What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Weedforum.eu en wietforum.nl

51°

New member
Hallo,

.nl bloedde langzaam dood vanwege de steeds mindere interesse (spijtig).

Maar wat is de reden dat ook .eu offline is gehaald?

Vooral voor de buitentelers en guerillastrijders: zijn die leden nu op andere fora actief?

Alvast bedankt voor de info.
51°

51°

New member
Al een tijdje ondertussen. Qua buiten- en guerillateelt stond het bij .nl al langer op een laag pitje. Maar nu ook .eu er niet meer is, blijft er niets meer over voor de buitenkweker 🤷🏻‍♂️

Cvh

Well-known member
Supermod
Free ☕ 🦫
Oesje, ik gebruikte eerlijk gezegd de forums niet echt (omdat ik hier lid ben) maar is wel enorm vervelend nu om met andere Nederlandstalige in contact te komen...

Je bent zeker welkom hier op ons forum. Iedereen is trouwens.

51°

New member
Ik mis hier vooral de buiten- en guerillakweken (en bijhorende soorten/kruisingen).
Hier passeren ook veel buitenkweken de revue. Maar door het verschil in breedtegraad voelt het toch anders aan.
Wat goed werkt daar, doet het daarom niet goed bij ons (en omgekeerd).

Sativied

Well-known member
Veteran
Ik had de hoop dat de .nl site, met 1.4mil posts over dikke 20 jaar tijd, op z'n minst zou blijven bestaan als een soort van gesloten archief. Echt heel jammer... zo veel voorbeeldige kweekjes weg. Origin stories en anecdotes... altijd leuk. En zadenruil topic natuurlijk - men had nog wel's wat in een oude doos liggen zeg maar. Sannie had toch ook wel een paar succesvolle soortjes gemaakt zoals zijn jack en sugarpunch.

Anyway, ik dacht ik bump deze thread ff een paar keer, misschien dat er een paar oldtimers opduiken. Zwaai even als je nog leeft.

All Cacti Are Beautiful

Active member
420club
Leuk om te zien dat er nog wat Nederlandstaligen aanwezig zijn! Spijtig dat zoveel forums met al hun informatie verdwenen zijn de laatste jaren, ook in andere hobby forums zie je dat gebeuren. Ik ben alvast blij om te zien dat het hier zo levendig is en hoop dat het nog lang mag duren.
Zadenruil topics ken ik van toen ik veel chili kweekte en ik enkele ervaren kwekers leerde kennen met een gigantische zakenbank, leuke manier om de eigen collectie uit te breiden en uiteraard opnieuw aan anderen uit te delen, een leuk deel van de hobby.

Sativied

Well-known member
Veteran
Ik zat toevallig gisteren via archive.org wat paginas op .nl te lezen en kwam deze tegen van "P H Donner", zo'n heerlijke vastgeroeste maar heel ervaren (vooral amnesia) kweker met boerenwijsheden.

Screen Shot 2024-07-09 at 02.53.40.png

Dat was al in 2017. Veel geklaag over negativiteit en commentaar. Mensen zijn zo soft geworden. Vroeger kon je gewoon zeggen dat iemand z'n planten er niet al te best uit zagen, werd nog gewaardeerd ook als je met tips kwam. Had ook z'n charme, al die cannabis sativa hollandica liefhebbers en hun rituelen, en hun honderd potjes met 'voeding'.

'P H Donner' wijte het aan de growshop wet. Ik noem het beestje meestal bij de naam: Opstelten. Heeft alles verpest. Gaat veel verder dan forums en grow shops. Stukje cultuur kapot gemaakt, EN, kost Nederland miljarden. De voorsprong, de zaadbanken, de reputatie, minstens zo waardevol als Groning's gas.

Ik sprak recentelijk met een Duitser, een euforische Duitser (ja dat kan tegenwoordig ook, crazy world), die ineens legaal plantjes mocht kweken. Weet je nog, die 5 planten.... niet 5 planten zonder meetapparatuur en met risicio uit huis gezet te worden maar 5 planten en je had geen gezeik en geen stress. Laatste ronde had ik 17... fuck 'm. Maar die Duitser met z'n 3 plantjes, die praatte als ik 30 jaar geleden. Happy met z'n kloontjes, op zoek naar de beste zaden, voeding, licht.

