What's new
  • As of today ICMag has his own Discord server. In this Discord server you can chat, talk with eachother, listen to music, share stories and pictures...and much more. Join now and let's grow together! Join ICMag Discord here! More details in this thread here: here.

Cannabis nyheder fra medierne

jinxx

Member
Jeg har i hvert fald tænkt (drømt) mange gange på at have min egen lille coffeeshop. Nu skal det bare lige legaliseres først, og jeg tror desværre godt, at det kan have lidt lange udsigter, selvom det helt sikkert er positivt med Per Larsen. Selv hvis det bliver legaliseret er det heller ikke sikkert, at man kan sælge fra coffeeshops, men det kan jeg også fint leve med, hvis bare jeg kan dyrke mit eget eller købe det, velvidende at det er fuldt lovligt. ;)

Vejen er banet for fri hash i København

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1949369.ece

Et flertal af socialdemokraterne i København stemte nemlig for, at forslaget om en forsøgsordning med legal hash i hovedstaden skal med på valgprogrammet frem mod efterårets kommunalvalg. Det skriver DR København.

- Vi går til valg på legalisering af hash, siger den socialdemokratiske socialordfører i København, Lars Aslan Rasmussen.

Og dermed er vejen banet for fri hash i København

Det siger medlem af borgerrepræsentationen, Sophie K. Led, som efter mødet lørdag meldte sig ud af partiet, fordi hun ikke vil støtte op om arbejdet med at legalisere hash i København.

- Socialdemokraterne er blevet enige om, at de i næste valgperiode vil arbejde meget intensivt med at presse regeringen til at få lov til at gennemføre et forsøg med fri hash her i København, siger hun til DR København.

- Nu har partiorganisationen det på skrift, at medlemmerne i København synes, at det er en god ide med fri hash. Og så er det selvfølgelig lettere at gå til Statsministeren og bede om tilladelse til sådan et forsøg, siger Sophie K. Led, tidligere socialdemokratisk medlem i Københavns borgerrepræsentation.

Ifølge Lars Aslan Rasmussen, der er socialdemokratisk socialordfører, så er den brede opbakning altafgørende, skriver DR København.

- Nu er baglandet med, både den socialdemokratiske gruppe i København, og også kredsformændene bakker op, siger han, og kalder det 'et skridt nærmere' legalisering af hash.

FatcatInc

Member
Det er fremskridt. Men kan ikke se at det kommer til at ske i de næste mange år. Der er ikke flertal i folketinget nu. Og venstre + DF står til 51%, så det bliver helt sikkert en blå regering til næste valg og muligvis 8 år frem. Kan desværre ikke se det ske :/

flashog

Member
Og venstre + DF står til 51%, så det bliver helt sikkert en blå regering til næste valg og muligvis 8 år frem. Kan desværre ikke se det ske :/
Farven på Folketingets sammensætning er åbentlyst komplet ligegyldig. Det handler om, at få valgt nogle politikere, som går ind for legalisering og holde dem op på igen og igen. De eneste partier, som på nuværende tidspunkt går ind for legalisering er LA og EL og de kunne næppe være længere fra hinanden på den klassiske rød/blå skala, både økonomisk såvel som værdipolitisk.

FatcatInc

Member
Farven på Folketingets sammensætning er åbentlyst komplet ligegyldig. Det handler om, at få valgt nogle politikere, som går ind for legalisering og holde dem op på igen og igen. De eneste partier, som på nuværende tidspunkt går ind for legalisering er LA og EL og de kunne næppe være længere fra hinanden på den klassiske rød/blå skala, både økonomisk såvel som værdipolitisk.

Ahh... Mon dog... Jeg tror Enhedslisten oprigtigt er interesseret i en form for legalisering. LA's politik er ren valgflæsk ligesom man ser med Frank Jensen.

Hr. Jensen fik tildelt borgmester posten efter i nederlag til posten som Formand for socialdemokraterne. Og hans legaliserings-snak er udelukkende for at hijacke stemmer fra Enhedslisten. Han ved udmærket at hvis han ikke bliver genvalgt, som borgmester så er han færdig som politiker, ihvertfald for socialdemokratiet.

Jeg husker en kvabset Lars Løkke snakke om legalisering, ligeledes Helle Thorning. Hvad er der sket efter de er kommet ind i varmen??

Lad os få hampen på recept til sygdomsramte først. Så vil jeg ane et håb derude. Men tror desværre Danmark bliver nogle af de sidste.

