What's new

2025 Outdoor Grow

Tjabba!
Får nog bli jag som startar årets tråd då!

Tror sommaren kommer tidigt i år då vi redan har + grader uppe i norr, det ser ut som våren inte är långt bort.
Påtal om norr, finns det några rekomendationer till någon som mig då jag befinner mig runt 65°. Tex strain på auto då jag förmodar att photoperiodiska plantor ej kommer funka, eller iallafall inte funka bra nog.

Är inte speciellt kunnig när det kommer till guerilla growing och har odlat lite, men främst lärt mig det senaste året i min lilla homegrow. Nyligen skördat en GSC auto och ser ut som +150g från bara en "liten" rackare.

Hur ser era planer ut för 2025 eller vad tänker ni?

Tack för alla svar och lyckatill så får vi hoppas på stora och smakrika skörder för oss alla under sommarn 2025!

Last edited:

Creeperpark

Well-known member
Mentor
Veteran
Tjabba!
Får nog bli jag som startar årets tråd då!

Tror sommaren kommer tidigt i år då vi redan har + grader uppe i norr, det ser ut som våren inte är långt bort.
Påtal om norr, finns det några rekomendationer till någon som mig då jag befinner mig runt 65°. Tex strain på auto då jag förmodar att photoperiodiska plantor ej kommer funka, eller iallafall inte funka bra nog.

Är inte speciellt kunnig när det kommer till guerilla growing och har odlat lite, men främst lärt mig det senaste året i min lilla homegrow. Nyligen skördat en GSC auto och ser ut som +150g från bara en "liten" rackare.

Hur ser era planer ut för 2025 eller vad tänker ni?

Tack för alla svar och lyckatill så får vi hoppas på stora och smakrika skörder för oss alla under sommarn 2025!
Sweet Seeds har några fantastiska automatiska frön

CheckTreck

Active member
Jag ska utöka odlingen i år. Fick lite halvdålig skörd i sommer och har gått tom en runt jul. Surt värre så det blir dubbelt så mycket minst i år. White widow är det som gått bäst. Hade stora förhoppningar på Early top men när jag skördade dem i november var det inte mycket att hurra för. Blev lite smör av det.

Useridentity

Active member
Gokväll alla guerillas!

Förra året gick ju sådär.. 12 gropar i olika storlekar utspritt på 7 olika ställen, det var djurens tur att förstöra för mig i fjol 😤
Flera ggr då spoten har varit helt orörd i flera veckor.
Ska ta mig ut snart och reka lite nya spots snart sen fyller jag på med lite naturgödsel och aska på fjolårets spots 👍

Ska botanisera vidare i OTH’s fina kuvert och sen har jag lite autos ifrån RQS, min favoritstrain Special Queen har äntligen kommit som auto så den måste jag testa att odla utomhus!

Kommer (försöka) lägga tid på diverse skydd mot djur på vissa spots, har tillomed funderat på nån grön taggtråd 😅

spidaman

New member
Hej alla!
Funderar på att växa lite nu inför sommaren, men problemet är att jag inte har den minsta lilla aningen över hur man ska gå till väga. Finns det bra guider som visar hur man förbereder inför odling osv? Hur ofta måste man besöka och vattna/ ge näring osv? Och hur går man tillväga för att hitta bra spots, hur diskret måste man vara? Hoppas någon kan komma med några bra nybörjartipps :)

zyppe

Member
Hej alla!
Funderar på att växa lite nu inför sommaren, men problemet är att jag inte har den minsta lilla aningen över hur man ska gå till väga. Finns det bra guider som visar hur man förbereder inför odling osv? Hur ofta måste man besöka och vattna/ ge näring osv? Och hur går man tillväga för att hitta bra spots, hur diskret måste man vara? Hoppas någon kan komma med några bra nybörjartipps :)
Börja med att läsa trådar från tidigare år.

CheckTreck

Active member
Blev en lite halvkass skörd förra året och har redan slut men har börjat planera inför denna säsong. Blir nog till att köra ett par spots till.

vadervader

Well-known member
Veteran
Hallå gerilla-soldater!

Är laddad i år. Iom att jag fick min spot upptäckt i somras så har ett nya ställen förberetts.
En limpa a'la hugelbädd med stockar i botten, sen sly/grenar, sen löv, sen jord som fanns på platsen. Bra solläge.
Ska komplettera med Bokashijord, biokol, och barkmull samt näringspellets senare.
Blir även en till bädd på samma sätt.

Strains blir dels mina egna jag gjorde förra året.
Sweet Lebanese (Leb27 x Candy)
White Guerilla (WW x OTH lemon)
Brutal Guerilla (Brutalis x OTH lemon)

samt
Cold Hawaii (sativa)
Lashgar Gah (landrace, Pakistan)
Finska (OTH) Earlys

Nu får värmen komma!
Lycka till alla 💚

zyppe

Member
Hallå gerilla-soldater!

Är laddad i år. Iom att jag fick min spot upptäckt i somras så har ett nya ställen förberetts.
En limpa a'la hugelbädd med stockar i botten, sen sly/grenar, sen löv, sen jord som fanns på platsen. Bra solläge.
Ska komplettera med Bokashijord, biokol, och barkmull samt näringspellets senare.
Blir även en till bädd på samma sätt.

Strains blir dels mina egna jag gjorde förra året.
Sweet Lebanese (Leb27 x Candy)
White Guerilla (WW x OTH lemon)
Brutal Guerilla (Brutalis x OTH lemon)

samt
Cold Hawaii (sativa)
Lashgar Gah (landrace, Pakistan)
Finska (OTH) Earlys

Nu får värmen komma!
Lycka till alla 💚
Nu vill man bara komma igång! Saknar o smyga runt i skogarna!

Ska bli väldigt intressant o följa dina korsningar från förra året.👌

zyppe

Member
Min vän har en kompost som han har mängder av vedaska i, går det bra att använda eller vill man helst att det inte ska legat ute nått år o regnat på osv?

Latest posts

Latest posts