What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

ULKOKASVATUSMUISTIO-08

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
kommeita puskia taas!

ei ulkokasvi mutta samanlainen on ulkonakin. matkaa spotille 100km eikä meillä persaukisilla pennuilla ole autoa.

kuhmo narttu kuukauden kukkineena.

Yellowmoon

Active member
Hyvältähän nää näyttää, ilmoista huolimatta. :yes:

Itte taidan jättää ulkokasvattelut tähän kesään, kunnon sato vaatis enemmän satsausta kuin mitä nyt kykenee tekemään.

C

curts1

Nyt on läämintä ja kas kun plantut venyy! LR2:set ovat nyt n 15cm korkeita ja mietin koska niitten pitäisi aloittaa kukinnon?

Early Buds:it ovat nyt myös kohtalaisen isoja muttei mitään merkkejä kukista...

Kärsivällisyys...joopa joo :violin:

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
^^^ Aikas jees settiä holmesit :smile:
Itellä ei tuo huono tsägä ota laantuakseen. Muurahaiset valtas kolme ruukkua missä oli kasvit vegessä. Ihmettelin kun alko veteleen purppuraks ja sinertäväks jo vegessä niitä lehtiä, eka en niin siihen kiinnittäny huomiota, mutta sitten kun ne oli melkein kaatunu ja kuollu niin aloin tutkia ja siellähän oli nää mustat tavan murkut tehnyt pesäkoloa.. Ilmeisesti jatkanu vaan käytäviään jotka fiksuna sijoitin siihen pesän päälle :) Siis ihan niin tyhmä en mäkään oo, että kekoon laittaisin, mutta eipä noita pieniä pesäreikiä huomannu ennenkuin oli liian myöhästä.. Hukuttamallahan noista pesistä helpolla pääsis eroon mutta suotta sitä tappamaan kun juomat oli jo rinnuksilla, niin sanotusti. Hemmetin hienosti vegee kuitenkin murkuilta ja peuroilta ja kasvattajan mokilta selvinneet plantut. Yks tanskalainen ulkoplanttu mikä sääty peuroilta osoittautui eukoksi, joskin se oli vasta alottelemassa gugintaa niin enpä tiä ehtiikö tuostakaan mitään tulemaan.
Mut joo, mää lähen takas Venäjälle. Siellä on lystiä. Hitto kun kameran menin hävittämään :(

:bashhead: :laughing:

http://www.helsinginjuhlaviikot.fi/...vents&task=show_event&id=32&catid=5&Itemid=28

C

curts1

Murkkuja niin...niitten kanssa olen sotinut jo vuosia! Sitkeitä veijareita.

Jos sää pysyisi hyväna marraskuun loppuun asti niin saisin kunnon budsit.

Onks kellään ollut homeongelmaa? Väitetään että maidon ruiskustus auttaisi...kuulostaa oudolta.

Siberian

Member
curts1 said:
Onks kellään ollut homeongelmaa? Väitetään että maidon ruiskustus auttaisi...
EI VITTU VARMASTI AUTA!!! Tulee aivan uusia homeita vainen..jätetään maito pariksi päiväksi aurinkoon ja seurataan mitä tapahtuu.

C

curts1

Siberian: Tää keskustelu käydään outdoors foorumissa, en lähe mukaan väittämään kun en tiedä asioista juuri mitään. Toinen teoria on ruiskuttaa asperiinivedellä -se kuulostaa jo järkevämmältä.

Siberian

Member
curts1 said:
Siberian: Tää keskustelu käydään outdoors foorumissa, en lähe mukaan väittämään kun en tiedä asioista juuri mitään. Toinen teoria on ruiskuttaa asperiinivedellä -se kuulostaa jo järkevämmältä.

En minäkään jaksa englanniksi käydä asiasta keskustelemaan...eikä ollut sua kohtaan mitenkään toi huuto...

http://www.yara.fi/fi/Products/Plant+Protection+FI/biologiset/prestopwp.htm

Tossa hyvä aine..en kyl oo varma irtooko ilman lupaa.

