What's new

2023 Outdoor Grow

Kollade till min dam häromdagen. Lite mögel som togs bort och klippte toppen, tar resten om en vecka och hoppas de inte börjat mögla. Det hade börjat i fröpåsarna, som någon skrev tidigare här i tråden!

För lite över en vecka sen fanns inget mögel, men det har varit varmt och fuktigt nu igen så det ställde nog till det.

Fröt sattes 14/6 och planterades ut 19/7 när den redan börjat blomma, ca 1v blomtid skulle jag tro. Jag hade tyvärr inte tid att ta hand om den ordentligt, därför planterades den ut för sent.

Damen var en Norden seeds thor, som är deras Amnesia. Luktade väldigt fruktigt och fint, kände doften på från ca 10m så lugnt för trädgårdsodling om man har lyxen att ha tillgång till det.
 

Parameter

Well-known member
Var ute på dubbla promenader idag..
Alla mina 3 damer jag hade kvar hade fått rejält med mögel på sig 😤
Trots att alla såg fina ut för en vecka sen och vädret har varit mkt bättre.
Ingen var direkt klar heller, jaja nya tag nästa år.

Dom fetar på sig bra under en vecka när dom är i full blom. Sen fukt och värme på det och du har mögel. Försök rensa så mycket du kan.
 

Useridentity

Active member
Dom fetar på sig bra under en vecka när dom är i full blom. Sen fukt och värme på det och du har mögel. Försök rensa så mycket du kan.
Jo jag vet men dom var inte riktigt klara..
Var precis ute och klippte ner det mesta, fick med mig en del ifrån ena.
Den andra som var kortare och hade blivit lila var helt söndermöglad.
Lät några buds vara kvar som såg riktigt fräscha ut!
 

Swedish fika

Active member
Jag råkade ut för att exakt samma sak på en utav mina spotar. Jag tror det är något större djur som varit där och trampat. Hoppas du har fler spotar.
Nä det va för blött det vart som en sjö där jag odlade så när det blåste så hadde inte rötterna nån chans att hålla fast plantan så dom blåste om kull 😂 lita aldrig på metrologerna😇
 

Parameter

Well-known member
Jo jag vet men dom var inte riktigt klara..
Var precis ute och klippte ner det mesta, fick med mig en del ifrån ena.
Den andra som var kortare och hade blivit lila var helt söndermöglad.
Lät några buds vara kvar som såg riktigt fräscha ut!
Mögel är ett jävla helvete! Man har kämpat och haft sig och sen på mållinjen kommer det där jävla möglet.
 
FB_IMG_16941816127772135.jpg
México
 

Lambs Bread

Active member
Jag var ute och kollade till min sista (och enda) dam i år efter en riktig skitsäsong. Det är en Sticky Fingers som däremot går bra. Runt 170 cm hög och blommar fint men hon behöver nog några veckor till. Återkommer ev. med bilder senare. Hon sattes 25/5 så kanske i senaste laget då det inte är en renodlad auto men vi får se... fortsatt hyfsat varmt och soligt på dagarna men nätterna blir desto kallare. Inte nödvändigtvis en nackdel för att slippa mögel men håller tummarna att allt går som det ska.
 

Parameter

Well-known member
Jag var ute och kollade till min sista (och enda) dam i år efter en riktig skitsäsong. Det är en Sticky Fingers som däremot går bra. Runt 170 cm hög och blommar fint men hon behöver nog några veckor till. Återkommer ev. med bilder senare. Hon sattes 25/5 så kanske i senaste laget då det inte är en renodlad auto men vi får se... fortsatt hyfsat varmt och soligt på dagarna men nätterna blir desto kallare. Inte nödvändigtvis en nackdel för att slippa mögel men håller tummarna att allt går som det ska.
Låter som en early….

170cm, då har du lite röka att se fram emot och som kanske kompenserar ”en riktig skitsäsong”.

Skulle uppskatta om du kunde skicka bilder på den där sticky finger. Du kan posta här eller skicka pm. Vill verkligen se på hur den ser ut.
 

Lambs Bread

Active member
Yes, super auto/ultra early. Ser riktigt fin ut men måste som sagt tjocka på sig rejält. Hade stora problem med mina vanliga autos i år men det var en ruggigt kall försommar och sen hade jag lite oflyt med vilda djur och dålig flax med könsfördelningen. De som klarade sig var enbart hanar förutom just SF:n men har höga förhoppningar på den (pun intended). Jag kan skicka en bild privat nästa gång jag är där och lägger kanske upp lite bilder för allmän beskådan när jag varit och skördat.
 
Top