What's new
  • ICMag with help from Phlizon, Landrace Warden and The Vault is running a NEW contest for Christmas! You can check it here. Prizes are: full spectrum led light, seeds & forum premium access. Come join in!

Vertical 1200w 120x120 ס"מ

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
עם רוב הזנים בשלב הזה 1.5 מיליסימנס זה בסדר גמור. לא אידאלי, אבל ממש לא נורא.
אני הייתי נותן להם 1.3.

גמר חתימה טובה.
 

isranabis

Active member
Veteran
כל אחד והמגבלות שלו,יכול מאוד להיות שבגלל המגבלות שלך אז קולטיוב לא מתאים,אין דרך אחת להגיע לתוצאות טובות יש המון דרכים כל אחד ומה שנוח לו,אצלי בעיקרון חשוב שהפרמטרים יהיו קרובים כמה שאפשר לאידאל ואז אין צורך להילחם במחלות ומזיקים,כשיש מעל ל30 מעלות אז ברור שקולטיוב לא יוריד אותם ל25 אבל אם יודעים לקמבן ולהעביר את האוויר הקר מהבית דרך הקולטיוב והחוצה זה מוריד את הטמפרטורה פלאים לא דיברנו בכלל שמנורה שעובדת בטמפרטורה נמוכה עובדת יותר טוב ומאריכה ימים אבל כמו שאמרתי יש המון דרכים להגיע לאותה התוצאה כל אחד ודרכו
 

isranabis

Active member
Veteran
עד שאני זז עניתי על הקולטיוב וכאן ברחתם לי לגמרי ,גמר חתימה טובה לכולם
 

isranabis

Active member
Veteran
הצמחים ניראים יופי סימן שאתה עושה מה שצריך,לי אין אומץ ליותר ממנורה אחת
 

Dr happy

Member
הרבה טעויות ליום אחד
אתה מעשן הרבה או שממהר
:thank you:
תתרכז ידידי
:bump:
חוסר ריכוז:)

עם רוב הזנים בשלב הזה 1.5 מיליסימנס זה בסדר גמור. לא אידאלי, אבל ממש לא נורא.
אני הייתי נותן להם 1.3.
גמר חתימה טובה.
כן, כרגע ירד ל1.2



הצמחים ניראים יופי סימן שאתה עושה מה שצריך,לי אין אומץ ליותר ממנורה אחת

תודה רבה ישראנאביס

יורס
האפפי
 

Dr happy

Member
קצת על הזן
כרוניק של סיריוס
היו 10 זרעים
שש יצאו בנות
נבחר גביע קדוש אחד

ברצוני לציין שלא היה ממש הבדל בין הזרעים... כולם נראו פחות או יותר אותו הדבר
הפנוטיפ הזה נראה מניב במיוחד
האדנית שלו הוציאה 440 גרם רטוב
1 אחרי יבוש יצא סביבות הרבע-110 גרם יבש באדנית
המערכת יכולה להכיל 16 אדניות- הבעיה היא שבפינות יש איבוד אור- עדיף משהו בצורת אוקטגון או מעגל
למרות שאני לא מתלונן על הקוביה
תמיד יש מקום לשיפור

יורס
האפפי
 

Dr happy

Member
כרוניק! :))
יהיה כיף אתה אומר?
יש משהו מיוחד שצריך לדעת עליו?

לחפש את הפנוטיפ עם ריח גזע כמו של בצק לילדים- כמו פלסטלינה
אבל כל אחד עם ההעדפות שלו
אני חיפשתי את זה שמסיים הכי מהר והכי מניב
יורס
האפפי
 
