What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

CFP.s ongoing experiments

CFP65

Member
Denne tråd er ment som dokumentation for hvad jeg laver af gro eksperimenter først og fremmest for at vise hvad jeg egentlig dyrker og også som en slags logbog for mit eget vedkommende

først er der groteltet 1 x 1m normalt i flower med 400W HPS
men i veggeperioden med 250W MH

potterne er 6,5L og dem er der 16stks af

planterne er
The White (fra kloner)
Sour Diesel x (DC x SK#1) fra kloner
SK#1 x (Sour Diesel x (DC x SK#1) fra kloner

billede-no1.jpg

The White er toppet og har fået ca 2 uger udendørs inden de blev sat i skabet igen, jeg er faktisk lidt bange for at de har fået for meget gren vækst ud til siderne, desuden er de ikke særligt ens i strukturen fordi jeg var nødsaget til at skære kloner fra forskellige højder på mine to mødre, de andre mødre havde jeg brugt for en måneds tid siden til fem-males (billede af det senere)

the-white.jpg

dernæst er det
Sour Diesel x (DC x SK#1) et cut der ikke er nået særligt langt endnu
men som skal testes (så vidt jeg har kunnet se på moderen er det den blålige SK#1 dominerede pheno, nu får vi se om den holder sin hunlihed hele vejen igennem for de mødre har virkelig været pint og plaget med lysændringer/tørker/kemi osv (og alligevel har de mødre jeg har på altanen kun hunlige blomster
SD-x-DC-x-SK1.jpg

dernæst er det
SK#1 x (Sour Diesel x (DC x SK#1)
der ligeledes har været gennem helvede for at se om den holder hele vejen, og indtilvidere kun har vist hun blomster på altanen
SK1-x-SD-x-DCxSK1.jpg

og sidst (fra skabet i denne omgang) men ikke mindst den ene af Casey Jones planterne der ligelides heller ikke er kommet særligt langt lige nu, men som forhåbentligt bliver en 60cm lang spegedreng
Casey-Jones.jpg

og som næsten rosinen i pølseenden et par billeder af to The White moderplanter der blev CS behandlet på den mest aggresive måde og som faktisk fik fertilt pollen ud over alle grænser,
og som fik lov at bestøve sine søster kloner og således lavede et The White S1 batch.

The White fem-male no.1
The-White-fem-male-04-05-10.jpg

The White fem-male no.2
The-White-fem-male-04-05-10-no2.jpg

CFP65

Member
Næste afsnit er haven

min nabo kom forbi med en CFP Foundation frøplante fra nogle kloner han fik sidste år hvoraf der var en han-smutter imellem der nådede at bestøve den tidligste hun således en Foundation x Foundation år 2009 (den har ef en eller anden grund delt sig i to hovedtoppe.
CFP-Foundation-from-09-batch.jpg

CFP Foundation fra 2006-07
CFP-Foundation-no2.jpg

CFP Foundation 2008 (sandsynligvis en han)
CFP-Foundation-no5.jpg

en kasse med KC36 - KC TNR & Nirvana Papaya
papaya fra nirvana da jeg ikke kunne få fat i KC Mango
disse er allerede i Guerillaen (hvor jeg tror halvdelen er druknet allerede)
TNR_Papaya_KC36-26-05-10.jpg

RQS Seeds SK#1 (fem)
10 stk der bliver overvåget og dokumenteret hele vejen igennem på tætteste hold. kloner vil blive taget fra alle planter og den tidligste og den seneste med henholdsvis indica træk og sativa træk af de mest stres tolerante vil blive CS behandlede for at lave et fem batch

no. 1 & 2
RQS-SK1-1-2-12-06-10.jpg

no.3 & 4
RQS-SK1-3-4-12-06-10.jpg

no.5 & 10
RQS-SK1-5-10-12-06-10.jpg

no. 6 & 7
RQS-SK1-6-7-12-06-10.jpg

no. 8 & 9
RQS-SK1-8-9-12-06-10.jpg

allerede nu kan konturene af forskellige phenoer anes
på disse SK#1 idet 3-4-5-(9) alle har brede første blade mens de andre har længere smalle blade, det bliver sjovt at se forskellene senere hen og om netoip disse skiller sig ud fra de andre.

