A
antikotilainen
Mua on toi suorakylvö mietittäny pitkään mut en ole uskaltanu kokeilla. Antikotilainen onko sulla hajua montako monesta iti entä millainen lajike? Kieltämättä näyttää hyvältä tiedä vaikka kokeilis muutamalla pavulla ensi vuonna. Nii idätitkö valmiiksi tai suojasitko alkutaipaleella jotenkin? Jotai yleishyödyllistä vinkkiä?
Kokeile ihmeessä. Suorakylvöissä kannattaa olla ajoissa liikkeellä earlyjen kanssa sanoisin että toukokuun alusta toukokuun loppuun tietty riippuen missä kasvattelee. Ite oon jyväskylän korkeudella mut ihan etelässä kasvukausi on ainakin pari viikkoa keskimäärin pidempi.
Ja siiduja tarvii paljon omissa itämisprosentit on 90-95. kylvän 30-40 idätettyä siidua per spotti joista nousee ehkä 15-30. Siitä sit pienimmät ja surkeimmat ja urkit niitän pois niin jää muutama per spotti.
Mitään suojauksia ei hyvin lähellä sijaitsevan kusipullon lisäksi oo. Paitsi jotain neemiä tms suihkuttelen alusta asti niille taimille ja ququssa sit rasvaton maito+vesi seosta.
"Lajikkeet" on mulla noita omia early projekteja. Siidut menny sekasin jossain vaihees niin alkuperästä ei varmaa tietoo. Mut tanskalaista ja suomalaista earlyy ja autofloweriakin löytyy. Niistä sit joka kesä "jalostelen" omaan käyttöön sopivia ja teen siiduja seuraavaksi vuodeksi.
Tullu kans muutamat marjastajat vastaan. Viimeksi olin yhdellä spotilla ja kuulin puhetta mietin kuulinko omiani. No päästyäni puskasta sadan metrin päässä oli marjastaja onneksi siinä oli sen verran näköestettä ettei spotille pysty mitenkään näkemään. No mulla oli marjasanko mukana ja sielä vähän mustikkaa siinä sit vähän noukin lisää ja menin tämän marjastajan juttuihin että onko löytynyt mustikkaa jne. Kannattaa pitää marjasankoa, kiikareita,kalastusvälineitä tai mitä tahansa mukana millä on helppo selittää korvessa haahuilu ja ehdottomasti mennä juttuihin. Se vasta herättää epäilyksiä kun vaivihkaa vilkuillen poistutaan nopeasti paikalta vesikannu kädessä Rinkassa on hyvä pitää kaikki pois näkyviltä ja on varsin normaali varuste metsässä liikkujilla.