What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

ak47 bud reveg

satyr

Member
Ville lige smide et par pics af en ak47 jeg ikke ville af med og havde glemt at klone.

Det tager lidt tid, men det virker uden problemer. Så græd ikke næste gang superplanten viser sig uden at du har taget backup.

Næste gang vil jeg prøve at lave Air-layering og se hvordan det virker.

I korte træk finder men et skud på den blomstrende plante. Skraber lidt på stilken helt inde ved stammen og smører den ind i clonex.
Vådter noget vat, lægger det rundt om skrabestedet, pakker det ind i cellofan og så skulle man ret hurtigt kunne klippe en groklar plante af med rødder.

Last edited:
K

kenned

Ser nice ud, satyr...
Hvor længe tog det at få grenen til og slå rødder?

Fatcatinc---
Det er bare en stikling han skal revegge, så den kan bliver stor og flot igen.. ;)

satyr

Member
Buddet på billedet tog 10-12 dage før den første rod kunne anes. % uger før den var i vækst.Der er stadig masser af krystal på den.

Den airlayering jeg prøvede af gik omkring 14 dage før der var rødder igennem på vattet.

satyr

Member
Nu er der ved at komme lidt fart på væksten. Det var ganske nemt må man sige. Konklsionen er vel at jeg ikke gider tage sikkerhedskloner mere revegging er sgu noget nemmere.

Deus

Member
Well murphy... In short, he was experimenting with a clone taken from flower. To see if it would go under its vegetative state again, since its allready been in this state and moved on.

Last post by satyr, is when he mentions that the conclusion to this experiment, is that safecloning wont be his choice anymore... Taking clones from the plants that yields the best, etc, is the way to do it as its easier...

Tho... I have a feeling that the plant holds a bit of stress, dunno if it would show at some point, but time will tell right ? :)

satyr

Member
On the other hand Deus....some of the micrgrower claim that they get larger yields second time around. Personally I subscribe to the idea that a mature mother yilds more an better than one that is pushed into flower before its actually ready. This goes more for the indicadom than the sativadoms.

Smeden

Active member
Satyr - Jeg har osse hørt at man skulle kunne få reveggede buds til at lave større planter. Mener grunden jeg læste var at hvis du har en bud som den du har, så vil den lave grene ud af hver pistil. Og planterne skulle være hurtigere til at vende fra veg til blomst og tilbage - efter første gang. Skulle også have noget at gøre med et stof som produceres - dennes produktion skulle gå langsomt første gang og derefter efterfølgende hurtigere.

Alt sammen er udsagn fra andre growers herinde, nu kan jeg ikke finde tråden, men der er en et sted hvor en gut fik mig overbevist om at ovenstående har noget på sig. (mener endda der var billeder af hans reveggede buds, som lavede rigtig mange grene - lidt som en lst'et plante)

Så det vil da være rart at vide som fact. For det er jo plain simple at tage en stikling med en lille golfbold i toppen og så revegge den - eller det har du jo allerede bevist. Så hvis planten bliver mere busket herfra, så er de jo optimale til eksempelvis scrog, hvor der efter min mening gerne må være mange små buds spredt ud.

Men spændende, du må meget gerne holde os opdateret om den reveggede plante du har stående.

God dag

Smeden

Active member
Kom lige til at tænke på en ting mere. Eksempelvis de sssdh og amnesia vi har fået fat i. Disse kommer fra reveg planter tror jeg, da de skyder grenene forskudt hele vejen. Og ikke 2 og 2 som en frøplante. Det er måske denne synkron proces som har noget med tidsbesparelsen at gøre?

Jeg har sat nogle forskellige i blomst i søndags, så jeg kan lige holde øje med hvilke som går i blomst hurtigst ad de planter jeg har. Lige pt. er der dobbelt pistiller på de planter som vokser med forskudte bladsæt, hvorimod Arjans Haze #2 som jeg klonede inden blomst, stadig vokser i par og ingen pistiller har endnu.
Syntes faktisk osse når jeg tænker tilbage på mine 2 grows, at de vokser forskudt inden der kommer pistiller - altså osse planterne i drivhuset, de begyndte at vokse forskudt inden preflowers.

Så mit bud er at en af processerne man sparer tid på er måske de 2-3 dage der går fra planten begynder at skyde forskudt, til den er ordentlig igang med det??? iogmed, de cuts man har vokser forskudt selv i vegge.

K

kenned

Ville gerne se nogle billeder, satyr.
For jeg har jo prøvet, men jeg synes nærmere der går mug/råd i planten, end der kommer rødder... ?

satyr

Member
Smed: tror du har ret. Det ser ud til at den vokser ret atypisk i forhold til "normale planter" Tror alligevel det er en tvivlsom fornøjelse at revegge for at blomstre samme plante. Det tager immervæk 20-30 dage før en vokser for alvor, men til microgrow som jeg ved gud aldrig håber at skulle ned i, kan det måske være ok.
Uanset hvad mener jeg kun det er relevant for mig hvis man har en "winner" der skal bevares for eftertiden til kloner.
Jeg lader tråden blive opdated til den er fuldtudviklet.

Kenned. Syntes ellers at jeg har puttet mange billeder på. Måske fordi du har stilken dyppet ned i vandet i stedet for lige over. Måske kan der være planter der er svære at få til at slå rod.
En anden ting jeg plejer at gøre er at skrabe stænglen med en skalpel el. lign lige over skærestedet inden jeg cutter.
Det er som regel den side hvor jeg skrabede at rødderne kommer igennem først og volsommest..

K

kenned

Mente billeder af hvordan du har taget klonen...

Men du har altså ikke fået den til at slå rødder MENS den sidder på planten?

satyr

Member
Nej i denne omgang er det et almindeligt bud der er revegget normalt. Tror der er et billede i første post af hvordan den så ud.

K

kenned

Men på det første billeder ligner det en stikling der har slået rødder i en bubler?

Latest posts

Latest posts