What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Monkey see monkey do

eskimotor

Member
Jeg gror (eller prøver på det) to steder. Henholdsvis i min gamle mors drivhus og gorilla (ved godt det hedder guerilla men det andet lyder bare sjovere)
I drivhuset går det om end langsomt så OK.

grow3024.jpg

grow3019.jpg

I drivhuset er jeg er først begyndt at gøde i dag 20/6 med brændenældevand til nogle og NPK 7/2/5 til andre. De er som alle andre sat i spagnum potter med priklemuld. Derefter er de plantet ud i en blanding med denne spagnum.

grow3031.jpg

Danish Gold
grow3004.jpg

DCF Skunk mix
grow3010.jpg

UK 08
grow3001.jpg

Gorillaen har det rigtig skidt.
grow3016.jpg

grow3017.jpg

grow3011.jpg

Hvorfor har de små det så dårligt? Kan det være fordi jeg har strøet havekalk ud?
Er de underernærede? Det er hårdt at se de små have det så ringe! :mad:

Her indikerer jeg så at være kgl. privilegeret murer af guds nåde med en forhenværende ret til at bære høj hat og sabel. :smile:

grow3025.jpg

Enkelte planter står ved sydmuren.
grow3026.jpg

Gorillajordbær. Uhmmmmm.
grow3029.jpg

Og så er spindemøllet kommet til haven.
grow3020.jpg

peace all
stemning.jpg

L

lalandia

Jamen så er vi da 2 murere....Det er dog kun blikkenslagere der må bære sabel,,anyway følger med her "kollega"

grow in peace all

Paddi

GanjaGrower
Veteran
eskimotor said:
Gorillaen har det rigtig skidt.
Det ser ud til at jorden ikke er blevet forberedt godt og grundigt.....
Giv dem masser af kærlighed og måske andre tilsætningsstoffer - så skal du nok ende op med en masse fede buds....

P :smoke:

eskimotor

Member
@lalandia

Det med sablen er faktisk en sand historie: :dueling:
Chr. d. 4. gav i øvrigt også murerne lov til at gå med sabel om søndagen, som kompensation for manglende løn for knokleriet på Børsen, Rundetårn o. s. v. Også den gang kunne man åbenbart lokke arbejderklassen med "en fjer i hatten"
http://www.ch1.dk/billedar/chrhavn/gym/05/chr_4_09_02_05/skulp_aula_9_02_05.htm

Læste i et tidligere indlæg at du skal under kniven pga en dårlig ryg. Det er sq en folkesygdom blandt murere? Håber alt går vel.:yes:
Min ryg er heldigvis stadig ok, til gengæld er knæene ikke hvad de har været:eek::

@Paddi
Du har utvivlsomt ret. Jorden er kun vendt et par gange og tilsat lidt spagnum. Der var dog mange brændenælder på stedet.Billedet er taget mod syd.
Jorden føltes i øvrigt god og luftig med mange regnorme.Den var i hvert fald let at grave i. Måske har de fået chok da de kom ud af flaskerne?
grow3dcfpotmix.jpg

Jeg har på fornemmelsen at jeg har spredet den "forkerte"kalk. Det skulle nok være Dolomit:1help:
grow3030.jpg

Peace all

L

lalandia

Okay havde bare hørt at det kun var bliktudene der måtte, men ski være med det. I min tilstand kan jeg sq ikke rende rundt med sabel alligevel. Har du kun een UK08'er eller hvon' med det? (holder øje med mine børn..he he)

Let us all grow in peace

eskimotor

Member
Jeg har faktisk flere UK08ere bonusbørn.
:dance::dance::dance::dance:

Jeg fik 6 frø (det var super service af Frøbanken da jeg faktisk ikke opfyldte kravet om at købe for 200,-kr.):respect:
Gorilla UK08
grow3015.jpg

Jeg er desværre en dårlig plejefar for de små gorillaer :monkeyeat
grow2006.jpg

Jeg håber de klarer sig.1 DCF potmix, 1 Danish Gold, 4 UK08

blackone

Active member
Veteran
Kunne det tænkes at du har brugt alt for meget kalk? Jeg synes det ser voldsomt ud... (lav ph kan selvfølgelig ikke helt udelukkes hvis du ikke har blandet spaghnum og kalk ordentligt sammen og ladet det modne en smule først før du plantede ud)
Både dolomitkalk og skrivekridt burde være lige godt til at hæve PH-værdien - dolomitkalk indeholder så noget mere magnesium men det burde ikke være problemet.
Tror heller ikke de er mangel på N i jorden der gør dem så gule, for så tror jeg ikke den omgivende vegetation ville være så grøn og fyldt med brændenælder.

