What's new
  • ICMag with help from Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest in November! You can check it here. Prizes are seeds & forum premium access. Come join in!

white russian@homebox&600w

P

perakko

ostaa mustavalkomuovia ja vetää jonku nurkan kaapiks, eikä maksa paljoo. niin mä teen.

N

neoobik

joo kunhan haaveilen ja hifistelen.. leikin porvaria ;P
Tommonen jostain kevytmetalli palkeista rakennettu kehikko kiedottuna mv muoviin tua nurkissa lymyää :wave:

N

neoobik

Sorry gunslinger varastan topiccia hetkeks ja heitän kyssärin kehiin

Voiko hydrossa ilmetä ylikastelua? =D

Last edited:
P

perakko

kyllähän sitä voi hydrossaki ylikastella. ite tuli aikoinaan pidettyä dripperissä vähän turhan paljon vettä kierrossa. varsinaisia ylikastelun merkkejä ei hirveesti näkyny mutta hitaasti kasvo. tossa alkuvaiheessa ite pitäsin vettä kierrossa semmoset 5-6 kertaa vrk 15 min kerralla (en tosin tiedä minkä tyyppinen viritelmä toi waterfarm on). hydroilussa oon sitä mieltä että on oltava hyvä ec ja ph mittari (kalliita!) muuten tulee ongelmia siks oonkin siirtyny multaan.

Last edited:

Laika123

New member
Jos tossa järjestelmässä on väliaineena pelkkää kookosta, en suosittelis pitämään pumppua päällä ainakaan koko aikaa. Toivottavasti oot muistanu salaojittaa, muuten voi tulla ylikastelun merkkejä. Jotkut kylläkin väittävät että kookosta ei voisi ylikastella, mutta olen itse nähnyt homeen kasvavan kookoksessa. Perakon suosittelema 5-6 krt päivässä kuulostaa mun mielestä hyvältä.

Ph- ja ec-mittarit on kyllä tosi käytännöllisiä hydrossa. Lucasilla ph pysyy suht hyvänä(noin 6.0), ja voihan sitä laimentaa.