ICMag with help from Phlizon, Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest for Christmas! You can check it here.
Prizes are: full spectrum led light, seeds & forum premium access. Come join in!
לא שמתי שום תוספות אחי
אני עושה בדיוק את המתכון שלך כמו שרשום בנעוץ.
התוספים היחידים שהשתמש בהם הם הגואנו המאוזן שהמלצת עליו במקום הסאנליבס, ואוליי אוליי יוסיף קצת דשנים של ג'נרל אורגניק.
אוליי אני גם יעשה סיפרדים נראה אם זה דופק באמת כמו שצריך.
את הנורתן לייטס גידלתי בעציץ 18 ליטר, הפעם נילך על עציץ 26, רק בגלל שלא באלי להשקות כל כך הרבה.
עריכה:
תגידו, זה נכון שגופרית מגבירה את הטרפנים של הפרחים..?
אם כן, איפה מוצאים מולסה עם גופרית?
אם אתה מדשן תוסיף רבע מינון ותחכה לראות תגובה לפני שאתה ממשיך לדשן.
תה סרפדים בהשרייה צריך לדלל אחד לחמישים לכל הפחות. לשימוש נורמטיבי אחד למאתיים זה אחלה.
אפשר להחזיק חודשיים בבקבוק עם פקק פתוח במקום חשוך וקריר.
הקטע עם מערכות אורגניות באמת הוא שאתה צריך לעבוד עם צמחים קטנים יחסית לגודל העציץ כדי שבאמת תוכל לשמור על לחות יחסית מאוזן.
אתה לא רוצה מחזורים של יובש ורטיבות אלא רטיבות קבועה וזה חשוב למערכת בריאה בעציץ גדול.
כן אח שלי, כמובן שאני ידשן ברבע מינון ממה שכתוב בטבלה שלהם.
חשבתי לנסות רק פעם אחת את התה סיפרדים הזה.. בכל זאת זה לוקח להשרות את זה שבועיים חחחחח
אבל אתה אומר אפשר לשמור אותו בבקבוק ולהשתמש שוב בהשקיה הבאה.. זה בכלל רצוי לדשן בסירפדים יותר מפעם אחת בכל המחזור?
אני יותר בקטע של תה קומפוסט עם הגואנו והמולסה ואוליי כמו שכתבתי כמויות קטנות של הדשנים מבקבוק של ג'נרל.
מבחינת יבול אני לא חושב שאני צריך לדאוג, הפעם אני מגדל ארבעה עציצים שתיים לי ושתיים לאחי.
אני בטוח שזה ישאר לי לכל השנה.. עשיתי טעות במחזור הקודם שגידלתי רק שתי עציצים, חחח ועוד אוטומטים.
להבהרה - אין בתה קומפוסט גואנו בשום שלב, זה ממש לא טוב.
אפשר להשתמש לחודשיים אחרי שבועיים הכנה, לא בעיה לשמור סטוק.
תה סרפדים זה המון חנקן, סיליקון וברזל. יש בו גם טון הורמונים שמעודדים צמיחה.
זה טוב מאוד בגדילה בשימוש יחסית קבוע - פעם בשבוע.
השקיה יומית כן, וממש לא עד נגר.
אתה רוצה לשמור על האדמה בין 200 ל350 מיליבר לחץ אוסמוטי.
החוק אצבע אומר לדחוף אצבע לתוך האדמה עד הסוף ולהוציא.
אדמה יבשה תדבק פחות לאצבע.
אם האצבע יוצאת נקיה יחסית - צריך להשקות.
אני גם מודד עם טנסיומטר - מד לחץ אוסמוטי לאדמה.
ככה אפשר להיות בטוח שאתה מאוזן מהבחינה הזו ואתה יכול גם לבדוק לפני כל השקיה אם יש לך מד כזה בתוך העציץ.
הבעיה היא שהם לא הכי זולים והטווח שלהם הוא עד 15 ס"מ מהחיישן בערך. http://www.blumat-shop.de/Blumat-Digital/
תה קומפוסט זה כוס קומפוסט (אפשר ועדיף לערבב מקורות), כף עמוסה מולסה ו15 ליטר מים ללא כלור ובועות אויר ל24 שעות.
אפשר להוסיף קלפ (כפית), חומצות הומיות (כפית עמוסה), ביוביז אלגמיק (10 מ"ל), אבקת סרפדים מיובשים (כף)
אבל הכי חשוב - קומפוסט טוב.
אפשר להשתמש בורמיקומפוסט במקום קומפוסט - אין שום בעיה.
בכל מצב לא להשתמש בקומפוסט יבש.
חחחחח כן אחי, אני כבר חקרתי את הנושא כמה שעות זה צריך לבעבע.. ראיתי המון סרטונים ביו-טיוב איך מכינים
ראיתי כאלה ששמים פשוט את הקומפוסט בתוך הדלי עם המים, וראיתי כאלה שמכניסים את הקומפוסט לתוך גרב ושמים בתוך הדלי עם המים.