En anden mulighed er at de har stået længe med fødderne i vand - er jorden meget våd og leret der? Det kune måske godt se sådan ud.

De tørvepotter der er brugt - har andre goder erfaringer med dem? Har hørt nogle sige at de ikke altid virker helt efter hensigten og i stedet begrænser rodvæksten.

ST1

New member
De tørvepotter der er brugt - har andre goder erfaringer med dem? Har hørt nogle sige at de ikke altid virker helt efter hensigten og i stedet begrænser rodvæksten.

Det oplevede jeg i hvert fald med mine. Jeg startede dem i tørvepotter og plantede hele potten ud, jeg rev så bunden ud på dem inden jeg satte dem i jorden, men jeg har glemt at gøre det på nogle af dem, for da jeg skulle fjerne en plante som var død, var potten helt fyldt med rødder, og ingen af dem havde arbejdet sig ud i jorden (der var stadig bund i potten). Så jeg vil helt sikkert anbefale at rive bunden ud af tørvepotterne inden de sættes i jorden.

eskimotor

Member
Tak for jeres input – især til blackone.:yes:
Jeg må nok indse at gorillabørnene går en svær tid i møde. Jeg har desværre behandlet dem rigtig skidt. At de lever den dag i dag viser bare hvor utrolig levedygtig urten er.:redface:
grow4005.jpg

Nå men man lærer jo kun af sine fejl.
Fejl nr. 1: Jorden skal forberedes meget bedre, og det skal ske i ordentlig tid.
Fejl nr. 2: Jeg har helt klart givet for meget kalk!

grow4002.jpg

Se de små pus.:deadhorse Det meste af kalken der var strøet ud er fjernet. De er blevet befriet for tørvepotterne og fået lidt vand.
De må klare sig selv den næste måned. Farmand rejser på sommerferie.:woohoo:
grow4003.jpg

I drivhuset går det bedre – den sidste uge har de groet helt godt. :smile:
DCF skunk mix. uk08 i baljen th
grow4011.jpg

Min gamle mor spreder åbenbart god gro karma.:violin:
Danish gold

grow4008.jpg

De skiftes til at få lidt blæst.
grow4010.jpg

peace all
grow4004.jpg

eskimotor

Member
Sommerferien lakker mod enden :fsu:

Mine gorillabørn har som spået haft det grumme hårdt. Nogle er simpelthen væk:bandit: Om de er ædt eller fjernet/stjålet er ikke til at sige. Der er kun 5 ud af 13 tilbage:mad: Her de 3 af dem.

grow518620093.jpg

I drivhuset går det bedre:yeahthats
Disse to har mistet tags - :drum: (Skunk Mix, Danish Gold eller UK 08)
grow51862009007.jpg

En lille mandekomsammen før Den Sidste Rejse :party:
grow518620099.jpg

grow518620098.jpg

De 4 planter der stod op af sydmuren er for det første blevet til 3 ( der var en han ) De har tørstet en del da de stod under et tagudhæng (det tænkte barnepigen ikke lige over):wallbash:
Nu er de kommet ud af potterne og i jorden

3 x DCF Skunk Mix. Nu med "lille hjælper" ( det er ham i skoene)
grow51862009009.jpg

UK 08 Lige bundet ned.
grow51862009003.jpg

Danish gold
grow51772009002.jpg

2 x Danish Gold :gaga: Papa til højre Mama til venstre
grow5186200913.jpg

God sommer til alle og tak for inspiration råd og vejledning. :grouphug:
grow518620092.jpg

L

lalandia

Nice...også at se UK08 i andres haver end min egen og den du ikke er sikker på er også en UK08'er....99%

peace

Sabe

Member
Ser super nice ud jo :)

Trist med overkalkningen osv... Kan fortælle at jeg har super gode erfaringer med bare at tage lidt leca og graver en 30-50cm ned i jorden fylde lidt leca i og blandet det godt sammen med det ejg gravede op og så smide en håndfuld n/p/k guano og dolomit kalk ned sammen med og blande..

