What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Ulkokasvatus -07

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Poikkeuksellisen sateinen kesä. Ja minä kun olin varautunut ensimmäistä kertaa kuiviin oloihin ja nyt kävi näin. Ekaa kertaa olen helpottunut ettei omat vielä kuki, huonosti kävisi muutoin. Ensi kesäksi extremeä homeenkestoa kehiin. Onneksi minulla on nytkin erittäin hyvin hometta kestäviä lajikkeita ulkona. Lowryder kakkoset eivät kyllä tuota kosteutta tule kestämään. Eivät edes näytä sukupuoliaan vielä. Pah. :nono:

OutoPisara

Member
Thule said:
Ekaa kertaa olen helpottunut ettei omat vielä kuki, huonosti kävisi muutoin.

Jaa, noh...tietysti niin, mutta ei hometta ollut kuin yhdessä lajikkeessa. Nyt tuulee hyvin, budit kuivuu ja toivotaan että vesi pysyy järvissä.

Joka kesä omat konkelonsa. Aiheesta oli tuossa puhetta, että nyt ne paikat jotka oli viime kesän helteissä hyviä ovat nyt oikeita homeansoja ja taas ne paikat joissa hamput viime kesänä kuivui ovat tänä kesänä parempia.

Nuo homearat risteytykset saa jäädä kyllä kylvämättä ensi kesänä.

----

On muuten hyvä tuoksu tuossa Royal Danessa, on kuin metsän nymfi levittäisi haaransa ja päästäisi suloparfyyminsa valloilleen.

Haamueläin

New member
Kauniita kuvia kaikilla. :joint:

Lr kukkinut hurjaa vauhtia, ehkäpä pääbudin voisi korjata loppuviikosta tai ensi viikolla, alkaa kitkut nousemaan taivaisiin :canabis:

Finski parvekkeella saavuttaa jo kuumottavia pituuksia:

Olen miettinyt, pitäisikö tuota sitoa tai jopa latvoa, kun näkyy parille muulle parvekkeelle pituutensa vuoksi. Tilaa sitomiseen ei hirveästi ole ja latvominen tässä vaiheessa kukitusta on nyt mitä on.

Kaunis ikkunalautakasvini:

Huomaa ala-asteella tekemäni dinosaurus, joka pitää kasvin aisoissa :D

Toivotaan, että samat säät jatkuvat loppukesän.

Last edited:

SovietFinland

Active member
Mikähän mahtaa vaivata minulle niin rakkaita kasvejani kun ne ovat alkaneet kaikki nuutumaan ja keräämään hometta? Varmaan joku ihan ufo alilannoitus zysteemi. Pitäisikö antaa lisää Substraalia?

PS. Voiko vitutukseen kuolla?

Yellowmoon

Active member
SovietFinland said:
Mikähän mahtaa vaivata minulle niin rakkaita kasvejani kun ne ovat alkaneet kaikki nuutumaan ja keräämään hometta? Varmaan joku ihan ufo alilannoitus zysteemi. Pitäisikö antaa lisää Substraalia?

En oikein näe että kukkiiko nuo kasvis jo, mutta kukituslannoite vois olla hyvä veto? Niin tai sitten vika vois löytyä tuon veden ph:sta vaikka, tai sitten jostain ihan muualta.

Thule said:
Lowryder kakkoset eivät kyllä tuota kosteutta tule kestämään.

:badday: Toivon ja puristan hampaitani että mun kestäisivät, kun ei muuta ole. Koko ajan kyllä sataa ja meininki on muutenkin kuin viime kesän vastakohta, ei ole tarvinnut käydä vielä kastelemassa edes. Mun puutarha on hakkuuaukealla ja siellä kyllä tuulee hyvin että jospa se auttaa.

Last edited:

Thule

Dr. Narrowleaf
Veteran
Kappas vaan, ekat lowryder kakkoset näyttivät pallinsa. Ilosaariviikonloppu lienee ollut täällä päin lämmin. EP X LR X LR taimet olivat ottaneet hirmuisen kasvuspurtin ja näyttivät myös sukupuolielimensä. Ehkä voisin niistä kohta ottaa kuviakin. Ei tässä muuta tarvittais kuin aurinkoa, keskisessä (pohjoisessa) Suomessa on kyllä ollut hampulle kehno kesä.

Sunnuntaina lämpenee, ainakin hetkellisesti.

Onkos sulla SovietFinland puron varressa nuo vai muutenko vedenpinta on noin korkeella? Mikäs lajike kyseessä? Stupo johdannainen ehkäpä?

Last edited:

BadTicket

ØG T®ipL3 ØG³
Moderator
Veteran
Soviettia voi tuo ylikastelu vähän haitata :smile:
Ja pahapa siltä on välttyä. Kaikki rytkyt oli homeessa. Äijät ja muijat sitte vähän vähemmän.. Onneks ei luottanu niihin. Hyvältä ei meinaan näytä :badday:

OutoPisara

Member
Jee, hyvää oli tuo Pohjolan Purppura! Harmillista ettei sen sisältämistä geeneistä ole mitään tietoa. Se nyt on kuitenkin risteytetty jollakin, piru ties millä. Mutta nopea on kuin mikä ja tuottaa ihan kohtalaiset nuput:

Toivotaan että sen hienoja ominaisuuksia siirtyisi runsain mitoin lapsiinsa.