Sitten esim. K-maataloudesta voi käydä kysymässä stuffia harmaahomeen torjumiseksi.

Joskus aikoinaan menin sinne juuri saatu myrkytyskortti(kasvisuojelun "aseenkantolupa", saa aika jäykkiä myrkkyjä..halutessaan) kädessä nohevana hakemaan itselle & OooPeelle aineita homeen torjuntaan.
Ne iskivät käteen ainetta jota kuullemma kotipuutarhoissa käytetään torjumaan mansikkaan iskevää hometta, eikä siihen tarvinnutkaan mun uutta hienoa lupaa ja hyvin toimi. Kuolemaksenikaan en muista nimeä..mut kysymällä se sieltä löytyy.
OoPeellä pitäs olla sitä vielä jäljellä mutta kun sillä on se luova juttu nyt päällä...

P

perakko

mulle tämä vuosi on antanu kovasti itseluottamusta ja uskoa ulkokasvatukseen, ja aion panostaa siihen tulevina vuosina entistä kovemmin. luonnossa liikkuminen ja kasvien hoito on käytännössä vastalääkettä sisäkasvatuksen yhteydessä kerääntyvään kuumotukseen ja ahistukseen. onhan tässäkin riskinsä mutta ne on hyvin toista luokkaa. harmi että bensan hinnat ovat lähteneet viimeaikoina niin käsistä, koska autohan tässä touhussa ainakin jos haluaa tehdä isommassa mittaskaalassa, on käytännössä pakollinen.

päivitystä: kaikki kasvit nyt saaneet yhet satsit bio bloomia ja guanoa. varsinkin pääspotin kasvit nauttivat ravintoannoksesta ja kukinto näyttää heti kiivastuneen. kuvia...

edit: otin myös pistoja ja koitan saada niitä emoiksi, mutta nähtäväksi jää miten juurtuuvat... :confused:

Last edited:
C

curts1

Perakko: Tosi mahtavat kasvit ja käy kateeks!

Siberian: En ottanut nokkiin, munkin mielestä se maitoidea on "haiseva"!

DonBong

Member
Hello Fellas!! terveisiä metsän salaisimmista syövereistä :rasta:
Oli mukava ylläri kun olivat hyvinvoivan ja terveen näköisiä vaikka ilmat on ollut mitä nyt on... mutta eniten ihmettelen kun ei ole mitn ihmeempiä suojauksia ja ei ole yhtään tuholaisia käynyt rankaisemassa mun kasveja. löysin jopa joistain kasveista selkeitä nartun merkkejä, eli pari karvaa... tosin hyvin pienellä alulla, mutta yhtään urkki-ehdokasta ei näkynyt. kaipa se tossa elokuun lopulla ilmoittelee paremmin. joka tapauksessa olen tyytyväinen tähänastisiin tuloksiin ja uskon sieltä vielä kukkaa saavani, en ehkä paljoa, mutta ompahan opittu miten homma hoidellaan ja ensi kesäksi kunnon siiduja oikein erikoisesti meidän oloihin jalostettu ja sitte herkutellaan todella...jos säät suosii..:violin:..diipa-daapa ...
Nää tosiaan on jotain kasveja jonka alkuperää en tiedä, vaikea siis sanoa onko yhtään outdoor ominaisuuksia
Spotti I Oli sitten kasvanut melkoisesti viime näkemästä 1,5 litran pullo vieressä

Spotti II

Spotti III

Spotti IV

Spotti V

Kuudennen spotin kuva unohtu ottaa :confused:

PEACE :smoweed:

DonBong

Member
Joo, piti vielä sanoa että toi kellertävä sävy kuvissa johtuu mun puhelimen kamerasta ja kellonajasta kaiketi, juuri ennen auringonlaskua ja sen aikaan...

C

curts1

DB: Tosi kaunista. Kasvavat siis melko paljon ilman sivuoksia? Mulla tää Early Bud on jämerä, pituutta n 40cm ja on kun tuuhea puska.

