ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here.
Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!
Mange tak for de fine ord, mit LST er i hvert fald noget mere kraftigt gjort end det jeg har set rundt omkring, men det ser ud til at virke efter hensigten, nu håber jeg bare på at det to mango'er er hunner.
Håber i nyder julen trods den store mængde sne. (Gå en tur ud på landet hvor folk ikke har været med biler og andet snavseværktøj og nyd en lille pind så får man et helt andet syn på sneen.)
Mange tak, det er første gang jeg prøver noget rigtigt LST indendørs, prøvede lidt udendørs i år 2009, men det var ikke nær så meget som dette og indtil videre går det fint nok.
Er selv fra Jylland (Syd).
Og fortsat god vinter og glædelig jul til dig også.
Så fik jeg skiftet min 250 watt CFL ud med en 400 watt Sonlight HPS. Afstanden fra plantetop til lampe er ca. 45-50 cm og temperaturen ligger på omkring 26-28 grader ± 2 grader.
Lystimerne er stadig 18/6, men grunden til at jeg har skiftet er at de 2 stk. AK-47 Automatic er gået i blomst og er sådan halv langt vil jeg selv mene, dvs. at white widow’en (som jeg selv mener godt kunne trænge til lidt stræk) og de 2 stk. Mango Original jo kommer til at vegge lidt under HPS, men det går nu nok.
Klonen jeg fik taget af den største Mango tror jeg har slået rødder, den hænger i hvert fald ikke med bladene mere og ser faktisk ret sund ud, men kan ikke se nogle rødder i den gennemsigtige kop endnu, men når det sker får den lige 48 timers mørke så jeg kan finde køn på den store Mango.
Alle planter får 2ml 1-component jord per liter vand og 1ml rodstimulator per liter vand. Synes selv jeg kan se lidt overgødning så vander med rent vand indtil de skal ompottes for at se om det vil hjælpe på det.
Rodstimulatoren stopper jeg med at bruge efter den uge her og så vil jeg begynde at give de AK-47’ere noget PK 13-14.
Alle planter vil blive plantet om i 10 liters spande i løbet af næste uge, da jeg lige vil finde ud af hvilket køn den store Mango er, da det jo er dumt er spilde plads og jord på en han.
Lige nu har jeg regnet ud at planterne kan gro/strække sig (som de jo gør under HPS) ca. 20-30 cm, regner ikke med at der sker det vilde i højden før de bliver ompottet, men et nyt telt skal der bygges.
Teltet de står i nu er 70x70x130cm og det telt jeg bygger næste gang bliver med nogle samlinger og PVC rør, det nye telt bliver 100x100x180cm og vil blive bygget efter nytår en gang med mindre det bliver nødvendigt før. Grunden til at jeg selv vælger at bygge mine telte er at jeg synes at 1200-1400 kr. er alt for meget at give for et telt når man kan bygge et selv der virker efter hensigten for 500 kr. højst, dog kan det godt ske at jeg køber et telt efter januar når lønnen er kommet ind alligevel, men nu må vi se.
Hvis nogle af jer derude har et 100x100x200/100x100x180cm telt i overskud må i meget gerne skrive en pm.
Er lidt i tvivl om hvornår jeg skal sætte dem i blomst, da jeg jo ikke har blomstret inde før, så derfor vil jeg gerne vide hvilken højde jeres planter er i inden i sætter dem i blomst, selvom det jo er meget forskelligt?
Men her er lige nogle billeder af planterne, de 2 AK-47’ere er begyndt at lave lidt krystaller og lugter faktisk også udmærket. Ved ikke hvorfor mango’erne ikke er så fotogene i dag, men det kan skyldes det nye lys og at blæseren er blevet sat et tak op.
Mango Original:
White Widow:
AK-47 Automatic:
Tilfældige billeder efter vandsprøjt (undskyld for HPS belysningen):
brrrrr....de fryser en smule........kan jeg sgu også godt forstå.....daign...der er koldt i lille Danmark(jylland i hvert fald da)......lidt varme og go karma herfra!!
så er alle planter blevet ompottet til 12 liters og de klarer sig fint, bortset fra den ene mango som hænger lidt med mulen af en eller anden grund.
De 2 AK-47'ere kommer længere og længere i blomst, men indendørs kan jeg allerede se nu at de ikke vil præstere det store i forhold til udendørs, desværre.
White Widow'en klarer sig også fint trods lidt overgødning.