SovietFinland

Active member
Kiitoksia vinkistä. Pitää ilmeisesti hankkia kukituslannoitetta mikä soveltuu sekä vesi- että multaviljelyyn. Kun en tiedä kumpaa tässä enemmän harrastetaan.

Ylemmän kuvan lajike on tarkasti sanoen (Lowryder x Stupo) x Stupo IX2. Kasvatus tapahtuu järven lähellä jonka pinta on noussut harvinaisen korkealle, viime keväiset tulvatkaan eivät yltäneet näin korkealle. No, tälläistä sattuu. Ja silloin myös sattuu hampuusin sieluun. Sen kaikista parhaan nartun pelastin kyllä jo tuolta lammikosta turvaan. Juuria tietenkin menetettiin operaatiossa mutta toivottavasti tyttö toipuu. Hätäkasteessa nimesin sen Esteriksi.

Mielenkiintoista on että yksikään Lowryder #2 ei ole homehtunut. Tosin iltahan on vielä nuori...

OutoPisara

Member
Hyvän näköisiä nuo (Lowryder x Stupo) x Stupo IX2 (<-o

Tuleeko noihin purppuraa lehtiin? Mistä se purppura tulee? Tämäkään ei ole puhdas lowryder. Joku risteytymä on tuottanut jänniä lopputuloksia. Kun vain tietäisi mikä????

Last edited:

Budica

New member
SovietFinland said:

Taitaa olla sulla HIEMAN märkä maaperä. :bashhead:
Home voi johtua siitä, että kasvisi sijaitsevat hyvin kosteassa paikassa.

Kovin kevyt ilmaus tuo Hieman kosteassa paikassa. :muahaha:
Nehän on keskellä rapakkoa. :O
Vielä sitten ihmetellään kun on hometta ja muuta onkelmaa. :D

Zilka

Member
SovietFinland said:

PS. Voiko vitutukseen kuolla?

huah, ei kivaa tuollainen...

toivottavasti kasvisi selviää tuosta parain päin...

Stardust

Member
Kyllä teillä on upeita ulkokasveja, kateeksi käy :) Mä en oo ikinä uskaltautunu kaappiani pitemmälle harrastukseni parissa, mutta eipä toi huono vaihtoehtokaan olisi kun valokin on ilmaista.

Erityisesti nää Suomalaiset risteytykset kiinnostaa, esim. Pohjolan purppura. Kaunis ja terveen näköinen kasvi.

Tsemppiä sulle SovietFinland, kyllä vois pikkusen vituttaa kun kasvin ympärillä on suunnilleen polveen asti vettä :(

OutoPisara

Member
Tärkeä raportti!

Tärkeä raportti!

Tuo Royal Dane on selvinnyt parhaiten tämän kesäisissä olosuhteissa, lievätkö sitten tanskassa tottuneet aika koleiseen ja sateiseen keliin vai mistä johtuu, mutta se näkyy olevan ihan täysiverinen ulkokasvi meikäläisiin oloihin (siis kunnon esikasvatuksella).
Havainto oli että tuolla pusikossa kasvava Royal Dane omaa aivan mielettömä ihanan ominaistuoksun ja se on todella voimakas ja ylälehtien pinta on huurteisen näköistä. Avoimella paikalla kasvavien Royal Daneien kukintojen rakenne on paljon löysempi ja hötyisempi, eikä niissä ole samaa voimakasta tuoksua kuin varjoisessa paikassa kasvaneessa. Veikkaisin että pienempi on tykimpääkin. Mutta voi olla että minkä koossa voittaa niin laadussa häviää. Eikä tuo sade näytä kasvin hartseja minnekkään pyyhkineen, kyllä se on legendaa.

Afrikan Sativat kituuttelevat ja näkyvät vähän nuutuneen ja kellastuneen, jos kelit ei lämpine korjaan ne kohta pois.

OutoPisara

Member
Stardust said:
Erityisesti nää Suomalaiset risteytykset kiinnostaa, esim. Pohjolan purppura. Kaunis ja terveen näköinen kasvi.
(

Niin kiinostaisi muakin. Omaa lowryderin kasvukaaren mutta on sitä suurempi. Lisäksi hyvää polttoa, piristävä ja mielialaa nostattava vaikutus
:joint:

Ensi kesänä täytyy kasvattaa kaikki sekaisin menneet siemenet ja etsiä niiden joukosta juuri tuota. Mutta mäihiä olisi saada näistäkin siemeniä, ne on vaan risteytetty en muista mihin vittusaatana

Last edited:

OutoPisara

Member
lätkää ja lussutusta ja kyssäri:

lätkää ja lussutusta ja kyssäri:

Jihuu, taisi olla siemeniä Pohjolan Purppurassa, jonka kantaemoa tai isääkään ei tunneta.

Mut nyt: Kolminkertainen eläköön huuto kotimaisille pilventuottajlle, siis itsellemme:
ELÄKÖÖN
ELÄKÖÖN
ELÄKÖÖN
niin maalla, ilmassa kuin merelläkin.

---------------------

Onko se vanha hamppukanta, jota viljeltiin aikoinaan suomessa, tykkänään hävinnyt? Vai onko sitä näissä nykylajeissa seassa vai onko nää ihan ulkomaista kantaa kaikki (mitä ei pohjaudu rudealikseen?)

entä ONKO RUDEALISTA LÖYTYNYT MISTÄÄN? Mulla olisi villi halu päästä kasvattamaan sitä aitoa rudealista.

Last edited:

Latest posts

Latest posts