What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

Den lille positive...

Z

zomb

prøv at lave en der beskriver den glæde du har ved at være hjemløs :)
Tema er at skabe midlertidige boliger for hjemløse hvor der evt. bare kan ædes, chrashes og være sammen med andre... De fleste gerne vil have et tørt sted at sove, problemet er at der som regel følger et helt liv med en bolig hvilket de hjemløse ikke ønsker og derfor hellere vil bide i det sure æble. Livet som hjemløs kan være hårdt og bør fremstilles som det er, og vil jeg gerne hjælpe dem og samfundet bliver jeg nød til at se på hvad der er negativt, for så at kunne påvirke dem positivt. Kontraster altså...- men jo, det er da sjovere at arbejde med det positive, som også skal være en del af forslaget.

Her er mit bud på midlertidige boliger til hjemløse. Meningen er at de kan nemt kan flyttes rundt i byens frie arealer. Opfat den første som en collage hvor man bare udtrykker de følelser man får omkring emnet. Jeg har valgt at arbejde med farver jeg forbinder med hjemløse og som kontrast farver jeg gerne vil påvirke dem med. Alle farver indgår i forslaget. Hvor meget betyder farver?!

spatialps2cmykjpegredigeretjpg2.jpg

Håber meget der er plads til mig i denne tråd, hehe

Interessant. Selv er jeg ikke nået videre end til hyldeblomstsaft, og så kommer du der og blærer dig med gærende hibiscusudtræk...

For højt blodtryk? Skæl? Antirynkecreme? Hvad bruger du det til?

Z

zomb

Interessant. Selv er jeg ikke nået videre end til hyldeblomstsaft, og så kommer du der og blærer dig med gærende hibiscusudtræk...

For højt blodtryk? Skæl? Antirynkecreme? Hvad bruger du det til?

Der er videnskabeligt belæg for at Hibiscus kan hjælpe ved for højt blodtryk og lever fejl. Hos mennesker laver det en form for gavnlig voks i aterierne (atherosclerose). Flavonoider, polyphenolics og anthocyaniner, spiller en stor rolle ved forebyggelse af oxidation af Kolestorol. Stor anvendelse også indefor hudplejeindustrien...

-men nej, du skyder forbi 3/3, jeg skal bruge det til gødning!!! Så er det trods alt planterne der må lide hvis 'mosebryggen' ikke virker, hehe. Planterne bruger vildt meget krudt på at lave blomster og meget af det de optager findes i blomsten. Det er fx rigeligt gødning til en lavendel at lade afklippet ligge... -men den er nu også nøjsom.

Mange bruger unødigt mange kræfter på at køre haveaffald væk, for derefter at gøde deres have...Konsekvensen kan du se på den danske sommer, og det bliver kun værre (regnvejr hvis nogen skulle være i tvivl!!!!) Personligt forlader intet min have, og jeg henter nu tilmed planter fra det ganske land til mine egne speciel juices. Har fx gang i en 'lucky bitch juice' (3 slags kløver, måske en firkløver, deraf heldig, samt ærteblomsten; Kællingetand) Nogen til N-boost, nogen imod skadedyr, svampe og andre sygdomme,- ja, faktisk er alt man kan købe nogen man selv kan lave, man skal bare finde opskriften, men det gode er at det ikke skader miljøet på nogen måder, dog kan det diskuteres om man snyder nedbryderne for et måltid, hehe.

Der blev ved samme lejlighed indsamlet lidt rodmateriale og jord fra alle planter til et mykhrrhiza projekt!

3-8-2011022.jpg

3-8-2011026.jpg

3-8-2011035.jpg

3-8-2011037.jpg

Mangler pt at samle noget malurt, baldrian, og læge kulsukker, herefter går turen til stranden hvor der skal samles tang og kalkholdige ting som; krabbeskeletter, muslinger, floraminiferer måske lidt mergel og kridt, man må jo hellere se til pH også hvis den dejlige næring skal optages i planterne

Det er lidt spændende, men stadig forsøgsstadiet. Skal nok råbe op hvis jeg finder frem til noget helt specielt, men det meste er opskrifter der har været i brug mange hundreder af år.

Z

zomb

BTW Hyldeblomst er fint!!! GUF!- Har da også selv gang i gode gamle kamille

WOW!
Det er meget meget spændende og inspirerende det der. Jeg synes bestemt at det er en tråd værdig, hvis du får lyst en dag.

Z

zomb

det er en tråd værdig, hvis du får lyst en dag.

Ja, på grænsen til tæppebombning af denne tråd ihvertfald. Fedt du kan følge mig!! Måske bliver det alligevel witchcraft der kommer til at redde verdenen :witch: Filosofien bag er ihvertfald mere bæredygtig end hvad set hidtil... Næste skridt må blive at designe vores byer så biler bliver overflødige, hvilket nok er en del vigtigere, men tror det vil vise sig at give mennesket større livskvalitet i længden. Mega stort, men vigtigt emne.

We cannot be proud of earth if we dont make an effort to care for it. We keep our plants with care, why dont we keep our selves with care?!- dont you think earth is our 'greenhouse'?!

S

SelfCatering

:artist:
Ja, på grænsen til tæppebombning af denne tråd ihvertfald. Fedt du kan følge mig!! Måske bliver det alligevel witchcraft der kommer til at redde verdenen :witch: Filosofien bag er ihvertfald mere bæredygtig end hvad set hidtil... Næste skridt må blive at designe vores byer så biler bliver overflødige, hvilket nok er en del vigtigere, men tror det vil vise sig at give mennesket større livskvalitet i længden. Mega stort, men vigtigt emne.

