What's new
  • Seeds Mafia is running a TURBO contest with great prizes! You can check it here.

Weedforum.eu en wietforum.nl

mexcurandero420

See the world through a puff of smoke
Veteran
Haze van 7 weken heb ik nooit gezien op WF
Am S5 ze hadden allebei minimaal 9,5 weeks nodig. Je kan ze natuurlijk langer laten staan maar de extra opbrengst is te verwaarlozen
Dan heb ik me vergist. Kon het ook niet meer opzoeken om te checken, want de site is gone met alle info.
Nu is 9.5 weken nog kort voor een Haze. Haze die ik in de jaren 90 had, was 16 weken.

Sativied

Well-known member
Veteran
Struikje:

DSC_0201.jpeg

Ik heb veel kruizingen gemaakt, meestal apart spul wat je niet in shops vind, o.a. van Ace seeds. Toen besloten de kweekgoden mij een een aantal zaadjes te geven van Rockstar x iets (iets hazig waarschijnlijk). 1tje ervan kweek ik al een tijdje erbij in kleine ‘potjes’, binnenkort rondje met alleen deze.

Bovenstaande was een moederplant, heeft het even koud gehad tijdens verbouwing.

DSC_0197.jpeg

IMG_0688.jpeg

IMG_0689.jpeg

Overtollig kloontje direct in bloeigezet
DSC_0195.jpeg

De wiet ruikt naar thc, of bho… De rook ruikt kruidig, bijna amnesia achtig. Ondertussen indica effect, best heftig. Geen hermies (geeft niets om licht schedule of lek of droogte) en in tegenstelling tot buurplantjes geen rot in herfst. Mooie compacte toppen met weinig blad.

PH donner

Active member
Dan heb ik me vergist. Kon het ook niet meer opzoeken om te checken, want de site is gone met alle info.
Nu is 9.5 weken nog kort voor een Haze. Haze die ik in de jaren 90 had, was 16 weken.
Amneees of Amnesia en S5 waren Haze kruisingen . Als ik me goed herinner was de Am van Soma en de S5 van Hypro zei E$cobar eens

Ik vond El Andy altijd bijzonder soortjes kweken . Kan me een Orange Nepal herinneren. Die plant leek wel in vuur te staan

Neferhotep

Active member
Ik weet niet wie jarenlang Wietforum in de lucht heeft gehouden maar bij deze zeg ik BEDANKT!
Wat was het een mooie tijd, kweekverslagjes bijhouden en tijdens zo'n verslag deed ik extra mijn best om niet af te gaan natuurlijk :)
Toen WF wegviel ontstond er wel een gat voor mij. Hoe kon ik nu mijn hobby delen met anderen? Ik ben een tijdje lid geweest van Rollitup. Binnen een maand had ik herrie met een of andere kankermod dus daar ben ik weg.
Dilago, Donner, 420man, Twiet, Krasi, waar zijn ze gebleven?
OK Donner heb ik al gevonden dus :ROFLMAO:

Last edited:

PH donner

Active member
Ik weet niet wie jarenlang Wietforum in de lucht heeft gehouden maar bij deze zeg ik BEDANKT!
Wat was het een mooie tijd, kweekverslagjes bijhouden en tijdens zo'n verslag deed ik extra mijn best om niet af te gaan natuurlijk :)
Toen WF wegviel ontstond er wel een gat voor mij. Hoe kon ik nu mijn hobby delen met anderen? Ik ben een tijdje lid geweest van Rollitup. Binnen een maand had ik herrie met een of andere kankermod dus daar ben ik weg.
Heb Art , Ouwe Ketser, hobby Bobby in me Foon staan. Diaglo in me Mail lijst . Alleen Art is gestopt met kweken en zit al paar jaar in crypto te handelen .
Ouwe Ketser zat in Barcelona maar is verhuisd naar Thailand en heeft daar een kwekerij met shop. Er staat op de shoplijst van rookwaren de Amnees PH donner cut 🤣😇

Sativied

Well-known member
Veteran
Heb Art , Ouwe Ketser, hobby Bobby in me Foon staan. Diaglo in me Mail lijst . Alleen Art is gestopt met kweken en zit al paar jaar in crypto te handelen .
Ouwe Ketser zat in Barcelona maar is verhuisd naar Thailand en heeft daar een kwekerij met shop. Er staat op de shoplijst van rookwaren de Amnees PH donner cut 🤣😇
Ik ben 12 uur later nog in mijn nopjes dat er in Thailand, meer dan 20 jaar geleden geweest vlak voor de tsunami, een Amnees PH Donner cut is, dus kan alleen maar vanuit gaan hoe leuk dat voor jou is haha. Fucking donner… wat een mooie manier om ze te vereeuwigen. Misschien moet ik mijn volgende kruising maar Opstelten noemen 😅

Last edited:

Sativied

Well-known member
Veteran
Krasi was echt een voorbeeld voor mij. Ik herinner me de 2 liter cola flessen die hij naast zijn toppen hield en het hergebruik van de aarde voor 4 of 5 rondjes. 120x240 tent met 2 gavitas. En dat was Sannie, die wf in de lucht hieldt. Jammer dat het zo geëindigd is maar idd, bedankt Sannie!

Ennuh… over rollitup, of riu zoals ik het meer dan 10 jaar heb genoemd… ik sluit me aan bij “kankermod(s)” en laat het daarbij :) Ok 22 “vrienden” weggejaagd of gebanned in een maand ofzo, daar laat ik het echt bij. Zou echt top zijn als we NL-ers hier wat vaker kweekjes delen. Ik mis die strakke optimaal gebruik van ruimte makende nederwiettop-kweekjes en het recht voor z’n raap commentaar. Amerikanen pleuren een paar plantjes in een garage van 25 vierkante meter en zijn als snel van “awesome I‘m the greatest ever”. Haha ok ik hou op.