sidst men ikke mindst er der NL#5 (fem)
5 stk der ser ud til at trives fint, men også her vil der blive holdt godt øje med tingene, kigger man godt efter kan man se at planten til højre har et etfingret blad m. glat rand som første blad på første node, mens planten til venstre har trefingrede blade med takket rand på første node
NL5-fem-difference-02-06-10.jpg

hvilket allerede nu har fået mig til at beslutte et forsøg med CS på kloner af disse planter, hvilken der skal være moder og hvilken der skal Cs.es ved jeg ikke endnu det får vi se når planterne modner.

Update 15/6 2010
NL#5 (feminized) bladmønstre regnet på noderne
1. (han)
2. 1-3-5-5-7-7
3. 1-3-5-5-7-7
4. 1-3-5-5-7-7
5. 1-3-3-5-6-7

blackone

Active member
Veteran
Det lyder bare lækkert:) FoundationXFoundation er nok ikke et dårligt bud på noget der kunne blive godt når begge forældrene har blomstret udendørs, og der så i år selekteres efter tidlighed.

Og The White S1 kunne godt være vildt...

CFP65

Member
Jo tak sjovt du nævner netop Foundation x Foundation
de Foundation no.2 fra 2006-07 du ser på et af billederne ovenfor er netop et kryds på vej mod det færdige produkt, og det er noget kringlet at forklare de billeder der nu kommer af disse planter ( for de ser ikke ud som de skal), men jeg skal ihvertfald forsøge at forklare det..
Foundations mor gennem 3 led (med div tilbage krydsninger) var en plante der dukkede op på guerillaen 2006 som nok var det tætteste på det mål jeg i sin tid satte miig.
Denne plante kaldte jeg CFP ICE
eller 0.1, denne blev klonet og havde fået støv fra idet mindste to planter hvoraf den ene må have været en LR der har stået langt væk (den stod ihvertfald ikke på guerillaen) og en af de navnløse 35 skunk der stod der samme år)
det er disse to kryds
1 (1.gen CFP ICE 0.1 x Ukendt Skunk)
2. (1.gen CFP ICE 0.1 x LR)

en del af disse frø blev dyrket ud og bestemt for om de havde LR eller den ukendte skunk som fader og dem der havde normal vækst blev derefter tilbagekrydset med CFP.01 (klon) således 0.1 x 0.2 = 0.3 og senere igen 0.1 x 0.3

de 2 frø der ved denne plantning tydeligt havde haft LR som fader blev ca 30cm høje den ene blev ekstremt tæt sortgrøn og meget bladrig med Pineapple duft, og den anden blev mere juletræsagtig og med granduft (den blev krydset med White Skunk) af en bekendt.

nu vel de planter man ser på billedet med CFP Foundation no.2
er således:
1 ((1.gen CFP ICE 0.1 x Ukendt Skunk (fra guerillaen 06)) x 2. (1.gen CFP ICE 0.1 x LR (fra Guerillaen 06))) x CFP ICE 0.3 og nu skulle man så forvente at alt lige klapper en det gør det bare ikke, for alle de frø jeg i denne omgang har sået af denne pose er LR dominerede og tilmed med Pineapple duft
så 2. (1.gen CFP ICE 0.1 x LR (fra guerilaen) ) skinner fuldstændig igennem. og så er den største af dem endda en han. det kan være at jeg laver et indkryds med dem selv, men det kommer ikke til at ske i haven (det LR crap der det gider jeg ikke mere)
CFP Foundation no.2
CFP-Foundation-no2-LR-dom-17-06-10.jpg

