What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Tervehdys Suomalaiset!

G

Guest

Mist tota ISOa saa hyvään hintaan?
Oon jotai asetoonia kokeillu, mut se on hitusen arveluttavaa :chin:
Tuota kiffin prässäystä ois tarkotus kanssa kokeilla

G

Guest

Miten muuten BG sinun ulkokasvatukset?

No joo, kasvit on isoja, semmoista puolentoista metrin luokkaa parhaimmat mutta vasta aloittelevat kukintaa, eli eivät kerkeä millään kukkia....ainoastaan yksi pieni feno kukkii kohtuullisesti....
Pitänee parhaat kasvit kukittaa sisällä tässä syksyn aikana....ja lopuista läpykkää.....

Kaikissa kuvissa FIN 420

BadTicket: Sitä ISO:a saa apteekeista....

:wave:

-BG-

Amd

Member
Amd said:
nevilleä on kaapissa juri, mutta kukkinut vasta viikon.hyvin tuokin on lähtenyt venymään, mutta viikonsisällä ollaan viisaampia.

Toivottavasti laitoit sen jo kukkimaan =P
viikossa viisastuin, mutta sitomaan en ala, annetaan hamppujen kasvaa kuten haluavat..

G

Guest

Aijai nyt koskee sieluun. Siirsin tuossa aamulla isointa Sensi Staria ja latva otti ja osui kattoon. Kuului hirveä rusahdus ja loput voikin arvata. Latva poikki n. 10cm kärjestä. Tein teipistä ja rautanaulasta lastan, mutta murtuma oli niin paha, että kumma juttu jos tuo vielä tuosta tokenee ennalleen. Onhan se ihan kiva metrinen pöheikkö muutenkin, mutta latvomattomalla kasvilla tuo päälatvan katkeaminen tekee varmasti kipeää. No onneksi se on ollut vasta reilun pari viikkoa kukituksessa ja budit ovat vasta muotoutumassa. Kaipa ne alemmat budit kasvaa sitten vähän isommiksi, mikä kompensoi tuota mokaa. Toivottavasti. :badday:

Farmer John

Old and in the way.
Veteran
Kyllä se siitä, Sensi on vielä aika hidas lähtemään että ei kai se tosiaan olei hirveästi sitä massaa tehnyt, pieniä nupunalkuja vaan. Kerran yhdestä Durga matasta, joka muuten on aika samanlaista settiä, kävi juurio noin, tuli sitten eräänlainen luomuscrogi :D kaikki sivuoksat venähti sen latvan tökön tasolle ja latvusto oli täynnä budia, eli ei ihan vituiksi, varmaan parempi sato...itse aika usein noita venyvämpiä muuten nipistelen hellästi pitkin kukituksen ensi viikkoja ilman kummempia oireiluja, hyvin pysyy latvusto tasaisena. :smile: Onko muuten pistojen tarvetta SalaBaklava?

G

Guest

nyt kun tuli pistokkaista puhtetta niin mitähän sulla sattuis olemaan? :chin: Itsellä juuri juurtumassa Kerala Specialia, mutta sukupuolesta ei ole vielä tietoa.. sitä tässä juuri selvitelläänkin.

-welina

Farmer John

Old and in the way.
Veteran
Sori mutta en mielellään noita pistoja enää vaihda kuin lähipiirin kanssa tuon keväisen kuumotuksen takia, ei enää uskalla tavata ketään uusia ihmisiä, kuumottaa liikaa, vittuillessaan voin tietty listan laittaa :D

Original Haze x Sk#1
C99
Mammoth
Neville's Haze
Sensi Star
Tijuana Black
Bogglegum
Sour Bubble
Silver Haze

Ja Lowrydereitä :D

G

Guest

No ymmärtäneehän tuon. Sanonpa vaan, että nuo Bogin geenit kiinnostaisivat :yummy: Oletko muuten vielä päässyt kokeilemaan kerala specialia? muistaakseni sitä sulle heitin?.. tai luulen muistavani.

-welina

rauhaa!

Farmer John

Old and in the way.
Veteran
En vieläkään :D on hieman noita kasvateltavia n.20 eri lajiketta vielä ennen noita "landrace" lajikkeita...:wink:

G

Guest

itse kokeilen todennäköisesti tuota keralaa seuraavaksi olettaen että tuo on naaras. päivitystä tänään illemmalla tuolta kaapista.

G

Guest

Vinkkinä Rojolle, jos et ole tietoinen niin tuo Sensi Star on tosi herkkä lannoitteille. Kannattaa antaa miedompia annoksia kuin normaalisti. Itse olen onnistunut joka kasvatuksella antamaan miedot överit jollekin kasville, vaikka annostus on ollut puolet normaalista tai vielä vähemmän Biobizzin lannoitteilla. Niistä kun ei monet lajikkeet ole moksiskaan vaikka antaisi ohjeistusta isompiakin annoksia.

Farmer John

Old and in the way.
Veteran
Jep, tosi sensi. :joint:

4974kesasensi.jpg

Enimmäkseen merilevää ja vettä olen antanut, ja dieselille haisee, tämä kuvan kasvi tuoksui erityisen voimakkaalta, ja oli kivan näköinen. :smile:
Kesän sisäsatoa ulkona kuvattuna......:smile:

4974kesasensi2.jpg

Jepjep.

G

Guest

Vautsivau. Onko toi sitä samaa linjaa, jonka sait multa? Itse en ole onnistunut saamaan väriä Sensiin.