Eilen tein ehkä typerästi. Löysin kaikki Suomen hyönteiset mun puskista, kiivastuin ja laitoin niille Raidia (tappaa kotona että puutarhassa). Onko kukaan muu koskaan tehnyt vastaava?

Yks LR näyttää olevan miespuolinen, muista en nää mitään. Tarkoittaako tämä että muut ovat narttuja?

DonBong

Member
Kiitoksia Curts1 :rasta: joo niin näkyi tekevän kaikki joita en ollut haaroittanut, mutta kyllä siellä sivuoksien selkeitä alkuja näkyi, joten ei syytä huoleen, kyllä se siitä vielä.. mulla louskut on hyvällä mallilla, yks narttu panee kolmen uroksen kanssa ja neljä muuta narttua on jo budintekovaiheessa, tosin litran ruukuissa, että satoa en odottele juurikaan louskuista, mutta siemeniä parhaista ja valikoiduista kylläkin. talven proggiksena kelailin sit idättää joitain siiduja ja tehdä lisää siemeniä, jotta ensi kesänä saisin mukavan louskupellon tonne luontohon, sit vois tietty pölyttää sadokkaampia lajikkeita sillä ja katsella kuinka risteytysten tulokset sitten sitä seuraavana kesänä pärjäilevät ja risteyttää taas jonku kanssa sen urkeilla ja niin edelleen, enköhän siitä jonkulaisen mukavan oman suomen-olo-lajikkeen kehitä :joint:

Mutta joo mulla yksi uros näytti kyntensä viimeisenä kaikista joten ei niistä voi mitn sanoa ennenkuin tekevät pari karvaa tahi parit pallit... mutta sen huomasin et ainakin näistä siemenistä nartut olivat huomattavasti urkkeja isompia kun rupesi sukupuoli selviämään.

mitä jos pölyttää kahdella tai kolmella eri lajikkeella samaan aikaan, niin tuleeko siitä siemen cocktail eri risteytyksiä vai kenties samassa siidussa kaikkien geenit? :bashhead:

Yellowmoon

Active member
^ siitä tulee cocktail. Mukavan näköisiä rehuja sulla tuossa. Tiedän jo nyt että itseäni on vastassa muutama rimpula ja mun tuurillani lisää urkkeja, kun meen istutuksillani käymään. Ainakin nuo af:t pitää varmaan tuoda sisälle kukkimaan, ettei ihan hötöisiin kukintoihin tarvi tyytyä.

Last edited:
C

curts1

DB: Tuo taitaa mennä tieteen puolelle... Jos sekoittaa liian monta lajiketta keskenään niin ei saa mitään käsitystä lopputuloksesta eli koe ei voida toistaa jne.

Mutta jos ihan oman ilon takia sen tekee niin se on eri asia kokonaan. :rasta:

Ostin tännän ekologista hyönteimyrkkyä eli mäntysuopa ja yrtit, varmasti terveellisempi kun RAID.

DonBong

Member
Kiitoksia Yellowmoon!! vastauksesta ja rehujen kehuista :rasta::yes: onko sulla kasvit vielä ämpäreissä siellä ulkona vai vaan ne jotka olet ajatellut tuoda takaisin sisälle loppukukintaan? mä en ainakaan viitsi lähteä roudaamaan mitn noin isoja kasveja mitä mulla siellä on ni sisälle enään...vois naapurin juoru/kyylä-akat vasta riemastua entisestään, sitäpaitsi niiden kotkansilmistä et ohi pääse huomaamatta.

Curts1 varmasti viksumpi ratkaisu ku RAID.. itse en uskaltaisi RAIDilla suihkauttaa edes kasvin lähellä...ehkä jos sitä on laimennettu vedellä, mutta joo... olisi kiva nähdä kuvia sun plantuista?

P

perakko

oujeah, ukkoskuuro säästi minut kastelureissulta! olikin jo mennyt melkein viikko ilman sateita. onkos muilla ollu myrskyjä? kainuussa vissiin ainaki oli puuta kaatunu jo ihan kunnolla...

Latest posts

Latest posts