What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Ulkokasvatus -07

OutoPisara

Member
Kyllä on ihan nättiä ja hoidetun näköistä settiä.

Mitähän mä olen taas eilen tuumiskellut? Älä siperialainen yritä tulkita tuta mun tajunnanvirtaa, kyllä mää siellä käyn. Itse asiassa kohta menossa pölyjen kanssa.

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Äshhh, taas on kylmää ja kosteeta. Viime viikkokaan ei tuonut kasvua kun siirsin juuri silloin kasvit uusiin ruukkuihin. Ei ollut mahdollisuutta esikasvattaa joten käytän vain autoflowereita tänä vuonna. Mutta kun ne eivät kasva! Eivät ole edes sukupuoliaan näyttäneet vaikka kylvöstä on kohta kuukausi. Multa on koko ajan litimärkää ja kirvat maiskuttelevat nesteet niistä vähistäkin lehdistä. Näin siis Oulunläänissä.

OutoPisara

Member
Thule said:
Äshhh, taas on kylmää ja kosteeta. Viime viikkokaan ei tuonut kasvua kun siirsin juuri silloin kasvit uusiin ruukkuihin. Ei ollut mahdollisuutta esikasvattaa joten käytän vain autoflowereita tänä vuonna. Mutta kun ne eivät kasva! Eivät ole edes sukupuoliaan näyttäneet vaikka kylvöstä on kohta kuukausi. Multa on koko ajan litimärkää ja kirvat maiskuttelevat nesteet niistä vähistäkin lehdistä. Näin siis Oulunläänissä.

Pitää olla kovat lajikkeet niin pohjoisessa jo. No eiköhän se pojasta polvi parane.

OutoPisara

Member
Ensiksi Ägräs-kantaa:

Tämän voikin jo kohta korjata:

Ryal Danet ja Ugla*Buglaa:
Royal Dane:

Ugla*Bugla:

Komeet on lehdet:

Oli huono valo ja piti aukko isollaan räpsiä, tuli tollasia valjuja kuvia.

Last edited:
Oliko se mettäkone ollu kui lähel töissä?

Ps. Löysitkö ne suklaatarpeet?

Toi Ugla#bugla= Purple Peace X Potchronic ja Royal Dane = Royal Dane..Tanskan maalta molemmat kotoisin.

Last edited:

OutoPisara

Member
Ei se enää kaukanakaan ollut.

Royal Danea on nuo isommat ja alkupään kuvat on vähän omaa sekoitusta.

Oli kyllä mukava hetki kun näki noi puskat. Aurinkoinen paikka on selkeesti parempi.

Last edited:

OutoPisara

Member
pilgrim said:
oliko kyseessä joku oma risteytys?.

Tää on vasta toinen ulkokasvatus, joten ei niitä ristytyksiäkään ole paljoa ehditty tehdä. Kyllä mä ajattelin pitää toisella kädellä tuollaisen silmämääräisen valinnan kautta risteyttämisen ja sen tieteellisemmän osuuden
:spank:

jätän jonkun muun hoitoon

Last edited:

OutoPisara

Member
Onko tuosta Royal Danesta aikaisempaa tietoa siitä että se on noin saakelin mahtava. Pari vuotta kun sitä jouduttaa niin tulee ihan merkittävä ulkolaji!

Niin ja mä pölytin sen ja taisi onnistua kun oli lehdissäkin sitä pölyä melkein dyyneiksi asti, mutta toivotaan nyt ettei se metsäkone raiskaa näitäkin puskia niin saadaa siemeniä. Pitää vielä varmuudeksi toiseenkin paikkaan pölyttää noi dalet, ettei kanta pääse loppumaan alkuunsa.

Last edited:

OutoPisara

Member
Mä en meinaa vieläkään uskoa, että miten suuria ne oli.

Kyllä mä olen ollut vähän väärässä tuon varjo-ajatteluni suhteen, mutta siltikin useilla kappalemäärillä toimittaessa ja niin pois päin.

Mä en muuten kastellut niitä. Mutta siellä ripsii.

Mitä tässä on kavereitten (vanhoja patuja) ulkokasvatuksia vuosien varrella seurannu ni sitä varjoo ku kayttää niin et se auttaa kasvii tajuumaan päivän lyhenemisen, se toimii ihan vitun hyvin...sellane kompromissi valon ja varjon välillä pitää löytää.
Ei tietenkään päde 100% AF:iin. Luulis kyllä että auttas niitäkin.

Joo, pääs kyllä Dane meikäläisenkin kokoineen ja kukinnan aikasine alottamiseen yllättämään, kerranki näipäi.. :laughing:

Meikä vei sillo Maanantaina sinne vettä. Mitä noita sää ennusteita lueskelee, eihän siel tartte KASTELEMAS käydä ku joskus loppukuusta ja sit aletaan kantamaan sinne tätä..http://www.kekkila.fi/web/web.nsf/sp?open&cid=syys

Mite ne nois kuvis näyttää jotenki pienemmiltä ku livenä..

Last edited:

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Miten tuo Royal Dane näyttää noin sativaiselta? :eek:

Olin saanut käsityksen että se on indica. Muistaakseni mm. afghania ja kusheja geeneissään. Pitää tarkistaa tieto kunhan kerkeän.

Mulla on noita papuja myös mutta kun ei tosiaan päässyt esikasvattelemaan niin jätin kylvämättä.

Miten etelässä OutoPisara kasvattelet ja milloin kylvit? Täällähän nuo ei välttämättä kerkee kukkia ollenkaan.

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Royal Dane - 2006 Royal Dane - Baseret på "Indica fra Langeland" i 1979. Siden krydset med blandt andet Afghan, Chitral og Hindu Kush. Det menes at der samlet ligger op mod 50 års dansk avlsarbejde i denne danske super pot

Blomstrer fra start af juli. Ca. 8-10 uger. Efterhånden som blomstringen skrider frem vil planten udvikle store hvide topskud indsmurt i hvid resin og hen mod slutningen skifte farve til en mørk resinbrun farve.
Udplantning: Start maj.
Høst: August/September størrelse 140-170 CM, juletræsformet. 10 frø.

Eli suomeksi:

Pohjautuu vuoden 1979 "Frangelandin indicaan". Sen jälkeen se on risteytetty mm. afghaniin, chitraliin ja hindu kushiin. Tämä tarkoittaa että tämä tanskalainen super lajike on 50 vuoden jalostuksen tulos.

Kukinta alkaa heinäkuun alusta ja kestää n. 8-10 viikkoa. Vähitellen kukinnan edistyessä lajike kehittää turpeat hartsipeitteiset kukinnot ja loppua kohden vaihtaa värinsä hartsisen tummaksi.

Ulos istutus: toukokuun alussa.
Syksy: Elo-syyskuussa pituus 140-170cm, joulukuusimainen kasvutapa.

Saattaa olla joitain virheitä kun en ole tanskan expertti, mutta pääpiirteissään näin.

OutoPisara

Member
Thule said:
Miten etelässä OutoPisara kasvattelet ja milloin kylvit? Täällähän nuo ei välttämättä kerkee kukkia ollenkaan.

Kasvillisuusvyöhyke III
Pääsiäisenä aloitin esikasvatuksen ja ulos siirsin?..en muista, tuolla se on taaempana mainittu.