What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

ULKOKASVATUSMUISTIO-08

OutoPisara

Member
Ei tuo maaperä rutikuivaa silti vielä ole. En ole kastellut kertaakaan ulosviennin jälkeen ja kaikki näyttävät viihtyvän, mukava katsoa kun ne pikku paskiaiset alkavat ojennella lehtiään vapaata taivasta kohti. Mutta mulla onkin pöpelikkömetodistit käytössä.

Perkele kun ei mitään sadekausia lykkäisi.

P

perakko

pitää huomenna iteki käydä kattoo miten ovat selvinneet, kohta on viikon ekat ollu. sadetta on kyllä tullut ja aurinkoakin hyvästi mutta yöt on vielä olleet pirullisen kylmiä...

meikällä menee nyt ulos sitten vielä:

9 x pehkuruder f2, joista n. 4-7 narttua.
5 x juoni juohi x(tuntematon), joista 3-5 narttua.
2 x purpurea ticinensis, ei tietoa sukupuolista vielä, ja tuskin ehtii kukkia loppuun.

ja kaapissa oon kukittanu urkkeja:

1x todella af pehkuruder, 1x juoni juohi #2 melko isokokoinen ja nopea af, pölyt tallessa.

sekä vielä kukkii:

1x jjx nopea af, sekä hieman hitaampi mutta af ja todella haarautuva sekä elinvoimaisen näköinen pehkuruder.

kaippa sitä vois iteki kohta käydä heittää noi kaikki loput vaan luontoon pikkuhiljaa.. ehkä vkl?

P

perakko

poikkeuksellisen lämmin, mutta normaalisateinen. nooh, katellaanhan nyt mitä sieltä vielä tulee...

OutoPisara

Member
perakko said:
g13 on on lyhyen päivän lajike eli se vaatii sen 12 tuntia vuorokaudessa pimeätä aloittaakseen kukinnan. ei siis kuki suomen luonnossa. toki saat siitä ison kasan heinää.

Kyllä varmaan mistä vain voi saada pari siementä aikaan tuurilla kun pölyttelee esikukintoja ja sitten kärsivällisyydellä ( :badday:) edelleen jalostaen. Ja loistavaa lehteä tulee. Kuten joku on maininnut niin hyvä lehti on kyllä poikaa.

Yellowmoon

Active member
Danet istutettiin ja selvisivät hyvin ensimmäisestä kylmästä yöstä. Osa meni niin vaikeakulkuiselle suolle, että sinne ei huvita mennä uudestaan ennen syksyä.

OutoPisara

Member
Suo muuten voikin olla hyvä paikka. Mä olen lukenut hampunkasvatus-opasta jostain luvulta -20? ja siinä puhuttiin suosta kasvupaikkana, mutta on todella unohlaa jäänyt tuo tieto. Pitääkin yritää metsästää sitä juttua. Onneksi niitä soitakin vielä on eikä kaikista ole tehty perseeseen työnnettäviä patukoita. Suolla on valoa ja kosteutta.

DonBong

Member
Eikö suo ole liian kostea paikka hampulle? vai tarkoitatteko suon läheisyyteen istuttamista.? Kaverin kanssa kelailtiin että hydro meininkiä järvestä hakemaan, pelastusrenkaaseen vaan reiät ja siihen taimet, kaislikon suojaan ja narulla/ ankkurilla kiinnitys... mitenköhän toimisi?? mä olen niin lapsen kengissä tässä ulkokasvatuksessa että oikein harmittaa, mutta elämä on oppimista ja kehittymistä koko taival...Peace

OutoPisara

Member
En tiedä millainen se paikka pitäisi olla suolla.

Jännä juttu muuten kun yksi taimi, josta hiiri olis syönyt kaikki muut lehdet lukuunottamatta yhtä sirkkalehteä, niin se sinnitteli hengissä ja mä kastelin sitä kun se ei kuollutkaan ja tänään huomasin, että se oli alkanut kasvattamaan uusia lehtiä!

DonBong

Member
OutoPisara said:
En tiedä millainen se paikka pitäisi olla suolla.

Jännä juttu muuten kun yksi taimi, josta hiiri olis syönyt kaikki muut lehdet lukuunottamatta yhtä sirkkalehteä, niin se sinnitteli hengissä ja mä kastelin sitä kun se ei kuollutkaan ja tänään huomasin, että se oli alkanut kasvattamaan uusia lehtiä!

Joo, sitkeitä ovat perkeleet, :whip: eikö se ole niin että sitä komeampi ja vahvempi kasvi mitä enemmän se on alkuvaiheessa kärsinyt, mulla on tapana vegevaiheen alussa hieman näännyttää kasvia ja antaa kovat olot, ja niin mahtavia puskia on tullut sitten että... :canabis:

Last edited:
P

perakko

tältä näytti luonnossa viime to, hapoillahan nuo olivat mutta elossa kumminkin. kai ne tosta vielä tokenee?

pehkuruder af raskaana, tämä pikkuneiti sai pölyt kolmelta af urkilta itteesä.

urkki

pehkuruder narttuja...

kyllä se metsä alkaa olla valmis näillekin...

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Eiköhän nuo selvii kun kerran hengissä ovat vielä. Vituttaa kun menin viemään liian aikasin ulos noi paremmat plantut ja nehän kylmä tappo. Nyt on vaan pikkupikkuplanttuja säästössä ja pari pistokasta.

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
^ joo on se kauhiata. Aattelin kanssa jotta tänä kesänä vien pari sisäplanttua ulos vegeemään ruukuissa ja sitten elokuussa / syssymmällä tuo sisään natikan alle kukkimaan. Ihan noin testausmielessä, ikinä ei tiä mitä bugeja esmes tulee matkaan tuolta ulkoota, mutta eiköhän se sitten selvii.. Reefermanin ja fjällhögan mix papuja lähti nyt ainakin muutama testiin.

DonBong

Member
No, niin... Mikä on paras multa ja mitä sekaan ulkoviljelyä ajatellen.. onko puutarhamulta sovelias? ajattelin kaivaa about 10l montut ja laittaa omat mullat sinne, tietty salaojitus pohjalle.

OutoPisara

Member
Pohjalle voi laittaa jotain vahvempaa, mutta eiköhän tuo Kekkilä ole aika hyvää. Itse kasvatan melkein hevosenpaskassa yksistään...Aika luomua muuten tulee.

Salaojitus?

Aika hyvä kasvualusta alkaa olemaan jossain kohdissa kun jo monena vuotena aina lisännyt multaa ja lantaa jotain 10 litraa.

Olen kuullut tuosta järvikasvatuksestakin, kiinostaisi nähdä miten homma toimii.

Yellowmoon

Active member
Ihan luonnonsuolla ei silti kasvatella, tuo paikka on kesantopeltoa joka oli jo vähän soistunu, upotti paikoittain ihan kunnolla. Just sellaista alustaa jossa käärmeet ja punkitkin viihtyvät.

Katotaas nyt sitten miten ne Deinit siellä pärjää. Se paikka mihin istutin vaikutti kyllä hyvältä, ei mitään lällyä ja vähän turpehista jopa. Tottahan se homeen riskiä kyllä nostaa tuollasessa paikassa kasvattelu...

Vielä tekis mieli laittaa diesel ryderia jonnekin kuivemmille maille...