ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here.
Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!
Matade de med 200ml blom igår, tänkt köra det tom Sön-Mån sen vattenbyte och ytterliggare 220-250ml blom.
Funderar på att flusha helt innan jag häller näringen, typ 24h mellan Sön-Mån.
Jag antar att det finns lite veg näring kvar i tanken, därav extra flush. Kan ju vara eventuell saltuppbyggnad som man slipper i bästa fall.
edit. Har bara toppat resevoiren fram tills nu, står på onepart att man ska byta vatten i samband med pistillerna börjar synas, därefter tilsätta blom.
Körde motsvarande system förra skörden med positivt resultat.
bonecarver_OG,Marijuanaut: For att ge er lite mer info sa odlar jag fortillfallet, ducksfoot, balubazh och dragonhaze de 2 sistnamda e nagra korsningar av g13 x haschplant och natt mer. kommer inte ihag hehe.
Maste saga efter denna sasong att jag ar helt over fortjust i ducksfoot! vilken harlig planta, du borde testa odla den i spanien bor ju heller inte vara nagra problem? Angaende Chinese landrace sa har jag inte odlat den sjalv an men har varit och besokt ett antal feta odlingar ute pa landsbygden.
Har aven en javla massa fron av chinese landrace om nagon ar intresserad av att kopa eller byta?
dom e säkert klara före jul snart sätter vi ut 10 stora cloner de SSH x PTK för att blomma oxo dom borde bli klara i januari hoppas att vi inte far för kalla nätter här nere!
jag tror inte att de kommer att ha tid att avsluta blomingen bra om det kommer frost etc men du kommer i allafall att ha gratis röka ett bra tag! jag hoppas pa bra väder för dig dÄr uppe sa att de kan fort satta sa lange som mojligt!
jag får se. lägsta tempen denna vecka har varit +8 och högsta +16 där ute
Så länge bra, havet värmer ännu upp luften lite
men några veckor till gör redan mycket i detta skede tror jag. De flesta ser ännu starka ut. 2 har jag räddat från mögel men det har slutat regnat för en tid i alla fall. Så jag hoppas på det bästa
håhå ^^ Det är c99, i en liten bubblare med aircurtain...datorchassi, 70w HPS med coolshade Bara jag kommer ihåg den här tråden så uppdaterar jag då och då =)
140 dagar var de ute och de hann blomma 5-6 veckor. Du hade rätt Bonecarver som jag gissade, jag hamnade skörda lite tidigt men eftersom detta var första gången jag odlade ute så är jag rätt nöjd. Nästa år ska jag välja lite lämpligare varianter för mina kordinater men dessa råkade ligga i lådan så...
Jag har inte ännu hunnit testa alla men ruset verkar vara "slow-hitting" men starkt, så inte kan jag klaga
Här e några bilder av skörden.
Shiva
NLxHaze
Blue Mystic
Skörden
Nu skall de bara få torka och sedan ska de på burk för en tid.