What's new

Skunk XL - Første indendørs projekt

Therealzemi

Active member
På opfordring af THCGrow, vil jeg hermed også gøre min lille bitte del til at kickstarte det danske forum :)

Jeg har godt nok en grow journal kørende allerede her på siden. Men jeg skal prøve så vidt muligt at undgå for meget copy paste derfra :)


Jeg er 41 år gammel, og min erfaring med cananbis er en lang og bumlet historie. Men sagt kort. Alt fra i min ungdom, at bruge OG misbruge, for alle de forkerte årsager og mængder, til i dag, efter adskillige år uden at røre cannabis, at have en mere medicinsk tilgang til det at bruge det.
Selve det at gro denne herlige plante, har vist sig at være et trip i sig selv. Pga psykisk sygdom, har jeg i mange år haft svært ved at finde interesse i ret meget. Men hold nu helt op jeg er blevet fanget af det her. Jeg bruger oseaner af tid på at læse om at gro. Jeg elsker alle de forskellige tilgange, der findes til det at dyrke cannabis. Der er SÅ meget at lære, og SÅ meget der over tid skal prøves af. Kort sagt. Jeg nyder i fulde drag at dyrke denne vidunderlige plante !!


Godt så !
Jeg er ca 2-3 uger fra høst, så egentlig er det jo noget sent at starte en tråd om mit gro projekt. Men som sagt, så er det et forsøg på at sparke lidt liv i det danske forum :)

Lidt info om gro rum og planter:

Hjemmebygget af træ. Isoleret med flamingo, og beklædt med reflekterende lystæt plastik, og måler 1x1 meter og er 2 meter højt.
Jeg bruger en 600watt MH under vækst, og en 600watt HPS til blomst. Pæren er monteret i en standard reflektor skærm. Dog har jeg ombygget den med glas, så det nu fungerer som en "cooltube". Det var ganske enkelt en nødvendighed, da jeg ikke kunne styre temperaturen i rummet uden.
Derpå er en 420 m3/time udsugning monteret.


6 stk skønne piger, som alle bærer samme navn. Nemlig Skunk XL fra "Royal Queen Seeds". De er scrogget ud til at fylde rummet.
Som sagt er det mit absolut første indendørs projekt. Så jeg har begået en del fejl undervejs. Bla mistede jeg 3 ud af oprindeligt 9 planter, pga overvanding og gødning. Den anden markante fejl var at starte alt alt for sent med scrog. Dog ikke katastrofalt på nogen måde.

Er nu på dag 42 i blomst, og trods fejlene jeg har lavet undervejs, så er jeg egentlig ganske godt tilfreds med grow nummer 1 :)

Her følger en række billeder fra start af projektet, til hvor jeg er nu.
Tak for du gad læse min post :)
 

Therealzemi

Active member
Puuha der er blevet suget i min hookah de sidste par dage. Jeg tog den første rigtige sample af planterne. En tur på 3x20min ved 55 grader i ovnen. Og derefter lagt til tørring natten over. Der er dælme spark i de piger :D
Måske derfor jeg havde glemt ALT om at jeg allerede havde oprettet en grow tråd på det danske forum..... Woooops :canabis:
 

THCGrow

Member
Rigtig fin tråd du har fået lavet her, og ikke mindst grow de ser ud til at trives rigtig godt!

Havde du tænkt dig at prøve hydro næste gang?

Uha ja, det kan ik være andet en spændende og prøve og ryge sit eget når det engang er klar, så ved man at ventetiden har været det værd! :)

Er de ved at være helt klar til høst?
 

Therealzemi

Active member
Regner med at der går 2-3 uger endnu. Jeg gav dem den sidste omgang med GH bloom gødningen i går. Så om en dag eller 2 er det flush tid og skift til GH ripening. Enkelte blade er så småt ved at blive gule og visne. Med lidt held er der en go gang jule/nytårs skunk klar snart :D
 

Therealzemi

Active member
Så blev der lavet list ISO :D
Ikke verdens bedste. Men størstedelen af materialet, var små skud fra tidlig blomst, som jeg havde gemt i fryseren. Stadig laaangt bedre end gennemsnitlig hash købt hos den lokale ! :p

 

Therealzemi

Active member
Hov... Glemte helt at svare på dit spørgsmål vedr hydro. Mit næste grow bliver 36 stk i sog i jord. Derefter springer jeg muligvis på dwc :)
 

THCGrow

Member
Det kan godt være at jeg spørger dumt, men hvad står ISO for? Men det ser satme godt ud!! HVordan har du lavet det Therealzemi?

Hvad planter har du planer om næste gang?

Jeg kan KUN snakke godt om DWC, det er så vildt at det gror så hurtigt, mine planter er vokset betydeligt mere i DWC en de gjorde i jord! Så glæder mig til udbyttet
 

Therealzemi

Active member
Der findes ingen dumme spørgsmål. Kun dumme svar :D

ISO er nok bedre kendt som "nol" i Danmark. Sikkert fordi mange har brugt Etanol.

Jeg har brugt Isopropyl Alkohol, hvilket de fleste gør. En proces hvor du opløser alt olien på plantematerialet, og derefter fordamper alkoholen. Ret simpel proces sådan set. Og et godt alternativ hvis man ikke lige har kronerne til bubble bags. Når det kommer sig til smag og duft, så vinder bubblebags til enhver tid :)

Mine næste 2 grows bliver med samme strain. Her i starten er det vigtigt for mig at lære så meget som muligt. Og til dette tror jeg det er bedst at holde sig til 1 strain. Så har man et sammenlignings grundlag :)

Yep dwc er cool shit. Men holder mig til jord i starten. Jord virker som en dejlig buffer for en begynder. I hydro viser menneskelige fejl sig noget nær omgående :)
 

THCGrow

Member
perfekt!! :)

Hvordan fungere det, er det noget du koger ud af planter eller hvordan hænger processen sammen?

Ja det kan du have fuldstændig ret i, jeg er dog for nysgerrig og vil prøve kræfter med nogle kush produkter!

Ja der er godt nok noget arbejde med at få tjekket verdierne i vandet osv, men det fungere bare rigtig godt! :)

Min Red Poison er så småt ved at vise tegn på modning, de (pistols) er ved at blive amber farvede, jeg har dog lige bestilt et Lup 60x så jeg kan få det helt afklaret hvornår jeg skal begynde og flushe. Er nemlig ik helt sikker på hvornår at min auto gik i blomst..
Men glæder mig som et lille barn!

Det bliver nu fedt at prøve og ryge sit eget!
 

Latest posts

Latest posts

Top