Swedish fika
Active member
Sorry nu är odlar året slut! trodde att dom skulle stå upp men det har vart för blött så dom ramlade om kull trist men så är livet
Ja det är 100% fel för ett blöt år men jag trodde det skulle bli torrtYour ground water is too high there @Swedish fika.
You could make those plots work for if you built minimally 50cm high mounds/beds of about 80/100cm diameter.
En länk till info om SoutheastasianCure
Jag råkade ut för att exakt samma sak på en utav mina spotar. Jag tror det är något större djur som varit där och trampat. Hoppas du har fler spotar.
Var ute på dubbla promenader idag..
Alla mina 3 damer jag hade kvar hade fått rejält med mögel på sig
Trots att alla såg fina ut för en vecka sen och vädret har varit mkt bättre.
Ingen var direkt klar heller, jaja nya tag nästa år.
Jo jag vet men dom var inte riktigt klara..Dom fetar på sig bra under en vecka när dom är i full blom. Sen fukt och värme på det och du har mögel. Försök rensa så mycket du kan.
Nä det va för blött det vart som en sjö där jag odlade så när det blåste så hadde inte rötterna nån chans att hålla fast plantan så dom blåste om kull lita aldrig på metrologernaJag råkade ut för att exakt samma sak på en utav mina spotar. Jag tror det är något större djur som varit där och trampat. Hoppas du har fler spotar.
Mögel är ett jävla helvete! Man har kämpat och haft sig och sen på mållinjen kommer det där jävla möglet.Jo jag vet men dom var inte riktigt klara..
Var precis ute och klippte ner det mesta, fick med mig en del ifrån ena.
Den andra som var kortare och hade blivit lila var helt söndermöglad.
Lät några buds vara kvar som såg riktigt fräscha ut!
Japp, men säsonger som denna är det inte mycket att göra. Brukar föredra väldigt mogna damer med mycket amber trichs, i år blev det dessvärre tidigt på allt. Men som guerilla får man vara nöjd bara man får en hyfsad skördMögel är ett jävla helvete! Man har kämpat och haft sig och sen på mållinjen kommer det där jävla möglet.
Låter som en early….Jag var ute och kollade till min sista (och enda) dam i år efter en riktig skitsäsong. Det är en Sticky Fingers som däremot går bra. Runt 170 cm hög och blommar fint men hon behöver nog några veckor till. Återkommer ev. med bilder senare. Hon sattes 25/5 så kanske i senaste laget då det inte är en renodlad auto men vi får se... fortsatt hyfsat varmt och soligt på dagarna men nätterna blir desto kallare. Inte nödvändigtvis en nackdel för att slippa mögel men håller tummarna att allt går som det ska.