What's new

Den svenska tråden

B

bonecarver_OG

ruset e fran upplyftande till väldigt sövande - beroende pa om man skördar tidigare eller senare inom dens 3 veckors skörde "fönster".

jag föredrar typ i mitten av det.
 

passion

Member
Hej hopp i alla skogar.

Här kommer ett par bilder, Det är 5 supergirl och 4 snowwhite från nirvana.

Hur länge tror ni att det är kvar? Slog om ljuset till 12/12 den 3/1. 56 dagar sen idag.
SW 8/10 veckor
SG 7/9 veckor säger Nirvana :)

Cocos 400w

En liten men stenhård SG topp

picture.php


picture.php


Den första toppen är den som syns i bakgrunden längst upp till höger på andra kortet
 

passion

Member
Ja supergirl är ju på sin 8e vecka precis. Skall jag börja fluscha den idag då? Och kanske vänta en vecka med Sw, den skulle ju ha ngt längre blomningstid?

EDIT: Och hur räknar ni, vissa säger ju att man skall lägga till iaf 10 dagar iomed att plantan veggar ett tag och inte går in i blom direkt man slår om till 12/12.
Själv har jag inte dierkt mycket att yttra mig om i frågan, vad säger panelen?
 

supahdupah

Member
brukar kolla på pistiller och trichomerna me förstoringsglas om d e klart..vissa phenos av vissa strains blommar längre.
svårt att säga att den blommar exakt 8 veckor, kan bero på förhållanden oxå..
 

Koi

Member
Någon på det här forumet mer än jag som odlar utomhus i år?
Kolla in min tråd om ni vill.
 
B

bonecarver_OG

det blir nog en utomhus odling kanske här oxo...

en liten en - mest för skoj :D
 

Koi

Member
Ja, odlar man inomhus också så är det väl inte nödvändigt att odla ute.
Men lite extra röka skadar ju aldrig.
 

Koi

Member
Kalber, det är ännu ett försök från myndigheter och media att försöka demonisera cannabis.


Jag rekommenderar alla som inte sett det här avsnittet av Korrespondenterna att titta på det.
Det handlar om Europas narkotikapolitik men inriktar sig mest på cannabis och kokain.

I programmet debatterar en liberal britt mot en efterbliven Kristdemokrat från Sverige.
http://svtplay.se/v/1566007/korrespondenterna/del_8_av_10
 
B

bonecarver_OG

Skunk är lika farligt som hasch, en väldigt förrädisk drog som påverkar den unga hjärnan på ett mycket ödesdigert sätt, varnar han.


fy fan - jag är glad att jag är sa langt borta fran sverige som möjligt :D hehe drygt med sadan politik i ett sa fint land. saknar hembyggden men mar blir ju nojig om man skujlle bli tagen pa stan etc för att man ser flummig ut etc hehe
 

Dödsknark

Member
Du behöver inte en inneboende trädgårdstomte bone?

Vad var det nu det stod i Aftonbajset... "Man blir knäpp i huvudet av marijuana. Kolla bara på Whitney Houston." Sagt av nåt nöt på RNS.

Skrämmande...
 
B

bonecarver_OG

hahahaha :D

för tillfället är det ok med tomtar här :D hehehe jag säger till om det blir nagon ledig tjänst hehe
 

passion

Member
Jag grävde ner 19st dieselryder igår. Planterade dem i krukor som stått ute på min balkong nu i typ 3-4 veckor.

Hade otur som fan då det dök upp folk på ena stället medans jag var där. Har inte vart tillbaka och tittat till dem men jag hade precis hunnit ner med plantorna i groparna.

Hur långt har du kommit koi

EDIT: har också en arjanshaze som står på balkongen och veggar.
 

Koi

Member
Jag har nog planterat ut lite mer än hälften av alla plantor.
Skulle behöva ett till ställe. Men jag får nog chansa på dom platserna jag har.

De flesta utplanterade plantor har fått sina karaktärsblad nu.
 

Triple J

Member
Hej alla!

Jag fick "ärva" en polares setup som ledsnat på att odla?????? (Jeje jag vet!)
Ett tält med dimensionerna 2m*2m*2m, 4 cooltubes med 400w lampor.
Den här gången odlar jag i jord, tidigare har jag kört i cocos..
I paketet ingick det 7 små misshandlade seedlings;
en G 13 av något slag och 6 WW... men 2 WW orkade inte och stämplade ut för gott. Så jag fick lite panik och satte alla frön jag hade hehehe. 72 st, några egna blandningar (Sadhu / Chronic), (Belladonna / Chronic),
White Satin / Chronic) och ett gäng (typ 25) bagseeds.
Av dom tog sej 63, så jag rekar av mitt närområde nu efter bra ställen att sätta ut ett par stycken på!
Tyvärr har jag ingen kamera än, så jag kan inte bjuda på några bilder.
Men snart så!

Stay safe & overgrow Svenneland!
A big 10-4
:abduct:
 
B

bonecarver_OG

bra bra bra :D 72 frön e helt rätt metod :D palnterade just förra veckan liknande :D

lycka till!
 
Top