What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Ulkokasvatus -07

OutoPisara

Member
"Mä maalaispoika oon
hieron spaghettia kainaloon
olen kumikarvainen ja veltto pää
olen lumilapio ja lähti poika rokkaamaan"

Farmer John

Old and in the way.
Veteran
THOHaze
Kashmir
Stuporsonic
A99xG13 omia
C99 f3 omia
OHxSk#1
Strawberry Haze (THOHaze purple feno x Strawberry Creme)

Noi siemenet on nousseet jo, ja sit pistot jotka menee ulos

Rockaberry
C99
A99
Hashplant
OhxSk#1
G13
C13

Ainakin tällä hetkellä nuo lähtee ja määristä en sano mitään :p tarkoitus tosiaan vaan vegetellä kasvit ulkona ja siirtää sisälle kukkimaan, paitsi nuo Stupot ja Lowryderit jotka istutetaan suoraan maahan,loput menee multasäkeissä ja kasvusäkeissä pihalle.

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
OutoPisara said:
Kyllä ne mulla iti, ainakin joka ruukussa on jotakin. En mä kyllä ole laskenut että montako nyt monestakin on itänyt.

Niin ja powerstouttia on nyt tilauksessa ja tuota päätöntä Soma's N.Y.C Diesel x Lowryder-risteytystä. "Enpä tiedä oliko järkee vai ei, siksi tein sen." Sain mokomat eräänlaisessa vaihtokaupassa aineettomaan aineeseen.

Joop. Oli niin monta ni nakkasin sitte osan menee, jossei mitään näkyny.
Ehkä ois pitäny olla kärsivällisempi, mutta tuli ehkä laitettua vähän liikaa mitä pystyy/jaksaa/kehtaa hoitaa ni eipä tuo niin :smile: Kiitosta vaan pavuista.
Nyt uutta bongia testaamaan. :smile: Onki aika pramee :woohoo:

FMCD!

OutoPisara

Member
Farmer John said:
,loput menee multasäkeissä ja kasvusäkeissä pihalle.

Ihan kasvusäkeissä meinaat? Riittäisiköhän se kasvusäkki jollekin stuporsonickille miten hyvin? Kuulostaisi aika helpolta jossain pirunmoisessa ryteikössä. Niitä säkkejä ei kaiketi saa kamalasti sekoitella, niissä on jotenkin kerroksittain ne ravinteet, eli ne voi olla hyviäkin. Ja voihan sen mullan kipata lopuksi siihen kasvupaikalle maaperää parantamaan.

Nuo kasvusäkit on pakko testata. Ja sitä testattavaa riittääkin, noita erilaisia lowrydereitä taitaa olla lähemmäs sata. Mä en millään voi uskoa että ne mahtuisi kahteen kasvusäkilliseen kaikki.

Last edited:

Underground

Active member
Minkälainen itävyys oli noilla Kashmireilla? Kylvettiin tuossa joku 25 kpl suoraan maahan. Saa nähdä miten käy.

Farmer John

Old and in the way.
Veteran
Kyllä ne ainakin itää :D hitaita nousemaan mutta kyl ne siitä, en tiiä millä prosentilla, yksi nousi yhdellä sirkkalehdellä varustettuna :D mut muuten ihan ok. Noistahan saattaa pompsahdella mitä vaan mutta eipähän oo sitä samaa vanhaa, eksotiikkaa silvuplee. :D

sokrates

New member
Tervehdys. Itse olen ajatellut alkaa kasvattaa tänä kesänä kasveja ulkona, sekä myös mahdollisesti omassa kämpässäni. Aiempaa kokemusta ei kyllä kuitenkaan valitettavasti löydy, mutta ystäviltäni olen jo joitakin vinkkejä saanut. Olisi erittäin ystävällistä jos voisitte valaista minua muutamassa perusasiassa.
Eli ensinnäkin, mitkä kasvit soveltuisivat parhaiten ulkonakasvatukseen?
Itse olen kuullut että sekä lowryder että super skunk kasvaisivat hyvin ulkona, mutta täällä missä asun liikkuu myös paljon ns "kokeneita" kasvattajia, jotka eivät ole oikeasti ole kasveja nähnytkään, joten kaikkeen kuulemaansa ei voi juuri luottaa.
Toinen kysymys. Ajattelin alkaa kasvattaa kämpässäni snow whitea. Kuulemma hyvä kasvi joka kukkii vielä suht. nopeasti. Riittääkö lampuksi tällainen lamppu . Siis en nyt mitään hirveää kasvimaata ajatellut kämppääni kuitenkaan tehdä, pari kasvia.

Eli siinä olisi ne kysymykset. Ei varmaan tullut oikealle topicille mutta toivottavasti joku jaksaisi vastata. Olisi myös mukavaa jos voisitte suositella jotain kasvia, joka kukkii mahdollisimman nopeasti sisätiloissa.

sokrates

New member
onhan hinta korkea, mutta kaverini omistaa tuollaisen jo valmiiksi. joten riittääkö lamppu parin kolmen kasvin kasvattamiseen?

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
No jos on joku erikois pieni kaappi ni ehkä just ja just, mutta edelleen tuolla hinnalla saa parempia lamppuja wiidin kasvatteluun.. Esmes peukun ESL valaisimet varmaan tekis parempaa työtä ja hitusen ovat halvempiaki jos natikka pelottaa..
Mut ei ne natikkaa voita.

