What's new
  • As of today ICMag has his own Discord server. In this Discord server you can chat, talk with eachother, listen to music, share stories and pictures...and much more. Join now and let's grow together! Join ICMag Discord here! More details in this thread here: here.

Iver & Smedens Indegrow 08

FatcatInc

Member
Du har ikke overvejet at prøve Ufo Led? Den skulle eftersigende svare til en 400-600w hps'er.. Men koster dog 2500kr + fragt og evnt moms? Men om et par lønninger bestiller jeg en, den bruger trods alt kun 80w :) Ser knald godt ud...

Smeden

Active member
Hey allesammen

Tak for alle svarene, dejligt med lidt hjælp - gider ikke flere fejl lige nu :eek:)

Dhor: Jo det burde de måske nok, men der er kun 20% spredning på ledsne, så de skal lidt på afstand inden deres lys kan dække mere end 1 plante. Men nu ser vi - vi er i test fasen, men håber det kan bruges til at få stiklingerne til at slå rødder - der er plads til 120 stiklinger derinde i små 0,3 l potter.

Deus: Den ser nice ud, har du trimmet sideskud, eller kom der slet ingen af disse?

babba: ja god læsning der.

Jeg fik et par fif af Core omkring tipping til at lave store "single colas" (look alikes) så har lige spurgt ham om hvor høje han vil anbefale at jeg vegger planterne. Nok noget med 8-10 sidegrene total inden blomst og så lave tipping arbejdet dag 10-14 i blomst.

Ser sgu nice ud, så tror det er den teknik vi vil prøve af...
http://www.icmag.com/ic/showpost.php?p=1698563&postcount=337

Hvad siger I til den? hmm, måske for meget arbejde i det, det er trods alt mange potter og der er mange at flytte hver gang jeg skal ind og gøre noget i hjørnerne. Så måske at køre 14 dage fra cuts som Deus' pic?

Hygge derude...

Smeden

Active member
FatcatInc: Jo jeg har set grows med ufoen, men ikke noget jeg syntes så ud til at virke bedre end mine 8 led pærer - det er forskelligt hvad watt folk siger de svarer til i hps. Jeg syntes umiddelbart mine så ud til at virke godt til vegge, så derfor er det planen. Desuden ser selve farven ud (som mit blotte øje ser det) eller de 2 farver ser ud til at være de samme som i ufoen. Jeg fik bare 104 watt for 1042 kr inkl fragt fra US. Så syntes de skulle have en chance og har ikke fortrudt endnu... men kan heller intet bevise.

Lige et par pics af en led pære "in action"
dsc02074oz4.jpg

dsc02059rz5.jpg

Hygge

Last edited:

Core

Quality Control Controller
ICMag Donor
Veteran
heya Smeden...i just thought i drop in with some pics of them lady's i tipt in the past...it does't matter how big they are...aslong you focus on the main stems and prune accordingly.....these are all diffrent strains but done with the same technique...cutting in the second week of flower..normally the plants have no side affects from it but i have to admit it can be a bit stressfull for some hermie tendencie strains... but this way you'll find the true females for shure

lets see if i can remember the strains i used it on...

Mental floss from chimera

straw D x Train wreck

afghani x AK47

My PeeWee Cross...Purple Bastard x White widow

dunno anymore lol...

and many more ...!!but i don't have them pics anymore...cola's double the size of a HPS bulb...Nway you get the point lol ...good luck bro !
as you can see it can be used on most of the plants...gotte admit i had plants that did not realy bennefitted...but thats all growerexxperience...you'll see if you try :smile:

Smeden

Active member
Hi Core

Thanks for the pics... looks awesome.

Cant wait till "flowering time" in about 10-15 days. So I can prepare the pruning in the 10-12 day of flowering.

Cheers all

/Thomas

Likan

New member
Hi Alle...
Likan er IVER! - så er det sat på plads. Tak for alle de overvældende kommentarer om vort lille projekt.
Puhhhhhaaa hvor kom man i klemme i Smeden´s store næver, da han konstaterede at opsætning af Mylar havde kostet en balast!!!! Nå men halvdelen af rummet er nu beklædt og jeg vil igang med den anden.... håber sku ikke at jeg nu smadre den endnu en balast.... så degraderer ham mig sku til vander af 20. grad.
Tales
Iver

Deus

Member
De "sideskud" der kom blev ikke med gren, de gjorde at white widow planten kom til at ligne en donkey dick :) Altså sideskud gik sammen i et.

Smeden

Active member
Hej allesammen

Iver - velkommen... I klemme??? hehe, jeg sagde jo ikke noget. Gik bare hjem og gik på jagt - igen!!! :joint:

Deus - nice, det er lidt ala den tipping teknik jeg referede til tidligere, som Core anbefalede så.

Well, det kostede som Iver skriver en 600 watt ballast, den er bare total død - æv. Den skulle have stået "et øjeblik" med pæren koblet fra, stadig med strøm på = klik klik - brændt sikring og ballast. Nå det er der ikke noget at gøre ved.