male
CFP-no2-mishap-Pineapple-LR-dom-16-.jpg

skal der således krydses Foundation x Foundation så bliver det med den jeg fik af naboen for den er 100% hun (med Pineapple duft). uden tvivl stammende fra (AK47 x C99) x CFP 04 foretaget i min have 2005 (pineapple duften har den med fra C99)
dvs det ene af de tre hovedspor til det der stod på guerillaen i 2006
og dermed også Foundation
Det andet var KC Brains Mango x CFP 04 = No.201 & SG#1
der begge kan kendes på de mange et fingrede blade i toppene og stanken af enten wiskey tobak for den enes vedkommende og for den anden stanken af salmiak og gedepis / lort. :)
her er først KC Brains Mango i min have 2005
KC Brains Mango 2005 (planten bagved er AK47 x C99)
picture.php

og dernæst Kc Brains Mango x CFP 04 = no.201 (Guerillaen 07)
no201-at-guerilla-2007.jpg

det er ihvertfald således jeg ser på de udtryk der er kommet ud af disse krydsninger

anyways vi skal videre.
her er det igen igen de feminiserede SK#1 fra RQS seeds, resultaterne sidste år var så gode at jeg måtte have disse igen.
jeg går som sagt disse efter med en tættekam for at se forskelle i phenoer lige fra start, bladmønstret tælles for hver node (og udateres her) og er således
1. 1 - 3/3 - 5/6 sativa (grønt center) Low/ dense
2. 1 - 3/3 - 5/5 sativa (blå center) Low/ dense
3. 1 - 3/3 - 5/5 indica (grønt center) Low/ dense
4. 1 - 3/3 - 5/5 indica (blå center) Low/ dense
5. 1 - 3/3 - 5/5 sativa (blå center) Low/ dense
6. 1 - 4/4 - 5/5 sativa (grønt center) High /stretchy
7. 1 - 3/3 - 5/5 sativa (grønt center) Low/ dense
8. 1 - 5/5 - 6/7 sativa (grønt center) Low/ dense
9. 1 - 4/5 - 5/6 sativa (grønt center) High /stretchy
10. 1 - 3/3 - 5/5 indica (grønt center) stunted

1 & 2
RQS-SK1-1-2-17-06-10.jpg

3 & 4
RQS-SK1-3-4-17-06-10.jpg

5 & 6
RQS-SK1-5-6-17-06-10.jpg

7 & 8
RQS-SK1-7-8-17-06-10.jpg

9 & 10
RQS-SK1-9-10-17-06-10.jpg

fra hvad jeg umiddelbart kan se så er det ihvertfald intressant at krydse med den sativa no.8 der har hnv. 1 blad på første node og derefter 2 stk 5 fingrede blade på 2 node samt er grøn i toppen og så den indica dominante no.4 med hnv 1 blad på første node og derefter 2 stk 3 fingrede blade på 2 node der er blå i toppen
det burde give de to yderpoler og samtidig en visuel mulighed for at følge trækkene et stykke af vejen.

mine feminiserede NL fra RQS seeds viste en plante med "krabbeklør" i bladhjørnerne og selv om den senere skulle vise sig at gå i hunlig retning så er det ikke noget jeg kan bruge, så den røg af og et net blev sat op så de andre kan komme ud og få luft
NL5-fem-17-06-10.jpg

The White (fra klon) der ser ud til at udvikle 3 hovedtoppe nu, har også fået et støtte bur, jeg har før prøvet brækkede grene osv fra Klon planter når de bliver for tunge på friland, og det bøvl gider jeg ikke så nu må vi se om det holder.
The-White-caged--CFP-2009-in-back-1.jpg

her er så et par kuriositeter fra det CS The White run jeg netop har overstået.

en The White S1 med korte midterblade på 2.node
The-White-leaf-mutant-17-06-10.jpg

samt en med Dværg syndrom
The-White-dwarf-no6-17-06-10.jpg

sidst men ikke mindst er det mine 5 stk Blue Dynamite der nu er reduceret til 3 stk (to var hanner) og som også har fået bur
Blue-Dynamite-caged-17-06-10.jpg

Easygrowing

Active member
Veteran
Ser ihvertfald godt ud CFP
er du i tvivl om noget and krydsninger-avl så spørg endelig-nej griner altså nu..tror godt du ved,det i spøg..for pokker du ved meget om det der..
Tak fordi du skriver på Dansk..

