What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

CFP.s ongoing experiments

superpedro

Member
Veteran
Ser godt ud CFP. :)

Jeg brugte en 5 liters giftsprøjte til en 50ér fra harald skrald da jeg havde et større jordgrow. Sprøjtedyssen pillede jeg helt af så jeg bare havde en stang at vande med.

hygge

CFP65

Member
super fedt gået der pedro, genialt!!!!
det var lige det råd jeg manglede
stjerner til dig.
jeg tror jeg lader dyssen sidde og sæter den på næsten helt åben, så der kan komme noget ilt i vandings vandet

CFP65

Member
En omhyggelig inspektion idag afslørede endnu en han imellem
NL (RQS) feminiserede, det er den 2. han i dette batch
NL-RQS-fem-male-210610.jpg

der er vist ikke tvivl om at der her er lagt an til et udbrud snart

af de tre andre har to vist sig hunlige og een har endnu ikke vist noget som helst

DK2670_01

Member
WOW .. det er sku godt set ;)
kan lide din kommentar "der er vist ikke tvivl" ... hhhmmm ... Nej ikke for en PRO som dig :D

CFP65

Member
så blev det tid til et update mere

der er igen igen fundet anlæg til hanblomster i mine feminiserede NL og nu er jeg så oppe på 3 ud af 5 og begynder at blive godt gal i skralden.
men planterne får lov at stå og så må vi se hvad der sker.

her er det endnu en han i mine Blue Dynamite
Blue-dynamite-male.jpg

baljen med KC gener er rimeligt mærkelig i det 2 planter viser symptomer på noget som ikke er som det skal være men havd det er har jeg netop spurgt til råds om i Cannabis infirmary. det undre mig lidt at de viser forskellige symptomer og at een samtidig i samme balje ikke fejler noget.
KC-sick-1.jpg

KC-sick-2.jpg

KC-allrigth.jpg

og til sidst er det SK#1 feminiserede fra RQS
1 - 2
RQS-SK1-1-2-22-06-10.jpg

3 - 4
RQS-SK1-3-4-22-06-10.jpg

5 - 6
RQS-SK1-5-6-22-06-10.jpg

7 - 8
RQS-SK1-7-8-22-06-10.jpg

9 - 10
RQS-SK1-9-10-22-06-10.jpg

og jp jeg ved godt at det er kedeligt at se en gentagelse af de samme 10 planter i een lang uendelighed, men denne tråd er udover et indblik i hvad jeg render rundt og laver også en journal for mig selv

sidst men ikke mindst i denne omgang er det et gammelt kryds jeg hev op af posen TOP44 x (HP x G13), som i denne omgang er flippet seriøst ud. de 4 planter der kom ud af disse gamle frø havde seriøse defekter og deformiteter, men denne ene ser ud til at flippe lidt mere end de andre, den startede bladmæssigt som alm med to modstillede blade, hvorefter den med det samme skiftede til forskudte blade og nu er gået tilbage til modstillede men denne gang trifolate, og den slags er vist ikke helt normalt

trifoalte-TOP44xHPxG13xCitral200720.jpg

trifoalte--TOP44-x-HP-x-G13-x-Citra.jpg

CFP65

Member
Et lille update på nogle af planterne

den flotteste han fra
(1.gen CFP ICE 0.1 x Ukendt Skunk (fra guerillaen 06) x 2. (1.gen CFP ICE 0.1 x LR ) fra Guerillaen 06 x CFP ICE 0.3
CFPno2-LRcross-2007.jpg

egentlig gad jeg ikke at køre noget LR videre, og har ladet alt dette Auto flipperi køre videre hos min far, men gør det nu alligevel og lader dette forvirrede kryds bestøve en lille gren af The White i teltet
det kan der måske komme noget spændende ud af.

dernæst er det bare et lille stemningsbillede af en flue på en S1 The White.
fly-the-white.jpg

samt det jeg ikke mente skulle være muligt nemlig S1 The White han
som jeg har tænkt mig skal bestøve en hel del forskellige, incl indgå i et backcross, jeg er bare lidt i tvivl om hvordan det skal skrives
BC1 S1 The White (female) x S1 The White (male) eller? nogen der kan give et svar?
The-White-S1-male-240610.jpg

CFP65

Member
endnu et update herfra.

de 4 stk TOP44 x (HPxG13) med de mange defekter har rettet sig op og er belevet sat direkte i jorden, man aner lige ungens oppustelige badekar ( om jeg glæder mig til at få min jord tilbage) om et par år ohhyear :) de vil blive barberet ned efterhånden som de kommer op fordi de kun lige skal kunne bære lidt frø, og fordi der på disse to kvm skal stå intet mindre end 30 frøplanter super tæt (Cafeparadis frøgrow) eller frø maximering om man vil
no3TOP44xHPxG132007.jpg

Næste skridt i haven idag var at få rydet ud i hanner og her måtte to stk lade livet imellem mine KC brians planter og istedet for de to der stod i baljen blev der sat 1 stk frøplante af SK#1x(SDx(DCxSK#1)
SK1-x-SD-x-DC-x-SK1-260610.jpg

dernæst var det udplantning af endnu en SK#1x(SDx(DCxSK#1) frøplante og 2 stk The White S1 de to The White står til venstre og den SK#1(SDxDCxSK#1) til højre
Garden-no1-260610-middle.jpg

i forgrunden titter CFP foundation 2008 med tydelige S.Afrika træk fra 1987 frem, et gammelt udkryds som er afsindigt svært at komme af med, men som måske skal være der bare ikke i sin rene form.