Er så på jagt efter en digital ballast igen og har fundet 1000 watt digital Hotilux ballast i USA. Lettere brugte, men ser fine ud på billederne.
Koster kun 50 dollars stykket, så vi napper nok 2 af dem og lader 1 af 600'erne være "reserve, til når der evt. ryger en igen"
Andre som skal have en 1000 watt digital ballast med til 250 kr + fragt? vi snakker nok små 350 kr per styk. (der er 10 ialt)

Nå her lige et par hurtige billeder af planterne vi plantede i drivhuset.
DCxEroc/DP, HashberryxEroc/DP og DPxErdpurt. 21 planter ialt, så mangler at plante 10 stk i den anden side. Der er gravet ud ca. 2,5x0,8x0,5 m og genbrugt 150 liter allmix+leca + ca. 400 liter pindstrup plus+leca + 200 liter ny pindstrup plus og ny leca. Så ca. 800-850 liter sammenlagt i hver side.

dsc03334sw0.jpg

dsc03336il4.jpg

dsc03337ki0.jpg

Ellers ikke så meget nyt, skal nok poste billeder fra indendørs her i starten af ugen. Det går fremad stille og roligt... vi sætter i blomst når vi har en kopi/klon af alle planter.

Peace

esbe

hybridsfromhell
Mentor
Veteran
skønt med drivhus pix! seriøsiteten indefra er bevaret her også ser man jo tydeligt!

Smeden

Active member
Godaften i stuerne.

esbe - tak - vi prøver...

Jeg lovede en lille update, så her kommer den.

Gruppebillede
dsc03400sa9.jpg

sssdh (disse stiklinger er dem som har slået rødder hurtigst og vokset mest, siden ankomst)
dsc03397fd5.jpg

Katsu bubba kush (små og brede, men er begyndt at skyde for ca. 4-5 dage siden)
dsc03394ot4.jpg

Amesia Haze x 2
dsc03392ne8.jpg

Chemdog x 4 (1 af hver pheno er i fin udvikling imens 2 hænger lidt i bremsen, men de kommer sig...)
dsc03398qk6.jpg

Drivhuset
dsc03414px8.jpg

Alle planter indendøre blev vandet lige inden billederne blev taget, så derfor hænger de lidt med hovederne.

Hygge

Deus

Member
Wows, vidste ikke det var så stort igen :p Projektet altså... Ser sku godt ud med så meget orden i sagerne... Respekt for det.

Gunnarguchi

Active member
ICMag Donor
Veteran
lækkert grow har set nu.
som jeg først har set nu.

4x600 watt til 100 planter lyder nice.

Jeg har også selv omkring 100 planter i blomst pt under samme antal watt, dog er arealet strukket til omkring 11 m2, hvilket også kan ses på de planter der er længst væk, men resten har det fint og mine Jock horror og blue berry skud skal snart have bambus pinde for ikke at vælte.

Held og lykke herfra og vil da bestemt følge med.

Smeden

Active member
Hej til jer begge

Jep det har grebet lidt om sig... men det er jo ikke fordi pladsen er så stor igen. 2x2 m. Håber vi lær en god teknik, så vi kan lave nogle fine single colas, eller som nævnt tidligere via tipping. Det bliver ihvertfald sjovt...

Iøvrigt nogen som er intr. i 1000 watt digitale ballasts? de er brugte og fra US, men tror jeg kan have dem i dk for omkring 350 kr stykket. mærket er hortilux, så det skulle jo være fino. (uden kabler) og der er 10 stk ialt, vi sætter muligvis 1 af disse op på en lightrail og dropper den ene 600 = 2x600 + 1x1000 på rail inde bagved. Måske måske, lad os nu se... det griber jo om sig, men svært når ballasterne er så billige...

God aften til jer.

FatcatInc

Member
Haha.. sjovt du svarer på mit spørgsmål herinde :) Okay, så er det måske en bedre ide at vente til der kommer noget mere på markedet. Der har ellers været en ufo tråd her på icmag, mener han høster lidt over 200 gram. Ser godt ud som altid !

K

kallenavndk

Lol smeden alt hvad du har gang i griber sku om sig hehe vildt fedt gamle

satyr

Member
Det rykker i måleren med 2x600w og grorum på200w blæsere,sugere varme, men det rykker vildt med.....4x600 + det løse og seriøst setup......

held og lykke......det er noget af et årligt output potentiale i har der......

Er ret interesseret i de der led dimser vil du anbefale dem videre ?

Smeden

Active member
Hey allesammen

Tak for rygklapsene...

De første 2 hanner har måtte lade livet i drivhuset - det var tidligt??? eller hur? de har vel vegget en halvanden måned eller noget i den stil...

satyr - syntes det er for tideligt at sige endnu - jeg har lavet en tråd herinde - magen til den på dcf - men prøv evt. at følg humusubi's tråd omkring hans blå led+fluos - det ser nice ud! men om 1-2 uger burde vi kunne se hvordan det går med mine - idag er der status quo.
http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=93091

God aften