ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here.
Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!
no mä oon tänne pistäny linkin. (; poistin sen sitten lyhyen ajan päästä, mut kyll kannatti.
Ainoo vaan, että google löysi sillä projektinimellä linkin tänne, vielä pitkän aikaa vaikka linkki oli poistettu, lopuks onneksi katosi. Vältti kuumotukset.
On tämäkin vähän turhan hiljainen foorumi, mutta eipä tule turhia riitoja jos jengi pysyy hiljaa. Miten on kesä lähtenyt? Ihan mahtavia päiviä ollut tässä pari, ei ole juuri tullut oltua sisällä. Hyvin tuulettuu pää kamalan talven jälkeen. Raha asiatkin on ihan päin vittua, mutta se ei haittaa, sillä kysymys ei ole siitä .
Asiat tuppaavat ristytymään toistensa kanssa niin, että lopputuloksesta tulee oikein sumuinen ja miellyttävä.
Mitä olette mieltä pitäisikö talvet viettää jossakin, missä on "aurinkoista ja lämmintä", vai karaista pohjoismainen luontonsa? Mä olen ainakin ekalla kannalla. Suosiolla vain marraskuun loskat pois alta ja palmun alle juomaan huurteista mukavassa pilvessä. Siis jos tämä olisikin mahdollista. Kuulostaa ehkä tyhjänpäiväiseltä, muttei se ole sitä.
Itse en aio koko elämääni Suomessa viettää, muutan pois kunhan oikea aika koittaa Miksi pyöriä täällä pimeässä ja kylmässä, kun lämpimiäkin paikkoja löytyy! Talvet on minulle henkilökohtaisesti erittäin rankkoja...
Auringon ja lämmön kannalla ollaan täälläkin tuo pimeys+kylmyys kombinaatio on aikamoinen flipauttaja. Suosittelen jokatalvista "get out of jail free" korttia matkalipun muodossa itse valitsemaasi lämpimään määränpäähän jos ei kokonaan uskalla suomesta pois muuttaa. No, mutta nyt nautitaan kun kesäkin on aikaisessa. Pyöräily kylpien ilta auringon viimeisten säteiden joukossa on sitä jotain.
kyllä mä tykkään istua yhtä paljon pimeessä ja viileessä kun kuumassa auringonpaisteessakin. tykkään vuodenaikojen vaihtelusta ja periaatteessa, mikäpä sitä estää sillontällön lähteä talvea pakoon muutamaks kuukaudeks etelään? tietysti monilla on sosiaalisia velvotteita eikä tuosta vaan voi paukkia toiselle puolelle maailmaa kun huvittaa. itseni koitan pitää erossa semmosista.
kai sitä nykyään ihminen on ehdollistettu haluamaan jotain koko elämänsä, muutosta tai jotain uutta pitäis saada eikä ikinä oikein osata olla täysin tyytyväisiä tilanteeseensa.
Mutta mä uskon, että jossakin on sellainen paikka jossa todella tuntisin viihtyväni (varmaan Vlad Seivästäjän linnassa). Suomessa on kyllä vuodenajat ja puhdasta luontoa, mutta on noi metsät hakattu niin hävyttömään kuntoon ja kaupungit pieniä ja ihmiset ahdasmielisiä.
Itte en oo edes juuri käyny välimeren seudulla, etten tiedä pitäisinkö noista kulttuureista niin paljon että vaatisin jäädä sinne asumaan. Mutta ajatukset harhailee, koska onhan meidän kesä niin armottoman lyhyt.
Se on mieletöntä hupia vaeltaa luonnossa aurinkoisena päivänä piipusta savuja vedellen.
meikällä on vähän semmoset fiilikset päällä että oon saanu tarpeeks tästä kaupunkielämästä ja tekis mieli muuttaa jonnekki pikkupaikkakunnalle. tärkeätä mestassa olis hyvät ulkonaliikkumismahdollisuudet, mielummin metsäistä ja mäkistä kuin peltoista ja tasaista seutua. ihmisten asennoituminen; tärkeintä olisi kunnollinen oma rauha ja se ettei kylän juorukellot olisi joka liikkeittesi perässä.
kaipaisin myös ideoita miten saada elantonsa kasaan tälläisilla paikkakunnilla, ammatillista koulutusta, eikä työkokemusta juurikaan löydy?
^ mä oon miettiny kuuleppa ihan samaa jutskaa. Kattelin jotain Kouvola-Kotka akselia. Vuokrat huokeampia kuin täällä pääkkäriseudulla ja eipä täällä oikein mitään oo kun vertaa muuhun maahan. Jos ei lasketa jotain Sedu Koskisen teinijuottoloita ja hitusen parempia shoppailumahiksia.. Muutenkin tää siti alkaa olemaan landespedejä täys, kun kaikki puskee tänne etsimään onneaan tai jotain koulutusta sun muuta. :smile: Niinku yhteiskunnan vastavirtaan mennään tässäkin asiassa. Mieli tekis vaan hatsia viljellä ja elellä rauhassa.
Kouvolassa on ainakin mukavia kaupungin vuokrakämppiä ja aikuiskoulutusamis, jos nyt oikein muistan.. Viime viikolla näitä tutkin. Ikävä kun ei tuo muisti enää oikein pelaa :smile: Vois tossa privailla jos jotain tulee mieleen.. Puolin ja toisin.
Aito anarkisti, täysin vapaa henki, enkä niin sanotun hyvinvointiyhteiskunnan renki, masentumassa ammattikorkeassa, musta ei tuu mikään vitun alepan kassa. Mul on oma musta pörssi, se on niin kauan nousussa ku viikonloppuvipeltäjät haluu pysyy nousuissa. Notkea apina ku näkkileipä. Ja niitähän riittää, pikku perkeleitä.
mahtava kuulla että muillakin on samanlaisia fiiliksiä.
oon sen verran kokenut sossupummi, että isoimmilla paikkakunnilla ei kyllä ole ongelmaa saada elantoa kasaan. mietityttää miten toi toimeentulotuki ja sosiaalivirastoissa juokseminen sit toimii pienemmillä paikkakunnilla. kyllähän se lain mukaan pitäis toimia ihan samalla tavalla, vaan toimiiko?
halvat vuokrat ja asumiskustannukset on myös tärkeitä. kaverini asusti tuossa vuoden pari kuusankoskella, joka on aivan kouvolan kupeessa, taitaa nykyään kuntaliitoksen johdosta olla samaa mestaa, nimellä kouvostoliitto... eiku kouvolankoski? ja ainaki meikäläisen mielestä tosi masentavaa seutua, paljon tehtaita ja roskia. niin ja nistejä, huumeita sekä rikollisuutta. mutta muuten ihan hyvällä suunnalla. etelään päin olen täältä sawosta tulossa ollaan kuitenkin...
joo voisi tosiaan vaihtaa ideoita privalla, pitää tässä tehdä vähän tutkimustyötä kuhan saa nuo ulkohommat luontoon ja sisähommat pinoon, melkein kokopäivä duuniahan tää on...
edit: ei välttämättä aivan keskelle metsää vielä tässä vaiheessa, siihen tarviis jo pääomaakin. vuokrakämppä jostain pikkukaupungin perälähiöstä mistä voi lampsia suoraan metsään voisi olla toimiva ratkaisu.