En wat hebben wij... legale wiet in sommige shops. Het zal best goede kwaliteit zijn, maar ik hoef het niet. Uit principe. Legale wiet is als een gratis hoer. Slaat helemaal nergens op. Net als legale gereguleerde sla of legale bakstenen. Doe mij maar wiet uit mijn eigen kast, of van het kamp, of van een liefhebber die z'n hypotheek er mee betaald.

Foto uit mijn eerste kweekverslag op .nl, jaartal ben ik even kwijt maar is Desert Queen:
A5D96D80-F3CE-4516-B6B7-2726F5A47277.png

Wel leuk meegemaakt te hebben. De tijd waar je nog onbezorgd stekjes kocht bij een growshop en zaadjes geen drol kostte. Mensen die optimale hoeveelheden aan verkoopbare wiet van een paar vierkante meter probeerden te halen.

Wat er verloren gaat is de geschiedenis van de evolutie van de Nederwietkweker. Klinkt als een titel voor een goed boek. Maar ja, wie leest zoiets nog.

PH donner

Active member
Ik ben er nog ! Still Groing strong hahah
Het is idd erg jammer van al die verloren info en geschiedenis! Ik en vele dachten wel dat het niet verloren zou gaan.
Altijd leuk om te lezen dat ze over je schijven heb vast indruk gemaakt 😂🫶

Sativied

Well-known member
Veteran
Altijd leuk om te lezen dat ze over je schijven heb vast indruk gemaakt 😂🫶
Als iemand die zijn advies en commentaar kon onderbouwen met top resultaten. Je was altijd een beetje de senior master amnesia kweker op wf.nl - zo zag ik dat dan. Goed te zien dat je er nog bent en nog steeds kweekt! - al is het geen amnesia meer en geen gavitas. Ik heb wel leds maar gebruik nog steeds 600watt lamp (op 400watt gedimd). Ik kweek nogal rommelig de laatste jaren, niet zoals het hoort zeg maar. Als de potten maar gevuld blijven. Nogmaals welkom op icmag. Ben zelf niet heel actief maar ga wel een grow journal started binnenkort.

PH donner

Active member
Ik heb nog wel contact met wat oud forum leden. Ook ben ik wasup tegen gekomen in Barca op Spannabis.Wel meer oud WF leden ontmoet daar. wasup zit of zat nu in de USA bij een grote kweek zaak. Ouwe Ketser zat ook in Barca met een eigen smokerszaak die die zelf voorzag. 😉 Ouwe Ketser zit nu in Thailand met een zaak in opbouw. Ga daar over drie weken heen.

Cvh

Well-known member
Supermod
Free ☕ 🦫
Voormalige WF leden zijn hier steeds welkom. Zeg hun zeker maar dat ze hier mogen komen hangen.

Sativied

Well-known member
Veteran
Ik heb nog wel contact met wat oud forum leden. Ook ben ik wasup tegen gekomen in Barca op Spannabis.Wel meer oud WF leden ontmoet daar. wasup zit of zat nu in de USA bij een grote kweek zaak. Ouwe Ketser zat ook in Barca met een eigen smokerszaak die die zelf voorzag. 😉 Ouwe Ketser zit nu in Thailand met een zaak in opbouw. Ga daar over drie weken heen.
Die grote kweekzaak is waarschijnlijk Hawthorne Gardening / Scotts Miracle Gro dan, die heeft Gavita overgenomen. Ik heb hem een aantal jaren terug nog op een ander forum actief gezien, echte kenner op gebied van licht voor cannabis.

Thailand… lekker man. Veel plezier daar!

PH donner

Active member
Die grote kweekzaak is waarschijnlijk Hawthorne Gardening / Scotts Miracle Gro dan, die heeft Gavita overgenomen. Ik heb hem een aantal jaren terug nog op een ander forum actief gezien, echte kenner op gebied van licht voor cannabis.

Thailand… lekker man. Veel plezier daar!
Ik heb vernomen dat Doc de eigenaar is van DLI

Attachments

• IMG_2840.png
    IMG_2840.png
    7.5 MB · Views: 38

Sativied

Well-known member
Veteran
Wow, impressive. Geeft maar weer 's aan hoeveel waardevolle kennis/kenners er aanwezig was/waren op wf.nl.

En Sannie zelf? Weet en kun/wil je daar iets over zeggen? Edit: Ik bedoel ook vanwege zijn soortjes en zaadhandel.

Latest posts

Latest posts