect heeft dan een 10-13 euro per gram coffeeshop wietje. Hoef er niets voor. Heb honderden verschillende “phenos” gehad en RSX maakt ze allemaal overbodig. Echt selecties uit 40+ planten maar niets dat me zo ouderwets stones maakt en de kamer naar koffieshop laat ruiken.

Last edited by a moderator:

Sativied

Well-known member
Veteran
Nog wat finale foto's van struikje en om thread te bumpen. Zal binnenkort 's grow journal proberen hier.

De totale opbrengst aan toppen is 110 gram. 67 van de top-toppen, en 53 van de rest die ik een weekje heb teruggezet:

struiyield6.jpg

struiyield4.jpg

struiyield1.jpg

En nog 9 gram aan wat eigenlijk het lekkerste is:

struiyield2.jpg

En een vingerhash joint, want ik knip niet, ik strip.
struiyield5.jpg

Volgend bijna klaar voor oogst. :D

Word er nog steeds happy van, gevulde potten. Toch even bijna twee maanden wiet (voor mij en vrouw) van 1 plantje. Passen er 8 van dat formaat in mijn kast....

Sativied

Well-known member
Veteran
Thanks, ja zelfs met mijn ketting-blowen is dat minstens 7 weken. En ik had nog wat van vorige plant, en ik heb eentje, de originele Rockstar X gerevegged na 18 clones ervan, die binnen een week ook klaar is, zal nog's 60-80 gram zijn. En... dan heb ik nog een struik die net een paar dagen op 12/12 staat. Voor eigen en vrouw's gebruik mag ik niet klagen. 80x80cm of zelfs 60x60 tent zou genoeg zijn met RSX voor eigen gebruik.

Ik heb ook nog 4x Silver Panama (silver haze x panama), en 2x P (eigen kruizing met echt ongebruikelijke dosis pinenene terpenen) en een roze x rode PCK, van zaad. Als ik banaan-loze resultaat krijg door die allemaal te kruizen met RSX ben ik een blij man. Hopelijk wat mannetjes want RSX blijft moelijke clonen... gaan pas lekker op 12/12 terwijl ik een aantal fatsoenlijk wil vegggen.

Heb er nu 11 en 2 backup plantjes dus hoop toch echt binnenkort een rondje van 600-800gr RSX te doen binnenkort. Liever 16 dan 9 zeg maar... momenteel op 1,2 x 1,2 meter, 600w lumatek.