קודם כל גמר חתימה טובה ואני שמח שלקחתי הפסקה כדי שיהיה מה לקרוא סוף סוף :)
דר הגידול שלך נראה מאוד יפה ומושקע
קראתי פה אחד לאחד את כל התגובות כי עניין אותי מה המסקנות :)
אני חושב שהדבר היחידי דר שאתה לא שוקל פה זה איבוד אור למטר רבוע
כלומר נכון הקול טיוב יכול לאבד לך לומינים על אבק,אלא אם כן אתה מנקה אותו בין גידול לגידול וכאשר הוא מאוורר עם מפוח טוב ההצטברות היא כמעט אפסית,תשאל כל מגדל עם קולטיוב להאויר אצבע יבשה ונקייה עדיף בפנים ותגיד לי כמה אבק הוא יקבל,אני לא הרגשתי כמעט כלום
לגבי זכוכית אין לי שום ידע על כך שזכוכית גורמת לאיבוד משמעותי של אור,מכיוון שהזכוכית של הקולטיוב עשויה מזכוכית יחסית נקייה ועמידה יחסית גם אמור להיות לה איבוד או שבירה עדינה מאוד
ותמיד אפשר להוסיף את הגב המתכתי שיש לו מאחור ובכך לא לאבד שום כיוון,לגבי המתכון זה לא כל כך משנה כי הנורות האלו לא מוציאות אור כלפי מטה כמעט אלא לצדדים,כלומר אם אתה מניח ורטיקלית שום דבר למטה בכל מקרה לא יתקבל ושם נמצאים המתכות אז כל האיבודים האלה נשמעים לי אפסיים לעומת האיבוד של מרחק,לכן מנסים לקרב את הצמחים כמה שיותר כדי שהאיבוד של הלומינים יהיה מינימלי
בסופו של דבר לכל מי שלמד חשמל או שמע על המשפט הזה,חוק שימור האנרגיה
אתה יכול לגדל רחוק יותר בלי קול טיוב ולהשיג יותר שטח גידול,אתה יכול לגדל קרוב יותר עם קול טיוב ולהשיג קצת פחות שטח גידול,אבל בשניהם תקבל בסה"כ כמעט אותו תוצאה,אנרגיה זה אנרגיה ואי אפשר לסחוט יותר
מה שכן תחלופת אויר חדש הוא קריטי לכל ארון גידול
חובה אויר טרי וחדש בלי קשר להאם יש חמצן או לא
אתה כשאתה נכנס לארון מכניס פחמן בקבוע והצמחים עצמם יוצרים גם כן חמצן ופחמן אז מן הסתם לא אמור להיגמר שם אף פעם אבל עדיין אויר טרי זה קריטי,זה מונע הצטברויות של לחות בנקודות שבהם האויר לא זז
האויר שנע עוזר לבנות גזע חזק ובריא שיעזור להעביר גם אוכל יותר טוב וגם ישמור יותר טוב מפני מזיקים,ובסופו של דבר יוכל להיתמודד עם יותר עומס עליו
ורטיקלי זה מגניב מאוד לדעתי אבל אין שום בעיה לשלב אותו עם קול טיובים והמאוורר מתחת בשביל להשיג תוצאה אופטימלית
בסופו של דבר יכלת לעשות סקרוג ורטיקלי ולצמצם את השטח בין צמח לצמח הרבה יותר ולקבל בדיוק את אותו כמות תפרחת רק בריכוז יותר גדול
בשילוב עם תחלופת אויר טובה הייתי משיג קטיף יותר מרוכז בפוטנציאל שלו מאשר פרחים פחות דחוסים
בכל מקרה אני מאחל שיהיה לך קטיף מדהים אחינו אני מאוד אוהב את הרעיון של ורטיקלי
אני כרגע עדיין נשאר עם קול טיוב בשיטה המסורתית נקרא לזה והפעם אני אנסה לגדל סקרוג אחרי כמה שנים שם מנוחה
לגבי הקרוניק אחי תהנה,זה היה הגידול הראשון שלי
קרוניק של סיריוס סידס,קניתי בהולנד,שמתי בקיס וחזרתי איתם לארץ
זן מעולה במיוחד למגדלים צעירים,מה שכן הוא לא היה מגיב אז טוב לחיתוכים בכלל,החברה הייתה ממליצה לא לעשות לו טופינג כי הוא לא היה מגיב טוב,עדיף לקחת ייחורים ממשהו שמגיב טוב יותר אבל אולי הם שינו אותו מאז,מדובר על יותר מעשר שנים :)
לפרחים שלו היה גוון טורקיז משהו מאוד יפה
מעניין אם הוא עדיין יצא ככה
 