dernæst er det The White fra klon der godt nok lagde til i bredden men ikke i højden indtil jeg fandt ud af at en due eller lign. havde nippet hovedtoppen og toppen af den tykkeste gren.
The-White-clone-plant-260610.jpg

bagved kigger Foundation fra naboen frem og den tager godt ved nu selvom den har den typiske flydende overgang mellem preflowers og blomstring.

til sidst er det et vue ud over haven som den ser ud efter idag
Garden-no1-260610.jpg

Xhashish

Well-known member
Veteran
ser virkelig godt ud, ser ud til haven er ved at være fyldt godt ud efterhånden (=
bliver meget spændende og følge..

lige en lille info, der er en lille stavefejl i sidste update, IKKE at det er noget jeg hænger mig i, fandt det bare lige lidt morsomt da jeg læste det på daværende tidspunkt - KC Brian hehe (-;

håber du har haft en god weekend ..

CFP65

Member
ak for det fine kommentarer folkens
men i har mere i vente, fra min fars have hvor der i år kun køres lowryder meldes der også om fremgang. han har flg. stående i tre store baljer
1. Lowryder x Lowryder 2007 DCF
2. Lowryder x Lowryder 2007 F1 fra haven
3. Lowryder x Lowryder fra haven 2009 samt måske Lowryder x (SD x (DC x SK#1)
der meldes om at de 1 og 2. ikke er særligt høje og nogle gnallinger at se til, mens de der står i balje 3. skulle være omkring 40-50cm høje, dog uden at blomstre endnu.

auto trækket følger såvidt jeg ved hannen dvs krydser man X hun med en lowryder han følger auto blomstringen med, og omvendt skulle det vist bare føre til en mindre plante med tidligere blomstring. (selvom dette tydeligvis kan smutte) :)

nu vel planen er nu at jeg tager min autoblomstrende han af (1.gen CFP ICE 0.1 x Ukendt Skunk (fra guerillaen 06) x 2. (1.gen CFP ICE 0.1 x LR ) fra Guerillaen 06 x CFP ICE 0.3 og krydser med den flotteste af de Lowryder x (SD x (DC x SK#1) i min fars have der må være tale om når de nu ikke auto blomstre som en alm Lowryder x Lowryder.
pics will follow

CFP65

Member
Update igen igen og først en kedelig meddelelse
jeg er netop blevet informeret om at den Kromes Triangle/The White
jeg har arbejdet på siden dec 09, ikke er ren, men et kryds af
Kromes Triangle x NL#5/PK hvilket irritere mig en hel del når man nu har lagt så stort et arbejde for dagen, anyways det er et af de bedste og flotteste kryds jeg nogen sinde har arbejdet med, er der nogen der ved hvem der i sin tid har lavet det?

og så til det egentlige update.
min auto han med det ulideligt lange navn er for alvor i blomst nu, men det er vist en nitte for der kommer ikke pollen ud af kapslerne
så den er vist gold.
incridbly-long-name-LR-dom-male-01-.jpg

et andet side projekt var en del dobbelte mutant-frø jeg fik ud af det S1 batch fra den nu navneforandrede (the White) = Kromes Triangle x NL#5/PK hvor af et er spiret
liftoff-mutant-the-white-seed-29-06.jpg

og er blevet til en plante
seedling-mutaseed-the-white-01-07-1.jpg

min CFP med træk fra et syd afrikansk indkryds flipper nu helt ud, og er begyndt at få typiske små fingre mellem de store blade og det er bestemt ikke sydafrika men derimod noget Columbian jeg indkrydsede i 1990 (fra nogle frø jeg "lånte" i botanisk have tilbage i 83 "Columbia 1969") :)
så netop den plante har altså træk fra begge disse planter
og det er jo egentlig meget rart, og spooky at de lige skulle poppe op igen, når jeg nu har gået rundt og ledt efter disse lige siden.
pics will follow når bladene har foldet sig helt ud, det er lidt svært at filme nu.

blackone

Active member
Veteran
Ah det ser sku godt ud makker - glæder mig til at fælge dem over sommeren :) De mutant frø er de fra toppen af et bud? Der kan frøene sommetider se underlige ud og nærmest vokse sammen.
Hvordan håndterer du at børnene bliver så store at de begynder at forstå hvordan salat, tomat o.s.v. ser ud? Min datter er begyndt at undre sig over at jeg har "brændenælder" på terrassen og jeg ved sku ikke helt hvad jeg skal sige... Det holder heller ikke i længden at hun ikke må gå ned i kælderen selv og aldrig nogensinde se hvad der gemmer sig bag den ene dør, hehe. Ville egentlig helst forklare hende om det men på den anden side er børn jo somme tider lidt tankeløse og ordene flyver ud af deres mund.

Last edited:

CFP65

Member
Ja det er jo et lidt prekært emne til mit barn er det heldig vis nok at sige "kan ik spises" og så er det ikke intressant længere :)
De dobbelte S1 frø er fra flere forskellige kloner der blev bestøvet, og jeg ved ikke om de sad i toppen af planterne men det mener jeg ikke de gjorde. jeg hælder mere til en genetisk konflikt som ikke kan løses på anden måde end at lave to sammensiddende frø.
en fight om pladsen der ender uafgjort, eller "genetisk remis" så at sige.