Den ene jeg har i teltet vil sgu ikke lade sig klone-underligt,den anden gør det med glæde og behandler dem ens-næsten da.Men hold op en viden du har.

CFP65

Member
jo tak for roserne, men tag det cool, jeg ved ikke mere end det jeg selv har set, og jeg har slet ikke faciliteterne til at gennemgå 1000vis af F1 og F2 for at finde de aller bedste planter, men må nøjes med meget meget mindre.

Til det med den der ikke vil klone, prøv alt hvad du kan alligevel.
jeg er meget intresseret i resultaterne. og meget meget intresseret i en stress test af netop denne :)

Easygrowing

Active member
Veteran
ja og ok,men synes nu du ved temmelig meget og du deler af din viden osv og det rart.

Prøver skam osse alt undtaget og spraye dem-dem som gad lave rødder,blev heller ikke sprayet overhovedet og stod ikke nede i noget akvarie med dækglas på,som jeg plejer for og give max fugtighed..den ene plante,som er den korte af dem,som ikke gider lade sig klone,er rimeligt ramt af meldug allerede og desværre,måske derfor,den anden er det osse,men ikke i samme omfang-har dog endelig fået sat udsugning på nede i bunden af teltet for og gå fugtigheden ud i nattetimerne-for det er der,den er gal..har bare ikke tid til og lave rigtig skabe lige for tiden,så det kan ikke være anderledes..men har en del frø endnu af denne,så nye kommer til.De får gødning fra Canna-halv dosis og blandet med regnvand og kun hver anden gang gødning..men kan godt se på dem,de kan lide det.
Klonerne fra den til venstre er sat udendørs og der skal de blive-måske en kommer ind i teltet..

DK2670_01

Member
hehe der er vist ingen tvivl om at i begge 2 bare kan det der :D

Men kan i fortælle mig hvorfor skalderne bliver så hårde at spiren ikke selv kan komme igennem ??

Efter 2 dage ingen spiring, så de måtte ALLE "puffes" MEN Jeg har næsten fået vabler på fingerspidserne af at "poppe" bare 25 frø ?? de var simpelthen bare så hårde ??

Er der fordi de er for friske og ikke har tørret ordentligt først ??

Hvad er jeres erfaring med at putte lidt edke i vandet for at blødgøre frøene ?? og hvormeget skal der i ??

CFP65

Member
Hej jeg ved ikke hvilken strain du har fået fat i, og jeg ved faktisk heller ikke hvoffor nogle frø er så hårde, men, hvis man forestiller sig et frø på en vild plante der falder af planten naturligt, så vil det frø have ca fra okt/nov til april/maj hvor det ligger i jordens øverste lag og hvor skallen udsættes for en langsom nedbrydning, og jeg kunne forestille mig at 7 mdr i jorden med frost og fugtighed gør skallen så blød at den ikke mere er en hindring, men en naturlig beskyttelse, og dermed også den diamentrale modsætning til hvad vi vil have nemlig et frø der næsten ingen skal har og som spirer gerne et par timer efter det er lagt på det våde papir. jeg tror ikke der er mange der går så langt som til at avle efter dette træk, og jeg tror heller ikke det er fordi de er for friske eller at de er lagt utørrede i pakken. jeg selv plejer gerne at lade frøene tørre ud sammen med topskuddet, og så tage frøene fra når når disse er tørre.

en løsning på problemet kan være at dú lægger et stykke sandpapir i bunden af en tændstiksæske og ryster frøene i denne til de godt slidte.