BagAppeal

Member
You can have legally import medicine from holland, all you need is to go to a doctor in holland, and get the documents needed to take your medicine with you.
I have heard of people bringing 500g legally through customs at the airport. This is for all eu, eus countries.. Get medicated! sorry im not replying in danish

flashog

Member
Ahh... Mon dog... Jeg tror Enhedslisten oprigtigt er interesseret i en form for legalisering. LA's politik er ren valgflæsk ligesom man ser med Frank Jensen.
Det må så stå for egen regning. Jeg tror oprigtigt på, at LA går ind for legalisering. Det er i hvert fald det eneste man kan, hvis man vil kalde sig liberal.

FatcatInc

Member
Det må så stå for egen regning. Jeg tror oprigtigt på, at LA går ind for legalisering. Det er i hvert fald det eneste man kan, hvis man vil kalde sig liberal.

Hvilke grænser har liberaliseringen for dig flashog? Elller for LA. Skal vi sælge kokain under statskontrolleret forhold? Skal staten åbne op for lovligt våben salg?

flashog

Member
Hvilke grænser har liberaliseringen for dig flashog? Elller for LA. Skal vi sælge kokain under statskontrolleret forhold? Skal staten åbne op for lovligt våben salg?

Jeg går ind for legalisering af alle stoffer, men den med våben er sværere.. Idealistisk set bør det være lovligt, men da det helt indiskutabelt vil føre til flere mord og "uheld" synes jeg, at kursen med at begrænse udbredelsen er fair nok og desværre et nødvendigt onde. I en perfekt verden ville det ikke være et problem.
Stoffer derimod vil altid være et større problem netop fordi de er forbudte.

flashog

Member
hellere at hampen fortsat er illegal end at egoist partiet LA får noget magt

Lad os ikke forurene tråden mere end højest nødvendigt ved at diskutere politik udover cannabis. Der er rigelig mulighed for dette andre steder og det bidrager ikke med andet end dårlig stemning.

Mvh.

FatcatInc

Member
Jeg går ind for legalisering af alle stoffer, men den med våben er sværere.. Idealistisk set bør det være lovligt, men da det helt indiskutabelt vil føre til flere mord og "uheld" synes jeg, at kursen med at begrænse udbredelsen er fair nok og desværre et nødvendigt onde. I en perfekt verden ville det ikke være et problem.
Stoffer derimod vil altid være et større problem netop fordi de er forbudte.

Jeg kan sagtens følge dig. Men du kan endnu ikke komme med nogle konkrete eksempler på at verden vil blive til et bedre sted ved en legalisering af alle stoffer.

Portugal bliver brugt i mange sammenhæng, af fortalere for legalisering af hash. Disse ´fortalere´ fremlægger portugal modellen som en legalisering af alle stoffer. Det er det ikke. De har afkriminaliseret alle stoffer. Der er en verden til forskel. Jeg går sten sikkert ind for en afkriminalisering af alle stoffer ift. en vis mængde. Istedet for bøder burde man tilbyde ordenlige behandlings-tilbud. Desværre ikke noget der er meget af, selv i et land som Danmark.

Med hensyn til våben salg, så er det noget enhver mand kan støve op. Enten på bodegaen eller på nettet. At det skulle øge sandsynligheden for uheld og drab er ganske vist... Eller... I USA er der enorme problemer med våben. I Canada, som mere eller mindre har samme lovgivning er der ikke skyggen af den slags problemer. Liberalt set :woohoo:

Ikke mere Hijacken af en ellers informativ tråd. Vi kan tage den på PB, hivs det er flashog. Altid en fornøjelse at diskutere med en der kan holde en sober tone

:thank you:

FatcatInc

Member
P.s Så kan LA eller hundeejerne selv samle deres forpulede hundelort op! Hvorfor ikke bruge nogle lediges kompetencer til uddannelse af indvandrere? Det giver i det mindste mening for den ene part.

Ta jer sammen hundeejere, vi gider ikke se og træde på alt den lorte i vores gader.

STRANDvasker

Active member
Nå men li lidt til efterretning efter at have oplevet disse ting irl.

Spanien :

Hvor er det nice at man egentlig kan finde det der minder allermest coffeeshops i et land som det og så i Barcelona og nu flere andre steder du kan simpelthen blive medlem af en klub hvor du kan købe din weed og ryge din weed endda med en øl i hånden (selvom jeg ikke drikker alkohol) så kan det det kun være positivt fremfor forbud...Nå men i bund og grund er det ikke legalt men politiet der er stoppet med at tage planterne med når de ar besøgt klubber hvor de dyrker på adressen hvorimod de før høstede hele growet og tog den derfra. Nu er det ikke fordi det er lovligt men fordi en regulering har hjulpet men de kan ikke finde en ordentlig løsning alle kan bruge til noget så det foregår sådan nu at klubber køber adgang til en sikker database til dens medlemmer og kun en domme kan få adgang til det så indtil den dag politiet kommer gror klubben enten selv på adressen ellers har den ansat growere der så levere til klubben. Klubben kan ikke give overskud til en person men bliver lavet som en forening og alle der arbejder deri kan så få betalt månedsløn. Så efter at have besøgt miljøet flere gange i Barcelona ville jeg dele mine erfaringer med alle andre...