Jeg har aldrig brugt pottemuld, spagnum til mine guerilla's.. Det jord modernatur giver os gratis er ofte bedre end diverse spagnums og pottemuld.. Leca'en hjælper lidt til med at give tøserne en god start for de små rødder.. At der ikke er leca og luftigt jord længere nede gør ikke noget :D

Har også plantet nogle uden leca, og kun blandet guano og dolomit ned ved jorden.. Det virker også fint.. Når jeg bruger leca er det fordi jeg gerne vil kæle lidt for dem :D

Ser ofte at folk går helt amok med diverse spagnum og pottemuld.. Og de køber flere 100liter af det da de skal lave guerilla growing :D hvilket i mine øjne slet ikke behøves..

Der er alt for meget arbejde i at bære det jord ud til spottet. Og som sagt ovenover, modernatur har nu det bedste jord i langt de fleste tilfælde.. en lille håndfuld guano og dolomit så spiller alting :D

Plejer at eftergøde med guano omkring det tidspunkt de begynder at blomstre. Strø lidt guano ud rundt om stammen på dem.. Find en pind og blandt det lidt ned i det øverste lag jord.. Så klare regnen resten :D

Glæder mig til at se updates :)

Held og lykke Sabe

eskimotor

Member
Super at få UK08erne på plads
grow6014.jpg

grow6033.jpg

Danish gold
grow6020.jpg

Sabe- Ja der var ærgeligt med Gorillaerne. Jeg er dog fuld af fortrøstning og er ved at kikke efter egnede spots der kan bruges til næste år.:canabis:

eskimotor

Member
En lille update.

UK08
grow7010.jpg

grow7016.jpg

Den er begyndt at få gule bladspidser :nono:

Danish Gold
grow7007.jpg

Det er nok svært at se men er det ikke en han, eller herma måske!
grow7006.jpg

Papa og mama:kissass:
grow7014.jpg

Ja jeg kan jo ikke fremvise gigantplanter og kæmpe buds- men jeg er godt tilfreds omstændighederne taget i betragtning :weakestli
grow7011.jpg

Fortsat god :rasta::canabis: og ikke mindst :grouphug:

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
smukt, den her er en han. håber ikke du har hår på den også, for så er det en herma. få den væk inden den bestøver alle dine hunner i blomst!
grow7006.jpg

eskimotor

Member
Den er gået til de evige hampemarker, og den har taget sine hermafætre med sig.
grow080809001.jpg

grow080809002.jpg

Jeg får ingen skunk mix røg da alle 10 er hanner eller hermaer - lidt mærkeligt da jeg ikke synes at jeg har stresset dem, men det er måske genetisk betinget

Jeg havde regnet med at få frø fra 2 Danish Gold planter men desværre viste hunnen sig at være en han:wallbash: ja hvor dum kan man være. Jeg er fristet til at sætte min UK08 ud til den største Danish Gold han. På den anden side har jeg "kun" 4 hunner tilbage i alt, så den skal der lige "tygges på"

UK08
grow080809008.jpg

Papa og papa
grow080809012.jpg

grow080809014.jpg

grow080809015.jpg

Har mistet track på denne
grow080809011.jpg

grow080809007.jpg

Danish Gold
grow080809005.jpg

Håber det bliver en tøs
grow080809009.jpg

Fortsat god sommer :yeahthats

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
dejlig update som beskriver en hampe bondes kvaler! du skal nok få nogle gode hunner dude! var dine danish gold uden herma? grunden til at jeg spørger er at dg åbenbart har et problem på han siden. nogle af hannerne i det x har herma tendens tideligt i blomst.

Latest posts

Latest posts