Edike tingen ville jeg passe lidt på med, du skal nok ikke putte mere i end at PH værdien står omkring 6 - 6,5

DK2670_01

Member
Takker CFP ;)

Ja det siger jo næsten sig selv *GG* Så er det også kun de bedste gener der overlever til næste år ;)
Men så vil udendørs-frø jo altid have en lidt sejere skal i forhold til inde-frø ? Jeg syntes også frøene var lidt små, så det gør jo også at de føles hårdere at "puffe" Men rart at vide at det IKKE er fordi de er for "friske"

Jeg ville helder aldrig prøve med edke før jeg lige havde hørt hvad i andre siger :D Havde hørt/læst noget om sandpapir, men kunne ikke forstille mig side og slibe kanten på de små frø med sandpapir *GG* Men sæføli, i en æske med sandpapir i bunden ;) keep it simpel ;)

Jeg syntes bare at dem der ikke selv spire inden for 2-3 dage, bliver hurtigt meget mørke og når de bliver puffet kan man se at spiren er død (mørke gul eller brun), så sådan et frø ville jo næppe kunne havde klaret sig en vinter i jorden og så må man jo gå ud fra at det har en eller anden for for defekt som naturen så skilder sig af med ??

Xhashish

Well-known member
Veteran
Ser skønt ud , glæder mig især til at se dine kc36 da jeg selv har en 10 stykker af dem i jorden, bliver spændende og se hvor meget de eksploderer trods de er i "bur" (-: thumps up, helt sikkert subscribed (=

CFP65

Member
jamen KC 36 er ikke i bur endnu da, jeg glæder mig meget til at se dine også
for der skete en seriøst uheldig ombytning på skilte da der skulle ompottes
TNR - Papaya - KC36 før de skulle på guerilla

Xhashish

Well-known member
Veteran
Nej lagde jeg mærke til (= det var nu også de andre tøser i spandende der er blevet sat i bur, havde selv overvejet det en del, noget du har god erfaring med? Kc' ryger måske også i "bur"

og puha, det kender jeg alt for godt det med navneombytting - pain in the ass ......

btw. fede planter sidste år (=

CFP65

Member
hej igen,
Det er første år jeg prøver det med bure, jeg har set det rundt omkring herinde bla. og nu skal det prøves.

Ombytning af navne skilte ved ompotning, ja det er ikke nemt at holde styr på det hele når det begynder at storme og sile ned, mens man står med hele cirkus ude på "gulvet"

hermed en update fra idag

Blue Dynamite (regular) har efterhånden fyldt godt ud i nettet
men jeg er usikker på de preflowers der er. og to har indtilvidere måtte lade livet fordi jeg var sikker på at det var hanner
Blue-Dynamite-19-06-10-gdn1.jpg

selve haven ser efterhånden sådan her ud. og der er meget der stadig skal plantes i de store potter, jeg har købt 5stk 45L mere og boret 10 stk 20mm i bunden af hver, og en del af dem skal bruges på
10-15cm store hovedtop kloner af de to tidligst blomstrende eksemplarer (fra mødre) af SK#1 x (SD x (DC x SK#1) som jeg håber på har sat rod omkring den 30.juni hvis jeg er heldig. (de står i akvarium i skyggen udendørs til kloning) så det kan tage et stykke tid.

her er haven den 19-06-10
Garden-no1-full-19-06-10.jpg

og det er SK#1 projektet der står ompottet i den lange lige række næstbagerst.