Ps det skal også siges at der faktisk er en eller flere klubber hvor man ikke skal aflevere personlige oplysninger for at kunne komme ind og købe/ryge men så er priserne også derefter og samtidig kan man se hvor indflydelsen kommer fra da mange hollandske coffeshop ejere søgte sydpå da weedpass blev en realitet i det sydlige Holland (Det er blevet afskaffet her for nyligt igen :)

Østrig

Kan man købe kloner men ikke blomstre dem :) vidste faktisk ikke men de har fundet smuthul et eller andet sted og det er kun ulovligt at blomstre dem tjek floweryfields de er den største leverandør.

Prag/Tjekkiet

Troede det ikke men du kan have 5g på dig og politimanden klapper dig på skulderen og siger hav en god dag dog hvis du ikke er helt rundt på skjoldet og ikke ved hvem du selv er :-S

Canada

WoooW mit første møde med cannabis der var da jeg skulle møde en ven han sad på sit hotel værelse og da jeg ringede sagde han jeg bare skulle kigge forbi da jeg kom til den etage han var på kunne jeg lugte det var den rigtige hehehe bankede på døren kom ind i en tåge og fik af vide np det er rygerværelse LoL nå men troede jeg skulle se en pose men nej han havde it medicin i sin carryon helt FYLDT hheheh nå men jeg undrede mig allerede og started alle sprøgsmål ...JA han havde haft det med i flyet indenrigs checket ind med hans tilladelse til at kunne bære 2500g overalt og have 8000g derhjemme og et grow tilsvarende det lægen har skrevet på papiret så han kan medicinere sig selv. Et tlf opkald til min ven og fem min efter kommer den næste gut ind af døren åbner den medbragte taske stor rygsæk og pakker hele den samme mængde ud og vi kan så ryge....Jeg var målløs men erfarede så et der er ændringer på vej inden for det næste år hovr staten vil finde 50 growere til at levere alt istedet for den nuværende løsning hvor den enkelte er tilladt at gro et antal planter og besidde en vis mængde tørt materiale og men kan eksempel have to patienter man kan levere til og ikke mere men der kan være to growere/patienter på samme adresse så med den nuværende ordning er der patienter med 150 x 1000w lamper der gror deres medicin på 150 planter og hvis de skal dele har de to patienter de leverer til så alle med lidt omløb kan se det nok heller ikke er den smarteste vej at gå ned af da det er umuligt at tjekke om alle patienter ryger alt deres medicin....Men var så heldig at komme forbi og se en patients grow og i den store ende og jeg kan kun sige jeg har aldrig i mit liv set noget lign når der er 7 rum med 20x 1000w og fyld med forskellige kush mums hehehe...

Tyskland

Der kan du faktisk få et medikament der hedder dronabinol og det skulle også have et thc indhold eller ??

Holland

Kan du faktisk få weed growet af regeringen dog kun 2-3 forskellige slags men pludselig kan du rejse i Europa med din weed...Har overvejdet om hvis man kan få sin læge med på det om man kan få medicin fra Holland her i Danmark når det begge er eu lande NOGEN DER VED NOGET???

Nå men det var lige lidt info hvis i vidste det allerede så er det da bare alt for cool måske i har noget at tilføje skriv endelig men alt i alt så er det enestge vigtige at der er en masse folk derude der lever på grænsen af hva der er lovligt og ikke for at det kan blive lovligt...

CHEERS til dem

STRAND

BagAppeal

Member
STRAND
I kan få medicin fra Holland lovligt importert til danmark.
Lettest med recept fra hollandsk lege. Så er der bare å ordne tollpapirer..
I norge tar de 500g lovligt gennom tollen.
All info finnes her.
http://www.cannabisbureau.nl/en/
beste lykke.
Stay medicated, legally..
All the best
BagAppeal

FatcatInc

Member
Nå men li lidt til efterretning efter at have oplevet disse ting irl.