ובכללי אני חושב שהאור משחק פקטור יותר קטן בגידולים היום
אני חושב שהאיבוד עם כל החומרים הרפלקטים וכדומה הוא עדיין זניח ואני חושב שאנשים מזניחים את גודל המצע לרוב
אני לא יודע כמה שטח יש לייחורים שלך לגדל בסיס שורשים טוב
זה לא נראה גדול במיוחד
שמעתי על הרבה שמגדלים בעציצי קוקוס קטנים אבל זה לא הגיוני לי בכלל
גם אם אני משתמש במעט מהחומר השרשה הרגיל של הסי אני ממלא בקלות עציץ של 25 ליטר בשורשים עוד לפני שעברתי בכלל להפרחה
וכששמתי הפעם ייחורים עשיתי השוואה בין גדלי עציצים שונים ורואים הבדל אדיר בכמות של קטיף בתגובה של הצמח ביחס ישיר לנפח שהיה לשורשים לגדול,אותו כמות מים לשתי עציצים אבל לאחד היה יותר שטח והוא גידל הרבה יותר משמעותי
כלומר אם היה לו כולה עוד ליטר שתיים הוא הניב לי כמעט עוד 5 גרם לפחות לליטר
וזה רק בגלל שלא השקעתי בהם כמעט בכלל,השקתי אותם כל 4 ימים
כמה שטח יש להם שם לגדול,ככל שיהיה לך שם תשתית יותר טובה ככה הצמח אוכל יותר....
 
ולגבי טמפרטורות בחדר גידול
לכל זן יש את הגנטיקה שלו,תגלה מאיזה אזור שלך ורוב הסיכויים שזה האקלים שהוא יהיה רגיל אליו
כלומר אם אתה מביא זן מתאילנד או גמאייקה ומגדל אותו ב25 מעלות
אתה מזיק לו יותר מאשר מועיל
הוא רגיל ללחויות מטורפות וטמפרטורות גבוהות
לכל זן יש את ההרגלים שלו
אני לעיתים משחק עם המעלות של המזגן לראות מתי הצמחים נראים הכי מבסוטים
וגם חשוב שבלילה תהייה ירידה משמעותית של מעלות,כלומר העדיפות היא לשמור תמיד שיהיה יחס טוב בין הטמפרטורה הכי גבוה להכי נמוכה ותמיד עדיף לדאוג שזה יהיה בסדר הנכון
כלומר כשיש אור חם יותר בשש מעלות וכשאין אור קר יותר
בד"כ הדרך הכי טובה לייצור תחלופת אויר בחדר סגור זה לבחור חדר עם חלון לפחות גם לממדים יש חלון
ואז על החלון עצמו לייצור מסגרת מעץ ולהכין כניסת אויר ויציאת אויר
הצמח צריך אויר טרי בדיוק כמוני וכמוך,ובסופו של דבר חדר שתכנס אליו יהיה לך נעים לנשום בו זה חדר שטוב לצמח,חדר שתכנס אליו והאויר ירגיש לך עומד או "מת" זה חדר שלא יהיה טוב לצמחים שלך
לא צריך תורה ומספרים פשוט צריך להרגיש אם נעים או לא
הצמח הזה גודל ביחד איתנו באותם מצבים כלומר האבולוציה שהוא עבר ומה שאנחנו עברנו זהה
מה שאנחנו מרגישים לרוב גם הוא מרגיש
ולגבי פחמן זה דבר חיובי אבל יש בעיה אחת איתו
הצמח מתרגל אליו,ואם תתחיל להוסיף ואז תפסיק אתה עלול לתקוע את כל הגידול שלך או להכניס אותו לשוק
אם אתה מגדל מסחרי שווה לך להכניס פחמן,אם אתה לא.... פשוט תשב עם הצמח ותנשום עליו :)
זה נראה לי הכי טבעי שיש....
 

