What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Haven og teltet 2009

Sqbabnu

New member
Som ICETOKER siger :)

Men også fordi at det minimere brugen af gødning, når de kommer i frisk jord. Men mest fordi at mange af de strains jeg dyrer, gror indtil 4-5 uge af blomst. Hvis man så har brugt 11l fra starten af, er der stor mulighed for at de bliver rootbound, og dermed skal have meget præcis mængde gødning hele tiden, og man skal vande meget :)
Så kan jeg da bedre forstå jeg har så svært med at gøde mine planter. Det sq da fordi jeg har haft dem i 11 L potter fra snart næsten.
Og et par af potterne er der også flere planter i. Så skal jeg da helt sikkert ud og købe mig et par murebaljer hurtigtst muligt så de kan blive ompottet.
Tak for info:woohoo:

jinxx

Member
Mine står også i 11L putter hele vejen igennem, det virker ikke så slemt....endnu i hvert fald. Det kommer vel også an på, hvor længe man lader dem vegge?

Læste også noget om, at man evt kunne hive dem op af potten og fylde den op med jord i bunden igen, hvis de bliver rootbound, da jorden næsten altid synker lidt, når man vander. Nogen der har erfaring med det? Det var nemlig nok den løsning, jeg ville gå efter, hvis jeg får problemer, da mit telt er pænt meget fyldt takket være mine LRs ikke gad autoblomstre.

Sqbabnu

New member
Mine har vegget i snart 3 måneder. De kom meget tidligt igang i mit drivhus og røg så videre udendørs da de var en måned gamle ca. De måler mellem 100-120 cm og er stadig i vegge. Tror nok de skal blive store hvis jeg ik topper dem.
Grunden til jeg vil ud og købe murebaljer er at jeg har haft meget svært med at dosere min gødning (biobizz) og så ser de også syge ud som om de er rootbounded. Og kan nævne at 1 af potterne står samlet 5 planter i. Havde godt nok regnet med for længe siden at kunne køns bestemme dem men der er sq stadig nogle der ik viser køn. Men overnævnte problemer lyder fuldstændig identisk med det icetoker skrev. Og når jeg tænker over det lyder det også fuldstændig logisk. Derfor store potter når jeg alligevel har pladsen. Desuden ku jeg godt tænke mig at se hvor store de planter bliver hvis de får lov at vokse:joint:

jinxx

Member
Ja, helt klart Sqbabnu. Det giver god mening. Hvis plads ikke var et problem, så røg mine planter også i gigantpotter. :D

Det er bare i mit eget tilfælde, der taler vi højst en 3-4 ugers veggetid, så der vil jeg som udgangspunkt se, hvordan det går, men det er altid rart at have en plan, hvis det går galt.

Matsi

Active member
Man kan sagtens smide dem i 11l potter fra starten af. Det gjorde jeg da jeg begyndte at dyrke. Jeg synes bare det er mindre besværligt, når de får frisk jord jævnligt pga allerede omtalte grunde:)

Som begynder vil jeg klart anbefale at potte om før blomst, da der, som sagt, ikke skal gødes så meget, som hvis de har fyldt deres potter ud med rødde, og dermed suget alt nærring fra deres jord. Derudver vil jeg anbefale en stærkt gødet jord til den sene ompotning..solsikkens plantesæk er helt perfekt til canna og tomater, og andre kryderurter :) men den er MEGET stærkt gødet, så smid kun "fuldvoksne" planter deri :)

jinxx

Member
Super. De får bare lov at køre, som de har gjort og så ser vi. Så vil jeg til gengæld overveje det med ompotningen til næste gang.

Matsi

Active member
Day 13 in flower: (all pics 2 days old )

My favorit lebanese:)

The smallest lebanese..very nice little fellow:)

Diesel star starting to bud up nicely :woohoo:

Matsi

Active member
2 bubblegummers...de andre 2 er pottet i 15 liters, og smidt i blomsterteltet :woohoo:

Den lille lebaneser ude til inspektion.

1 af diesel star tøserne.

Easygrowing

Active member
Veteran
Det Super Sioux-Keep Growing

Ser virkelig frem til og se dine Lebanese og de har travlt dine Bubblegum der

Easygrowing

Active member
Veteran
Har lagt nogle budshot,s foto op Sioux hvis du vil se under stash foto og har flere endnu fra den og megastore og kan se din bliver bedre endnu altså Lebanese

Hygge osv

Easygrowing

Active member
Veteran
Jotak Sioux

Det jo derfor du bør være glad for dine Lebanese bare vent og se og det er en dejlig røg og skævert..Se lige hvor kompakt din er : - / havde den vegget til 1.5 M så skulle du bare se...men den er flot den du har der..smider flere op ad den på et tidspunkt

Go weekend osv