G

Guest

Salakavala: Laitoin omille sensi stareille täyden kukituslannoituksen 7.pvä vanhoina ja ovat nyt 10pvä, ainostaan hyvää ovat tykänneet. Lannoitus on AHH.

Nätin näköistä Farmerilla:) Kuvia en jaksa laittaa tänään koska olen kipeänä.

-Rojo Fresa aka.welina

Rauhaa!

Farmer John

Old and in the way.
Veteran
Jeh, toi on sitä samaa SK, pukkailee muuten sinnetänne yksinäisiä uroskukkia, muttei ole papusia ollut..:smile: olivatten tosi kauniita, mut puskat oli vanhoja, ehkä 3 kk vegeä yhteensä, pistokkaita oteltu ja kylmissä oltu...:wink: mut oli kiva purppura...:eek:

G

Guest

Tässä uusi kuva

ovat olleet kukituksessa nyt 4pvä ja saavat vielä typpeä tämän satsin mikä pöntöstä löytyy.

G

Guest

Kävin tuossa tsekkaamassa tilanteen ja näyttää siltä, että Sensi ei sitten vahingoittunutkaan kovin pahasti tuosta aikaisemmasta vahingosta. Latva oli noussut takaisin pystyyn ja lehdet sojottivat terhakkaasti kohti valoa. Säikähdyksellä siis selvittiin. Lastoittaminen on hyvä keino pelastaa taittuneet latvat ja oksat.

Katkennut latva siis roikkui ennen lastoittamista muutaman varren vihreän kuorisäikeen varassa ja se valkoinen osa varren sisällä oli täysin poikki. Täytyy sanoa, että on se hamppu kyllä elinvoimainen kasvi.

G

Guest

tulumi said:
Vasta reilu pari vuotta noita hasiksia valmistellut.
Bubblebageistä tai muista pussukoista ei vielä ole kokemusta, on kyllä tarjottu sellaisia lainaan, mutta kun ei ole pakastinta ja pakastelokero on aina täynnä jotakin pientä..pölyä yms. niin ei sieltä jäätäkään paljoa saa.

Kuitenkin jää menetelmällä olen muutamia kertoja irroitellut hartsia, ilman pussukoita.
Siinä vain irtoaa kaikki irtoava ja sekoittuu keskenään, kun taas noilla pusseilla saa monen laatuista lopputuotetta ja ennen kaikkea aina vähän sitä kaikkein timangisinta kuplivaa. :)

Sihtaamalla eri kokoisilla verkoilla on tullut pelattua sitten enempi. Se vaan on noin kuivana sihtaamalla vikana, jotta hartsia pöllyää ja sitä saattaa kulkeutua vähän joka paikkaan ja saattaa tehdä hivenen nenän vuotavaksi kun hartsia joutuu limakalvoille.

Yhteen aikaan pidin prässätyt hasikset jääkaapissa ja pakastelokerossa, se vain muutti hivenen hasiksen rakennetta ja ulkonäköä.
Tummakin biitti muuttui muutamien kertojen kääreen avaamisen ja takaisin laiton johdosta vaaleammaksi ja ehkä hivenen hasis hölleni tuli ikäänkuin ilmaa sinne sisään sellanen kuohkeampi vai mitenkä sen sanoisi.
Taipuisana tosin pysyi suht pitkään.
Hyvä tapa voisi olla säilöä kuiva hartsi lasiseen säilytysastiaan ja prässätä kiinteäksi vasta sitten kun haluaa sen olevan kiinteänä taipuisana biittinä.

Nyt nuo omat kiffit on prässätty hasiksiksi ja foolioon käärittynä säilytysrasiassa.
saapa nähdä kuinka säilyy.
Nyt ainakin vielä ihan taipuisaa materiaalia juu sekä 100 että 200 mesh verkoilla sihdatut.
Kasvimateriaali vaikuttaa tuohon taipuisuuteen ja kuinka herkästi pala murtuu taivuttaessa, sekä palan väriin ja siihen kuinka hyvin prässäytyy.
Mitä enemmän kasvimateriaalia sen huonommin prässäytyy ja vihertävämpi väri.
Mikroskoopilla näkee aika hyvin mitenkä paljon kiffissä tahi hasiksessa kasvimateriaalia löytyy.
Ja sihdatessa huomaa hyvin kun jokaisen hartsierän vetäsee sivuun ja vertailee, huomaa selkeän eron ensimmäisen ja viimeisen välillä.
Jossain vaiheessa sitten lopettaa kun alkaa olemaan omasta mielestään liian vihertävää.
Loppu materiaali on vielä varsin arvokasta, se sitten vaikka alkoholin kanssa tai muiden liuottimien, kun on alkuun sihdattu, tai uusio vesimenetelmällä.
Viimevuonna sain yllättävän paljon hartsia talteen kuiva menetelmän jälkeen jää/vesi menetelmällä, taisin saada saman verran talteen kummallakin kerralla ja vieläkin hartsia näkyi osassa kasvimateriaalia, joten hyvin materiaali kannatta käyttää hyödyksi.

huhu tulipas teksti, toivottavasti apua :)

Oletkos tulumi koskaan kokeillut tehdä hasista samaan tapaan kuin charasta tahi vastaavia..? eli hankaamalla (tuoreita?) kukintoja käsiin ja kaapia ne tahmaiset pois käsistä. Tähän liittyen olen kuullut, että oikeaan aikaan hartsin hankaaminen käsiin ei vaikuta hartsin lopulliseen määrään? jotain tällästä tänään.

Rauhaa!