What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Alt godt fra 2670

DK2670_01

Member
jeg ved ikke om isopronyl er kemisk nok til at dræbe mug ??? Men vil da gerne vide det !!! :ying:

Men jeg HVED at ligther-gas (Butane) dræber mug, råd og svampesporer ;) så du kan altid lave dig noget BHO af mugne buds :jump:

WeedWizard

Member
cool, vil lige prøve læse mig til hvordan man så gør det. Har lige inspiceret min SLH nu, og det ser ikke ud til det er vildt mange buds der er ramt, men stadig, tør sku ik rigtig lade den stå som den er nu.

ICETOKER

Sharing Is Caring!
Veteran
Jeg har altid læst at det er mest sikker at lave ice med muggne buds...... men har selv aldrig pr´vet det. Det er vis ikke så godt at lave bho med mug da butan dræber ikke de toxiner svampesporene producerer. Men jeg er ikke sikker så lav en ørdenlig søgning før du går i gang.

DK2670_01

Member
Jeg ville ALDRIG selv lave ICE af buds med mug/råd !!! Da de 4 gradder det kommer ned på da ikke bræber det ?

Har læst og hørt at de få toxiner der er tilbage efter butane, de brænder op når du ryger det ;) Men man skal ikke indtage BHO der er lavet af buds med mug :D

Men starter man med at lave ICE, så BHO og til sidst QWISO af det SÅ skulle man da vel være sikker *GG* OG så man man MEGET rent QWISO :D

DK2670_01

Member
Der er nu også lidt posetivt nyt oven på den lorte mug ...

Der er en ny GP2 Pheno der har skiftet farve :D
483.jpg

Og så er der dømt sukker sukker og atter sukker på SSSDH
481.jpg

482.jpg

Tror vist nok lige at denne The pure er klar til høst *GG*
484.jpg

WeedWizard

Member
er glad for du ik var lige så uheldig som jeg at det spredte sig hurtigt. De ser rigtig gode ud mate, glæder mig til at se høst pics :)

Rigtigt rigtigt surt med alt det mug!!!

Som før nævnt ville jeg ikke selv bruge de angrebne buds til andet end at smide ud. Især netop fordi der er en hel masse folk der kloger sig på sagen, og den ene siger det ene mens den anden siger det andet. Prøv selv at søge rundt - det er dybt forskellige meldinger du vil få.

En af meldingerne er rigtigt nok (som toker siger) at ICE (uden bags) skulle være bedst. Teorien går på at toksinerne skulle være svært opløselige i vand, og flyde med sporerne til overfladen. Siphoner man vandet fra efter trichsne er dumpet til bunds, skulle man kunne få det meste med.

Xhashish

Well-known member
Veteran
VIRKELIG LÆKKERT :):):) totalt guf, du har virkelig styr på det :yes:
Den lilla sorte er rigtig nice, synd den spasser ud, for ser rigtig god ud :joint:
Død over mug , det er så nedern :no: har selv haft mit møde med det skidt...

så varer det ikke længe :dance013: :D

CFP65

Member
ang det med at lave ICE på mugne buds.

så er det ikke noget stort problem. men hæng lige fast før i slagter mig for det jeg siger her. og dette er ikke for at kloge mig på noiget jeg ikke ved noget om tværtimod.

jeg har prøvet at lave ICE på buds med mindre mængder mug i og det blev helt fint, det eneste der kræves er at man er omhyggelig og skyller sine trichs i rent isvand, dvs sænker slutopsamlings posen med trichs ned i rent isvand 2-3-4 gange efter at man har lavet sit run og stå med fx pose 73 fyldt med trichs.
altså nøjagtigt samme procedure som man normalt går igennem hvis man vil lave A kval ICE

det er meget nemt at finde ud af om man har været omhyggelig nok
når trichs kagen lægges fra på et stykke køkkenrulle, bør der ikke komme et gulligt og SLET IKKE et grønligt fugtigt aftryk hvor trichs kagen ligger.

mug sporer er super meget mindre end at de skulle kunne opsamles i selv en 25my pose
og de vil derfor ryge lige durk igennem div poser men kan altså indeholdes i det vand der følger med trichsne, derfor skyl dem før tørringen

de trichs der skulle have mugsporer siddene klistret fast på sig, ryger selvfølgelig med i den ICE man får lavet men det er ubetydelige mængder, i forhold til fx kommerciel columbia pot der stakkes for at modne, eller for den sagsskyld sort hash, specielt den første variant er en ren rede for mugspore.

de skud du viser med mug der, ville jeg klippe det mugne ud af og tørre resten så hurtigt som muligt.
og det mugne ville jeg smide i fryseren, hvor efte rjeg ville forsøge med et sæt ICE poser,
glem alt det med ghettostyle slunkent vand i siponner og køleskabe osv,
smid det i fryseren og vent til det bliver frost vejr og ryk så din ICE produktion udenfor
det sparer isterninger og produktet bliver tip top.

Last edited:

DK2670_01

Member
Tak for info alle sammen ;)

Ved ikke hvad jeg gør med det, mug lort efterhånden *GG* men da jeg har over 100g tørret topskud med mug, lader jeg det lige være end til videre :) Men vil som sagt ikke begynde at lave ICE af det ;)

MEN jeg havde ca 20 g tørret rester og bundsnask som jeg ikke orker at fjerne alle de små stengler fra ;) Efter havde læst lidt, besluttede jeg at gøre det lidt anderledes, da jeg hellere vil have ALT thcén og er ligeglad med farven/smagen da det aligevel er til mine små "piller" ;)
så jeg proppede det lige i et glas og smed noget isopronyl oven i, lod det trække i ca 15 min, hvor jeg rystede det end gang i mellem :D
485.jpg

486.jpg

Oste-stof som den første grove si og kaffefilter som si nr to ;)
487.jpg

488.jpg

Det er nok først fordampet helt i løbet af natten tror jeg ?
Har kun gasfyr herhjemme, så jeg tør ikke varme det i et vandbad :D så det må bare tage den tid det nu tager
489.jpg

NÆSTE GANG:
Køber jeg en billig glas stempelkaffekande, så kan jeg fylde den med frossent trim og hælde en ½ l isopronyl (til ca 40 kr) over, lade det trække, presse det sammem med stemplet og nemt hælde det videre til 2 filtrering :D
Så køber jeg en lille kogeplade fra elgiganten så isopronylen hurtigere fordamber i vandbad, så er jeg klar til at udnytte mit trim maximalt :D

Nice :D hvad skulle man dog gøre uden ICMAG og jer gutter :D takker

Stempelkanden er en rigtigt god idé. Jeg har selv brugt det før, og synes at det fungerede rigtigt godt. Det er meget meget nemt at styre kontakttiden med sådan en.

Hvordan gør du med dit nol inden du fylder dem på kapsler? Blander du noget i det for hurtigere optagelse? Og decarboxylerer du det? Jeg har selv tænkt på at eksperimentere med kapsler.

DK2670_01

Member
Isopronylen er ikke væk enu her til morgen 8) så jeg skal vist lige have fat i en kogeplade ;)

Det er jo første gang jeg prøver så jeg ved ikke helt hvordan enu ;) Men ryst er ikke nemt at få i kabslerne og svært at dosere helt, ICE er meget nemt, bare rul en lille pølse og vej den, og så ellers ned i en kapsel :D

decarboxylerer ... hvad for noget *GG* er det bare et bæ-ord for varmebehandling ?

ICEtolker har givet mig et varmeskema til cannabis :D

DK2670_01

Member
tolmodighed er en dyd *GG* så jeg lavede lige et vandbad her til morgen og kogte vand i min elkoger ;) 5-6 gange tømte jeg fadet og hældte nyt kogende vand i :)
492.jpg

Nu går det så meeeeeeget langsomere igen, da jeg ikke har en varmeplade, men kan jeg så ikke "bare" smide det lille fad ind i ovnen nu og give det fx 50 min i 80 grader, efter det varmeskema ???

DK2670_01

Member
så er der skravet og samlet lidt :D

Men hvordan ved man at det sidste isopronyl er ude ??

og kunne jeg ikke "bare" smide det i ovnen på 80 grader i ca 50 min :D
493.jpg

494.jpg

495.jpg

DK2670_01

Member
Hehe ... det sjove er at jeg ikke ryger det stads *GG* jeg bliver aaaaaalt for skæv og falder bare i søvn eller for hovedpine ;)

Det er bare for at finde den bedste måde at udnytte mit trim :D og så vil jeg jo intage det oralt :D

blev lige varmebehandlet i ovnen i mangel på bedre ;)
496.jpg

497.jpg

Latest posts

Latest posts