What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

ak47 bud reveg

K

kenned

OKay.. hehe så var det bare mig der misforstod det..
Sorry..

Men det ser ihvertfald rigtig godt ud..!

Smeden

Active member
Den ser ud til at være helt frisk og klar til vækst nu... men den der med at der kommer en gren per pistil - det var vist en skrøne så... eller kan du se om der er flere på vej - fra selve bud'en?

satyr

Member
Ahhh jeg tror den har lavet de skud den skal nu. Den vokser næsten normalt, men den har lidt forskudte skud.

Thx woodeneye

Smeden

Active member
Hey Satyr

Hun er da smuk... Ser ud til at være nem at scrogge med.

Dvs. vi kan cutte og lave sådan en dame på lidt over 2 måneder. (det er jo nice to know)

Hvad lys har hun fået i "re"veggen?

satyr

Member
nærmest ingenting. hun står i udkanten af en 170watt maxgro 6500kelvin. 80 cm mindst 24/7 lys. Ja perfekt scrog men sog yielder bedre

Smeden

Active member
Hej igen

Ud fra hvilke punkter vurderer du det? Jeg ville jo umiddelbart mene at et korrekt lavet scrog grow vil være bedre. Men hvis ikke så er der jo ikke nogen grund til alt det arbejde... så lad mig høre hvor du mener fordelen ved sog ligger?

satyr

Member
Jeg vil hellere starte med scrog begrænsninger. Det er mere endimensionelt end sog. Du får godt nok et "tæppe" af buds men du har fjernet alt nedenunder. I sog giver buds 20-30 cm længere nede pæne yields, og toppen bliver massiv og stor.

I sog har du mange planter og rodsystemer der er vegget hurtigere og som kun skal forsyne et mindre areal med næring fra et seperat og nogle gange stort rodnet.

Men det er kun noget af det, resten er en slags destilleret opsamling af hvad jeg har læst mig til i forskellige diskussioner og i bøger. Og det er faneme nememre og hurtigere

Smeden

Active member
Hey igen

Jamen det kan jeg forsåvidt godt følge dig i... Nu ved jeg jo at du går rimelig meget op i at få det hele så tæt på lampen som muligt. Så er ret sikker på at du osse er enig med mig i, at netop dette er forcen ved scrog i forhold.

Her lige et pic af mit scrog pt. Toppene har strukket sig fra 10-25 cm allerede (selvom de er trænet til dag 10 i blomst) så jeg vil æde min gamle hat på at et flertal af budsne bliver 15-20 cm høje og godt fede i det. Men lad os se til den tid. Ikke at jeg siger at det yielder bedre, kun at jeg stadig tror det. Men lad os se hvad jeg kan hive ud af en 600 til den tid.

Mine planter er vegget i 10 dage, så betragter jeg iøvrigt som en relativ kort vegge periode. Og hvis den forskel du tænker på kun er 5 dage, så er den ubetydelig mener jeg.

Dag 21 i blomst (har kun mh i for billedets skyld)
dsc04283cu3.jpg

Jeg skal ikke være stædig og påstå noget. Jeg siger bare, lad os da få nogle facts på bordet og finde ud af hvad der yielder bedst? Så nogen som har nogle facts de vil byde ind med? scrog og sog?

God aften

satyr

Member
Næ jeg er ikke religiøs, troede også scrog var fedest, men et effektivt sog med den rigtige plante skulle blæse det væk alligevel hvad angår yield måske ikke gpw men yield er jo en relativ størrelse ik sandt.

Smeden

Active member
Enig.

Det hele kommer sig måske osse lidt af at jeg pt helst vil have høj røg, og lave sog med sativa gener er bare ikke lige optimering i mine øjne - der bliver for langt fra pære til nedre buds. Så ja det er jo nok mest af alt et strain spørgsmål...

satyr

Member
Hæng nogen cfl ned imellem planterne i sog

Forresten et fedt billede......amnesia ?

Kan også selv være tvunget til scrog pga loftshøjde

Last edited:
Jeg hælder til et kompromi mellen SOG & SCROG nemlig at have lidt flere planter men stadig lave SCROG..

Det jeg håber at opnå ved at kombinere SOG Ind i et SCROG er at ved at fx Have 4 fremfor 1 plante i en Aquafarm er at ved en kortere vegge tid fx. 3+ uger opnå samme yild som med en plante der er vegget i 5 uger og der efter SCROGét

og ja oki der er måske ikke meget SOG i det men mere et: Multi-Plant-Hydro-SCROG..

Bright..

PS: Håber på at mit mit næste grow bliver SS AK47 el. Chronic Cloner (4stk.) i ovennævnte setup..

satyr

Member
Simon Serious har 5 gode sager, selvom jeg syntes chronic er mindre god end de andre. Kali mist er højt min ønskeliste......
Jeg er ret glad for min ak47 og prøverygning af 7 satori damer har ikke ændret min mennig eller truet dens plads i moderskabet.

kenned said:
Simon serious?
Whos dat??

Serious Seeds Laver Absolut verdens klasse gener og når jeg får bedere forhold til at dyrke på kommer tror jeg også at der skal være plads til mere end en moder af deres fantastiske sorter..

Mener at Simon er ham der laver alt arvlsarvejdet hos SS og er faktis nok en af de få der har en højere uddandelse inden for planter og genetik og bruger denne viden inden for cannabis..

Mere info er at finde på SS´s forum.. PS: du skal være medlem bare for af få lov at læse med ;)

Mvh. Bright..