Dr happy

Member
אהלן

אני כ"כ צמא ורעב אך בעיקר צמא עד שהיה קצת קשה לקרוא את הכל
בכל אופן אם אתה רוצה לשאול משהו אתה מוזמן
בבקשה תהיה יותר ברור
המון מידע חיוני
אך לא ממש מרוכז-אך זאת לפחות דעתי

לגבי הקולטיובים
כתבתי את זה באחת התגובות- עם סט אפ כמו שלי אין אפשרות לחבר קולטיובים בצורה יעילה- יש מאוורר גדול מתחת למנורה
ובחלק העליון של הצינור יציאה של הקולטיוב יש רק צמחים

לגבי איבוד הלומנים-בעצמך אמרת שיש איבוד ע"י אבק- וזכוכית
וידידי- מנסיון- נורת 600 יכולה להאיר מטר שלם בצורה וורטיקלית-
הרי מה זה משנה אם זה אנכי- או מאוזן
הרי נורת 600 אמורה להאיר 120 על 120
פשוט בצורה וורטיקלית אתה יכול לעשות את זה על 4 קירות

עריכה:
כתבתי כבר על הנושא של מרחק הנורה- נורת 600 יכולה להיות גם60 ס"מ מהצמח- אך אצלי כמו שאתה יכול לראות בתמונות זה פחות
כך שלא צריך קולטיוב- ולגבי הרפלקטור של הקולטיוב- למה לי רפקטור אם יש צמחים 360 מעלות סביב הנורה?
ניתן לראות בתמונה שקולטיוב זה טוב אם יש 3 נורות 1000
או 4 נורות 600
אך לפי דעתי זה יותר מידי ואני לא יודע אם באמת אפשר להגיע לגרם לוואט עם כ"כ הרבה אור
מהמערכת הזאת הצלחתי להוציא כמעט גרם לוואט אך זה היה במחזור הקודם והיו שני נורות- 600 למטה 250 למעלה
יצא סביבות ה750 יבש

מאמין שעם 2 נורות 600 וכמות מספקת של יחורים ופנוטיפ מתאים ושכולם נקלטים אפשר לעבור את האחד לוואט
בתמונה ניתן לראות שהטווח האופטימלי של נורת 600 הוא
20-72 ס"מ
vertitube-models.jpg

Light-Distance-Chart-1-.jpg

יורס
האפפי
 
היסתכלתי על הרשימה שימושי מאוד,אני אישית הייתי שמח אם היינו עושים פורום של הרשימות האלה במצטבר,כמו הרשימה של האינטייק של הדשנים בקוקו אדמה וכו
וגם זה
לא לכל מגדל יש גישה לחומרים כאלה ויהיה טוב אם נקבץ את זה כדי שנוכל להפנות ישירות לשם
לגבי הרשימה תקן אותי אם אני טועה
אבל בשבעים סנטים הצמח מקבל עשירית מהלומנס של זה שנמצא עשרים סנטים מהאור
או שלא הבנתי את הרשימה הזאת בכלל
כלומר זה מאוד כללי לכתוב היי פרשור סודיום כי לכל חברה יש הבדל בנורה,גם בכמות הלומנז וגם בספקטרום
שנית לא הבנתי איך לנורה יש מקסימום 140 אלף לומנז אבל במרחק 4 אינץ יש לו 401 אלף,קצת מבלבל אותי אז אני אשמח להבהרה לגבי הרשימה
אבל לפי מה שאני רואה יש הבדל אדיר בין להיות 70 סנטימטר לבין 20,
וגם אין פה רשימה שמראה איזה הפסדים מקבלים עם קול טיוב ובלעדיו
אני לא מבין למה אתה לא יכול להוסיף מפוח וקול טיול לנורות ,אין שום ניגוד בין מאוורר למטה ומפוח מעליו שדוחף אויר לתוך הקול טיובים,זה רק יכול להועיל וגם זאת הדרך הכי טובה להוציא את הריח מהארון במקביל ובכך לחסוך קצת חשמל על הוספת ונטות ומפצלים לפילטר פחם
אני לא אומר שורטיקלי פחות טוב,אני פשוט לא רואה עדויות לכך
ולגבי הכיסוי של ורטיקלי יש לו איזה שהוא כיסוי של 360 אבל אתה צריך לדאוג שהקצה של האור יפגע בשליש העליון של הפרח הכי גבוה
כלומר יש עדיין מגבלה של כיסוי כי במעשי עם נורה אחת אתה יוצר כיסוי אולי לחצי חדר מבחינת גובה כך שצריך לשרשר אותם ואתה תמיד צריך לדאוג שיהיה כיסוי בחלק העליון של הטופ
כלומר 360 זה עלול לבלבל,נכון זה עושה מעגל של אור ואפשר לרכז הכל אליו,במעשי כדי לנצל הכי טוב את השטח שלך היה עדיף לך לעשות רדיוס ולהגיע עם כל הטופים לרדיוס הזה,ברגע שזה מרובע את מקבל שם לומנס אחרים לחלוטין,פשוט לדעתי עדיף פחות תפרחת,אבל תפרחת יותר מרוכזת
 