השיטה עם הגרב זה ליותר דישון עלוותי?
וסליחה אבל מה זאת אומרת קומפוסט יבש?, אתה רוצה להגיד לי שאיך שאני קונה את זה.. זה מגיע רטוב, ואז אני צריך לדאוג שזה לא התייבש?
אבל עדיין לא ברור לי למה זה לא טוב לשים גואנו בתוך התה קומפוסט, כאילו למה קלפ וסירפדים אפשר וגואנו אי אפשר.
לגבי האלגמיק יש לי אותו כבר שנה בתוך המקרר, ממש אהבתי אותו במחזור הקודם, תמיד היה גורם לעלים להראות בריאים יותר.
אחרי שנה במקרר הוא עדיין תופס?
אלגמיק מתקלקל מהר מאוד אבל אין לי ניסיון עם אלגמיק במקרר
אני תמיד שמתי גוואנו בתה ויצא לי מצויין
את הגוואנו אספתי לבד ממערה
לקחתי גוואנו שהיה עליו עובש לבן
בוקאשי זה אחלה דבר לאדמה חיה
לא חייבים אי אם בשביל הבוקשי מספיק לקטו בצילוס
בוקשי טוב מאוד לערמת הקומפוסט
וגם התולעים מתים על בוקשי ועל הגרגרים שמהם מכינים את הבוקשי
רק לא לשכוח שבוקשי צריך להתפרק
אחרת הוא חומצי ברמת רעילות לצמחים וגם לתולעים
אדמה טובה רצוי להשקות עד נגירה
הנגירה מחמצנת את המצע
אני גם מאלה שמקפידים לשים קערה כתחתית לעציץ
אני מצאתי ששיטת הגידול של מנדלה סיד
מאוד מאוד יעילה בשבילי
אבל אפשר להגיע לתוצאות מצויינות ביותר משיטה אחת
תודה רבה לשניכם.
אני לא חושב שאני יעשה איי פעם בוקאשי!
הדבר היחידי שאני יקח מהטבע זה רק סירפדים, כל השאר זה רק קומפוסט, הומוס, גואנו, והדשנים של ג'נרל..
אני בתכלס לא אוהב לכלוך, אני מעדיף לעבוד עם חומרים כמה שיותר נקיים ולא מלוכלכים.
אבל למה תמיד, תמיד העלים בגידולי אווטדור נראים בהירים וחלשים יותר, ובגידולי אינדור העלים נראים חזקים עם ירוק כהה מקופלים כלפי מעלה..?
חפרתי בכל האינטרנט ולא ראיתי גידול אחד של אווטדור שהעלים נראים חזקים כמו שהם נראים באינדור!
כמה מחזורים צריכים לעבור בחיים כדיי להגיע לרמה שלו..?
[YOUTUBEIF]JFslksnmA0o[/YOUTUBEIF]
החומר בגידולי אינדור יותר טוב
באינדור יש יותר שליטה על כל הפרמטרים
אבל הכמות בגידולי חוץ מכסה על האיכות
האיכות יותר טובה ב10% עד 15%
הכמות בין 200% ל1000%
ככה יוצא שהאיכות בטלה בשישים לעומת הכמות
השיטה הכי טובה היא לשלב את הגידולים
לגדל בבית בחודשי החורף עם 20 שעות אור
ולהוציא החוצה באמצע פברואר
ולקטוף בסוף אפריל
הצמחים לא בולטים כי הכל ירוק
ואף אחד לא מחפש גידולים בזמן הזה
אפשר גם להתחיל את השבועיים הראשונים של הפריחה בבית
אם מזג האוויר קר מידי
ואז מוציאים בתחילת מרץ וקוטפים בסוף אפריל
בשיטה הזאת לא ניתקלים כמעט במזיקים
כי יש להם הרבה צמחי בר צעירים שהם יותר קלים ומוכרים לאוכלוסיית החרקים
לקטו בצילוס זה חיידקים טובים
יש להם המון שימושים וקל מאוד להכין חומצה לקטית
שמכילה את קבוצת החידקים האלה
אי אם למשל מכיל 70 או 80% לקטו בצילוס
יש בפורום של האדמה האורגנית כאן באתר
המון חומר כתוב בשפה האנגלית
וגם איך מכינים את זה
השיטה של מנדלה
זה פשוט המדריך גידול שנמצא באתר של מנדלה סיד
בקיצור הם ממליצים לגדל בעציצים גדולים עם אדמה טובה ודישון מינימאלי
יש שם מאמרים על כל הדשנים
הם כותבים אמת ולא מנסים למכור לך משהו
את הזרעים שלהם הם מוכרים ממש בזול
למרות שיש להם לא מעט זנים מעולים
במיוחד סאטורי שלדעתי הוא במדף של הזנים הכי טובים בעולם
בקשר ללקטו בצילוס
אפשר למצוא גם ביו טיוב סירטוני הסבר