We cannot be proud of earth if we dont make an effort to care for it. We keep our plants with care, why dont we keep our selves with care?!- dont you think earth is our 'greenhouse'?!

Davinci Designede en hel by med henblik på bedre livskvalitet ..han nåede dog kan at bygge modellen..Meget interresant projekter du har gang i :jump:

Z

zomb

Positiv forskning-, men negativt resultat

Positiv forskning-, men negativt resultat

Ny dansk forskning om hjemløse; Over 50% har været i kontakt med det psykiatriske system, gennemsnitligt dør de 20 år tidligere end andre, generelt meget større afhængighed af rusmidler...

Mit første forsøg på kloning går fremad. Det er en sidegren fra den Early Durban jeg kasserede mens den var 4 uger i blomst.

010-2.jpg

S

SelfCatering

Ja jeg siger bare lorte sommer...8 badedage er hvad det er blevet til i år ...det sku ikke mange..på 3 dage har vi fået over 120 mm , det mere regn end hvad der falder på en normal august måned...MEEEEEEN HAVEN FOR HELVED! Hvor bliv jeg bare glad :)

AUgust is a rainy month this year...3 days , im talking about 3 days, 3 x 24 hours rain...first day we got almost 80 mm way, next day we got 30mm, 3 day we got 20 and today its raining agai...Its crazy...BUD Buds are taking form in th garden .

Farmers choice, I do regret i dont have a Farmers choice male cuz theese late phenos are getting masive. I digged one up, put her in a bucket , transported her into the Greenhouse and dusted it with CFP x Leb30..

Farmersaugust.jpg

Farmersaugustjpg2.jpg

Farmersaugustjpg3.jpg

Farmersaugustjpg4.jpg

Farmersaugustjpg1.jpg

Farmersaugustjpg6.jpg

Farmersaugustjpg5.jpg

Farmersaugustjpg7.jpg

And i took two males today..Here below i hold one in my arms..its good cuz they took up big space..its two bbj x chemdogd.

tookanothermalejpg2.jpg

tookanothermale.jpg

maleaugustjpg1.jpg

maleaugust.jpg

And the chickens,well 3 of them..the wyandotters is running around some other place on the ground, they dont like the big ones cuz the big ones is a lil rough on them .

chicsaugust.jpg

And my lil new Rascal, she have to learn to accept the chickens as individuals before i let her mingle , thats no probs this breed have no anger in them at all and soon she be running around among them like the rest of my rascals

lilnewaugust.jpg

lilnewaugustjpg1.jpg

Snow low

snowlowaugustjpg1.jpg

snowlowaugust.jpg

Royal Norwegian (Royal dane x Pehkuruder) Seeds

RoyalNorwegian.jpg

RoyalNorwegianjpg1.jpg

Arnes deep passion, They are to late for finish in Dk i think..Well my Phenos in this hybrid is

Arnesdeeppassionaugust.jpg

Royal Dane

Farmersaugustjpg8.jpg

Flatland Basic x P Afhgan

flatlandbasicpafghanaugust.jpg

Beside rain and water all over the farm things are great

Stay safe n hig h

Z

zomb

WOW. Super flotte planter, og fedt med lidt norsk passion. Kan du ikke force den Arnes deep passion hvis den slet ikke er igang??

S

SelfCatering

Thanks champs...Jo jeg kunne godt fyrre sorte sække over Arne..Der stod ikke noget på æsken om hvor de skulle dyrkes så regnede med de var fine til dansk klima men jeg tviler stærkt på dem...alle min hybrids from hell har været sene damer, tigest for sene imo.
Jeg vil måske tvinge dem men tænker også at de lige skal have en uge mere ..er der ikke preflower må de få pose eller bliveflået op...de tager for meget plads hvis ikke de bliver til noget

blackone

Active member
Veteran
En masse spændende indlæg i den her tråd:) Det lykkedes mig at komme tæt på en katastrofe da jeg havde placeret mine ballaster på nogle fliser der bare var lagt på et par lægter på gulvet... Så stoppede kloakken (der også leder vand fra tagrenden under huset ...doh ) og vi fik skybrud. Så da jeg kom hjem var der 5-10 cm vand i hele kælderen der lige præcis nåede op til underkanten af ballasterne der heldigvis ikke var tændt. Mine planter fik så en ufrivillig dags mørke før jeg flyttede ballasterne til en højere position og prøvede at tænde dem igen - heldigvis uden problemer.
Planterne kom jo også til at stå og soppe i det vand og viste også lidt tegn på overvanding men jeg tror det går.
picture.php

Last edited:
Z

zomb

Det lykkedes mig at komme tæt på en katastrofe da jeg havde placeret mine ballaster på nogle fliser der bare var lagt på et par lægter på gulvet... Så stoppede kloakken (der også leder vand fra tagrenden under huset ...doh ) og vi fik skybrud. Så da jeg kom hjem var der 5-10 cm vand i hele kælderen der lige præcis nåede op til underkanten af ballasterne der heldigvis ikke var tændt.

Det er vidst held i uheld. Kan ik lade være at tænke på Lala idag, da jeg seriøst tror han har købt husbåd idag, haha!

Latest posts

Latest posts