What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Den svenska tråden

B

bonecarver_OG

fan. attans kryp

spidermitesen haller pa att k¨ka upp mina plantor och spinna in buddarna i nät.

inte kul

blir tvungen att göra olja med nästan hela min harvest. jobbigt. kommer att bli kladdigt värre.

pa ett sätt ska det blir intressant - eftersom man förlorar i princip inget alls..

men det vore nice om ngn bud blir rök bar.

drygt nu när harvesten sag ut att bli stor.

ha det bra alla :D

Marijuanaut

Active member
Rexel - Jag använder oxå en Adwa :D funkar bra...men det gäller att kallibrera den minst 1 gång i veckan !
Schysst att du ska köpa hus..ett rum bara för odlingen e en dröm :)
Visst ska du få frön...ska göra korsningar med Alibin...bara jag får hanar av PTK och Cascadia så kommer du få ett gäng..lagom till julen kanske :)
Vad använder du för jord ?? åk till plantagen och köp ko gödsel + P jord,e klart den bästa blandingen jag har provat...du behöver varken perlite eller vermiculite,jag har helt slutat använda det ! köp leca kulor och lägg ett par cm i botten av krukan oxå

Bone - fortfarande problem med mites...tråkigt :( hoppas du får en någorlunda hyfsad skörd i alla fall :) vad använder du för bekämpnings medel den här gången ?

Ska plantera om 2-3 av Cascadia och sätta dom i blom i morrn..PTK ska få vänta lite,vill ha dom större !

simma lugnt :)

Last edited:
B

bonecarver_OG

jag ahr provat 2 ggr med rotenone och pyretrhin - men de verkar inte bry sig för mycket - jag e i 6:e veckan i blomning - det blir ingen mer gifter. bara vänta och hoppas ngn bud klara sig.

det kommer att bli mycket BHO

Marijuanaut

Active member
Fan vad tråkigt..först sommar värmen sedan mites :(
du får flytta hem till swedala igen så slipper du det där ;)

NikeMan

New member
På väg ti sverige stockholm imoron. Hoppas att de int e kallt eller snöit :D

<EDIT>
Ps.
Är de laglit att sälja kannabis/salvia frön i sverige och om de är så finns de nånstans i stockholm såna butiker?
Också om ni råkar känna till nå growshops/bong shops så skulle de va trevligt att få reda på de :D Tack för möjlilga svar :D

Last edited:

Rexel

Member
Here you go!

Here you go!

Förväntar mig "klapp på axeln" nu :p FASST det ser förjävligt ut..

Grapefruit x Nevhaze är det kanske 3-4 veckor kvar på..
NLX (Sativa pheno) blommar på utav bara faen.

Bäbisplantorna (Hashberry,The curch och Bigbang) dunkar på som det ska..

Reveg White rhinon växer och växer.. ska snart ta sticklingar på den... smakar precis som sockervadd.. och hur nice är det inte och känna tivolikänsla när man drar en liten rackare då och då.. Länge leve du min kära !

Nog om tramset killar/tjejer.. till BILDERNA!!!!!!!!!!

Alla samlade i blomrummet

Grapefruit x nevhaze (bara nevhaze pheno)

NLX sativa pheno.

Blueberry

topen vek sig, fick fixa med lite rep osv.. "nödlösning"

Småttingarna Hashberry,Thecurch och Bigbang. Och en reveg av white rhino.. ja, ni ser nog den största!

Konstig planta

En planta som tokstannade i växten i veg.. tänkte slänga den, men jag slängde in henne i blom rummet för skojskull.. Strain är Jamaican pearl x Bubblegum. korsning som en polare har gjort.. F1. (ska blomma klart henne och sen röka henne :) )

Last edited:

Rosy Cheeks

dancin' cheek to cheek
Veteran
Snygga plantor Rexel! Grapefruit X Nevilles Haze verkar väldigt spännande. Liknar min Nevilles Haze jag odlade för flera år sedan, men mer massiv i blomningen.

Var kommer din Blueberry ifrån?

Jag har likaså odlat Jamaican Pearl, och Bubblegum är en gammal favorit. Hög klass på dina grejor mao.

bonecarver_OG said:
jag ahr provat 2 ggr med rotenone och pyretrhin - men de verkar inte bry sig för mycket - jag e i 6:e veckan i blomning - det blir ingen mer gifter. bara vänta och hoppas ngn bud klara sig.

Du kan använda neem olja upp till en eller två veckor före skörd BC, det är snabbt biologiskt nedbrytbart och praktiskt taget ofarligt för däggdjur.

Höj luftfuktigheten i blomrummet, runt 80% luftfuktighet gör dem relativt oförmögna att suga i sig savet.

NikeMan said:
Är de laglit att sälja kannabis/salvia frön i sverige och om de är så finns de nånstans i stockholm såna butiker?

Skämtar du? Ingenting är lagligt i Sverige :D

NikeMan

New member
Dang, då måst tiden ha gått snababre för tyckte att ja surfade på en sida en gång som var i sverige o där sålde de salvia frön....my bad :p

tuyrens

New member
Cannabisfrön är inte olagliga i Sverige, det stämmer. Antagligen inte Salvia Divinorumfrön heller, även om själva växten och Salvinorin A klassades som hälsovådliga varor för ett tag sen. Däremot är det väldigt ovanligt att Salvia Divinorum producerar frön, och många "Salviafrön" som säljs på nätet är något annat. Sticklingar är det vanligare sättet att odla Salvia på.

Rosy Cheeks

dancin' cheek to cheek
Veteran
Jag vill ändå att Polisen hemma i Sverige ska veta att när jag köper frön på nätet, så är det åt min papegoja Polly, och inget annat.

alex_is_cute.jpg