de nye beboere i den grønne bakke er endnu et hold
The White (fem) samt endnu en SK#1 x (SD x (DC x SK#1) der kommer 4 mere af dem.
New-inhabitants-19-06-10-gdn1.jpg

dernæst er det NL5 (fem) RQS seeds der kravler noget rundt om det bur, også her er jeg dybt usikker på deres preflowers, jeg hader simpelthen planter der først viser han i preflowers og derefter skifter til hun.
NL-fem-RQS-19-06-10-gdn1.jpg

her er det Foundation 09 fra naboen, der nu er begyndt at trække i den grønne retning, samtidig med at lugten har taget mere retning af cattpiss afghan, jeg havde ellers håbet på at de røde bladstilke som jeg altid har forsøgt at holde på, ville fortsætte. og syret nok med den duft der at det kan ændre sig så hurtigt. det har jeg ikke prøvet før. det virker som om den startede i klassisk CFP mode og nu er switchet til skunk siden stammen virker også hul, hvor CFP er med ved
Foundation-09-190610.jpg

her er det skabet der efterhåden også er groet godt til
Skabet-full-190610.jpg

jeg ved ikke rigtigt men jeg har en fornemmelse af at jeg IKKE skulle have toppet de The White men bare ladet dem køre op normalt
udover det så begynder jeg også at ane problemer med et skævt gulv og vand der løber til den ene side, og så lige et spørgsmål
har nogen fundet en vandkande med ca 1m lang tud med en meget lille spreder? det er røv irriterende at jorden i potten rodes op hvergang man vander og endnu mere irriterende at man ikke kan komme ind til de bagerste og vande ordentligt!

Easygrowing

Active member
Veteran
ser bare godt ud og rart med fortælling til..

Kan du ikke komme en liste ind under bakken de står på,for og rette op på denne skævhed ? hvad med en stump haveslange som måske kan passe på en vandkande ? bare lige en tanke.I aldi har de for tiden sådan en lang fætter der,til vanding med spreder på-men der et men,for er ret sikker på,der skal tryk på vandet,for det kan komme ud af sådan en spreder.Hvad med en gammel håndbruser evt som nok kan monteres osse på en stump haveslange ? evt bruge en underkop og stille på jorden,inden du vander så vægten fra strålen rammer underkoppen først og så løber udover-bare lige hvad jeg kan komme i tanke om på siddende rumpe..
Hvor står the White i teltet ? er det række nr 2 fra venstre ? må det næsten være,da de jo er toppet..og mange gode formål med det net rundt om,tjener flere formål,så ikke så dumt endda..Rionet,de der man bruget til støbning af gulve osv er osse gode til endnu større planter,bruges osse til espalier osv..og kan bruges igen og igen..

Men seriøst ser det ud og held og lykke med dem.

CFP65

Member
hej

jeg har forsøgt de fleste af de ting du foreslår men det går i ged.
The White i teltet er sådan set de fleste planter, der er kun een stribe der ikke er The White og det er række to fra højre, de er tilgengæld 2 stk Casey Jones - 1 stk SK#1 x (SD x (DC x SK#1) samt SD x (DC x SK#1)

blackone

Active member
Veteran
Det ser sku godt ud:) Jeg ærgrer mig personligt over at jeg ikke købte en vandingsstav i Aldi da de havde dem og satte en pumpe på for det er træls at hive potter ud af skabet hver anden dag.
Glæder mig til at se hvad det bliver til - det ser ud til at de reagerer fint på topning.

Easygrowing

Active member
Veteran
Ja jeg ved godt det er bøvlet og få en liste ind under og rette op på noget,når bakken er så stor og der er en del vægt på-så er en liste ikke nok,det vare bare lige i øjeblikket jeg kom i tanke om denne mulighed,men kan godt se,en vil ikke være nok..måske du kan få fat i nogle kiler,dem af plast eller evt i træ,som så kan komme ind under teltets ben istedet for ?.og de kan godt have de vandingsstænger stadigvæk i Aldi,den koster omkring 70-80 kr,men den skal altså tilsluttes en haveslange og derfor har jeg en ide om,den skal have rimeligt tryk på,for og kunne vande noget som helst..Alle de haveting Aldi har,kommer på tilbud ved efterår,s tid og sættes væsenligt ned-sådan køres Aldi med mange af deres ting og de kan have brugbare ting til groning faktisk..Det så mere henvendt til Blackone eller ? dig CFP...men yes-forsøgte bare "hjælpe" måske..

Go dag

Latest posts

Latest posts