אה ולגבי הסדר של הטקסט,סורי אחי הפרעת קשב בסדר וארגון.... מנסה להיות כמה שיותר מסודר אבל אתה יודע אם השנים נאספים כל כך הרבה פרטי מידע קטנים ואתה יודע תיקונים של וריאציות של סטלנים לשיטות גידול שכבר חצי מזה עם טלאים ומדבקות בזיכרון חחח
מקווה שהפעם הייתי יותר מסודר
 
דר ראית מישהו מנסה לגדל ורטיקלי עם פלורוסנטים פעם
ואם כן יש לך אולי מידע מה המרחק האידיאלי של פלורוסנטים כמו שיש לך להייץ פי אס
סורי שאני לא שם פה סימני שאלה חברה אבל המקלדת שלי פה דפוקה חלק ממנה הפסיק לעבוד ככה שבשביל לעשות סימן שאלה אני צריך להפעיל את המקלדת הוירטואלית של וינדוז
חחח
חשבתי אולי עם ורטיקלי של פלורוסנטים אתה יכול לשרשר מלא פלורוסנטים ובכך לצמצם הרבה את השטח של הפיזור שדרוש,אולי מצד אחד זה יצמצם את הפיזור אבל כך תוכל לשים בחדר אחד כמה תעלות כאלו ולהקריב אותם לנורות קצת יותר
לא יודע חשבתי על זה עכשיו אני אשמח לחוות דעת
 

Dr happy

Member
דר ראית מישהו מנסה לגדל ורטיקלי עם פלורוסנטים פעם
ואם כן יש לך אולי מידע מה המרחק האידיאלי של פלורוסנטים כמו שיש לך להייץ פי אס
סורי שאני לא שם פה סימני שאלה חברה אבל המקלדת שלי פה דפוקה חלק ממנה הפסיק לעבוד ככה שבשביל לעשות סימן שאלה אני צריך להפעיל את המקלדת הוירטואלית של וינדוז
חחח
חשבתי אולי עם ורטיקלי של פלורוסנטים אתה יכול לשרשר מלא פלורוסנטים ובכך לצמצם הרבה את השטח של הפיזור שדרוש,אולי מצד אחד זה יצמצם את הפיזור אבל כך תוכל לשים בחדר אחד כמה תעלות כאלו ולהקריב אותם לנורות קצת יותר
לא יודע חשבתי על זה עכשיו אני אשמח לחוות דעת

לא הייתי הולך על פלורו
אם יש בעיית חום חשמל מקום... אפשר להוריד את העוצמה של הנל"ג
אם פיזור אור מטריד אותך אפשר נורות 400 או 250קרובות יותר אחת לשניה

יורס האפפי
 
אנשים עושים ורט עם פלורו, אפילו ראיתי פעם מישהו באיזה פורום שעשה את זה ממש טוב והוציא איזה 0.8 ג' לוואט, אבל זה באמת גידול בתנאים הכי טובים שיש, מעבר לזה גם ביחס יפה כמו זה זה עדיין מעט וואטים ולכן מעט גרמים, זה יכול להתאים למי שלא מעשן הרבה