Spanien :

Hvor er det nice at man egentlig kan finde det der minder allermest coffeeshops i et land som det og så i Barcelona og nu flere andre steder du kan simpelthen blive medlem af en klub hvor du kan købe din weed og ryge din weed endda med en øl i hånden (selvom jeg ikke drikker alkohol) så kan det det kun være positivt fremfor forbud...Nå men i bund og grund er det ikke legalt men politiet der er stoppet med at tage planterne med når de ar besøgt klubber hvor de dyrker på adressen hvorimod de før høstede hele growet og tog den derfra. Nu er det ikke fordi det er lovligt men fordi en regulering har hjulpet men de kan ikke finde en ordentlig løsning alle kan bruge til noget så det foregår sådan nu at klubber køber adgang til en sikker database til dens medlemmer og kun en domme kan få adgang til det så indtil den dag politiet kommer gror klubben enten selv på adressen ellers har den ansat growere der så levere til klubben. Klubben kan ikke give overskud til en person men bliver lavet som en forening og alle der arbejder deri kan så få betalt månedsløn. Så efter at have besøgt miljøet flere gange i Barcelona ville jeg dele mine erfaringer med alle andre...

Ps det skal også siges at der faktisk er en eller flere klubber hvor man ikke skal aflevere personlige oplysninger for at kunne komme ind og købe/ryge men så er priserne også derefter og samtidig kan man se hvor indflydelsen kommer fra da mange hollandske coffeshop ejere søgte sydpå da weedpass blev en realitet i det sydlige Holland (Det er blevet afskaffet her for nyligt igen :)

Østrig

Kan man købe kloner men ikke blomstre dem :) vidste faktisk ikke men de har fundet smuthul et eller andet sted og det er kun ulovligt at blomstre dem tjek floweryfields de er den største leverandør.

Prag/Tjekkiet

Troede det ikke men du kan have 5g på dig og politimanden klapper dig på skulderen og siger hav en god dag dog hvis du ikke er helt rundt på skjoldet og ikke ved hvem du selv er :-S

Canada

WoooW mit første møde med cannabis der var da jeg skulle møde en ven han sad på sit hotel værelse og da jeg ringede sagde han jeg bare skulle kigge forbi da jeg kom til den etage han var på kunne jeg lugte det var den rigtige hehehe bankede på døren kom ind i en tåge og fik af vide np det er rygerværelse LoL nå men troede jeg skulle se en pose men nej han havde it medicin i sin carryon helt FYLDT hheheh nå men jeg undrede mig allerede og started alle sprøgsmål ...JA han havde haft det med i flyet indenrigs checket ind med hans tilladelse til at kunne bære 2500g overalt og have 8000g derhjemme og et grow tilsvarende det lægen har skrevet på papiret så han kan medicinere sig selv. Et tlf opkald til min ven og fem min efter kommer den næste gut ind af døren åbner den medbragte taske stor rygsæk og pakker hele den samme mængde ud og vi kan så ryge....Jeg var målløs men erfarede så et der er ændringer på vej inden for det næste år hovr staten vil finde 50 growere til at levere alt istedet for den nuværende løsning hvor den enkelte er tilladt at gro et antal planter og besidde en vis mængde tørt materiale og men kan eksempel have to patienter man kan levere til og ikke mere men der kan være to growere/patienter på samme adresse så med den nuværende ordning er der patienter med 150 x 1000w lamper der gror deres medicin på 150 planter og hvis de skal dele har de to patienter de leverer til så alle med lidt omløb kan se det nok heller ikke er den smarteste vej at gå ned af da det er umuligt at tjekke om alle patienter ryger alt deres medicin....Men var så heldig at komme forbi og se en patients grow og i den store ende og jeg kan kun sige jeg har aldrig i mit liv set noget lign når der er 7 rum med 20x 1000w og fyld med forskellige kush mums hehehe...

Tyskland

Der kan du faktisk få et medikament der hedder dronabinol og det skulle også have et thc indhold eller ??

Holland

Kan du faktisk få weed growet af regeringen dog kun 2-3 forskellige slags men pludselig kan du rejse i Europa med din weed...Har overvejdet om hvis man kan få sin læge med på det om man kan få medicin fra Holland her i Danmark når det begge er eu lande NOGEN DER VED NOGET???

Nå men det var lige lidt info hvis i vidste det allerede så er det da bare alt for cool måske i har noget at tilføje skriv endelig men alt i alt så er det enestge vigtige at der er en masse folk derude der lever på grænsen af hva der er lovligt og ikke for at det kan blive lovligt...

CHEERS til dem

STRAND

Herlig læsning :thank you:

I Tyskland (Berlin) Er det forresten også tilladt at have op mod 15 gram røg på sig uden det er strafbart.

Latest posts

Latest posts