Last edited:

mexcurandero420

Veteran
Zal deze info ook maar ff hier droppen 👇
1737905572551.jpeg

Goed te gebruiken voor je stekken. Dit waren belabberde Bubbles stekken, die een vriend van mij gekocht had. Op sommige zaten nog geen eens wortels aan.😬
Bubbleswithoutcoconutwater.jpg

Dit waren ze later na behandeling met kokoswater 👇
Bubbles_coconutwater.jpg

Neferhotep

Active member
Hoe heette die ene ook alweer, hij was op WF altijd met elektronica bezig. Ik zou bijna zeggen dat hij de COB heeft geïntroduceerd. Hij stuurde alles aan met computertjes en ik meen dat hij ook op VPD stuurde met een zelfgemaakte camera en een Blackberry of zo.
Weet iemand wie ik bedoel?
Was dat niet Wietefras?

Sativied

Well-known member
Veteran
Hoe heette die ene ook alweer, hij was op WF altijd met elektronica bezig. Ik zou bijna zeggen dat hij de COB heeft geïntroduceerd. Hij stuurde alles aan met computertjes en ik meen dat hij ook op VPD stuurde met een zelfgemaakte camera en een Blackberry of zo.
Weet iemand wie ik bedoel?
Was dat niet Wietefras?
Ja dat klinkt als Wietefras. Zat ook een tijdje op rollitup tijdens de cob trend. En was Raspberry pi als ik met het goed herinner, is iets geavanceerder dan Arduino.

Heb zelf nog een cob armatuur met arduino en sensors onder mijn bed liggen stof te vangen. Werkt prima, handig in hete zomer maanden, maar voor de rest nog steeds hps.

IMG_0752.jpeg IMG_0751.jpeg

Na amper 10 weken. Moeder (OTH x SH) 16+

Is (Ace OTH x Sensi Seeds Silver Haze) x P-F4 (piney skunk hybrid x grapey c99).

Neferhotep

Active member
Haha Raspberry zal het wel zijn ja, Blackberry is een telefoon zie ik :ROFLMAO:
Cobs heb ik overgeslagen maar ik heb leds die ook al uit de mode zijn; Samsung strips met LM561C leds.

Last edited:

Neferhotep

Active member
Niet alles is verdwenen want ik zag nog twee namen in een bestand staan:

Collie Weed: Ongeëmulgeerde Neem is overal verkrijgbaar (natuurwinkel) maar er bestaat ook van dat kant en klaar sprayspul voor het gemak.

Lostchild: Koudgeperste Neemolie moet je hebben. Emulgeren doe je het best met Rimulgan. Er is ook een Neemtonic maar waar je die kan kopen weet ik niet, ik meng zelf met Rimulgan.
:giggle:

Sativied

Well-known member
Veteran
Vroeg me af of iemand nog iets van Doede heeft gehoord.

Oh en rollitup ligt er al een week uit en ik denk niet dat die nog terugkomt. Bad karma… krijg je als je zo met members omgaat en de admin de grootste troll is. Grow topic met 50-60 duizend view ‘poof’ maar goed. Another one bites the dust.

mexcurandero420

Veteran

Neferhotep

Active member
Ja het overlijden van Doede heeft nog op WF gestaan :cry:
Ik ken hem van wat filmpjes die hopelijk nog op Youtube staan. Ik zou hem wel eens in het echt ontmoet willen hebben maar dat is achterafgelul.

Sativied

Well-known member
Veteran
Meer geschiedenis, een keer verzameld en gepost voor een ander forum:

If anyone deserves the title of the fathers of the dutch cannabis scene and what makes Amsterdam Amsterdam for cannabis uses it is Robert Jasper Grootveld, left from Mila in pic above, and Kees Hoekert.

From wiki
"The Provos sought to provoke the police in non-violent ways, aiming to shatter the self-righteousness of the authorities. Led by Grootveld, the Provos began a disinformation campaign to demonstrate the establishment's complete ignorance on the subject of cannabis. The Provos set out to get busted for "consuming" tea, hay, or herbs instead of marijuana. The Provos would often call the police on themselves.

"One day a whole group of us went by bus to Belgium," says Grootveld. "Of course I had informed my friend Houweling [police officer] that some elements might take some pot along. At the border, the cops and customs were waiting for us. Followed by the press, we were taken away for a thorough search. The poor cops...all they could find was dogfood and some legal herbs. 'Marijuana is dogfood,' joked the papers the next day. After that, the cops decided to refrain from hassling us in the future, afraid of more blunders."

Grootveld and the artist Fred Wessels also opened the "Afrikaanse Druk Stoor," where they sold both real and fake marijuana."

He started the Lowlands Weed Company with Kees Hoekert in the early 60s already.

"Every weekend in 1962, I paid a visit to a police officer named Houweling," explains Grootveld. "During these visits, I often dressed like an American Indian. We always had very friendly chats about marijuana. Houweling didn't know anything about it, so I could tell him anything I wanted."

The others who started the first coffeeshops as we've known them since, were house-dealers in youth center and festivals. Specifically, Wernard Bruining (founder Mellow Yellow 1972) and Maarten Brusselers (founder Rusland 1975, first shop with a license) were house dealers at the Melkweg https://en.wikipedia.org/wiki/Melkweg and the founder of the Bull Dog was a dealer at some woodstock-inspired festival.

"At the core of Grootveld's philosophy was the belief that the masses had been brainwashed into becoming a herd of addicted consumers."

Latest posts

Latest posts