פלורו מאבד את היעילות שלו אחרי כמה ס"מ, חמש זה כבר הרבה, אז אפשר לעשות צמח אחד שיושב מסביב ובצמוד לעמוד של פלורו
אבל אין ספק שעדיף נל"ג
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
פעם היו ארונות שעל כל הקירות היו מלא פלורסנטים והיו שמים את הצמח באמצע.
לא היה כל כך יעיל אבל לא היו אז מנורות לחץ גבוה.
 

isranabis

Active member
Veteran
אני תמיד גידלתי עם פלורוסנט את הגידול הירוק ופעם אחת גם הפרחתי עם פלורוסנט וזה חבל על הזמן היבול מיזערי וגם הרבה זמן,אני חושב שגם הגידול הירוק עם פלורוסנט הופך לבעיה במעבר לנל"ג ואפילו שמתחילים עם המנורה בגובה כדי שהצמח יתרגל לאט לאט שמתי לב לכך שכל העלים שגדלו תחת הפלורוסנט תמיד נמצאים באיזשהו סטרס עם צבע לא יפה כשהם עוברים לנל"ג כתוצאה מכך יש כמה ימים של הפסד גדילה והצמח יוצא מהסטרס רק לאחר שיש מסה של עלים שגדלו באור של הנל"ג ואז כל החיסכון של הפלורוסנט יוצא בהפסדו יכול להיות שעדיף לגדל עם נל"ג ישר מיום הנביטה ואז הסטרס של המעבר נמנע ויש לזה השלכה גם על האיכות וגם על הכמות,אבל אם משנים לתאורת פלורוסנט צהוב למשך השבוע האחרון של הפריחה מקבלים חומר באיכות יותר טובה עשיתי את זה מספר פעמים ומאוד מרוצה מהתוצאות, היה יכול להיות מעניין לראותאת זה סייד ביי סייד ואז אפשר להיות בטוח אם זה השיטה או מזל עם הזנים,בכל אופן יש לי תאוריה שיש אור שטוב לגדילה אבל פוגע בטי הץ סי בגלל זה האינדור תמיד יותר איכותי מאאוט דור כי יש לשמש קרניים שמזיקות לשרף[שים שרף שמן בצינצנת שקופה אבל אטומה לאוויר אחרי שבוע בשמש החומר לא יהיה ממסטל בכלל טוב כולם יודעים שאור הורס טי הץ סי] או טו טו הלאד יהיה מפותח ואז כולם יעברו לגדל עם הלאד בינתיים יש יותר סיכוי שהלאד שתיקנה יהיה סתם הוצאה כואבת במיוחד שהשלב של הגידול הירוק הולך יופי ויוצר ציפיות ,כנראה שרק כמה מוצרים מקליפורניה באמת עושים עבודה שמשתווה לנל"ג כל המוצרים הסינים זה בזבוז של כסף
 

fonzee

Weed Cannasaur
Moderator
Veteran
אני לא שמתי לב לסטרס בין פלורסנט ונל"ג.
רק במעברים בין אור חלש לחזק שקורים מהר מידי.

אני בשבוע האחרון מדליק פלורסנט קומפקטית אחת של 45 וואט בצבע אדום באמצע הגידול ומכבה את המנורות הגדולות.
האור בשבוע האחרון לא עוזר כבר לכלום חוץ מלשמור על פוטופיריוד.
הקרינה גורמת להאצת החימצון של השרף ואני לא מוצא טעם לשרוף כסף על חשמל למשהו שלא עוזר לי.

אני חושב שפלורסנטים זה אחלה בשביל להוציא כמה גרמים. הצלחתי להוציא כמה פרחים סבירים מפלורסנט במקומות קטנים במיוחד.
אבל בשביל להוציא מוצר טוב ובכמות סבירה עדיף מההתחלה עד הסוף לעבוד עם נורות לחץ.
 

Latest posts

Latest posts

Top