OutoPisara

Member
BadTicket said:
No jos on joku erikois pieni kaappi ni ehkä just ja just, mutta edelleen tuolla hinnalla saa parempia lamppuja wiidin kasvatteluun.. Esmes peukun ESL valaisimet varmaan tekis parempaa työtä ja hitusen ovat halvempiaki jos natikka pelottaa..
Mut ei ne natikkaa voita.

EN mäkään uskos.

Sitten jotenkin suosittelisin aloittelemaan multakasvatuksella, vaikkei sitä satoa niin kamalasti saisikaan. Tuo multakasvatus vain on niin perusjuttu. Ja lue se hullu puutarhuri läpi (se ykkönen), mutta ei se oikeesti ole niin vaikeaa.

Niitähän saa nykyään kaikenlaisia valmiita kasvatusjärjestelmiäkin kyllä, taitaa tulla ravinteetkin mukana ja ravinnetaulukot ja annosteluohjeet ja ph-mittarit ja pipetit ja mittakannut ja kasvatusohjeet.

Ja ulkokasvatukseen aika hemmetin hyvä on ainakin stuporsonick. Jos jostain autoflower-lajikkeita löydät niin hyvä tulee. Muiden lajikkeiden osalta saat tyytyä lehteen, mutta siitä voi tehdä herkkumurkinaa :wave:

Mut siis ne parhaat kasvattajat ei ole aina parhaita neuvojia.

Ja tuo lamppu vaikuttaa aika paskalta. 400 w natikka ja muovisankoja kukkaruukuiksi, eikös ne niin mene? Joku joka tietää mitä sitten tapahtuu tai tulisi tapahtumaan voisi kertoa, mä en tiedä muuta kuin että puskaa tulee aika helpolla ja reiluja määriä :joint:

Niin ja muista käyttää hyviä siemeniä. Jotkut kaverilta saadut voi olla sellaisia, ettei ollenkaan sovellu sisäkasvatukseen tai toisin päin. (nimim: villihamppua kaapissaan kasvattanut)

Last edited:

OutoPisara

Member
Ja aiheeseen palatakseni nyt on hevosenlanta sekoitettu Kekkilään sellaisessa suhteessa, että lantaa on vähän enmmän kuin multaa. Ja seokset on sitten kärrätty osa kasvupaikoille.

Ulos menevät kasvit näyttävät terhakkailta. Esikasvatus saattaa ollakin riittävä, kasvit on kuitenkin hyvässä vegessä. Varmaan niiden on korkea aika päästä kasvattelemaan juuriaan maaperään, kaivautukoot maahan ja imekööt sen voimaa!

OutoPisara

Member
Lupasivat saderintaman pyyhkäisevän eteläsuomen yli, ukkosta ja rankkasateita.

Jos näin niin sen mentyä lähtee puskat ulos.

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Jep mä aattelin kanssa. Viimostaan kesäkuun alkuun..
Viime vuonna laitoin juhannuksen jälkeen rytkyjä ulos ja ois ne ehtinykki, mutta sitte home vei syyskuussa, et ei o kiirettä niin, kuha piuhii ajoissa. Et tällä kertaa elokuun lopussa veke, oli mitä oli, tuli mitä tuli.

OutoPisara

Member
Säätiedotus: Ilmankosteus on korkea, on lämmin ja valoisa. HYVÄLTÄ näyttää veljet! Kaikki Etelä-Suomen puskat ulos NYT! Ensi viikonloppuna alkaa armoton multien kantaminen ja kuoppien kaivaminen kaikkialla suomen metsissä! Laitetaan ne kasvamaan...

:woohoo:

OutoPisara

Member
Kävelin melko korkeassa heinikossa ja ja satoi lämmintä vettä ja kastuin ihan kokonaan
mutta jotenkin se tuntui mukavalta

wallu

Member
-

-

Ai että. Kylläpä se hamppu näyttää kauniilta ulkona vapaana. Harmi että oma ulkokasvatusprojektini kosahti siementen itämättömyyteen.

OutoPisara

Member
No nyt on suuri osa kasveista jo ulkona lehdet terhakkaasti sojollaan. Kyllä ne piristyy todella nopeasti kun pääsevät pihalle ihan oikeaan ilmaan ja oikeaan valoon! Se kasvihuonekasvatus olisi ihan mahtavata touhua! Ja kun ajattelee niitä satoja! Budia tulisi helpostikin monta kiloa kesässä. Ei sitä ihminen elääkseen paljoa tarttisi, olisi pikkunen mökki vain ja iiiso kasvihuone siinä pihassa ja riippukeinu :joint: Voisi alkaa melko varhain viettämään hyvin ansaittuja eläkepäiviä.

Mun sativat on upeita! Kaveri saa iloisen yllätyksen kun annan sille muovipussillisen tuota talven varalle, katsokaas kun se pettyi kun kuuli viime vuona etten kasvattanut niitä sen afrikasta tuomia. Vaikka eihän se ole muuta kuin lehteä, niin kyllä on hyvä puuhastella sen kanssa, ei jumita ja mieliala nousee. Kevyttä yläpilveä. vittu jeah uh! :woohoo: en tiedä mix