What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Ulkokasvatus 2011

JuissiJ

Member
Olen myös kuullut samaa muttei ole omakohtaista kokemusta kuin ulkolehdestä joka oli yllättävän toimivaa. Ens syksynä pääsee toivottavasti testaamaan väitteen paikkansapitävyyttä ;)

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Pitäs melkein kasvattaa ulkolajikkeita sisällä, ja toisin päin, että tommonen selviis per lajike, mut sepä ei oikein täällä Suomessa onnistu, mutmut kyllä meidän ulkoblantuissa oli potkua ainakin.. Erilainen efekti tietty, ku sisäblantuissa. Afrikassa oli taas ihan erilaista ulkokukkaa, fleivöriä oli, vaikka oli karskia polttoa; lehtistä, siemeniä ja tikkuja, mut kyllä toimi.

Riippuu ja roikkuu niin monesta asiasta, et tohon mahdoton vastaa pelkästään kyllä tai ei. Silti mielummin polttaa asiantuntijan kasvattamaa curetettua sisäpudia, jos valita saa.

:2cents:

Piel

Active member
Veteran
BT: Mikään ei ole helppoa, kyllä meikäläisen ulkobudi oli ihan verrattavissa moneen Amsterdamilaiseen kukkaan -ei kaikkiin tietysti.

Kyllä tämä sää rajoittaa...kaipaan Botswanaan.

Suomi-Prkl

Well-known member
Veteran
Oma kokemus on että ulkona kasvanut budi on heikompi kun se mitä se mitä saa sisätiloissa. Onks näin?
Pehkuruder x Thyphoon 6 kuukauden curetuksella potkii ainakin aika vitusti, en näe juurikaan eroja tehossa verrattuna sisäkukkiin, pilivi on jotenki vaan rauhallisempi. Ei niin headrush.

plus viime kesäinen Diesel Ryder oli parhaita indyjä mitä oon koskaan polttanu!

Last edited:

kekkone

Member
Hmmm, tätä on tullut pohdittua, koska muutama kaveri
kasvatellut ulkolajiketta sisällä(PehkuxThyphoon,Royal Dane,LR#2,White Russian)
ja maku&tehot ollut usein paskaa...
LR#2 ollut tähän mennessä ulkona kasvaneista
ainut edes vähän verrattavissa sisälajikkeiden
vahvuuteen ja makukin oli kohdillaan!

JuissiJ

Member
Vähän myöhään lähden liikkeelle siemententuotossa ku laitoin Masterlow tulemaan sisäl ja saman satsin siemeniä myös ens kesäks ulos. Siinähän sitten pääsee maistelemaan että miten eroaa ulko- ja sisäkasvatettu. Tästä myöhemmin jos kaikki menee odotusten mukaan :)

Piel

Active member
Veteran
SP: Mulla on ollut kaksi sisäviljelyä ja silloin oli mm Dieselryder jota säästin niin että riitti 1 1/2 vuotta -upea sortti- ja tänä kesäna kokeilen sitä ulkona. Nyt on aika hyvä valikoima mistä voi valita ulkokasvatukseen: DR; S60, Typhoon, Pehkuruder, GG3, PRxTyphoon, Blueryder, tanskalainen Nepal. Helvetin hauska tää siementen keräily!

kekkone

Member
Piel, sulla näyttäis olevan hyvin pullat uunissa kesää varten!
Oon kanssa jo pidempään haaveillu S60 ja DR:sta, mutta
haaveiluksi on jäänyt ku kattonu niitte papujen hintoja..
Odotan innolla miten noi pärjäilee Suomen suvessa!

Piel

Active member
Veteran
Attitude seeds myy S60 n 40ege/10kpl ja DR löytyy EDITstä samaan hintaan. DR on todetusti hyvä, olen kuullut että S60 on haipattu ehkä vähän liikaa -vaihtelevat phenot, pieni kokoisia jne. Mene ja tiedä.

Piel

Active member
Veteran
GG3 on Guerilla Gold 3 -jenkeistä saatu semi-auto joka on siellä suosittu. Viime vuonna oli muutama ulkona mutta ne jäivät hiukan puoleenväliin...ihan OK poltto mutta epäkypsä.

Pajari-P

New member
Itelläkin tullut keräiltyä noita siemeniä kesää varten ehkä jo vähän liikaakin, saa nähdä saako noista edes puolia lopulta pihalle laitettua... Löytyy: DR, aAK-47, S60, LR#2, ML, TH, RDxDR, PRxTH.

Ja mitä tulee tuohon ulkokukan tehoon, niin ainakin mulla viimekesäiset autoflowerit oli tosi tykkiä polttoa, ainut vaan että maku/haju ei ollut polttaessa aina kovin miellyttävä johtuen spotilla olleista horsmista irtoavista valkoisista haivenista. Ensi kesäksi pitää löytää sellanen paikka jossa ei horsmaa kasva.

kekkone

Member
Juu, tarvii viä tarkentaa, että lähinnä oon "syyttäny" itteeni&taitoja,
en niinkään lajiketta, jos ei maku/tehot olleet mieleen....

Piel

Active member
Veteran
Joskus onnistuuparemmin vaikka en mäkään ole mikään mestari. Onneksi siidut voi säästää kauan ilman että ne menettää elinvoimansa.

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Ohan siinä ulkopudissa oma efektinsä. Jotenkin lämpimämpi pilvi verrattuna sisäpudiin, en ite fanita hirveesti näitä frankenpudeja mitä saa välillä ostettua. SamS oli kuuleman mukaan mitannut THC tasot klooneista, jotka oli kukitettu kasvihuoneessa ja sisällä. Olisikohan ollut sisäpudissa hitusen enemmän THC:ta, tai hyvin samaa luokkaa. Ulkopudi oli kuitenkin kolissut kovempaa? Vastaus löytynee sitten hartsin öljyistä, joihin spektri vaikuttaa paljonkin, tai muista kannabinoideista. Sisäpudissahan esim. Cbc:tä on enemmän. Näin ainakin muistelisin.

Valita jos sais niin puhasta sativaa tropiikista, tai pihalla kylmässä kukkinutta afgaa. Mums. :smoker:

Suomi-Prkl

Well-known member
Veteran
Toimii varmasti erinomaisesti, litran juuritila mullassa on aika sopiva n. kuukauden esikasvatukselle. Kookoksessa riittää puoletkin tuosta! ;)

Piel

Active member
Veteran
Mitä mieltä olette siitä että kasvatetaan 3-4 planttua 20l saavissa, ja 6-10 60l:ssa? Joku urkki on melkein aina joukossa niin harvennusta tulee. Nyt tarkoitan siis AF´t kuten DR, S60, Blueryder jne.

Latest posts

Latest posts