Mange tak, har faktisk lige været ude og se til dem nu og på trods af at de får 18/6 lys så er de gået i blomst, White Widow'en viser helt tydelige tegn på hunkøn, da den jo er femi. Den mango som hænger lidt viser også helt tydelige tegn på hunkøn, den store Mango der er bundet ned viser også tegn på hunkøn, ikke så meget som den anden, men de er der hvis man kigger efter. Så begge Mango'er er blevet hunkøn hvilket jo er rigtigt lækkert da jeg så kan få taget flere kloner når jeg får købt nogle jiffy'er og et nyt telt til den 1. Så det var en tidlig julegave til mig.
Og eftersom de er gået i blomst så har jeg valgt at sætte dem helt i blomst i dag (12/12). Så må klonerne der bliver taget bare lige revegge og sætte en masse grene.
Så blev det tid til endnu en update, håber i følger med.
Den lille AK-47 automatic er blevet høstet, alt for tidligt ja, men kunne simpelthen ikke se nogen mening i at den stod og tog plads når den nok ikke ville blive meget større alligevel så den røg altså.
De andre planter er efterhånden også ved at blive så store at der er pladsmangel i teltet, men der bliver købt et nyt telt her efter nytår så de kan få noget mere plads, indtil der må de leve lidt tæt.
AK-47'eren får lidt H&G PK 13-14 og lidt H&G 1-component jord, begynder med noget Bud XL om en lille uge tror jeg. De andre planter får kun H&G 1-component jord lige nu, men de ser ud til at nyde det.
Hvis planterne får brug nogle større potter end 12 liters så må jeg jo ud og finde det. Der er ikke det store at se på de 2 Mango'er trods de har været i blomst i en lille uge, der er kun et par enkelt pistiller rundt omkring, men de skal nu nok komme. White Widow'en er begyndt at vise lidt.
Men her er lidt billeder fra hvor lyset lige har været tændt i små 10 min.
AK-47 Automatic:
White Widow:
Mango:
Gruppebillede:
Den lille AK-47 Automatic som er høstet. Billeder fra lige efter høst og her 3 dage efter:
Så har jeg været nede ved bg-support og de havde desværre ikke det telt jeg skulle bruge (igen), men det viste sig at være godt nok da der faktisk kun var 170cm til loftet og jeg ville købe et der var 180cm. Derfor købte jeg igen noget sort/hvid plastik og nogle lægter og syntes da resultatet blev meget godt og så er det jo bygget for ca. 300 kr. højst, nu mangler jeg bare at bygge en lille clonebox så der kan tages lidt kloner.
Her er nogle billeder af planterne og teltet. Fandt så ud af at Mangoerne sagtens kunne være sativa phenoer selvom de jo angiveligt skulle være nogle gode indicaer, men syntes nu også de ligner sativa en hel del mere end indica, hvilket jo bare er lækkert. (Det er K.C. Brains Mango Original.)
Alle planter er efterhånden ved at komme fint i blomst og tror faktisk jeg får brug for nogle lidt større potter, men det må tiden vise.
Jeg beklager at det ikke er de bedste billeder, men der er ikke helt vildt meget plads tilbage at tage billeder på.
Telt:
Mango. (Den ene hænger lidt igen, men den skal nu nok blive fin igen):
Her er lige et billede af den sidste AK-47 Auto som er høstet på billedet mangler de to sideskud, den kunne godt have haft noget længere, men jeg hapsede den alligevel, den er næsten lige så tyk som coladåsen.
Det er et "æsel-pik" eller som vores amerikanske venner kalder det : a donkey dick
Super flot bud du har fået dig der techno bro!!!!! Lidt tidlig kan være for sent hos nogle grower´s.... det er alt spg om smag og behag!! Skide flot arbejde ven... A+
De gror og blomstrer fint, men den ene Mango viser dog et problem jeg ikke længere kan ignorere, kan ikke rigtig sætte navn på problemet andet end at jeg tror det er pga. en for lille potte, men hvis i har nogle bud på hvad det kan være så speak out please. Der bliver købt nogle 20 liters potter hurtigst muligt så de kan få noget mere plads til rødderne.
Mangoen med problemer (blomstrer faktisk fint nok):
Den anden rigtig sunde Mango. Vil i ikke mene at begge er sativa phenoer? Selvom de jo angiveligt skulle være indica, har dog læst at K.C. Brains Mango ikke skulle være helt stabil.:
White Widowen, super sund og blomstrer rigtigt godt, har store forventninger til denne: